Facebook data

1
Angola
#54348 Angola 16 år, 2 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Nagon som varit i Angola? Skulle vilja ha info om surf, hur det ar att bo och leva dar. Om nagon sitter inne med erfarenheter fran Angola, klam fram det bara. Nastan allt av intresse.

Logga in för att svara
#54361 Svar: Angola 16 år, 2 månader sen Stoke: 1

BennyS
graphgraph

Hög brottslighet, mkt våld. Det är inte många som får tanken att ens åka dit om man inte får en bra lön av ex ett oljebolag eller liknade. Kidnappningar sker lite titt som tätt, förra företaget jag jobbade för så fick man 100% om man blev placerad i Angola, när jag jobbade där blev 6 st kidnappade. Dock så träffade jag en fransman som surfat och han sa det var helt okej surf men att det inte var rekommenderat att gå utanför campen(alla utländska arbetare bor i en stor camp för säkerhet)

Men om man bortser från detta hade vi ett 8 fots swell med en period på 18 sek.. och 28 grader i luften!

Så...åk inte dit helt enkelt, finns betydligt bättre ställen man kan ha sin semester på!

Logga in för att svara
#54393 Svar: Angola 16 år, 2 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Tack Benny S! Jag vet att det varit mycket vald och kidnappningar, och att det forfarande finns landminor kvar, men ville i alla fall kolla lite hur laget ar. Trodde att det var lite mer stabilt nu, men maste kolla vidare, det later inte direkt sa. Det verkar vara valdigt hoga loner, och det finns val kanske en anledning till det, men det ar tydligen ocksa valdigt hoga levnadskostnader. Jag hade val inte tankt att aka dit pa semester direkt. Men jag ska kolla vidare, jag har nagra kontakter dar men jag ville hora fran lite olika hall. Tack sa mycket for infon.

Logga in för att svara
#54395 Svar: Angola 16 år, 2 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Coolt Viktor M .Gillar Dynamit Surfing Kanske han kan åka och kolla läget åt oss andra ?????

Logga in för att svara
#54397 Svar: Angola 16 år, 2 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

jocke skrev:
Coolt Viktor M .Gillar Dynamit Surfing Kanske han kan åka och kolla läget åt oss andra ?????

hmmm visst om ni pröjsar resan så...

Logga in för att svara
#54405 Svar: Angola 16 år, 2 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Tja, enkel biljett. Kan inte va altl för dyrt. Nån retur lär du inte behöva.

Logga in för att svara
#54410 Svar: Angola 16 år, 2 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

jocke skrev:

Na du det sakraste vore val att stanna hemma i norrland. Da vet man ju vad man har i alla fall. Pa sin hojd kanske ta och knalla over finska gransen. Eller norska for den delen. Aka pa solsemester till kanarieholmarna. Ska nog fundera pa att komma hemat igen.

Logga in för att svara
#54426 Svar: Angola 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Hea skrev:
jocke skrev:

Na du det sakraste vore val att stanna hemma i norrland. Da vet man ju vad man har i alla fall. Pa sin hojd kanske ta och knalla over finska gransen. Eller norska for den delen. Aka pa solsemester till kanarieholmarna. Ska nog fundera pa att komma hemat igen.

Annars verkar ju Gaza ha lugnat sig, du skulle ju kunna dra dit så slipper du bli en svennebanan...

Logga in för att svara
#54457 Svar: Angola 16 år, 2 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Jake skrev:
Hea skrev:
jocke skrev:

Annars verkar ju Gaza ha lugnat sig, du skulle ju kunna dra dit så slipper du bli en svennebanan...

Haha sant... Inget fel med att vara svennebanan. Jag ar jakligt stolt over att vara svennebanan. Jag var bara lite ironisk. Men allvarligt talat, jag har nagra kontakter i Angola. Och visst ar landet fyllt av vald och kriminalitet, speciellt i storstadern men sa ar det ar ju i manga delar av varlden. Jag ville bara se om nagon sitter inne med personliga upplevelser som inte ar for gamla. Det ar ju en viss skillnad pa situationen nu och for fem ar sen.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!