Facebook data

1
Visum - Indonesien
#62036 Visum - Indonesien 15 år, 10 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Någon som förlängt visum på plats i Indo sedan de ändrade "visa on arrival" till max 30 dagar?

Logga in för att svara
#62040 Svar: Visum - Indonesien 15 år, 10 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Eller någon som gjort en visa run till Östtimor?

Logga in för att svara
#62041 Svar: Visum - Indonesien 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

markus
graphgraph

funkar det med visa on arrival när man landar i denpasar på bali? det är väl den enda flygplatsen där, stod bara bali + oklart indo namn på ambassadens hemsida..

Logga in för att svara
#62042 Svar: Visum - Indonesien 15 år, 10 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Du vet väl förmodligen redan om att du får 60 dagar om du skickar passet till indonesiska ambassaden i Stockholm?

Logga in för att svara
#62043 Svar: Visum - Indonesien 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

markus
graphgraph

just det..

Logga in för att svara
#62044 Svar: Visum - Indonesien 15 år, 10 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Ja, Denpasar (Ngurah Rai) funkar för "visa on arrival".

Och ja - men har inte tid att få iväg passet till ambassaden...

Logga in för att svara
#62047 Svar: Visum - Indonesien 15 år, 10 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Jag tror det funkar att förlänga på Bali. Fråga runt lite, det finns byråer som sysslar med viseringsärenden.

Logga in för att svara
#62049 Svar: Visum - Indonesien 15 år, 10 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Prova i chatlådan på www.homeinbali.com/ Tommy som har sidan är från Kalmar men bor på Bali

Logga in för att svara
#62050 Svar: Visum - Indonesien 15 år, 10 månader sen Stoke: 2

shark_feeder
graphgraph

Tack för hjälpen, Erik.

Logga in för att svara
#62051 Svar: Visum - Indonesien 15 år, 10 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Logga in för att svara
#62056 Svar: Visum - Indonesien 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

Tarzan
graphgraph

Ja förlängde mitt visaum på Bali genom att ta en sväng till Kuala Lumpur å tillbaka. Där fick man ytterligare 60 dagar om man hade tur... Vilken en kompis hade 5 min före mig. När det var min tur var det dock omöjligt att få 60 dagar å jag fick bara 30 haha. Men de va en rolig tripp å de konsta fan inte mycke. Kanske inte aktuellt för dig dock.

Sen lyckades ja förlänga på plats på Bali men de va nog inte i enighet med alla lagar. Skicka iväg passet med nån snubbe på moppe som kom tillbaka 3 timmar senare med en stämpel i passet som sa att ja fick överskrida mitt vium med upp till 30 dagar till. Fick givetvis dega för skiten å risken fanns ju att passet skulle försvinna men de va soft.

Har dock inte landat där utan visum å vet inte hur de funkar...

Logga in för att svara
#62057 Svar: Visum - Indonesien 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

marre_k
graphgraph

Visa Run till Östtimor kan vara lite tidsödande, du kan nämligen inte bara knalla över gränsen och sen tillbaks. Du måste åka ner till Dili och till Indonesiska konsulatet. Där måste du göra en visumansökan som tar någon/några dagar...
När jag var där fick jag dock 60 dagar, men det var ju några år sen. Annars kan jag ju bara säga att kolla upp prisnivån innan du drar till Östtimor. När jag var där var de sjukt dyrt pga alla FN soldater som fick lön i USD.
Lycka till.

Logga in för att svara
#62102 Svar: Visum - Indonesien 15 år, 10 månader sen Stoke: 2

piraten
graphgraph

Finns som sagt byråer för det där. Enkelt och bra. Kostade ca 500 000 + 200 000 rupier att förlänga turistvisa per månad. Engångskostnad 200 000 till om du inte har indonesisk sponsor. Jag lämnade in mitt till ett företag som heter Bali Mode. Ska vara bra, men jag har inte fått tillbaka passet än...

Logga in för att svara
#62106 Svar: Visum - Indonesien 15 år, 10 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Om du nu inte redan är där och tagit ett visa on arrival... så kan du göra som flera andra sagt tidigare och skaffa ett turistvisum 60 dagar från ambassaden. Om du är i Kuta en vecka innan visat går ut så ska du bo på Ayu Beach in och så frågar du nån i personalen och de kan skaffa en kontakt som fixar en månad till. Kostar en tusing, helt legalt. Om du redan är där så frågar du också folket på Ayu och de fixar en kille som förlänger ändå, olagligt men utan risk egentligen.... Själv gav jag passet till en kille som jag trodde jag kunde lita på men han tog pengarna och sen tvingade jag tillbaka det (genom hot) och sen fick jag betala böter på 3000 för att det gått över tiden. Lita inte på nån men lita på personalen på Ayu...

BOS giving correct information since 2007

Logga in för att svara
#62167 Svar: Visum - Indonesien 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

Tarzan
graphgraph

sant, Ayu Beach Inn va samma ställe som ja fick hjälp ifrån. Riktigt sköna typer å verkligen pålitliga.

Logga in för att svara
#62304 Svar: Visum - Indonesien 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

Copter
graphgraph

visa on arrival är non extendable. men som mycket annat så går det att fixa. de har dessutom blivit lite försiktigare på immgration med mutor så priserna har gått upp. Om du ska förlänga ett visa on arrival kostar det mellan 1 300 000 idr till 1 700 000idr för 30 dagar till. De bytar ut klisterlappen (visumet) i ditt pass och fejkar arrival date.

Inte helt riskfritt för dig och den som gör det. bästa är som någon nämnde att fixa ett 60 dagars visum innan, vilket också helt lagligt kan förlängas.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!