|
#58575 |
Stadium kränger surfbrädor 16 år sen |
Stoke: 2 |
|
Fick en stadium magazine, i den finns en sida där det finns en warp surfbräda med fcs-pluggar. Den kostar 3499:- och är grön. Undrar hur många sådana det kommer ligga längs sveriges kuster i sommar 
|
|
|
|
|
#58579 |
Svar: Stadium kränger surfbrädor 16 år sen |
Stoke: -234 |
|
|
|
|
|
#58582 |
Stoke: -302 |
|
|
|
|
|
#58591 |
Stoke: 6 |
|
Stoney skrev:
Fick en stadium magazine, i den finns en sida där det finns en warp surfbräda med fcs-pluggar. Den kostar 3499:- och är grön. Undrar hur många sådana det kommer ligga längs sveriges kuster i sommar
står det vad det e mått?
|
|
|
|
|
#58595 |
Stoke: 1 |
|
Mått: 6´6x20´1/4x2´1/2. 
|
|
|
|
|
#58598 |
|
PistolPete skrev:
Ja den var grann:woohoo:
|
|
|
|
|
#58600 |
Stoke: 0 |
Obie
|
brädan är ju lite het! här kommer en matchande våtdräkt WARP SR LONG 2-3MM - 08 499:-..
kör på elin du får ett paket för under 4000:-
|
|
|
|
|
#58601 |
Stoke: -13 |
|
åhfan... inte den frigolit-bit jag förväntade mig ändå. är det epoxy eller vanlig?
|
|
|
|
|
#58605 |
|
Obie skrev:
brädan är ju lite het! här kommer en matchande våtdräkt WARP SR LONG 2-3MM - 08 499:-..
Ingår en grann surfinstruktör då? 
|
|
|
|
|
#58612 |
Stoke: 9 |
|
tänk vad många såna där man kommer få se i strandbrynet på gotland, med 8-åringar bodysurfandes rakt in i shoredumpet. farsor som blivit tjatade på att köpa en efter att ungen har sett en HM-modell med en sån där häftig surfningsbräda.
jag vet själv hur det var, jag såg en surf-film när jag var 10 och tyckte det var sjukt coolt, och att jag var givetvis tvungen att lära mig direkt. lånade farsans kitebräda som inte ens flöt och gick ner på skalasand och ställde mig ute i vågorna, bakfoten i ena strapen, beredd att droppa in. förstod ju givetvis inte varför det inte funkade, jag droppade ju in precis som med en skateboard, så fort en höft-hög våg rullade förbi. inte visste jag att man måste paddla in, det visade dom ju aldrig på surf-filmerna...
känns det inte lite märkligt av stadium att sälja en shortboard? jag hade förstått det mer om det var en lite mer nybörjarvänlig bräda, rundnosad och med rejäl volym. nu blev jag jättesugen på att gå till stadium och fråga personalen lite om råd, och se vad för intressanta kunskaper de kan tänkas besitta....
|
|
|
|
|
#58613 |
Stoke: -1 |
ådén
|
jacobw skrev:
tänk vad många såna där man kommer få se i strandbrynet på gotland, med 8-åringar bodysurfandes rakt in i shoredumpet. farsor som blivit tjatade på att köpa en efter att ungen har sett en HM-modell med en sån där häftig surfningsbräda.
jag vet själv hur det var, jag såg en surf-film när jag var 10 och tyckte det var sjukt coolt, och att jag var givetvis tvungen att lära mig direkt. lånade farsans kitebräda som inte ens flöt och gick ner på skalasand och ställde mig ute i vågorna, bakfoten i ena strapen, beredd att droppa in. förstod ju givetvis inte varför det inte funkade, jag droppade ju in precis som med en skateboard, så fort en höft-hög våg rullade förbi. inte visste jag att man måste paddla in, det visade dom ju aldrig på surf-filmerna...
MÄHH jakob hur coolt är det att surfa minimal det är ju bara ""bögar"" och tjejer som surfar sånt.... =S
känns det inte lite märkligt av stadium att sälja en shortboard? jag hade förstått det mer om det var en lite mer nybörjarvänlig bräda, rundnosad och med rejäl volym. nu blev jag jättesugen på att gå till stadium och fråga personalen lite om råd, och se vad för intressanta kunskaper de kan tänkas besitta....
|
|
|
|
|
#58622 |
Stoke: 12 |
Per
|
PistolPete skrev:
Ser ju riktigt trevlig ut!
|
|
|
|
|
#58623 |
|
Frågan är väl sedan om den väger 20kg eller är gjord av papier mache...men vem vet, den kanske är riktigt bra, har ungefär samma mått som min nord fishstyle 6'6 och den funkar ju fint för en klump som mig.
|
|
|
|
|
#58624 |
Stoke: 1 |
|
Hoppas det är jag som får hjälpa dig då jacobw! 
|
|
|
|
|
#58627 |
Stoke: 49 |
|
Jag tycker den ser skitfin ut. /JB
|
|
|
|
|
#58630 |
Stoke: 15 |
|
Stadium började redan för två år sedan i sina XXL butiker med skate/surf/kite/windsurf, sen la de så gott som ner konceptet, åtminstone i Sisjön. Däremot har jag sen 2005 kunnat fynda Rip Curl dräkter så där i augsti till halva priset, men det var väl då.
Brädan ser väl inte alls dum ut, blir väl denna som ersätter den röda el. orange:a erhm har glömt märket...som Surfers sålt.
|
|
|
|
|
#58631 |
Stoke: 5 |
|
|
|
|
|
#58632 |
|
Surfbräda passande för små till medelstora vågor, exempelvis lämpad för svenska vågförhållanden. Dess Semi Fish-design har en mindre volym i nosen än en traditionell Fish-surfbräda, vilket gör den här typen av design lättpaddlad. Designen ger även tillsammans med dess goda bärkraft, som fås av volymen, en bräda som underlättar en snabb och smidig take-off från vågen. Försedd med ett FCS-fenboxsystem. Tre stycken G-5 fenor ingår. Brädan har en polyuretankärna med träförstärkningar och en epoxylaminering utanpå. En bra bräda att utvecklas med antingen om du är nybörjare eller om du redan har lite surf bakom dig. Mått: 6´6x20´1/4x2´1/2.
Surfbräda
Längd; 6´6
Semi Fish-design
FCS G-5-fenor
Polyuretankärna med träförstärkning
Lättpaddlad och med god bärkraft
För nybörjare till medelgoda åkare
Utmärkt att utvecklas med
Passar svenska vågförhållanden
aja dom kan skriva bra iaf 
|
|
|
|
|
#58633 |
Stoke: 45 |
marQs
|
stämmer det som de skriver då?
|
|
|
|
|
#58634 |
ådén
|
""mindre volym i nosen än en traditionell Fish-surfbräda, vilket gör den här typen av design lättpaddlad""
ehh? har jag missupfattat något?
|
|
|
|
|
#58641 |
Stoke: 84 |
|
Jaha?! Funkar den för svenskt vatten så är det ju sketabra!!!
|
|
|
|
|
#58657 |
|
|
|
|
|
#58664 |
Obie
|
|
|
|
|
#58665 |
|
|
|
|
|
#58670 |
|
|
|
|
|
#58671 |
|
Obie skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
Obie skrev:
Ingår en grann surfinstruktör då? 
Äsch grann o grann vill jag ju inte kalla mig, klart jag ställer upp..
Du får göra ett offertförslag Obie.
Har du förresten någon tidigare erfarenhet av att leka instruktör?
Annars kan du få lite praktik genom att lära mig. 
|
|
|
|
|
#58691 |
|
|
|
|
|
#58701 |
|
|
|
|
|
#58708 |
Stoke: 12 |
Hea
|
ådén skrev:
""mindre volym i nosen än en traditionell Fish-surfbräda, vilket gör den här typen av design lättpaddlad""
Precis vad jag tankte... Har jag missat nat:S ?
|
|
|
|
|
#58710 |
|
Hea skrev:
ådén skrev:
HEHEHE.... Jag tror jag vet hur den logiska slutsatsen har gått till...
Någon kanotkille som jobbar på Stadium har tänkt att en smal för på kanoten gör ju kanoten mer lättpaddlad genom vattnet...AHA! HEUREKA TA MIG FAN tänkte han då, då måste ju en smal nos på brädan göra den mer lättpaddlad genom vattnet...
Det står ju " den här typen av design " vilket tyder på att dom har tänkt generellt kring det..
Alternativt en kanotkille så kan den logiska slutsatsen ha dragits av en Teknolog också som gått på teknisk högskola men inte riktigt klarat alla kurser och därför fått jobb på Stadium.
|
|
|
|
|
#58731 |
|
sverre skrev:
Hea skrev:
ådén skrev:
HEHEHE.... Jag tror jag vet hur den logiska slutsatsen har gått till...
Någon kanotkille som jobbar på Stadium har tänkt att en smal för på kanoten gör ju kanoten mer lättpaddlad genom vattnet...AHA! HEUREKA TA MIG FAN tänkte han då, då måste ju en smal nos på brädan göra den mer lättpaddlad genom vattnet...
Det står ju " den här typen av design " vilket tyder på att dom har tänkt generellt kring det..
Alternativt en kanotkille så kan den logiska slutsatsen ha dragits av en Teknolog också som gått på teknisk högskola men inte riktigt klarat alla kurser och därför fått jobb på Stadium.
tanken e faktiskt att den e sylvass så du stöter igenom folket i lineupen me den å dödar dom som står i din väg, dvs lättpaddlad för alla flyttar sig å du får all surf
EASY CHEESY!
|
|
|
|
|
#58735 |
|
du tänker som en hockeyspelare freddan...
|
|
|
|
|
#58737 |
|
å ja dricker whiskey som en karl!
|
|
|
|
|
#58788 |
|
|
|
|
|
#59604 |
Svar: Stadium kränger surfbrädor 15 år, 12 månader sen |
|
Den är testad i Svenska förhållanden, funkade kanon. 
|
|
|
|
|
#59605 |
|
|
|
|
|
#59606 |
Stoke: 11 |
|
Dan_ne skrev:
häftigt! en bräda du rekomenderar till nybörjare? haha:silly:
|
|
|
|
|
#59608 |
|
Man måste ju nått att växa i!! 
|
|
|
|
|
#59616 |
Obie
|
|
|
|
|
#59623 |
Stoke: -13 |
|
|
|
|
|
#59629 |
|
|
|
|
|
#59643 |
|
rackarn skrev:
finns den i butik ännu?
Svar Ja. brädan finns i butik. Har själv studerat den, hookat den till samlingen å släng på en gripdeck mm
Och om gudarna vill så ska den testköras i nästa vecka på stenstranden
Ska försöka leta rätt på vem som shapat å vem som står för tillverkning. Kunde kanske va kul att veta
|
|
|
|
|
#59680 |
Svar: Stadium kränger surfbrädor 15 år, 11 månader sen |
Stoke: 7 |
|
ådén skrev:
Nej, men det verkar dom som skrev det hela ha gjort...
Fan vad komiskt att dom försöker göra en egen satsning på vågsurfbrädor, när dom inte ens var i närheten av att klara av att sälja kite och vindsurfing på ett proffsigt sätt I SVERIGE;-)!
Support your local dealer/shaper och bojkotta dom där mega-hycklarna, oavsett hur låga priser dom kommer att hålla.... I alla fall tills dom anställer kompetent personal och börjar betala för den kunskap som krävs.
|
|
|
|
|
#59681 |
Stoke: 30 |
|
it'd be like buying a Crazy Creek snowboard versus a Burton snowboard eller en sån skateboard 'wrapped in plastic'
|
|
|
|
|
#59692 |
Obie
|
|
|
|
|
#59704 |
|
finns det inga bilder pa nar nagon surfar en vag med bradan?
|
|
|
|
|
#59710 |
Obie
|
$hades skrev:
Njae det finns några vitvattenbilder lite längre upp. Warp brädan är egentligen inte till för att surfas på utan mest för poserstance!! du vet lite H&M katalog, lite chill lite hängigt och allt är bara groovy dude. 
|
|
|
|
|
#59902 |
ådén
|
Obie skrev:
$hades skrev:
Njae det finns några vitvattenbilder lite längre upp. Warp brädan är egentligen inte till för att surfas på utan mest för poserstance!! du vet lite H&M katalog, lite chill lite hängigt och allt är bara groovy dude.
man får ju nästan det intrycket.. känns inte som de svenska åretrunt-surfarna är målgruppen? 
|
|
|
|
|
#59968 |
|
Support your local dealer/shaper och bojkotta dom där mega-hycklarna, oavsett hur låga priser dom kommer att hålla.... I alla fall tills dom anställer kompetent personal och börjar betala för den kunskap som krävs.[/quote]
haller fan med dig dar!
|
|
|
|
|