Facebook data

1
Resa i sommar
#61143 Resa i sommar 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Shakadude
graphgraph

whadup !

Nu när det vankas sommar är det dags att kolla efter surfresa.
Hur mycket ska man räkna med att en hyffsat bra surfresa går på i europa?
Är det någon som har erfarenhet av ett nice surf-place där man kan kombinera surf och bra nattliv?
Eller en billig resa med bra surf. Vad är mest prisvärt, att åka på camp eller att göra en freestyle resa?

Logga in för att svara
#61145 Svar: Resa i sommar 15 år, 11 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

biarritz med surfakademin.se ? eller så har jag hört att lapoint i portugal värkar funka bra,,, har själv varit i biarritz med surfakademin och ska dit igen i sommar och tycker att dom är sjukt bra!

Logga in för att svara
#61147 Svar: Resa i sommar 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Ska du köra bil är det bara att kolla hur långt det är och hur mycket din bil drar. Sen kan du använda viamichelin för att få reda på hur mycket vägtullen går på. Sen beror allt på hur man lever. Billig camping i biarritz för två kanske kostar en hundring per pers och natt. Men det kan va lurigt att få plats om man inte bokat, brukar iofs lösa sig om man är där tidigt på morgonen och sitter och väntar men det är ju segt att lägga en dag på det.

Bra ställen som ligger nära är väl norge, england/cornwall, irland, franska atlantkusten, norra spanien eller portugal. Alla dessa ställen har dock risk för små/inga vågor under sommaren eftersom det stormar mindre på atlanten då jämfört med hösten men om man inte är allt för kräsen brukar det gå att surfa de flesta dagarna iaf.

Själv ska jag till norge. Där kan man dock inte skryta med mycket till uteliv... Men å andra sidan kan man fiska (rikigt bra fiske), dyka och plocka krabbor mm. Tycker hoddevik är underbart.

Annars är cornwall grymt bra surfmässigt men rätt dyrt och inte så mycket till kultur (Newquay är som Aiya Napa). Dessutom måste man ju flyga...

Va fan, det är bara att räkna lite. Resa långt och leva lyxigt = dyr resa. Resa kort och leva spartanskt = billigt.

Hoppas du hittar något bra. Camp kanske är bra om du har dålig koll, då kan de hjälpa dig med bräda och hitta vilket bryt som funkar på vilket tidvatten osv. Lycka till.

Logga in för att svara
#61151 Svar: Resa i sommar 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Tarzan
graphgraph

Jake´s tips om Biarritz e soft. Kolla michelin å domdär grejorna. Har bilat ner ett par gånger å campat på skitfina campingar. Då har vi fyllt bilen med en 4-5 pers å hela paketet, har väl gått på en 10 000kr/skalle. Då inräknat bira, ost, shopping, camping... ja allt helt enkelt i sådär 2 veckor ungefär. Rekomenderas verkligen.

Kan åka i slutet av säsongen om du inte vill ha mongocrowd att fajtas med men ändå asfint. å att kolla fler ställen än bara La plage cote basque eller va fan den heter. Biarittz har nårra sköna ställen om man vill festa också. Se upp för munherpes bara haha nån fransyska fucka upp min polare med skiten

Logga in för att svara
#61156 Svar: Resa i sommar 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Dra ihop ett gäng och kör roatrip tycker jag,det är grymt kul. Tror du kan räkna med ungefär 20 timmars körning från Malmö till Biarrtiz (om jag inte minns helt fel..) sen kan du ju lägga till hur långt du har till Malmö. Runt Biarrtiz finns hur många bra ställen som helst, ta en sväng in i Spanien och kör längs kusten eller upp till Hossegor. Köp Stormriderguiden och fixa ett tidvattenschema sen är det bara att köra.

Tror du kan komma undan billigare än 10000kr. När jag var student och var i Biarritz tror jag inte det gick mer än kanske 5000kr på 10 dagar inkl bensin.

Logga in för att svara
#61164 Svar: Resa i sommar 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Cypern!

Logga in för att svara
#61173 Svar: Resa i sommar 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Shakadude
graphgraph

Ah låter nice med roadtrip.
Hur jobbigt tror ni det är att åka auto-ban det första man gör när man har körkort ? Har hört att de ska va sjukt stressigt

Logga in för att svara
#61175 Svar: Resa i sommar 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Shakadude skrev:
Ah låter nice med roadtrip.
Hur jobbigt tror ni det är att åka auto-ban det första man gör när man har körkort ? Har hört att de ska va sjukt stressigt

nejdå... stå på bara... du blir snart fartblind...

Logga in för att svara
#61179 Svar: Resa i sommar 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Tarzan
graphgraph

Klart man kan komma undan med mindre pengar... och fasansfullt mycke mer om man vill hehe. Exakt, San Seb å Hossegor å alla dom ställena ska man också besöka där=)

Men 25 timmar tog de väl från Helsingborg för oss med min racerbil å de e väldigt sant att själva roadtrippen e skitkul. Autobahn e inte så farligt . Lite segt den gången med en rosa folkabuss från -62 som bara fixar en 85 knyck när lastbilarna tutar 2m bakom men bara att slappna av å glida. å franska motsvarigheten e fan en dröm att köra på, grymt sköna vägar. Bara cruisecontrol, solglaijjor på å pumpa dansk speedcountry på stereon så e ni snart i hamn.

Åk nu! Peace

Logga in för att svara
#61192 Svar: Resa i sommar 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Kör för fan!!!

Logga in för att svara
#61205 Svar: Resa i sommar 15 år, 11 månader sen Stoke: 3

mariapetersson
graphgraph

Hossegor i la france baguette. här finns bra nattliv, kattliv och surf !
( och goda baguetter).

bra ställe att åka till på sommaren tycker jag.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!