Facebook data

1
Hyrbil på Fuerte?
#53475 Hyrbil på Fuerte? 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Någon som kan tipsa om ställe att hyra bil på fuerteventura? Kommer bo i Corralejo så gärna där. Ska man ta en jeep för att kunna köra nordkusten eller kan man skippa det och ändå komma till de flesta ställena?

Sen tar jag gärna emot tips om lite skyddade ställen på fuerte, nästa vecka ser ut att bli rätt stort. 10-15ft 15-20s i perioden NNW swell.

Logga in för att svara
#53478 Svar: Hyrbil på Fuerte? 16 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Jake skrev:
Sen tar jag gärna emot tips om lite skyddade ställen på fuerte, nästa vecka ser ut att bli rätt stort. 10-15ft 15-20s i perioden NNW swell.

Bring your guns!!

Som svensk är vi vana vid att bära tjocka dräkter som väger mycket, därför borde vi bli först i världen med att köra med syrgas!!!

och hjälm såklart.

Sen är det bara att kötta!

Logga in för att svara
#53482 Svar: Hyrbil på Fuerte? 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Haha, klart jag får försöka kötta. Finns risk att jag inte kommer överleva bara... Kan redan se rubrikerna: "Blekfet chartersurfande svensk druknad på fuerte".

Men är det någon som kan hjälpa mig med mina frågor?

Logga in för att svara
#53509 Svar: Hyrbil på Fuerte? 16 år, 3 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Finns ett flertal firmor som hyr ut bilar i Corralejo. Du kommer inte att missa dem. Gå bara längs stora vägen genom stan! Tror dock att du kanske skulle kolla upp firmorna på flygplatsen först! Lite mera utbud där. I stan kostar de allt ifrån 140-220euro veckan för en skitbil. Bättre dyrare förstås.

Lycka till å gött surf!

Logga in för att svara
#53524 Svar: Hyrbil på Fuerte? 16 år, 3 månader sen Stoke: 7

Mr.Green
graphgraph

Som danneroyal säger, kan du gå Corralejo mainstreet upp och ner ifall flygplatsen sviker. Kan vara svårt att få tag i takräcken så ta med softracks så är du säker.

Hamnen fungerade bra på lågvatten och NW, lite stort för min smak dock. Majanicho innervågen fungerade på liknande om du nöjer dig med midja-axel i storlek.

Du borde ha en 4x4 om du skall efter västkusten och leta. Skall du bara hålla dig mellen Cortillo och Corralejo så går en vanlig liten seat ibiza / opel corsa utmärkt.

Logga in för att svara
#53527 Svar: Hyrbil på Fuerte? 16 år, 3 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

som sagt maja nicho högern är ganska trevlig när det är stort swell, högern är ruskigt snabb dock, finns ett bryt inne i stan också mellan hamnen och rocky, en a-frame som bryter skyddat, mycket kaxiga ungar dock...
när är du där?
kommer vara där 20 -28 feb.

Logga in för att svara
#53538 Svar: Hyrbil på Fuerte? 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

askeew
graphgraph

tror du klarar dig med en vanlig hyrbil, det hade vi o körde mellan cotillo och majanichu på bumpig väg. men om du har cash så är ju en 4-wd att föredra.

hyrde på flygplatsen, 10 dar, 2590 kr, citroen c3, tog med softracks

Logga in för att svara
#53581 Svar: Hyrbil på Fuerte? 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Ok, tack för tipsen, drar imorgon så nu är det bara att packa...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!