Facebook data

1
Vett och etikett eller brist på
#62458 Vett och etikett eller brist på 15 år, 10 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

med risk för att framstå som ett riktigt klappträ måste jag fråga var gränserna går här på forumet för att inte riskera att sätta tårna i klaveret och sedan trampa till rejält. ( Det är en av mina dolda talanger annars)

När man dikuterar ett spot eller potentiell surf här hur specifik får man vara eller vad bör man undvika?

Jag kan förstå att man bör undvika att prata om speciella secret spots eller vikar där det är ont om plats och som kanske bara funkar i vissa vindar men är det olämpligt att diskutera typ Väddö som ju är en relativt lång ö och förhoppningsvis ganska välkänd eller får man hålla sig till mer generella termer som norr om Stockholm eller söder om...

Vilka kända spots finns det ? Jag utgår kallt från att Väddö, Torö, och Apelviken inte är tabu men vad finns det mer norr om Stockholm till exempel.

Visa mig vägen och jag skall följa den och visa tillbörlig respekt!

Logga in för att svara
#62463 Svar: Vett och etikett eller brist på 15 år, 10 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

fegis...
testa vattnet!

Logga in för att svara
#62465 Svar: Vett och etikett eller brist på 15 år, 10 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Jonty skrev:
med risk för att framstå som ett riktigt klappträ måste jag fråga var gränserna går här på forumet för att inte riskera att sätta tårna i klaveret och sedan trampa till rejält. ( Det är en av mina dolda talanger annars)

När man dikuterar ett spot eller potentiell surf här hur specifik får man vara eller vad bör man undvika?

Jag kan förstå att man bör undvika att prata om speciella secret spots eller vikar där det är ont om plats och som kanske bara funkar i vissa vindar men är det olämpligt att diskutera typ Väddö som ju är en relativt lång ö och förhoppningsvis ganska välkänd eller får man hålla sig till mer generella termer som norr om Stockholm eller söder om...

Vilka kända spots finns det ? Jag utgår kallt från att Väddö, Torö, och Apelviken inte är tabu men vad finns det mer norr om Stockholm till exempel.

Visa mig vägen och jag skall följa den och visa tillbörlig respekt!

best är att bara inte nämna ställen överhuvudtaget, prata med dem som du surfar med eller som är i vattnet samtidigt, förutom det så behövs det inte diskuteras.
det lönar sig ofta för är man en tyst typ så brukar folk vara villigare att dela med sig.

coolt av dig att visa såpass respekt

Logga in för att svara
#62469 Svar: Vett och etikett eller brist på 15 år, 10 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Tack!

Då skall jag bara bygga upp ett litet gäng med Surfsugna från Uppsala så att jag har någon mer än mig själv att prata med

Logga in för att svara
#62486 Svar: Vett och etikett eller brist på 15 år, 10 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

det mest konstigt med 'outning' är att det brukar (inte alltid) göras av dem som surfa på stället..sedan blir det skit mycket folk i vattnet..slutligen blir det mycket folk iallafall men det ta längre tid innan det blir 'crowded'.

Logga in för att svara
#62597 Svar: Vett och etikett eller brist på 15 år, 10 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

man ska väl om möjligt inte nämna något spec. inte den där halvlånga ön norr om sthlm:whistle:

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!