Facebook data

1
Hur ska jag sätta mina backside re-entries?
#60386 Hur ska jag sätta mina backside re-entries? 15 år, 11 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Hoppas på att få lite tekniktips av de vassare surfarna här på forumet...

Jag har sjukt svårt att sätta mina backside re-entries. Mina "vanliga" backside top-turns går bra (även om jag förmodligen har kass stil) men när jag ska sätta svängen samtidigt som vågen stänger så lyckas jag inte få balansen mitt över brädan & trillar oftast antingen bakåt över tailen/"ut mot havet" eller på ansiktet("sidled mot stranden", alltså inte över nosen) - tror dock aldrig jag trillat baklänges (ryggplask så att säga).

Frontside har jag inga problem alls med det här...

Någon som har något/några bra tips? Tack på forehand.

Logga in för att svara
#60393 Svar: Hur ska jag sätta mina backside re-entries? 15 år, 11 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

crouch low on the bottom turn and imitate occy with his arm

aim for the lip above you, shoot your board up the face as vert as you can as you twist both arms together, look down to the trough and let your hips follow through and come back under you.

Logga in för att svara
#60396 Svar: Hur ska jag sätta mina backside re-entries? 15 år, 11 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Sounds easy doesn't it

Taj has written a book with tips on advanced tricks. I like the it. Don't know if I studied it enough for it to help me though.

Logga in för att svara
#60440 Svar: Hur ska jag sätta mina backside re-entries? 15 år, 11 månader sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

Det borde finnas en moderator på det här forumet! Den här posten känns ju surfrelaterad.

Logga in för att svara
#60446 Svar: Hur ska jag sätta mina backside re-entries? 15 år, 11 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

SharkBoy skrev:

aim for the lip above you, shoot your board up the face as vert as you can as you twist both arms together, look down to the trough and let your hips follow through and come back under you.

Grejen är att jag _tycker_ jag gör som du säger fram till sista steget & då kommer bara inte höfterna in under överkroppen. Men jag ska prova att krypa ihop lite mer nere i bottensvängen, då borde jag ju få lite mer utrymme att röra mig. Stort tack Sharkie!

Logga in för att svara
#60452 Svar: Hur ska jag sätta mina backside re-entries? 15 år, 11 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

nic skrev:
SharkBoy skrev:

Grejen är att jag _tycker_ jag gör som du säger fram till sista steget & då kommer bara inte höfterna in under överkroppen. Men jag ska prova att krypa ihop lite mer nere i bottensvängen, då borde jag ju få lite mer utrymme att röra mig. Stort tack Sharkie!

try smaller fins so you get more follow through for a little while

Logga in för att svara
#60482 Svar: Hur ska jag sätta mina backside re-entries? 15 år, 11 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

hmmm... det där med "backside re-entries" låter nästan lite väl homoerotiskt...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!