Facebook data

1
Nycker inom surfNing...
#56333 Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Den här tråden är skapad för att folk ska få undra/ställa sig frågande inför olika fenomen inom surfningen. Kanske få svar av någon klok, eller kanske man inte vill ha svar utan bara vill spy ur sig lite galla.

Så... jag får väl själv få ta upp ett fenomen då. Rushguards kontra T-shirt handlar min undran om. Första gången jag förstod att det fanns idéer om vad som är coolt och inte var förra året på Bali. Nu i Santa Terese blev det ytterligare uppenbart. Rushguard är inte coolt, T-shirt ar coolt (självklart är det coolast att köra utan, även om det svider skinnet av en del). Själv kör jag de första dagarna med rushguard så att huden blir "stabil" och kör sedan utan. I Santa märkte jag dock att det bara var jag och nybörjare som hade "rushie" på sig och märkte att jag blev indroppad på utav bara helvete fastän jag inte gjorde nåt annorlunda. 3e dagen kör jag således med ett avklippt linne och indroppningen stannar av tvärt!!! Tyvärr så fick kändes det helkefft att köra med linne särsklilt som jag på två grymma vågor vid upphoppningen lyckades få in knät i tyget och föll som ett lamt gammalt troll. Så.... Tycker själv att det är skönast att köra barbröstad... i andra hand med rushguard. Till alla eder som väljer T-shirt, vilka fördelar för det enligt er med sig jämte en rushie? Eller är det som inom skateboarding, fastän jag säkert skulle känna mig flexibel i trikåer så skulle jag känna mig som ett mongo och därför hellre har ett par jeans som ser cleana ut. Cleanheten räknas ju också....

Nå? Nån som förstår vart jag vill komma? Ta annars upp andra fenomen ni ställer er undrande till.

Adamski is back in buisness!

BOS for Life!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#56335 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Helt korrekt att surfing stavas s u r f n i n g, men rushguard stavas r a s h g u a r d.

Logga in för att svara
#56338 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Willy skrev:
Helt korrekt att surfing stavas s u r f n i n g, men rushguard stavas r a s h g u a r d.

Fast jag har alltid bråttom på med rushguarden!!! In a rush.... Fastän jag skriver att den skyddar mot skav (och därmed rashes) så menar jag en annan slags rashguard.. (fan också, jag har tom blivit påpekad detta 100 gånger eftersom jag också säger fel)

Logga in för att svara
#56342 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

skulle aldrig köra i t-shirt
helt jävla värdelöst ju!

Logga in för att svara
#56343 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

Frillan
graphgraph

Bikini lr full sälmundering!
Man måste ju tänka på brännannär man kan

Logga in för att svara
#56345 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
graphgraph

En annan lite löjlig sak är att man, på grund av grupptryck, tvingas att surfa i jävla tältliknande shorts. Alltså dessa fjantigt baggy långa kortbyxor (eller är det korta långbyxor?). Alltså ungefär såna som wakeboardåkare använder utanpå våtdräkten.

Mer praktiskt skulle vara svintajta, typ cykelbyxor utan blöja. Bättre att simma i. Bättre att röra sig i. Mer aerodynamiskt.

Man skulle väl i alla fall kunna tänka sig att gå tillbaka till de tightare modeller man använde i början av 80-talet? Mycket bättre prestanda i och på vattnet.

Helt seriöst. Annars kan vi börja med baggy våtdräkter liksom.

Logga in för att svara
#56347 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

långa shorts fyller ändå en viss funktion ju..

eller ska du raka låren om du kör i kort kort?

Logga in för att svara
#56349 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
graphgraph

sverre skrev:

Nej, nej, nej, tricket är ju att när man kör i exempelvis shorty så får man ingen rash på låren. Lycratights har samma funktion. Funkar till och med mycket bättre än fladdershorts (som iaf jag får rash och hårsäcksinflammationer av när jag använder).

men ok, jag rakar benen för cykelsäsongen, fast det är bara mellan cykelbrallans nedre kant och strumpans övre, dvs det som syns när man har cykeldressen på.

Logga in för att svara
#56366 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

KinkyFriedmann skrev:
sverre skrev:

Nej, nej, nej, tricket är ju att när man kör i exempelvis shorty så får man ingen rash på låren. Lycratights har samma funktion. Funkar till och med mycket bättre än fladdershorts (som iaf jag får rash och hårsäcksinflammationer av när jag använder).

men ok, jag rakar benen för cykelsäsongen, fast det är bara mellan cykelbrallans nedre kant och strumpans övre, dvs det som syns när man har cykeldressen på.

Varför inte raka det som inte syns, dvs raggarsträngen, pungen och låren ner till cykelbyxlinjen. Det skulle ju faktiskt fylla en funktion till skillnad från citerad "benfrisyr"

Logga in för att svara
#56371 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: 1

BennyS
graphgraph

En klar fördel med tshirt är juh att man kan köpa en på HM för 50 spänn.

Logga in för att svara
#56372 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

BennyS skrev:

MYCKET BRA ARGUMENT!!!! Men är det ingen som tror att det har blivit en modenyck också?

Logga in för att svara
#56373 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

BennyS skrev:

Ja, du är inte dum du....

Efter en bräda för 5000
en våtdräkt för 4000
en resa för 10 000
surfshorts för 800
och fan o hans moster så NEJ!!!!
INTE FAN tänker jag köpa en rashi för 300 kronor då!! NEJ NEJ!!! DÄR GÅR GRÄNSEN!!!
EN HM tische för 50 kr inte ett öre mer!
Dä vill jag hellre att få tischan uppdragen i armhålorna efter en spolning och få den i fejjan och känna det obekvämt i surfet...

Logga in för att svara
#56375 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Andra idiotiska nycker:

Rash west utanfor vatdrakt......denna forstar jag inte, ok pa tavling men annars?

Rash west i vatdrakt....ar du homo eller?

Board shorts i vatdrakt....*jag gillar nar det bylsar sa harligt i skrevet*

Andra menlosa surfprylar (om man koper dem som surfprylar):

Basecoat
Fenfodral/wallet
Tjocka leashar
Astro deck
Hanglas/forvaringspryl att hanga under bilen for bilnyckeln
Tidvatten klocka
Wax bortagnings medel
Vatdrakts shampo
Vatdrakts tork
Vatdrakts deodorant

Nej..nu maste jag sluta for annars kommer jag bli total negativ, jag avslutar med

store.magicseaweed.com/Ollypop-Surf-Towel/Item/364/

Logga in för att svara
#56376 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

HAHAHAHA!!!! Bästa är att dom var " OUT OF STOCK " !!

Logga in för att svara
#56378 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Ha Ha, precis!!!!

Logga in för att svara
#56379 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Att ha rashguarden över våtdräkten räddade mig förra vintern då jag fortfarande hade en värdelös dräkt där huvan instoppad drog in hela havet i ryggen. Hade huvan utanför och satte rashen för att hålla den på plats. Såg ju ut som ett mongo men det var det värt. Hellre ett varmt mongo än ett kallt as:S.

Fan Andiss! Jag som just börjat använda basecoat! Bra lista dock!!!

Jag vill ha MER exempel!!! Och kom igen nu, vet nu att många av er är T-Shirt facister, förklara eder!!!

Logga in för att svara
#56381 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Andiss, jag har 4 av dom där.

Du skulle oxå haft rashie under min förra dräkt om du sett vilken nackrash man fick av den.

Skulle vilja ha våtdräktsschampoo bara för att få förklara för besökare varför jag har en flaska "Piss off" i duschen...

Det hade ju varit trendriktigt att köra med T-shirt UTANPÅ rashien.

Logga in för att svara
#56385 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: 1

BennyS
graphgraph

Tshirt är som sagt nog mer mode än funktion, dock kanske medelålderns räddning vid tropik surf!

Ex.

*Istället för att magen hänger ut under en rash så döljer man den effektivt med en tshirt.
*Du tvättar din rash som sitter perfekt,och helt plötsligt så har den gått från L till strlk 36 dam...
*Som protest mot att du aldrig blev,är eller någosin kommer bli sponsrad så vill du inte ha Rip curl loggan på ditt bröst, om de inte är lojal mot dig så ska inte du heller stödja dem!
*Att midjemåttet kan variera lite är helt narturligt, det är bra med lite växmån..
*Du kan med fördel ta bort armarna på din tshirt så din tribal tatuering på överarmen syns, gärna odla lite skägg så ser man farlig ut och får mer respekt.

Men de mest onödiga som finns borde väl vara kepsen på våtdräktsluvan...är det någon som haft nytta av den någsonsin...ända positiva är väl att den blir nedisad under vintern så man verkligen ser att det är kallt att surfa i minusgrader, bra bild!

Logga in för att svara
#56389 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

BennyS skrev:
Men de mest onödiga som finns borde väl vara kepsen på våtdräktsluvan...är det någon som haft nytta av den någsonsin...ända positiva är väl att den blir nedisad under vintern så man verkligen ser att det är kallt att surfa i minusgrader, bra bild!

En kompis till mig tyckte samma sak som du och klippte därför bort den. Sen rann det ner kallt vatten i ansiktet och ögonen på honom hela tiden. SUCKER!

Logga in för att svara
#56399 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Jag förstår inte fenomenet delbar / byggbar leash. Kan man överhuvudtaget köpa lösa delar till en trasig leash?
Det där med nyckelficka i leachen känns inte riktigt övertänkt, faktiskt. Möjligtvis att man kan pressa in en liten cykelnyckel i den minimala fickan men en fet bilnyckel med fuktkänsligt larm.........näe det går inte.

Det påminner mig om en liten historia som utspelade sig på Torö för några år sedan.

Det regnar och en surfare kommer upp, nedkyld och trött, och konstaterar att larmet är fukkat. Det har regnat in i dosan och elektroniken...kaputt. Visserligen kommer han in i bilen men den går inte att starta. Som NÄST SISTE man därute i mörkret får han till slut hjälp att koppla ur startspärren ( av ngn som har en polare som kan billarm )

Leachficka, det kan man klara sig utan.

Logga in för att svara
#56400 Svar: Nycker inom surfNing... 16 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ja, herregud vart är surfningen på väg?

Byta ut rashin mot en t shirt och klippa av vattenskyddet på dräkten....

snart börjar dom väl att sätta legropet på handleden också.... sen är inte steget långt till att sätta den runt halsen...

eller varför inte börja med paddelfötter också.... som boggieboardarna... man får ju mer balansyta då

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!