Yann skrev:
Förstår att det är svårt att förklara om man inte vet att det ser ut. Tack Sharkboy men så långt är jag med
Det är vanliga polyesterbrädor med vanligt skum båda två.
1. Boxarna är ju inte sönder men däremot massa gammal ballongblandning på. Ska jag karva bort den gamla microballongblandninen från boxen eller räcker det att göra lite schyssta spår i så att den fäster ordentligt i den nya blandningen?
2. Är det någon nackdel att fylla upp hela tomrummet med microballongblandning, förutom att det blir tyngre?
3. Var hittar jag färgpigment?
Det är lättare att sätta i nya boxar, åtminstone om du har stödbenen som du sätter i boxen. Sen behöver du förresten helst ytterligare en pryl och det är en slags special klisterskumkudde som du trär över halsen på boxen för att plasten inte ska rinna ur hålet på däckssidan.
Det är möjligt att du kan bara tejpa igen över hela däckssidan OCH hålet i boxens topp som du skruvar ifrån.
Du måste ingenting men du bör nog ta bart ALL gammal lös plast, även nere i hålet. En annan bra sak att göra efter du tagit bort all plast är att du skårar hela boxen med tex en morakniv och sen tvättar du den med aceton innan du sätter i den. Inga flottiga fingra efter det på boxen.
Du bör inte fylla upp med mer plast än nödvändigt eftersom det kan utvecklas så mycket värme att skummet smälter och sen blir det tungt.
Dina brädor kommer bli en aning tyngre men gör det inte värre än nödvändigt.
färgpigment i färgbutik/plastgrossist alternativt finns pigment hos golvläggare som lägger epoxygolv.