Facebook data

1
Brasilien bilder
#58183 Brasilien bilder 16 år, 1 månad sen Stoke: 4

Andreas J
graphgraph

Jag har lagt upp lite bilder från Brasilien i min profil. Detta var min första surfresa med familjen så det var minst sagt lite annorlunda. Min son är 15 månder så fygresan var ganska tuff. Väl framme tajmade jag in surfen när han sov så jag fick väl 1,5-2 timmars surf om dagen.

Vi var två veckor i Pipa (surfade mest Madeiro) och två veckor i Ponta Negra. Ponta Negra var grymt bra för en familjesurfresa då vågorna slog 20 meter från hotellet.

Brsilien var bra men nästa gång blir det nog kanarieöarna om familjen ska med ; ).

Skönt att äntligen vara ute i världen och vågorna igen efter lite uppehåll....../Andreas

Logga in för att svara
#58184 Svar: Brasilien bilder 16 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Faan va gött ni verkar haft det. Du får se till att slita dig ut på en öl så du kan berätta mer.

Logga in för att svara
#58224 Svar: Brasilien bilder 16 år, 1 månad sen Stoke: 7

above_the_law
graphgraph

Andreas J skrev:
Jag har lagt upp lite bilder från Brasilien i min profil. Detta var min första surfresa med familjen så det var minst sagt lite annorlunda. Min son är 15 månder så fygresan var ganska tuff. Väl framme tajmade jag in surfen när han sov så jag fick väl 1,5-2 timmars surf om dagen.

Vi var två veckor i Pipa (surfade mest Madeiro) och två veckor i Ponta Negra. Ponta Negra var grymt bra för en familjesurfresa då vågorna slog 20 meter från hotellet.

Brsilien var bra men nästa gång blir det nog kanarieöarna om familjen ska med ; ).

Skönt att äntligen vara ute i världen och vågorna igen efter lite uppehåll....../Andreas

Bästa spoten i Pipa är väl annars Playa Amore (eller hur det nu stavas)? När jag var där för ca 8 år sedan var det i alla fall den vackraste platsen med den skönaste atmosfären, bl a en lagom stenad gringo som drev en strandbar där mm... Var du där och kollade läget nu?

Logga in för att svara
#58231 Svar: Brasilien bilder 16 år, 1 månad sen Stoke: 4

Andreas J
graphgraph

Jag körde Amore några gånger. När jag var där var vågorna huvudhöga och lite sönderblåsta. Men jag tror nog att en shortboardare föredrar Amore. Jag håller med om att det är en grymt vacker plats!

Logga in för att svara
#58238 Svar: Brasilien bilder 16 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
graph

Allt handlar om vilken säsong det är...

Logga in för att svara
#58241 Svar: Brasilien bilder 16 år, 1 månad sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

Jäklar va sköna bilder.

Vi funderar också på att resa bort i sommar, och med en 2,5år gammal ligist i bagaget så blir valen av resmål lite känsligare. Många parametrar att ta med i beräkningen.

Logga in för att svara
#58258 Svar: Brasilien bilder 16 år, 1 månad sen Stoke: 4

Andreas J
graphgraph

Tjena Mattias
Länge sedan! Vi måste ta en vitvattenträff snart!
Jag tycker att Brasilien är ett grymt härligt land, ett riktigt paradis. Perfekta vågor och 30 grder varmt i 30 dagar!!!!

Men jag skulle inte åka tillbaka med familjen igen. Gränsen till helvete är lite för tunn.....
När vi bode i Pipa blev en svenskman rånmördad på vårt hotell så därefter blev det mer eller mindre gated community för oss, som tur är var hotellet bra och vågorna precis framför (ponta negra).
Ture ficke en släng av svinkoppar och Erika blev grymt magsjuk så vi fick uppsöka sjukhus några gånger....inte helt kul.

Brasilien är härligt men rätt tufft för en barnfamilj dessutom är resan väldigt lång.
Ha det bra

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!