Facebook data

1
Norrsurf
#5990 Norrsurf 18 år, 3 månader sen Stoke: 10

PontusGrafström
graphgraph

Har tänkt på en sak lite diffust ett tag. Hur långt upp i norrland har folk surfat? Måste vara extremt vacker natur kring happaranda? Jag menar, på ett sydligt swell där så måste det kunna rulla in riktigt fina vågor också?

Man har ju hört talas om salusand osv...

Peace

Logga in för att svara
#5992 Svar: Norrsurf 18 år, 3 månader sen Stoke: 0

toski
graphgraph

Finland har några goldenspots runt Kemi trakten, söka får ni göra själv. Men Lapplands alliansen och finska galningar har haft små gatherings där uppe och kört troligtvis bottenhavet/bottenvikens tyngsta bryt. Akta er för Kuivaniemi locals säger jag bara. Åk dit upp om ni vill ta dojne och surfa vågor som riktiga karlar.

Satana Perkele!!!!

Logga in för att svara
#6011 Svar: Norrsurf 18 år, 3 månader sen  

porra

mjoh man lär ju både slippa crowden och det mesta av det andra man har här i livet om man flyttar upp dit.. frågan är om det är värt det

Logga in för att svara
#6017 Svar: Norrsurf 18 år, 3 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Salusand ligger ca 45mil söder om happaranda.Runt Happis finns det två kända surfställen.Frevisören och V Seskarö.Men,,Den änden av bottenviken är nu isbelagd.Själv surfade jag idag 8/1ett stenkast från fyren pite-rönnskär.Som ligger på gränsen mellan västerbotten/Norrbotten.Och det va noll crowd.Surfade ett för mig nytt ställe.(Endast Ironman har varit där tidigare)Vi har döpt det till Slagste´r point.Okey porra hoppas du fått lite svar på dina funderingar.Du är dessutom välkommen upp.Saknar nån att droppa in på...hahaha

Logga in för att svara
#6056 Svar: Norrsurf 18 år, 3 månader sen Stoke: 10

PontusGrafström
graphgraph

cool jocke tack för svaret.. hehe du kan bara inte "droppa" det där va din jävel

slår en signal några timmar innan jag kommer vid nästa surfsession.. var beredd mohahaha

Logga in för att svara
#96093 Svar: Norrsurf 13 år, 8 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Sökte i forumet och såg att någon skrivit Frevisören.

Hehe är Frevisören surfstället på samma plats som där det finns en utomhusbadrutschkana? Har för mig att jag varit där när jag var liten och badat men då var det platt vatten.

Har lite släkt där i trakterna så kanske testar lite surf där nån gång när jag e på besök. Kul att folk skriver ut surfspot på ställen som jag känner igen från andra sammanhang. Tack!

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#96094 Svar: Norrsurf 13 år, 8 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Japp, det är samma ställe,, Men, det kanske inte är så vanligt, med swell, när det är bad väder,,,
Nu, måste du, oxå, lista ut, från vilket håll, det ska blåsa minst 10m/sek. Innan, det är dax, att vaxa brädan,,,,,

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!