Facebook data

1
Volunsurf med Sandshoe
#54316 Volunsurf med Sandshoe 16 år, 3 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
graphgraph

<strong>Här diskuteras nyheten: Volunsurf med Sandshoe</strong>

ett projekt som nästan är för bra för att vara sand

jag var där i Ecuador i december och fick några minnen för livet

visst surfingen var helt ok, även om jag råkade tajma så illa att det var ganska smått och inte fanns några points som funkade
men,
jag volontärjobbade på en skola och det var hur skönt som helst
hade dessutom tvingat mina barn att godkänna att det jag skulle köpt julklappar åt dom för istället skänktes till skolan (skolmaterial) där jag häckade på förmiddagarna. okej, mina ungar fick ju slalomplank i julklapp men ändå...

anyways - go Erik go.

jag rekommenderar varmt volunsurf-upplägget

Logga in för att svara
#54456 Svar: Volunsurf med Sandshoe 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

Rurik
graphgraph

Gillar verkligen idén. Lycka till!

Logga in för att svara
#54463 Svar: Volunsurf med Sandshoe 16 år, 2 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Jag gillar idén!
En sak jag undrar (har ej hittat info om det på sidan):
Ingår flygresan t o r i priset?

Logga in för att svara
#54532 Svar: Volunsurf med Sandshoe 16 år, 2 månader sen Stoke: 1

mrlau
graphgraph
Donerat Silver

Flygbiljetten ingår tyvärr inte i priset. Ni får köpa biljett själva. Vi jobbar på att hitta en samarbetspartner för detta.

Logga in för att svara
#54954 Svar: Volunsurf med Sandshoe 16 år, 2 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

I somras åkte jag förbi den lilla byn Las tunas i Ecuador där Sandshoe bl.a håller till. Jag kan nämna att det även finns närliggande surfställen som erbjuder surfmöjligheter samt många andra volontärorganisationer som ger mycket fritid till att tex surfa.

Jag såg artikel i tidningen Transition i somras och kontaktade sedan den ansvarige Erik, som var mycket informativ kring upplägg och idén så det var kul att veta det när jag ändå senare var i närheten. Jag var på rundresa med SMU och stannade till vid en annan by Montanjita och fick möjligheten att träffa trevliga Ecuadorianer som bodde där och som gillar att surfa. Fastän att deras bostadsstandard var långt ifrån den som erbjuds för turister så erbjöd de mig och mina kompisar att bo hos dem. Ecuadorianer är väldigt gästvänliga och de speciellt vid kusten är mycket spontana och sociala. Så att få volontära i skolan med Sandshoe skulle påverkar att man snabbt kan få nya kontakter och vänner i området.

Logga in för att svara
#64312 Svar: Volunsurf med Sandshoe 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Har några nya samabetsprojekt uppkommit i denna surforganisation? Mer än engelskalärarebiten så att säga. Någon som vet?

Logga in för att svara
#64333 Svar: Volunsurf med Sandshoe 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

Thompa
graphgraph

Måste också passa på att hylla denna fantastiska idé. Det är så sjukt bra:) Så fort jag får råd tänker jag åka!

Logga in för att svara
#76010 Svar: Volunsurf med Sandshoe 15 år, 5 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Vilka mer här på SS än Kinkymannen har varit o volunsurfat med denna organisation?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!