Facebook data

1
Surfcamps i sommar?
#5928 Surfcamps i sommar? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

majalager
graphgraph

Hej alla glada och lyckliga människor!
Skulle behöva lite hjälp...
Tänker dra iväg på surfcamp i sommar 2v... några tips? Jag vill ha hela paketet (allt ska ingå -förutom maten)
Vill helst att det ska ligga i europa, någolunda billigt osv. inte för mycket ungt folk och men skön stämning i hus och på lektion.
Vore tacksam och någon hade lite goda tips...

Med vänliga
Maja

Logga in för att svara
#5929 Svar: Surfcamps i sommar? 18 år, 4 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Frankrike kanske? De där Koala-tjejerna har ju ett hus i Hossegor och jag tror att det finns lite kurser och grejor i anslutning till det.

Logga in för att svara
#5930 Svar: Surfcamps i sommar? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

majalager
graphgraph

Lite för tjejigt... måste ha lite tuffare tag... hehe

Logga in för att svara
#5931 Svar: Surfcamps i sommar? 18 år, 4 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Surfakademin brukar ju annars ordna lite kurser med boende och så på olika ställen, träffade på dem i Costa rica nu i julas bl a. Skulle inte förvåna mig om de har något planerat. Annars finns det ju en massa surfcamps i Frankrike, spanien portugal och Marocko, du ska säkert kunna hitta något som inte är för tjejigt.

Logga in för att svara
#5932 Svar: Surfcamps i sommar? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Corner Lappland
graphgraph

Kom å häng i Lofoten du... jävligt otjejigt haha. Inte billigaste platsen, inte varmaste heller men kan ha nog så bra vågor under sommarn som nån annan stans i europa. Surfträff till pingst ser det ut som... Jaja, du hittar säkert nåt. Rock on!

Logga in för att svara
#5940 Svar: Surfcamps i sommar? 18 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Lipke campet - Surfexperience i Lagos Portugal ?

Kanske lite val tyskt?

Annars talta norra scotland elelr irland ar ett hett tips

Logga in för att svara
#5966 Svar: Surfcamps i sommar? 18 år, 4 månader sen  

ninjita

Appropå lite väl tyskt...

...om du åker innan 15 Juni är cowbunga.de sjukt billiga... (Fuerteventura)

1 vecka 105 Euro
2 veckor 145 Euro

Priset gäller endast tjejer (som får 50% rabatt) 15 Oct - 15 Juni
Är ett surfcamp. Includerar tältplats o facilities samt dagliga surflektioner och utrustning.

Jag har själv aldrig varit där (på cowabunga), så jag har ingen aning om de är bra.....

Själv är jag lite sugen Portugal till sommaren. De ska tydligen ha flest soliga dagar i Europe, dessutom billigt och trevligt folk. Vi kanske kan dra ihop ett litet tjej-gäng! (Jag är tjej)

Logga in för att svara
#5970 Svar: Surfcamps i sommar? 18 år, 4 månader sen  

ninjita

Maja: Kom just på förresten att jag hört att Zarautz är ett bra ställe för nybörjare. Det är en liten håla, så betydligt billigare än tex San Sebastian, Biarritz, Hossegor. (Fast Portugal är nog billigare.)

Jag har hört från folk som varit i Zarautz också att det ska vara ett mysigt ställe, i motsatts till fyllan o kommers'ens högfästen som nämns ovan...

Annars är jag grymt sugen på Galicia, Asturias o Cantabria.

Logga in för att svara
#5977 Svar: Surfcamps i sommar? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

majalager
graphgraph

ninjita skrev:
Appropå lite väl tyskt...

...om du åker innan 15 Juni är cowbunga.de sjukt billiga... (Fuerteventura)

1 vecka 105 Euro
2 veckor 145 Euro

Priset gäller endast tjejer (som får 50% rabatt) 15 Oct - 15 Juni
Är ett surfcamp. Includerar tältplats o facilities samt dagliga surflektioner och utrustning.

Jag har själv aldrig varit där (på cowabunga), så jag har ingen aning om de är bra.....

Själv är jag lite sugen Portugal till sommaren. De ska tydligen ha flest soliga dagar i Europe, dessutom billigt och trevligt folk. Vi kanske kan dra ihop ett litet tjej-gäng! (Jag är tjej)

Hör av dig till min mail... majalager@hotmail.com
Är rejällt sugen på frankrike men portugal är inte heller så pjåkigt!

Vi hörs!
Maja

Logga in för att svara
#5984 Svar: Surfcamps i sommar? 18 år, 4 månader sen Stoke: 10

PontusGrafström
graphgraph

Baleal surfcamp är riktigt sjysst! Riktigt avslappnade snubbar som håller i det, relativt billigt om jag förstått de rätt (?!) och grymma vågor...

www.nordsurf.com/Surfcamp/tabid/127/Default.aspx

lycka till...

Logga in för att svara
#5985 Svar: Surfcamps i sommar? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

jonnelarsson
graphgraph

Zarauts är ett bra och mysigt ställe men när jag var förbi där i somras så stötte jag ihop men några Belgare som annordnade surfcamp där, för 130 pers åt gången!!!!!! Han påstod att dom hade börjat få lite problem med locals.. INTE SÅ JÄVLA KONSTIGT!

Så av den anledningen så avråder jag från att åka på surfcamp där!
Annars så är Hossegor ett chillat ställe på sommaren där man kan ta det hur soft som helst eller parta järnet om man är sugen på det. Har hört att frankerhauser annordnar ganska chillade camps där!

Logga in för att svara
#6000 Svar: Surfcamps i sommar? 18 år, 4 månader sen  

[c]

ninjita:
jag planerar också en surf-resa i europa till sommaren. vill fokusera på att avancera surfmässigt, så har inget emot om det är "tjejigt". Jag och en kompis (som är helt grön) har pratat lite om att kanske bila ner alternativt hyra lägenhet. portugal och hossegor är klart intressant! Vore ju bra om man kan vara fler. Vad har du för mail?

majalager:
har en känsla av att surfakademin skulle passa dig! en hel del tjejer där med iof men tror ändå du skulle få ditt testosteron-behov uppfyllt, hehe. jag halkade in hos dem förra sommaren och blev kvar drygt en vecka. de var schyssta och ställde upp med det mesta. så länge man inte har nåt emot att känna sig som en skock får så funkar de

Logga in för att svara
#6002 Svar: Surfcamps i sommar? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

satsa på allt annat än biarritz on du vill få soulsurfing. btz är den mest crowded spoten i hela europa undet sommaren.packad som sardeller i lineup.
jag hade satsat på nått annat..

Logga in för att svara
#6021 Svar: Surfcamps i sommar? 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Jeppa Hallabaloo
graphgraph

Biarritz o Hossegor kan du läsa mer om på www.hallabaloo.se

Annars har du ju bra surf i Spanien som inte alls är lika crowded som Frankrike. Zarauts är helt ok, som ett mini San Sebastian ungefär, men att tro inte att du kommer va ensam. Kolla in Galicien för liten crowd, bra vågor och noll party. Ett riktigt schysst nybörjar ställe är annars San Vicente där man bor på campingen med gångavstånd till bra surf. Har man bil finns ett gäng spots i närheten som funkar på olika tides, swell och vind.

Jag skulle ändå rekommendera Biarritz som har allt inklusive feta crowds. Gå upp tidigt som fan på morgonen så får du nog inte slåss med så många om vågorna...

/Jeppa

Logga in för att svara
#6023 Svar: Surfcamps i sommar? 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

X-Travel & Frankerhausers Surfcamp i Hossegor!
kolla upp mer info på xtravel.se

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!