Facebook data

12
Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-)
#61802 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Först vill jag bara säga att jag gillade artikeln, skitkul! Synd att det kommer i skymundan.

Jo jag menar att SP vill sälja tidningar, och de förmodligen skulle kunna gå ganska långt för att nå detta. Den/de som står bakom artikeln har ju själva skrivit vad deras förslag på text till bilden var. De blev inte den texten, SP valde en annan text. Jag tror inte att de på SP inte känner till problematiken. I samma nr finns andra bilder, då man bara har namngivit världsdel (om jag inte minns fel)

Jag tror att en artikel om svensk surf i en tidning som SP hade hittat hit till SS för eller senare. Det hade för eller senare blivit en tråd om artikeln. Jag försvarar inte det Alex el gordo skrivit, tycker det var respektlöst, men om nu detta var ett "secret spot" så var ju skadan redan gjord.

Logga in för att svara
#61803 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 4

Lee
graphgraph

Everyone is missing the whole point of the article. Think about it, if Mölle was a secret spot surfed by 5-10 people it would not have been saved. So on one hand we embraced the media to save (Mölle) but get pissed at Alex/TSP when he/they mention/show pictures of the other spot.
Maybe they should have left the pictures of SECRET out all together, who am I to say.

Will it be OK to out SECRET if they decide to build a break wall there?

I think alex was just trying to say job well done thats all.

Logga in för att svara
#61804 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Lee skrev:
Everyone is missing the whole point of the article. Think about it, if Mölle was a secret spot surfed by 5-10 people it would not have been saved. So on one hand we embraced the media to save (Mölle) but get pissed at Alex/TSP when he/they mention/show pictures of the other spot.
Maybe they should have left the pictures of SECRET out all together, who am I to say.

Will it be OK to out SECRET if they decide to build a break wall there?

I think alex was just trying to say job well done thats all.

i hear what you are saying, and I have met Alex and I think he's a good guy.
But this is the problem: one wave can be saved by a crowd, another ruined.

Fader wrote that the reason they put up a picture was to add credibility to surfing in sweden so it's a true lifestyle, not some novelty and that gives weight to the argument about saving Mölle. He's 100% right.

The problem is, that Matt/Mathieu, they DIDN'T name the spot, the Ed might have changed the caption but it still wasn't named until Alex wrote in this thread.

Part of the reason why I reacted was because I remember past postings of Alex el Gordo writing with exclamation marks the name of the spot in question, so his writing in this thread was what I found to be respect-less

Whether or not he considers the spot secret or not is his thing, it's that those who regularly surf there would like it to be kept on the down low, that is what he fails to respect.

Logga in för att svara
#61805 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Om ni tar och läser mina första inlägg ännu en gång och verkligen försöker förstå vad jag skriver så kanske ni ser att jag ville ge er en ryggdunk och stora applåder för att ni lyckats så bra med Mölleaktionen. Sen förstog jag bara inte bilden och texten bredvid eftersom ni alltid, precis som denna gång, blir helt rosenrasande när ens ett knyst nämns om ert "secret". Skadan var liksom redan gjord när jag började denna tråd.

Att det hela antagligen bara är en inarbetad metod för att skrämma bort eller göra folk mindre sugna på att surfa "er" våg gör inte saken annorlunda. För mig handar surfing om att må bra, vad är det för er?. I mina ögon är er attityd är så jäkla "pretto" att man nästan spyr. Eller nästan skriver jag, det är så pass att jag totalt ger upp och lämnar in. Blir bara dålig karma hur man än försöker närma sig er... Lev väl och vänta ofullkomligheter...

Logga in för att svara
#61806 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

alex el gordo skrev:

Att det hela antagligen bara är en inarbetad metod för att skrämma bort eller göra folk mindre sugna på att surfa "er" våg gör inte saken annorlunda. För mig handar surfing om att må bra, vad är det för er?. I mina ögon är er attityd är så jäkla "pretto" att man nästan spyr. Eller nästan skriver jag, det är så pass att jag totalt ger upp och lämnar in. Blir bara dålig karma hur man än försöker närma sig er... Lev väl och vänta ofullkomligheter...

you misunderstand everything again!

det har aldrig varit skrämmsel taktiker, bara ett litet hopp om att andra kan hålla tyst.
Inga dåliga vibbar heller, bara frustration och irritation när någon annan (specielt ifrån en som inte surfar stället själv regulbundet) kan inte respektera spotet's regulära surfare's önskningar.

Logga in för att svara
#61809 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Ska jag återigen behöva förklara hur man ska göra när man reflekterar:( ?

Efter många inlägg här ser jag nu ingen annan utväg än att bidra med mina kunskaper i reflektion:) .

När du reflekterar av/om något så utgå från detta för att så lite missförstånd ska uppstå som möjligt.

1. Vad har hänt? Alltså ren fakta. Här ska inga egna värderingar tas med.
2. Vad upplevde(känslor) du när du antingen gjorde händelsen eller som i denna tråd läste artikeln?
3. Vilka behov har du fått tillfredställt eller inte tillfredställt i samband med det du upplvede?
4. Hur önskar du att förändringen ska vara istället?

Det kan bli så här.

När jag.......läste surfartikeln i SP så upplevde jag.......och eftersom att jag har behov av......... så skulle jag önska att............till nästa gång något likande skrivs.

Några oklarheter?

Logga in för att svara
#61819 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

alex el gordo skrev:
Om ni tar och läser mina första inlägg ännu en gång och verkligen försöker förstå vad jag skriver så kanske ni ser att jag ville ge er en ryggdunk och stora applåder för att ni lyckats så bra med Mölleaktionen. Sen förstog jag bara inte bilden och texten bredvid eftersom ni alltid, precis som denna gång, blir helt rosenrasande när ens ett knyst nämns om ert "secret". Skadan var liksom redan gjord när jag började denna tråd.

Nämen lägg ner nu skulle nån velat "skrämma" bort folk från stället skulle det skett med helt andra metoder. Dina insinuationer är korkade och på gränsen till osmakliga. Om nu surfing för dig handlar om att må bra borde det väl gälla även för surfare på andra ställen längs kusten, eller hur resonerar du egentligen?

Logga in för att svara
#61820 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

bla bla blabla blabla... vilket jevla tjat det är på alla

Logga in för att svara
#61821 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Varsågoda och titta i facit så slipper ni skriva så mycket.

surfsverige.se/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=95&func=view&id=6501&catid=2&limit=25&limitstart=100

Dessa diskussioner dyker bara upp i samband med sveriges överlägset mest kända secret spot.

Tips till er som vill ha ett secret spot.
1. Döp det inte till var det ligger
2. Publicera inte bilder och skriv inte artiklar om den
3. Visa inte andra människor var den är

Logga in för att svara
#61823 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

Willy skrev:

surfsverige.se/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=95&func=view&id=6501&catid=2&limit=25&limitstart=100

Dessa diskussioner dyker bara upp i samband med sveriges överlägset mest kända secret spot.

hehehe..soft jobbat! där nämner ju ErikG namnet själv ju....

Logga in för att svara
#61826 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

plåtslagarn skrev:
Willy skrev:

Kan det vara för att nån annan i tråden redan gjort det??? Tråkigt osakliga ni är när ni diskuterar.

Logga in för att svara
#61827 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Willy skrev:

4 Försök få folk sluta lägga ut andras hemmabryt på nätet (hånskrattandes dessutom)

Logga in för att svara
#61828 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Ja herregud. Nu surfas det på tok för jävla lite...

Logga in för att svara
#61829 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

ErikG skrev:

4 Försök få folk sluta lägga ut andras hemmabryt på nätet (hånskrattandes dessutom)

Nej. Behöver du en punkt fyra så har du misslyckats med de första tre (men jag håller med om att Alex har uttryckt sitt beröm av Rädda Mölle kampanjen klumpigt).

Logga in för att svara
#61832 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Liinus skrev:
Ja herregud. Nu surfas det på tok för jävla lite...

Du far ta o surfa mer sa kan du ocksa ta del av diskussionen!!! AHAHHHAAAAAAARRRAARRR

Logga in för att svara
#61835 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 2

columbus
graphgraph

Jag har helt genomskådat detta problem!!

Som nybörjar-kook har jag ju den insikten att crowdproblemet inte beror på namngivna plattser utan på att fler vill börja göra det ni gör "I wana do what you do" (point brake)
att fler börjar surfa är ju nått som oftast försöker främjas och då får man ju ta det goda med det onda.
surfbutiker, brädleverantörer,tidningar,hemsidor,kompisar,häng, fler upptäckta spots, folk i vattnet när man annars skulle drunknat om man står på huvet, och möjligheten att de kända ställena blir trånga när prognosen är bombsäker, det är semester, fruarna vill ta hand om barnen, läxorna är gjorda, vattnet är varmt nog, man har bil, det inte finns nått annat ställe i närheten dit man åker om det verkar vara trångt
Jag har bara surfat i sverige och vill man surfa här måste man söka söka söka! och då hittar man ju oavsett. jag kan trotts knapt ett år på brädan outa massor med spotts

1:fsldkjf
2:sdofjk

Nu blev ni rädda va:woohoo:
men jag har även hittat egna! som kommer andra till gagn.
den största missen var att senda Point Brake i svt, typ -93:ohmy:

Logga in för att svara
#61837 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

ErikG skrev:
plåtslagarn skrev:
Willy skrev:

Kan det vara för att nån annan i tråden redan gjort det??? Tråkigt osakliga ni är när ni diskuterar.

kränsen är lite för abstrakt för vad man får säja angående spot. folk nämner spot hela tiden och jag tycker att det är fel. att jag är osaklig är att jag vet inte vad som är rätt å fel enligt majoriteten av surfare på surfsverige. jag tycker att man aldrig ska nämna namn på spots. även stockolms bästa spot som nämns varje dag tycker jag inte folk ska få nämna vid namn. men så tycker inte alla. svår fråga helt klart.....

Logga in för att svara
#61864 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

vi e kaxiga för vi har kaffehörna på youtube!

Logga in för att svara
#61885 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

alex el gordo skrev:

Vi kände inte ryggdunken i första posten och vi känner den konstigt nog inte nu heller. Däremot har vi blivit rejält upplysta i begränsningarna i din förmåga att förstå.

Logga in för att svara
#61897 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Ehe

Logga in för att svara
#61916 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Sånt jävla dagis bästa vore kanske om vi gjorde om det här till ett forum för lax trolling så vi absolut inte råkade säga vart det funkade att surfa. Verkar vara sånt gnäll på västkusten och i skåne ta det lite lugnt va.

Nerd Crew

Logga in för att svara
#61920 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Tyreso_soulsurfer skrev:
Sånt jävla dagis bästa vore kanske om vi gjorde om det här till ett forum för lax trolling så vi absolut inte råkade säga vart det funkade att surfa. Verkar vara sånt gnäll på västkusten och i skåne ta det lite lugnt va.

Nerd Crew

Näe:( inte nån lax grej. Jag har ett bättre förslag. Jag tycker att vi alla på surfsverige ska göra övningen "Fly with hope, drop the fears" tillsammans.

www.salto-youth.net/find-a-tool/911.html?&date_from=2003-05-01&date_to=2009-05-31&search=fly+with+hope+&pagerCurrentOffset=0

Logga in för att svara
#61932 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Jag kan fortfarande inte förstå varför man tvunget ska vara tvungen att nämna några spots med namn på nätet över huvudtaget (möjligen undantaget de mest ultrakända). Ffa inte nåt annat än ens hemmabryt.

Logga in för att svara
#61951 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Tyreso_soulsurfer skrev:

Nerd Crew

Nerden har talat Mouhahahahaha!!

Jadu... skulle vi ha gjort om detta till en sida för laxtrolling, tror du att alla skulle vilja börja snacka om var dom får sina laxar???

Men eftersom detta är en surfsida så bryr sig ingen om var bästa laxställe finns och tvärtom gissar jag..

kopplar det någonstans... ??? eller är det fortsatt ingen anslutning... ?

Logga in för att svara
#61958 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Tyreso_soulsurfer skrev:

Nerd Crew
Jag har jobbar kompisar som fiskar lax,,,Dom bor runt om i hela Sverige,,,INTE FAAN talar dom om, vart,och när, det nappar,,, Inte ens till mig som är helt Ointresserad

Dom snubbarna är riktigt hemliga,,,,,,

Logga in för att svara
#61959 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

jocke skrev:
Tyreso_soulsurfer skrev:

Nerd Crew
Jag har jobbar kompisar som fiskar lax,,,Dom bor runt om i hela Sverige,,,INTE FAAN talar dom om, vart,och när, det nappar,,, Inte ens till mig som är helt Ointresserad

JAA. Så du Nördåcrew pratar i nattmössan, din fjant,,,,

Logga in för att svara
#61987 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

toski
graphgraph

jocke skrev:
Tyreso_soulsurfer skrev:

Nerd Crew

Surfare är i jämförelse med laxfiskare ena riktiga fjantar. Glider man in på ett secret-surf-spot får man räkna med några sura miner, kanske några glåpord och i värsta fall kanske någon "local" snor ens apelsiner man tagit med sig. Jiddrar man med laxfiskare som har knivar, krokar, linor, dynamit, hagelgevär m,m och ofta befinner sig en bit ifrån civilisation kan ni ju räkna ut själva vad som händer. Laxfiskare är hårdare än surfare med andra ord...

Logga in för att svara
#61989 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Du menar NORRLANNINGAR ar hardare!!

Logga in för att svara
#61996 Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

toski
graphgraph

Norrlänningar är ett dugg hårdare än vanligt folk.

Vill man hålla ett nytt ställe hemligt så är det bara hålla käft om det. Så är det ju så sant som det redan sagts.

Lyssna på Willy, han är en vis man..

Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!