Facebook data

12
Känner du till Surfing the nations?
#56641 Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Jag kollade förut in STN websida surfingthenations.com

Om du har besökt STN i Hawaii eller känner till denna organisation så berätta dina åsikter om dom, för jag vill veta vad just du värderar.
 
Logga in för att svara
#56649 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -1

jacobemmanuel
Inlägg: 34
graphgraph
offline

Hej! Min åsikt är sjukt partisk eftersom jag arbetar med Surfing The Nations just nu och har gjort det mer eller mindre under två år. Så om du undrar något om organisationen så svarar jag gärna så gott jag kan!
antingen här eller min mail jacob@surfingthenations.se
ha det gott!
 
Logga in för att svara
#56651 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Finns det nagra muslimska surf associationer?

news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/7769028.stm
 
Logga in för att svara
#56656 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -1

jacobemmanuel
Inlägg: 34
graphgraph
offline

Surfing The Nations sponsrar den första surfaren från Bangladesh (muslim) och även den första surfklubben i landet.

news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/7797565.stm
 
Logga in för att svara
#56658 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 1

Seth
Inlägg: 89
graphgraph
offline

På Bali bodde jag på samma hotell som 70st surfing the nations människor.
Det var ganska drygt.

Deras ledare gick och sa till folk att jag var ond och att jag var en djävulsdyrkare. Ibland brukade jag pumpa punk musik från min balkong. Och då var det samma sak: DJÄVULS MUSIK!
Själva höll de en jävla låda med att sjunga psalmer och försöka konvertera folk.

Att åka till länder där låg utbildade människor lider av fattigdom, sjukdomar, mm. Och lova dom ett bättre liv om dom bara tror på Jesus är inte särskilt fett...
 
Logga in för att svara
#56663 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Seth skrev:

Att åka till länder där låg utbildade människor lider av fattigdom, sjukdomar, mm. Och lova dom ett bättre liv om dom bara tror på Jesus är inte särskilt fett...


BOS tar starkt avstånd från all religös fanatism!
INGEN ska ta patent på sanningen
Religion är det som står ivägen mellan mänskligheten och sanningen! Sanningen ska man söka... men religionen ber dig sluta! Religionen binder dig och ditt sinne.
Fair enough om någon finner jesus, genom den helige ande! men stackars satar som finner vägen genom predikanter som styr med skuld, makt, retorik och att joddla med tungan i sjörövarspråket..
 
Logga in för att svara
#56664 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 2

Castorn
Inlägg: 372
graphgraph
offline

Seth skrev:
På Bali bodde jag på samma hotell som 70st surfing the nations människor.
Det var ganska drygt.

Deras ledare gick och sa till folk att jag var ond och att jag var en djävulsdyrkare. Ibland brukade jag pumpa punk musik från min balkong. Och då var det samma sak: DJÄVULS MUSIK!
Själva höll de en jävla låda med att sjunga psalmer och försöka konvertera folk.

Att åka till länder där låg utbildade människor lider av fattigdom, sjukdomar, mm. Och lova dom ett bättre liv om dom bara tror på Jesus är inte särskilt fett...


Låter onekligen extremt ofett
 
Logga in för att svara
#56665 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Den enda religionen som Gudfadern inte ännu helt tagit avstånd ifrån är Levinism, grundad av BOS´aren adamski!
 
Logga in för att svara
#56666 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 20

adamski
Inlägg: 1405
graphgraph
offline

sverre skrev:
Den enda religionen som Gudfadern inte ännu helt tagit avstånd ifrån är Levinism, grundad av BOS´aren adamski!




Livism heter min lifsfilosofi! Mina engelspråkiga lärljungar kallar den Lifeism... Företeelser som Surfing the Nation tar vi starkt avstånd från! Det Seth så väl beskriver är en av avvigsidorna med gudsdyrkande sammanslutningar där man tar sin utgångspunkt i heliga böcker.

När surfsverige känns redo för det kommer jag givetvis att sprida Livismens självklara budskap även här...

Mindre religion, MER LIVISM!!!

Adamski, spreading his holy light on surfsverige since 2007B)
 
Logga in för att svara
#56667 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 5

freddan
Inlägg: 432
graphgraph
offline

Seth skrev:
På Bali bodde jag på samma hotell som 70st surfing the nations människor.
Det var ganska drygt.

Deras ledare gick och sa till folk att jag var ond och att jag var en djävulsdyrkare. Ibland brukade jag pumpa punk musik från min balkong. Och då var det samma sak: DJÄVULS MUSIK!
Själva höll de en jävla låda med att sjunga psalmer och försöka konvertera folk.

Att åka till länder där låg utbildade människor lider av fattigdom, sjukdomar, mm. Och lova dom ett bättre liv om dom bara tror på Jesus är inte särskilt fett...


min granne under mig pumpar massa kristna låtar (inte kristet utseende) utan gospel å skit
detta stör min helgsömn på dagarna
religion skall fortsätta som dom gjorde förr i tiden, gräv ner skiten å hoppas ingen gräver upp de
 
Logga in för att svara
#56670 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 1

adisgladis
Inlägg: 156
graphgraph
offline

Det finns massa organisationer som gör bra saker och som är kopplade till surfing utan att vara religiösa och i vissa fall endast en utstuderad täckmantel för att sälja in en tro. Så är man inte religiös eller sugen på att bli föreslår jag att man letar efter något annat.

Måste dock ge lite cred till Surfing the nations svenska hemsida som faktiskt inte försöker dölja att det handlar mycket om att umgås med Jesus och att de vill sprida sin gospel med hjälp av surfing. Jag hoppas de får religiösa att börja surfa men inte nödvändigtvis vice versa. Deras huvudhemsida .com är helt klart missvisande!

Jag har stött på amerikanska representater för denna organisation både i vattnet och på land. Jag fick inget bra intryck alls - snarare motsatsen då de är för pushiga och inte visar sina medsurfare respekt! Det absolut roligaste var när en av dom droppade in på mig - thou shall not steal!!!!
 
Logga in för att svara
#56671 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

kanske liiiite ifrån ämnet men, läste idag att den katolska kyrkan i Brasilien fördömer abort på en nioårig flicka på 33 kg som bar på tvillingar efter att ha blivit våldtagen av sin styvfarsa. Hon skulle troligen ha dött om hon tvingats föda. Den medicinska personalen som utförde aborten uteslöts ur kyrkan. Styvpappan valde dock kyrkan att inte straffa....

Gudfaderns teori kring detta är att den katolska kyrkans ledare består av en samling pederaster och självhatande bögar samt antisemiter och annat löst jävla pack som går djävulens uppdrag..

Gud och jesus och fan o hans moster har jag inget att säga om, men djävulens skepnad framträder i anletsdragen hos flera prästfanstyg... i ord och handlingar.
Fördömd vare Katolisicmen!!!
TILL KATLAGROTTAN KOMMER NI OCH INGEN ANNANSTANS !!!!!!!!!!
 
Logga in för att svara
#56688 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Härligt med alla era åsikter precis det jag sökte!

Jag märkte tydligt att det både fanns åsikter grundat på egna upplevelser samt fördomar kring STN. Och så är det ju med de flesta organisationer att man tycker någonting om dem. Antingen har man varit med i organisationen och fått en uppfattning från den synvinkeln, eller så har man skapat sina värderinagr utifrån att endast träffat några av dem eller hört diverse rykten. För mig så kan fördomar både vara positiva och negativa. Hursomhelst så tror jag på det ni tycker och värderar, för det utgår ju från eran sanning.


Okej jag har läst vad ni skrivit och kommit fram till att om jag vill testa STN i Hawaii så ska jag förvänta mig dessa saker:
1. att människor som jobbar i STN gärna berättar om hur det är för den personen att jobba i organisationen,
2. att marknadsföring av religion grundat på Jesus pågår,
3. att ceremonier typ bön förekommer,
4. att annorlunda musikstilar bedrivs på nätter,
5. att det finns respektlösa människor,
6. att det finns personer som blir arga på folk som tar något från en (som om en våg skulle ägas)
6. att det finns folk som har fördomar och dömer,
7. att det finns folk som använder ledarskap för att bedriva makt,
8. att STN använder sig av biståndinsatser för att bidra till att skapa en tillfällig bättre dag för fattiga,
8. att STN använder sig av psykologiska knep för att marknadsföra Jesus filosofi (kristendomen) till utsatta fattiga personer och att dessa fattiga tror att dessa biståndsgärningar som säkert kan upplevas som goda är lika med vad Jesus och kristendomen är.
9. att STN bedriver surfresor i andra hav och stränder
10. att STN hemsida den med .com utelämnar tydlig fakta om att organisationen grundar sig på kristna utgångspunkter men att hemsidan med .se är mer tydliga eftersom att fler kopplingar nämns kring utövandet av kristna evenemang och dess värderingar
11. att det finns folk som blir irriterade
12. att STN har många folk som surfar

Intressant. Om jag alltså vill utsättas för detta och lite till så bör jag använda mig av Surf the nations i Hawaii. Hmm jag fortsätter att kolla fakta och fördomar och kanske även min egna åsikt kring det hela genom ett besök.

Tack för alla era bidrag av markandsföring av STN både på gott och ont!
 
Logga in för att svara
#56689 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Härligt med alla era åsikter precis det jag sökte!

Jag märkte tydligt att det både fanns åsikter grundat på egna upplevelser samt fördomar kring STN. Och så är det ju med de flesta organisationer att man tycker någonting om dem. Antingen har man varit med i organisationen och fått en uppfattning från den synvinkeln, eller så har man skapat sina värderinagr utifrån att endast träffat några av dem eller hört diverse rykten. För mig så kan fördomar både vara positiva och negativa. Hursomhelst så tror jag på det ni tycker och värderar, för det utgår ju från eran sanning.


Okej jag har läst vad ni skrivit och kommit fram till att om jag vill testa STN i Hawaii så ska jag förvänta mig dessa saker:
1. att människor som jobbar i STN gärna berättar om hur det är för den personen att jobba i organisationen,
2. att marknadsföring av religion grundat på Jesus pågår,
3. att ceremonier typ bön förekommer,
4. att annorlunda musikstilar bedrivs på nätter,
5. att det finns respektlösa människor,
6. att det finns personer som blir arga på folk som tar något från en (som om en våg skulle ägas)
6. att det finns folk som har fördomar och dömer,
7. att det finns folk som använder ledarskap för att bedriva makt,
8. att STN använder sig av biståndinsatser för att bidra till att skapa en tillfällig bättre dag för fattiga,
8. att STN använder sig av psykologiska knep för att marknadsföra Jesus filosofi (kristendomen) till utsatta fattiga personer och att dessa fattiga tror att dessa biståndsgärningar som säkert kan upplevas som goda är lika med vad Jesus och kristendomen är.
9. att STN bedriver surfresor i andra hav och stränder
10. att STN hemsida den med .com utelämnar tydlig fakta om att organisationen grundar sig på kristna utgångspunkter men att hemsidan med .se är mer tydliga eftersom att fler kopplingar nämns kring utövandet av kristna evenemang och dess värderingar
11. att det finns folk som blir irriterade
12. att STN har många folk som surfar

Intressant. Om jag alltså vill utsättas för detta och lite till så bör jag använda mig av Surf the nations i Hawaii. Hmm jag fortsätter att kolla fakta och fördomar och kanske även min egna åsikt kring det hela genom ett besök.

Tack för alla era bidrag av markandsföring av STN både på gott och ont!
 
Logga in för att svara
#56690 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Elin_nybörjaren skrev:
Härligt med alla era åsikter precis det jag sökte!

Jag märkte tydligt att det både fanns åsikter grundat på egna upplevelser samt fördomar kring STN.

Tack för alla era bidrag av markandsföring av STN både på gott och ont!



Varför sökte du det om du ändå bestämt dig för att åka ner?
Vilka fördomar pratar du om? Folk som skrivit har ju berättat om autentiska upplevelser, eller fakta om vad det är.
Bidrag till marknadsföring... ok... Var allt ett reklamjippo alltså!
 
Logga in för att svara
#56692 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Oh Lord! Please save me from your followers... Seriöst kan ni inte värva medlemmar till er sekt på något religionsforum?
 
Logga in för att svara
#56693 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

sverre skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
Härligt med alla era åsikter precis det jag sökte!

Jag märkte tydligt att det både fanns åsikter grundat på egna upplevelser samt fördomar kring STN.

Tack för alla era bidrag av markandsföring av STN både på gott och ont!



Varför sökte du det om du ändå bestämt dig för att åka ner?
Vilka fördomar pratar du om? Folk som skrivit har ju berättat om autentiska upplevelser, eller fakta om vad det är.
Bidrag till marknadsföring... ok... Var allt ett reklamjippo alltså!


Att jag uppfattade att det fanns fördomar kring organisationen STN grundar sig på den personen som nämnde att den hade träffat bara en del av dem som är med där och genom denna upplevelse kopplat ihop att hela STN är på ett visst sätt. Jag anser att alla i en organisation inte är lika samt inte beter sig likadant. Att ledarna är på ett sätt betyder ju inte att alla deltagare stödjer den stilen.

Tolkningsfel av dig. Jag hade inte redan bestämt mig för att åka ner innan jag skrev min fråga, och har fortfarande inte gjort det. Jag menade endast att all fakta/upplevelser som ni andra här har skrivit var intressant eftersom att jag vill veta vad folk tycker om saker och ting. Att jag sedan skrev att jag kanske borde besöka STN berodde ju på att jag tycker att det kan behövas för att jag ska kunna bilda mig en egen uppfattning samt att påverka STN och bidra till en annan syn på det hela när det gäller att bemöta andra surfare och att bidriva ledarskap och kommunikation utan diskriminering och dålig makt.

Jag ställde frågan "Känner du till Surfing the nations?" för att jag ville få större inblick av STN och alla svar som ni alla har gett har ju sjävklart bidragit till att jag just fått det, alltså har inläggen bidragit till marknadsföring av vad STN är och nått mig. Det var ingen kupp bara en fråga samt en enkel reflektion av alla inlägg.
 
Logga in för att svara
#56694 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

sverre skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
Härligt med alla era åsikter precis det jag sökte!

Jag märkte tydligt att det både fanns åsikter grundat på egna upplevelser samt fördomar kring STN.

Tack för alla era bidrag av markandsföring av STN både på gott och ont!



Varför sökte du det om du ändå bestämt dig för att åka ner?
Vilka fördomar pratar du om? Folk som skrivit har ju berättat om autentiska upplevelser, eller fakta om vad det är.
Bidrag till marknadsföring... ok... Var allt ett reklamjippo alltså!


Att jag uppfattade att det fanns fördomar kring organisationen STN grundar sig på den personen som nämnde att den hade träffat bara en del av dem som är med där och genom denna upplevelse kopplat ihop att hela STN är på ett visst sätt. Jag anser att alla i en organisation inte är lika samt inte beter sig likadant. Att ledarna är på ett sätt betyder ju inte att alla deltagare stödjer den stilen.

Tolkningsfel av dig. Jag hade inte redan bestämt mig för att åka ner innan jag skrev min fråga, och har fortfarande inte gjort det. Jag menade endast att all fakta/upplevelser som ni andra här har skrivit var intressant eftersom att jag vill veta vad folk tycker om saker och ting. Att jag sedan skrev att jag kanske borde besöka STN berodde ju på att jag tycker att det kan behövas för att jag ska kunna bilda mig en egen uppfattning samt att påverka STN och bidra till en annan syn på det hela när det gäller att bemöta andra surfare och att bidriva ledarskap och kommunikation utan diskriminering och dålig makt.

Jag ställde frågan "Känner du till Surfing the nations?" för att jag ville få större inblick av STN och alla svar som ni alla har gett har ju sjävklart bidragit till att jag just fått det, alltså har inläggen bidragit till marknadsföring av vad STN är och nått mig. Det var ingen kupp bara en fråga samt en enkel reflektion av alla inlägg.
 
Logga in för att svara
#56695 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Varför blev det alltid två inlägg när jag tryckte på knappen Skicka?

Vem värvar vem och till vad?
Jag håller med att religionssnacket tog över och att surfingen kom i skymundan, det är inte bra alls.
Det ska alltid finnas med en surfkoppling i inläggen här på surfsverige tycker jag.
 
Logga in för att svara
#56705 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 5

freddan
Inlägg: 432
graphgraph
offline

nu blev de ju bara ett?
finns kyrkan bedriver grejer varstans osv.
fast på sista tiden så känns Svensk kyrkan å allmänna kyrkogängen i Europa opålitliga, enligt mitt perspektiv.
att man sen tror på nåt å surfar e väl helt ok
hawaii har ju sina gudar dom tror på vilket inkluderar surf
sverre här har sina tomtar som klampar omkring
sen har väl jehovas förstört hjärnan på alla i sverige med sina påhopp osv.
va ute å gick en gång me min hund så kom 2 unga tjejer fram å sa att ja va olycklig å en pappersbit dom gav mig kunde ge mig glädje...

beror på hur man marknadsför sig
å känner man intresse/nyfikenhet så go on man får inga svar om man blundar
 
Logga in för att svara
#56706 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 5

freddan
Inlägg: 432
graphgraph
offline

stava som en idiot i början men de går väl ändå?
 
Logga in för att svara
#56729 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Finns en sluten och hemlig krets/ordern djupt religiösa surfare i Svea - "The Holy Surfchurch of ...". Idkar både bräd- och människooffer och skickar förbannelser över drop-ingvars, de som ej sköter sig i plurret och spot spioner.
"Du kommer ej hamna i Santosha..." är den vanliga hotmeningen om du inte rabblar upp "Fader vår som e i lineupen, giv oss ngr sets etc..." morgon & kväll.
På söndagar leds shapar-verkstäder av ingen mindre än Al Elgo och lite läsning ur 'Force of Nature' och 'Endless Summer'. Alla böner riktas mot Hawaii, HIS - the Holy Island of Surfing. Guden Bullahus' störste son kallades Duke.
Möten brukar hållas i mörka marockanska djelabas/kaftaner kvällen före och efter en dunderprognos direkt på stranden och ibland i vattnet. En massa ramsor, tugg, mummel och stillahoppande (som masaifolket i Östafrika) till trum-bigbeats.
Grundarna hälsar

 
Logga in för att svara
#56739 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

freddan skrev:
nu blev de ju bara ett?
finns kyrkan bedriver grejer varstans osv.
fast på sista tiden så känns Svensk kyrkan å allmänna kyrkogängen i Europa opålitliga, enligt mitt perspektiv.
att man sen tror på nåt å surfar e väl helt ok
hawaii har ju sina gudar dom tror på vilket inkluderar surf
sverre här har sina tomtar som klampar omkring
sen har väl jehovas förstört hjärnan på alla i sverige med sina påhopp osv.
va ute å gick en gång me min hund så kom 2 unga tjejer fram å sa att ja va olycklig å en pappersbit dom gav mig kunde ge mig glädje...

beror på hur man marknadsför sig
å känner man intresse/nyfikenhet så go on man får inga svar om man blundar


Ja. Det mesta beror på hur man marknadsför sig med vilka metoder man använder sig av för att få fram sina budskap. Jag anser att det är först när man möter personerna( åhörarna) i deras situation och gör en behovsanalys, det är då förutsättningarna kan bli bra för att även en marknadsföring ska lyckas. Enligt mig så är en pappersbit aldrig lösningen till några problem eller förändringar utan det är oftast ens inställning samt inspiration av något eller någon som kan ge den effekten.

Jag har själv stött på att vissa kyrkfolk och dess ledare tror att publiken /besökarna de som är passiva i sammanhanget att de alltid tycker att de är dåliga, räcker inte till, olyckliga etc. Och då har den som predikar självklart lösningen och behöver bara använda lite manupulation och psykologiska knep för att få folk att följa. De börjar med att uppmärksamma allt dåligt och bygger sen upp en bättre självkänsla och diverse andra lyckorus allt grundat på att människan från början är dålig. Konstigt tycker jag,

Jag tycker det är bäst att försöka påverka andra personer genom att uppmuntra dem som mår bra och de som gör saker som de tycker är bra och på detta sätt kunna påverka andra genom att göra mera saker för andra genom att tro på möjligheter och tro på människorna. Utan att ha en massa religionsnormer och regler som grundar sig på vad man inte får göra.

Surftro alltså är det den man får när man får det dära surfruset i sig eller flow som det brukar kallas i andra sammanhang?
 
Logga in för att svara
#56756 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 10

Whale
Inlägg: 335
graphgraph
offline

Esta skrev:
Finns en sluten och hemlig krets/ordern djupt religiösa surfare i Svea - "The Holy Surfchurch of ...". Idkar både bräd- och människooffer och skickar förbannelser över drop-ingvars, de som ej sköter sig i plurret och spot spioner.
"Du kommer ej hamna i Santosha..." är den vanliga hotmeningen om du inte rabblar upp "Fader vår som e i lineupen, giv oss ngr sets etc..." morgon & kväll.
På söndagar leds shapar-verkstäder av ingen mindre än Al Elgo och lite läsning ur 'Force of Nature' och 'Endless Summer'. Alla böner riktas mot Hawaii, HIS - the Holy Island of Surfing. Guden Bullahus' störste son kallades Duke.
Möten brukar hållas i mörka marockanska djelabas/kaftaner kvällen före och efter en dunderprognos direkt på stranden och ibland i vattnet. En massa ramsor, tugg, mummel och stillahoppande (som masaifolket i Östafrika) till trum-bigbeats.
Grundarna hälsar



Intressant att det var viktigare att täcka över din mun istället för ansiktet...
 
Logga in för att svara
#56775 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Elin_nybörjaren skrev:


Surftro alltså är det den man får när man får det dära surfruset i sig eller flow som det brukar kallas i andra sammanhang?


Surftro? lite endorfin och kanske adrenalin hogst men den vanjer man sig snabbt av med

Den enda religon som bor fa forknippas med SurfNING ar rastafari....

 
Logga in för att svara
#56777 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Andiss skrev:
Elin_nybörjaren skrev:


Surftro alltså är det den man får när man får det dära surfruset i sig eller flow som det brukar kallas i andra sammanhang?


Surftro? lite endorfin och kanske adrenalin hogst men den vanjer man sig snabbt av med

Den enda religon som bor fa forknippas med SurfNING ar rastafari....



Och då är det väl mest ritualen av marijuanarökning som är kopplingen va.... mouhahahaha!
Jesus smoked as a borstbindare!! enligt säkra källor!
 
Logga in för att svara
#56778 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

"Den brinnande busken" och sen alla skogstokiga eremiter som smögade för mycket..Nej jag menar INTE dig Sverre hehehe
 
Logga in för att svara
#56790 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -1

jacobemmanuel
Inlägg: 34
graphgraph
offline

Hej igen!

Missat mycket på några dagar. Vet inte var jag ska börja, Seths upplevelser verkar mest grunda sig i ett redan tråkig upplevelse av Kristna eftersom jag inte kan känna igen mig i något av det du säger. Att någon ska ha betett sig på det viset och framför allt vara "deras Ledare" kan jag helt enkelt inte tro på.
Är allt det sant och att allt yttrat sig utan ironi eller på skoj så har du all rätt i att ogilla organisationen. Du får gärna skriva ett mail till någon i STN-ledningen om dina upplevelser så hoppas jag att du får en ursäkt därifrån.

Adisgladis: Om någon droppade in på dig är den värsta upplevelsen av STN, så vet jag inte om jag ens behöver svara på resten, är inga SURF-helgon i STN som aldrig droppar in på folk, vare sig det är med mening eller inte, nivån varierar från proffs till nybörjare så det kan mycket väl hända. jag har själv gjort det mängder av gånger, om det var jag ber jag om ursäkt.
och anledningen till att det inte basuneras ut på hemsidan .com att organisationen drivs av kristna är att folk blivit nekade inträde i länder pga religionsdiskriminiering. Organisationen i sig är inte heller en kristen organisation utan religiöst oberoende humanitär organisation men som drivs av kristna, så det finns okristna både i och runt omkring organisationen.

ErikG: Det är ingen som försökt värva någon alls, bara svarat på frågor. Att kalla STN en sekt är mest larvigt, organisationen har varit respekterad och omtyckt på Hawaii i 10 år och har goda sammarbeten med myndigheter av olika slag enda upp till guvernören. och om du är en av alla dom som av någon anledning kallar kristna sekmedlemmar bara för att det inte stämmer överens med din tro så är det inte så mycket jag kan göra åt det.

Eling_nybörjaren
1. att människor som jobbar i STN gärna berättar om hur det är för den personen att jobba i organisationen,
-Stämmer enligt mig.
2. att marknadsföring av religion grundat på Jesus pågår,
-Stämmer att folk gärna delar med sig av sin personliga tro och övertygelse, liksom alla frimodigt gör i denna tråden.
3. att ceremonier typ bön förekommer,
-Stämmer!
4. att annorlunda musikstilar bedrivs på nätter,
-Annorlunda som i avvikande från er personliga musiksmak? Antar att det kan hända, om det stör någon så är det bättre att göra det kännt på plats istället för att spy galla över det i en forumtråd långt efteråt. Lika så jag skulle be någon dämpa sin musik om jag fösökte sova.
5. att det finns respektlösa människor,
-Helt klart, jag gör bort mig dagligen, kanske upplevs jag respektlös här i denna forumtråden också. Men gör så gott jag kan med att inte vara det.
6. att det finns personer som blir arga på folk som tar något från en (som om en våg skulle ägas)
-Jag blir för det mesta arg när det händer mig, som tyvärr händer allt för ofta när man surfar ute i världen, vet inte om ni andra är vana vid bättre förhållanden i sverige, isåfall är det toppen!
6. att det finns folk som har fördomar och dömer,
-Troligen så har alla mer eller mindre fördommar och dömmer människor som är med i STN. Så det stämmer nog det med.
7. att det finns folk som använder ledarskap för att bedriva makt,
-Inte något jag har upplevt i större grad på STN, antar att ett ledarskap alltid medför makt av något slag, men tycker inte att det missbrukas i organisationen.
8. att STN använder sig av biståndinsatser för att bidra till att skapa en tillfällig bättre dag för fattiga,
-Stämmer i hög grad, förstår inte hur en helt självcentrerad surfresa till Bali är bättre än att åka till Bali,Bangladesh, mellan östern, Sri Lanka, Kina och många andra ställen för att tjäna människor lokalt och om tillfälle bjuds dela med sig av varför man gör det?
8. att STN använder sig av psykologiska knep för att marknadsföra Jesus filosofi (kristendomen) till utsatta fattiga personer och att dessa fattiga tror att dessa biståndsgärningar som säkert kan upplevas som goda är lika med vad Jesus och kristendomen är.
-Stämmer till viss del, vi försöker inte marknadsföra Jesus filosofi för marknadsföringens del utan helt enkelt bara gensvara på den filosofin som Jesus stog för, kortfattat: Älska Gud och din Nästa som dig själv.
Att kristendomen historiskt ofta misslyckats med det är mest beklagligt eftersom det är kärnan i tron.
Vill inte skriva under på något av vad kristendomen i stort står eller stått för, jag tror på Jesus och vad han gjort för mig och vad hur Jesus vill att jag ska leva mitt liv.
9. att STN bedriver surfresor i andra hav och stränder
-stämmer.
10. att STN hemsida den med .com utelämnar tydlig fakta om att organisationen grundar sig på kristna utgångspunkter men att hemsidan med .se är mer tydliga eftersom att fler kopplingar nämns kring utövandet av kristna evenemang och dess värderingar
-svarade tidigare på varför.
11. att det finns folk som blir irriterade
-stämmer.
12. att STN har många folk som surfar
-stämmer. Men även många som inte surfar.

Hoppas ingen känner sig personligt påhoppad.
 
Logga in för att svara
#56791 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 2

Schoug
Inlägg: 143
graphgraph
offline

jag stotte pa ratt mycket stn nar jag var pa hawaii senast. bland annat en av mina basta vanner var och jobbade som voluntar for dom. mitt intryck av dom var att jag tyckte allt verkade vara ett stort hykleri. dom fick inte dricka en ol om dom vill , traffa nagra tjejer eller roke en ciggaret och man var aven tvungen att vara hemma en specielt tid pa kvallen. brot man mot nagon av dessa reglerna blev man utslangd. jag menar ar man 23 ar gammal ar man val gammal nog att ta hand om sig sjalv?
 
Logga in för att svara
#56794 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

jacobemmanuel skrev:
Hej igen!

Seths upplevelser verkar mest grunda sig i ett redan tråkig upplevelse av Kristna eftersom jag inte kan känna igen mig i något av det du säger. Att någon ska ha betett sig på det viset och framför allt vara "deras Ledare" kan jag helt enkelt inte tro på.
.


Nähe... men den helige ande kan du tro på...



helige ande har ju inte ens en profil på surfsverige!
 
Logga in för att svara
#56795 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Schoug skrev:
dom fick inte dricka en ol om dom vill , traffa nagra tjejer eller roke en ciggaret och man var aven tvungen att vara hemma en specielt tid pa kvallen.

Fan det måste vara tortyr att se alla snygga, heta, jungfruer paddla där ute i sina bikinis....

LOOK! But DONT touch!

 
Logga in för att svara
#56797 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Whale Barf skrev:
Esta skrev:
Finns en sluten och hemlig krets/ordern djupt religiösa surfare i Svea - "The Holy Surfchurch of ...". Idkar både bräd- och människooffer och skickar förbannelser över drop-ingvars, de som ej sköter sig i plurret och spot spioner.
"Du kommer ej hamna i Santosha..." är den vanliga hotmeningen om du inte rabblar upp "Fader vår som e i lineupen, giv oss ngr sets etc..." morgon & kväll.
På söndagar leds shapar-verkstäder av ingen mindre än Al Elgo och lite läsning ur 'Force of Nature' och 'Endless Summer'. Alla böner riktas mot Hawaii, HIS - the Holy Island of Surfing. Guden Bullahus' störste son kallades Duke.
Möten brukar hållas i mörka marockanska djelabas/kaftaner kvällen före och efter en dunderprognos direkt på stranden och ibland i vattnet. En massa ramsor, tugg, mummel och stillahoppande (som masaifolket i Östafrika) till trum-bigbeats.
Grundarna hälsar



Intressant att det var viktigare att täcka över din mun istället för ansiktet...

Hehe, borde tillämpas på fler som uttalar sig offentligt... eller kanske inte, för då finge man aldrig höra alla dessa grodor.
Nå väl, vem som e den osynlige allsmäktige får vi ändå aldrig reda på. Så då kan man väl lika gärna hitta på små fina stories som bevisar att ens gud e den enda rätta. Vår genetiska tvekönade anfader Bullahus t ex kommer alltid lyssna på surfares desparata böner om århundradets swell och leverera allt kräm som går. Haon fixar även våtdräktsläckage mm mm...
 
Logga in för att svara
#56798 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

 
Logga in för att svara
#56804 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Andiss skrev:


Den videon var rolig. Det brukar vara det när redigerare klipper ihop filmer och bilder, speciellt om de sen visas upp på programmet 100 höjdare.

Det är konstigt att det främst är folk som är kristna, muslimer och buddister som vågar visa upp sitt rätta jag för allmänheten. Jag undrar vart alla andra trosinriktade och ateister människor finns, vad är anledningen till att de inte vill sprida sitt budskap vidare.

Återigen en massa trosnack och ateistsnack här på forumet tycker jag. Att surfa för nationer tycker jag verkar en bra sysselsättning, man surfar inte bara för sig själv utan även för de som tittar på från stranden samt i andra länder.

Angående Marijuana(som växer i de tropiska länderna) och andra drogframkallande växter så har jag för mig att det ger liknade effekt som det ger för en kristen att vara nära Gud, nämligen att extas uppstår.
Jag kan även nämna att jag har stått bredvid en sån buske en gång i Amazonas samt bott i samma hus som knarkare utan att jag har velat testa på det för att få komma i extas.

Jag kanske borde börja surfa någongång det känns som om jag har fått tillräcklig inspiration från er här på surfsverige. Tack för den!
 
Logga in för att svara
#56806 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Elin_nybörjaren skrev:
Andiss skrev:



Det är konstigt att det främst är folk som är kristna, muslimer och buddister som vågar visa upp sitt rätta jag för allmänheten. Jag undrar vart alla andra trosinriktade och ateister människor finns, vad är anledningen till att de inte vill sprida sitt budskap vidare.

Återigen en massa trosnack och ateistsnack här på forumet tycker jag. Att surfa för nationer tycker jag verkar en bra sysselsättning, man surfar inte bara för sig själv utan även för de som tittar på från stranden samt i andra länder.

Angående Marijuana(som växer i de tropiska länderna) och andra drogframkallande växter så har jag för mig att det ger liknade effekt som det ger för en kristen att vara nära Gud, nämligen att extas uppstår.
Jag kan även nämna att jag har stått bredvid en sån buske en gång i Amazonas samt bott i samma hus som knarkare utan att jag har velat testa på det för att få komma i extas.



1 BOS sprider sitt budskap vidare här dagligen, Om du är intresserad av ett mer andligt budskap finns adamski med levism.. du kan prata med honom
De ultraortodoxa judarna visar väl upp sig för allmänheten!! GLÖM INTE DOM!! Speciellt dom där med korkskruvar som står som nickedockor och headbangar framför en gammal mur och i strid med internationell rätt bygger bosättningar på palestinskt område! DOM visar upp sitt budskap med råge!
Anledningen till varför ateister inte vill sprida sitt budskap vidare vet jag inte, men jag vet att dom inte behöver övertyga andra om sanningen bara för att på så sätt komma ifrån sitt eget tvivel och bli starkare i sin egen tro.
Dom behöver heller inte rädda sina käraste, sina barn och föräldrar från helvetets lågor... så motivationen är väl inte lika hög förmodar jag.

2 surfar för dom som tittar på dig..... ok? Vilken givmildhet!!!

3 Det växer inte bara i dom tropiska länderna, det växer bra lite varstans på jorden! Men du har nog fel med extasen tror jag... man blir mer inne i sin egen hjärna och allt känns väldigt konstigt och paradoxalt... hehehe....
 
Logga in för att svara
#56807 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Jag skall borja aka stjartlapp for den Koptiska kyrkan, vilken ar den aldsta och riktiga troslaran!
Kanner att det ar viktigt sa att jag kan traffa ateister och fa dem att ga med och kankse ge lite pengar?

Inget sadant populistiskt protestantiskt surf tjafs som surfing the nation, kanske denna trad borde amnas at att diskutera den Koptisk-ortodoxa kyrkans liturgin istallet?
 
Logga in för att svara
#56808 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

[/quote]

3 Det växer inte bara i dom tropiska länderna, det växer bra lite varstans på jorden! Men du har nog fel med extasen tror jag... man blir mer inne i sin egen hjärna och allt känns väldigt konstigt och paradoxalt... hehehe....[/quote]

Ja jag gjorde bara en slutsats det där med dess effekt, så det är bra att du ger en annan vinkel av den. Hur har du förresten fått den?
 
Logga in för att svara
#56809 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Elin_nybörjaren skrev:


3 Det växer inte bara i dom tropiska länderna, det växer bra lite varstans på jorden! Men du har nog fel med extasen tror jag... man blir mer inne i sin egen hjärna och allt känns väldigt konstigt och paradoxalt... hehehe....[/quote]

Ja jag gjorde bara en slutsats det där med dess effekt, så det är bra att du ger en annan vinkel av den. Hur har du förresten fått den?[/quote]

fått den...? jag har rökt den... fått tag på den menar du? Åhh... in so many ways....
 
Logga in för att svara
#56810 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Hört i lineup :

En surfare blir överlycklig efter att ha fått en riktigt bra våg
en surfare från STN berättar att han kan få hur många sådana vågor som helst i himlen!

Men då undrar jag lite lätt frågande.... kan man även få massa brudar i himlen!!

eller är det bara han med horn som erbjuder det, han är ju lite mer kinky va??
 
Logga in för att svara
#56823 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 49

Jesper B
Inlägg: 473
graphgraph
offline

Det här var en av de roligaste trådarna på länge. OK, kan inte konkurrera med trådarnas tråd signerad Alex, men det här med gud... man måste bara skratta åt eländet. Sverre i sitt esse och dessutom med ett grymeviktigt mission!! Love it.

Jag mötte föresten två glansögda svenska ungdommar på Maui för några år sedan. Vette 17 varför vi började språkas vid på trottoaren i Paia. De berättade att de var på Hawaii för att bekämpa all vidskeplighet (de syftade på alla privata kyrkor (frikyrkor, oftast någon kristen variant, drivna i bolagsform) som finns där. De berättade att de tillhörde och var finansierade av svenska kyrkan!?!?

Docent Blomberg,
som odlar sin egen passiva ateistiska extas i en kruka inköpt från ICA maxi, eller snarare skulle ha gjort om inte de egenimporterade Mauibönorna hade ruttnat i sitt hermetriskt tillslutna kuvert. Men det är en annan storry
 
Logga in för att svara
#56832 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 4

Teun
Inlägg: 156
graphgraph
offline

Ursäkta mig men jag pallar inte läsa skiten utan att reagera....

Jag undrar vart alla andra trosinriktade och ateister människor finns, vad är anledningen till att de inte vill sprida sitt budskap vidare.

Varför ska man sprida "SITT budskap" vidare? Är DITT budskap bättre än någon annans? Andra människor kanske inte gör det för att dem accepterar andra som dem är.

man surfar inte bara för sig själv utan även för de som tittar på från stranden samt i andra länder.

Ja just det... nästa gång jag surfar i ett fattigt land så ska jag fråga tiggarna vid stranden om dem mår lite bättre efter att jag har surfat.

Jag kan även nämna att jag har stått bredvid en sån buske en gång i Amazonas samt bott i samma hus som knarkare utan att jag har velat testa på det för att få komma i extas.

Gud vad duktig du är! Att du vågade?! Du måste ha haft tur för ALLA andra som har kommit i kontakt med marijuana har blivit helt galna och rökt ner sig totalt.

Nej, nu ska jag ut och springa. MITT BUDSKAP till er alla är att gå ut och springa. Om man inte springer tillräckligt ofta blir man sjuk och det är MITT UPPDRAG att rädda er alla från sjukdomar. Jag brukar springa till Afrika och berätta för dem att dem också borde springa mer.

Hoppas att jag inte springer på en sådan buske nu för jag vet inte om jag kan hejda mig...... Som holländare borde jag ligga i riskzonen redan från födseln.
 
Logga in för att svara
#56837 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Teun skrev:
Ursäkta mig men jag pallar inte läsa skiten utan att reagera....

Gud vad duktig du är! Att du vågade?! Du måste ha haft tur för ALLA andra som har kommit i kontakt med marijuana har blivit helt galna och rökt ner sig totalt.

Nej, nu ska jag ut och springa. MITT BUDSKAP till er alla är att gå ut och springa. Om man inte springer tillräckligt ofta blir man sjuk och det är MITT UPPDRAG att rädda er alla från sjukdomar. Jag brukar springa till Afrika och berätta för dem att dem också borde springa mer.

Hoppas att jag inte springer på en sådan buske nu för jag vet inte om jag kan hejda mig...... Som holländare borde jag ligga i riskzonen redan från födseln.


Reagera mera Teun! Det visar bara att du tänker annorlunda samt vill meddela att du vill tala om det för oss här på tråden. Agera kan man också göra det är då man börjar.

Ja buskar kan vara riktigt otäcka speciellt om de går att stoppa i kroppen på ett eller annat sätt. Jag kunde i alla fall hejda mig när jag förut mötte busken. Samt var väldigt nöjd efter att ha bott med de tidigare nämnda personerna i ett helt år utan att de skrämt upp mig. Det var ju så att jag märkte ingen skillnad på mina kollektivkompisar som var höga, jag såg bara deras godhet och kom på andra orsaker till varför de betedde sig på vissa sätt. Men fel hade jag det var andra proffs(behandlingspedagoger) som påpekade denna fakta kring personerna och det visade sig vara sant eftersom att knarkarna sedan var tvungna att flytta från stället.


Holland alltså!? Där har jag en kristenkompis som frivilligt flyttade som utbytesstudent till Amsterdam bara för att få besöka "The red light district" och studera trafficking. Och hon var inte ett dugg rädd.

Springa verkar ett vettigt budskap, det tycker jag med. Då hinner man mycket samt får bra kondis och uthållighet. Och på så sätt bättre förutsättningar för att inte få en massa sjukdomar, fast Afrikaner de springer ju hela tiden och ändå får de en massa dödande virus i sig.
 
Logga in för att svara
#56838 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 2

Lindzter
Inlägg: 58
graphgraph
offline

Elin_nybörjaren skrev:
[quote]Andiss skrev:


Den videon var rolig. Det brukar vara det när redigerare klipper ihop filmer och bilder, speciellt om de sen visas upp på programmet 100 höjdare.

Fast det är ju en autentisk ljudupptagning från en predikan i Livets Ord.... Det låter ju som att hon är helt bestatt av onda andar. Mer scary än kul tycker jag.
Att Carola ser lite kul ut i videon, eftersom hennes huvud klyvs på mitten, det kanske jag kan hålla med om lite, lite....
 
Logga in för att svara
#56839 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Elin_nybörjaren skrev:
Teun skrev:
Ursäkta mig men jag pallar inte läsa skiten utan att reagera....

Gud vad duktig du är! Att du vågade?! Du måste ha haft tur för ALLA andra som har kommit i kontakt med marijuana har blivit helt galna och rökt ner sig totalt.

Nej, nu ska jag ut och springa. MITT BUDSKAP till er alla är att gå ut och springa. Om man inte springer tillräckligt ofta blir man sjuk och det är MITT UPPDRAG att rädda er alla från sjukdomar. Jag brukar springa till Afrika och berätta för dem att dem också borde springa mer.

Hoppas att jag inte springer på en sådan buske nu för jag vet inte om jag kan hejda mig...... Som holländare borde jag ligga i riskzonen redan från födseln.


Där har jag en kristenkompis som frivilligt flyttade som utbytesstudent till Amsterdam bara för att få besöka "The red light district" och studera trafficking. Och hon var inte ett dugg rädd.

fast Afrikaner de springer ju hela tiden och ändå får de en massa dödande virus i sig.


Rädd för red light district?? NEJ, Hon var väl KÅT!!!

Ja afrikaner får massa dödande virus i sig... det är väl guds straff kanske
 
Logga in för att svara
#56842 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

sverre skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
Teun skrev:
Ursäkta mig men jag pallar inte läsa skiten utan att reagera....

Gud vad duktig du är! Att du vågade?! Du måste ha haft tur för ALLA andra som har kommit i kontakt med marijuana har blivit helt galna och rökt ner sig totalt.

Nej, nu ska jag ut och springa. MITT BUDSKAP till er alla är att gå ut och springa. Om man inte springer tillräckligt ofta blir man sjuk och det är MITT UPPDRAG att rädda er alla från sjukdomar. Jag brukar springa till Afrika och berätta för dem att dem också borde springa mer.

Hoppas att jag inte springer på en sådan buske nu för jag vet inte om jag kan hejda mig...... Som holländare borde jag ligga i riskzonen redan från födseln.


Där har jag en kristenkompis som frivilligt flyttade som utbytesstudent till Amsterdam bara för att få besöka "The red light district" och studera trafficking. Och hon var inte ett dugg rädd.

fast Afrikaner de springer ju hela tiden och ändå får de en massa dödande virus i sig.


Rädd för red light district?? NEJ, Hon var väl KÅT!!!



Hon var bara en enkel socionom som ville studera och skriva uppsats om det hela. Hon reser världen över och besöker liknande ställen för att få flera perspektiv genom att prata med dem som arbetar inom sexindustin. Sen när hon är mästare i ämnet då lägger hon säkert upp sin strategi för att förändra den världen och ge dem något annat att fylla dygnen med.
 
Logga in för att svara
#56843 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

en enkel socionom... det låter nästan lite förringande va?

Men menar du att inte enkla socionomer skulle kunna vara kåta!! ??

världen runt till liknande ställen? är det nån slags fetisch tro

Och hennes ursäkt är att rädda världen....

 
Logga in för att svara
#56845 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 49

Jesper B
Inlägg: 473
graphgraph
offline

Nånting säger mig att denna tråd kommer helt spåra ur. Då menar jag även med surfsverigemått mätt. Helt uppenbart att Elin inte kommer ge sig hur löjligt det en verkar. Känns som det finns ett djupt behov av att övertyga hos henne, eller kanske det heter frälsa om man nu vill blanda in det där med religion och gud (vilke jag gäran undviker). Hur som helst har Sverre mfl här kanske mött sin överkvinna. Vem är mest fanatisk, vem orkar längst.

Själva grundämnnet innebärat utrymmet för rationell dialog är minimalt. Det blir upp till retoriken att härska fritt. Men som Machiavelli konstaterade "for the greater good" (eller var det gud) kan även de fulaste medlen legitimeras. Vilket battle som rullas upp. Stenhård kokurrens, inga vända andra kinden till här utan öga för öga! Ska bli otroligt intressant att följa. Leve Darvin! Mer än så orkar inte jag slåss mot väderkvarnarna. /Jeppepeppe hedonist
 
Logga in för att svara
#56846 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Lindzter skrev:
[quote]Elin_nybörjaren skrev:
Andiss skrev:


Den videon var rolig. Det brukar vara det när redigerare klipper ihop filmer och bilder, speciellt om de sen visas upp på programmet 100 höjdare.

Fast det är ju en autentisk ljudupptagning från en predikan i Livets Ord.... Det låter ju som att hon är helt bestatt av onda andar. Mer scary än kul tycker jag.
Att Carola ser lite kul ut i videon, eftersom hennes huvud klyvs på mitten, det kanske jag kan hålla med om lite, lite....


Jag har själv hört Carola ett antal gånger och kan bara intyga att hon är väldigt karismatisk d.v.s använder olika känslotillstånd för att göra stämningen mer intensiv. Just på Livets ord så triggas stämningen lätt upp med hjälp av musik och nynnande på melodier samt bekräftande ord som förtydligar det hela alltså Carolas känslotillstånd. Det passar inte alla speciellt dom som inte utanför kyrkan beter sig på det sättet. Mig passar det definitivt inte, det hela blir blir så stor kontrast till mitt vanliga uttryckssätt i andra sammanhang men Carola passar det för.

Det är ändå viktigt att ha humor även i kyrkan lika som att vissa skrattar åt texten här så kan jag skratta åt filmen eftersom att den inte stämmer in på vad jag tycker. Jag tror fenomenet kallas för ironi men jag kan ha fel för lilla jag har ju inte alla svar jag är bara en enkel sökare som många andra i världen.
 
Logga in för att svara
#56847 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Jesper B skrev:
Nånting säger mig att denna tråd kommer helt spåra ur. Då menar jag även med surfsverigemått mätt. Helt uppenbart att Elin inte kommer ge sig hur löjligt det en verkar. Känns som det finns ett djupt behov av att övertyga hos henne, eller kanske det heter frälsa om man nu vill blanda in det där med religion och gud (vilke jag gäran undviker). Hur som helst har Sverre mfl här kanske mött sin överkvinna. Vem är mest fanatisk, vem orkar längst.

Själva grundämnnet innebärat utrymmet för rationell dialog är minimalt. Det blir upp till retoriken att härska fritt. Men som Machiavelli konstaterade "for the greater good" (eller var det gud) kan även de fulaste medlen legitimeras. Vilket battle som rullas upp. Stenhård kokurrens, inga vända andra kinden till här utan öga för öga! Ska bli otroligt intressant att följa. Leve Darvin! Mer än så orkar inte jag slåss mot väderkvarnarna. /Jeppepeppe hedonist


A jag tror mer de kristna kommer köra hänga sig på korset taktiken. Ser fram emot en hård batalj här hahaha:evil:
 
Logga in för att svara
#56849 Svar: Känner du till Surfing the nations? 15 år, 1 månad sen Stoke: 4

Teun
Inlägg: 156
graphgraph
offline

Holland alltså!? Där har jag en kristenkompis som frivilligt flyttade som utbytesstudent till Amsterdam bara för att få besöka "The red light district" och studera trafficking. Och hon var inte ett dugg rädd.

Varför skulle hon vara rädd? "Red light district" besöks av tusentals turister varje dag.
Jag har en ateistbrorsa som frivilligt flyttade som student till Amsterdam bara för att ta examen. Han är inte ett dugg rädd. Ska jag vara helt ärligt så kanske han har..... gud bevara mig.... provat lite marijuana också.

, fast Afrikaner de springer ju hela tiden och ändå får de en massa dödande virus i sig.

Vet inte riktigt vad du antyder här.....???
 
Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!