Facebook data

1
Filippinerna
#62034 Filippinerna 15 år, 10 månader sen Stoke: 1

Hector
graphgraph

Någon som har erfarenhet eller hört något om surf i filippinerna? har inte hört så mycket om det men känns som det måste finnas en del bra spots där också. Så skriv om du vet något:cheer:

Logga in för att svara
#62035 Svar: Filippinerna 15 år, 10 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Du kan börja med att läsa vad som står i www.wannasurf.com finns massor att läsa om surf på filipinerna. Sedan har du ju stormrider guide böckerna de finns att köpa hos göran på backdoor eller amazon eller några andra svenska surfshopar.......

Logga in för att svara
#62037 Svar: Filippinerna 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

Shakadude
graphgraph

Har läst att det finns fiina vågor i San Juan, i provinsen La Union. Där rullar det Sydkinesiska havet in mot stränderna. Det finns en strand som heter Cement Beach där vågorna ska vara en dröm för nybörjare. För de mer erfarna finns en plats som heter Monaliza Point, där vågorna bryter mot ett dött korallrev. Stränderna ska vara mycket fina och vattnet är kristallklart.

San Juan besöks av mycket få svenskar och andra turister vilket gör att man slipper slåss om vågorna. Surflektionerna är också prisvrda. Det finns billiga ech enkla hotell. Nattlivet är dock inte mycket att skryta med, består väl av någon karaokebarB)

Ställena "Sebay Surf Resort" och "San Juan Surf Resort" har bräduthyrning och surfskola.
www.sanjuansurfresort.com

Hoppas du får en feeet resa

Shaaaaaakaaa

Logga in för att svara
#62048 Svar: Filippinerna 15 år, 10 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Logga in för att svara
#62061 Svar: Filippinerna 15 år, 10 månader sen Stoke: 9

Jakob
graphgraph

Billigt bra och grymt på alla sätt är vad jag har hört... Gäller dock att åka dit under rätt tid, samma sak som för alla andra surfställen. Efter vad jag har letat rätt på så ska oktober, november, december vara bäst, bra vindriktning och bästa tiden för swell.. Jag har själv 2 veckor bokad, sista veckan i oktober och första i november... Ska till området runt Cloud 9... finns en heldel gottis där..

//Jakob

Logga in för att svara
#62062 Svar: Filippinerna 15 år, 10 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Fasiken... och jag som har gratis boende både i Manila och på en ö som enl lokala källor inte ligger långt bort från ett bryt där det brukar vara tävlingar... Måste undersökas!

Logga in för att svara
#62064 Svar: Filippinerna 15 år, 10 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

Logga in för att svara
#62076 Svar: Filippinerna 15 år, 10 månader sen Stoke: 1

Hector
graphgraph

Kollade in San juan och det ser riktigt intressant ut. Kommer nog landa i filippinerna nån gång i nov/dec så det är kanon! Är bra surf och på dagarna och karaoke till kvällningen så är inte jag den som klagar.
Många bra tips !

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!