Facebook data

1
Erfarenhet av Spider-brädor?
#53526 Erfarenhet av Spider-brädor? 16 år, 3 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

Suget efter en ny bräda har kickat in. Vill övergå mer från fish till shortboard, och behöver en primär Sverige-bräda som inte heller skäms för sig på resan.
Av någon outgrundlig anledning har jag alltid tyckt att Spider verkar ha bra brädor. Min erfarenhet av dem är dock högst begränsad, har en gammal Safari/Spider semigun i samlingen, men den är tyvärr sällan använd.

Någon som kör på Spider (kanske främst i Sverige och helst shortboard)? Eller har koll i övrigt?
www.safarisurfco.com

Funderar bl.a på nedanstående modell. Ledsen för taskig bild, men hittar ingen bättre. Texten verkar tyvärr vara all info som går att finna direkt:
"The Spider X5 is a high-performance board with hidden volume. Deep concave (for speed), soft forgiving rails with a squash tail into a hard speed edge that adds to holding speed. Easy on take-off with loads of freedom and manoeuvrability. Lengths 6'4-7'0."
(hittat på www.livetosurf.co.uk/shortboards.html)

Logga in för att svara
#53530 Svar: Erfarenhet av Spider-brädor? 16 år, 3 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

har ingen erfarenhet direkt, bara genom dansken som handlat lite med dom
förr var spider grymt sköna å har synts till i världscupen tex.
men på senare så har dom blivit lite slarviga och är hyffsat dyra också för de man får för pengarna sägs de
men brädor är väl lite som smak sak
hör med Surfers i Varberg, tror dom köper in Spider

Logga in för att svara
#53533 Svar: Erfarenhet av Spider-brädor? 16 år, 3 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

Tack Freddan, tipset var Kenny Jönsson-stabilt.
Ser nu att Surfers saluför Spider, och jag får hugga mig själv och avgå för att jag inte hade kollat det!

Men om fler har kommentarer kring Spider, så skriv gärna.

Logga in för att svara
#53552 Svar: Erfarenhet av Spider-brädor? 16 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

I have one, it's insaneley super good, he;'s the seth efriken Al Merrick. FartBoy has a brand new 6'2" for sale in the marknad, crazy good boards

Logga in för att svara
#53556 Svar: Erfarenhet av Spider-brädor? 16 år, 3 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

Thanks SharkBoy.
A shame that the 6'2'' is too small for a fat old fart like me that surfs like a hippo.
Anyways, an Al Merrick is also on my wishlist. I have a serious crush on the Flyer II.

Logga in för att svara
#53563 Svar: Erfarenhet av Spider-brädor? 16 år, 3 månader sen Stoke: 4

ATA
graphgraph

Kör för närvarande på en 6'3" four fin som har funkat fint som smör på Torö när det är axel eller högre. Lite tunn i glasningen har dock gjort den ganska skör men de ger ju bara lite övning på glasjobben..

Logga in för att svara
#53567 Svar: Erfarenhet av Spider-brädor? 16 år, 3 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

har en spider, evo2 tror jag den heter, köpt i sydafrika. Den är 6:10 och funkar bra för mig som är tjock och kort, speciellt på vintern när man är ute i tjock vinterdräkt. I sydafrika är spider sjukt billiga. helt sprojlans ny med fenor,rep och grepplatta(vill ju inte använda en massa ord som inte finns på svenska nu när jag tänkt bli en bättre människa och skriva bättre på svenska ) för ca 1600:-. skulle köpt 5 och tagit med hem..

Logga in för att svara
#53593 Svar: Erfarenhet av Spider-brädor? 16 år, 3 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

Det var lite intressant med Evo-brädan att den har vee-form. 1 600 kr är nästan gratis, galet!
Glasningen (el brist på sådan) är alltid ett bekymmer som gör en sömnlös tycker jag. Jag får nog helt enkelt acceptera att det sliter mer på brädorna när jag väger som jag gör.

Nu är jag ju inte mindre sugen på en Spider!

Logga in för att svara
#53608 Svar: Erfarenhet av Spider-brädor? 16 år, 3 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

freddandson skrev:
har en spider, evo2 tror jag den heter, köpt i sydafrika. Den är 6:10 och funkar bra för mig som är tjock och kort, speciellt på vintern när man är ute i tjock vinterdräkt. I sydafrika är spider sjukt billiga. helt sprojlans ny med fenor,rep och grepplatta(vill ju inte använda en massa ord som inte finns på svenska nu när jag tänkt bli en bättre människa och skriva bättre på svenska ) för ca 1600:-. skulle köpt 5 och tagit med hem..

1600 e grymt pris! måste åka dit alltså!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!