Facebook data

1
Splitboard/Resbräda
#54108 Splitboard/Resbräda 16 år, 2 månader sen Stoke: 0

surfbetty
graphgraph

Hittade denna sidan om miljövänliga brädor som kan göras som splitboard för att kunna resa utan att betala extra på flyget, skall minska risken för dingar under transporten åxå.
Är det någon här som har koll på om det finns nått liknande? Nån som säljer i Sverige?

www.imaginesurfboards.com/eng/splitboards.html

Logga in för att svara
#54109 Svar: Splitboard/Resbräda 16 år, 2 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

Logga in för att svara
#54110 Svar: Splitboard/Resbräda 16 år, 2 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

Logga in för att svara
#54138 Svar: Splitboard/Resbräda 16 år, 2 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Har kollat på det tidigare, men tror nog brädan blir ganska stel och att den inte håller för så stora vågor (men det är bara vad jag tror eftersom jag inte testat någon). Men ska man inte surfa så stora vågor och inte vill betala en massa för brädan är det säkert helt ok. I slutändan är det ju helt klart bättre att surfa en något sämre bräda än att inte ha något att surfa på alls.

Vore kul att få testa en bräda helt klart.

Till Marocko kostade det iofs bara 300 kr t/r för två brädor, men ska man ut på långresa och med "fel" flygbolag är det kanske schysst att ha en sån.

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#54714 Svar: Splitboard/Resbräda 16 år, 2 månader sen Stoke: 1

Falle
graphgraph

Vet en snubbe i Varberg (Molle) som har en variant av split-bräda, dock är den tung (har jag hört).

Kolla även denna länken för ImageSurfboards 3-deladade bräda:
2imagine.net/blogger2009/split1.html
Saxat från www.imagesurfboards.com:
Om två-delad: The board has a flex pattern, and weight, that is very close to a normal board, and the system is bomb proof. If your board breaks, it won't be here! In fact, the carbon system makes your board stronger than a normal board, so chances of breaking it are reduced.

Låter riktigt lovande!

Logga in för att svara
#54725 Svar: Splitboard/Resbräda 16 år, 2 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

verkar smart, dessutom tror jag alla surfare från sverige är relativt dåliga och inte känner nån skillnad...
kanske kan man lösa det med gånggjärn?

Logga in för att svara
#54730 Svar: Splitboard/Resbräda 16 år, 2 månader sen Stoke: 1

Falle
graphgraph

Logga in för att svara
#54737 Svar: Splitboard/Resbräda 16 år, 2 månader sen Stoke: 12

Fader
graphgraph

kolla www.bisect.com De kostar en del men kan även hittas begagnad på ebay eller craigslist. Jag har haft en 9`8" longboard bisect. Betalade aldrig för brädan på flyg. Det finns bara en i sverige tror jag, min gamla som jag sålde vidare till Salusand Soulsurfers. De väger lite mer än en vanlig bräda men inte mycket. otrolig praktisk om man inte ha takräcke. om vågorna är stora, man behöver justera skruverna ibland. Jag surfade en stor close-out barrel förra året i frankrike. brädan delade i två vid impact iställer för att gå sönder! det var bara att byta ut några delar och den tuben i mitten som jag hade some reserv på stranden och sedan försätta surfa.

Logga in för att svara
#54746 Svar: Splitboard/Resbräda 16 år, 2 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Är det sånna här ni menar?

www.h2omen.com/images/SURFING/broken_surfboard.jpg

eller ännu bättre

www.theage.com.au/ffximage/2005/09/05/sharkattack_wideweb__430x279.jpg

... kan inte sova, Va faan gör man...

Logga in för att svara
#54747 Svar: Splitboard/Resbräda 16 år, 2 månader sen Stoke: 1

BennyS