|
#53385 |
En sista bedjan om ett surfigare forum 16 år, 3 månader sen |
Stoke: -10 |
|
Regler för banning... Jo jag tackar. Eftersom herr agressiva påhopp (Sverre för den som inte fattade) inte blivit bannad, eller åt minstone låtits komma tillbaka så verkar det ju mer vara som om Redax väljer själv vem som är välkommen eller inte. OK för det, det är ju hans sida. Men jag tycker verkligen det är tragiskt.
Så här resonerar jag.
1. Det finns tusentals bloggar och comunitys bara i sverige. Ett bättre ställa att spy galla över saker som inte har med surf att göra borde med andra ord vara lätt att finna.
2. Vi som tycker att surf är så viktigt att vi gärna pratar om det de dagar vi inte har möjlighet att utöva vår kära sport... Vart ska vi ta vägen? Det finns endast en enda comunity som har hela sveriges surfares uppmärksamhet (vare sig de är aktiva på forumet eller inte).
3. Vi är få som "vågar" säga vad vi tycker om förändringen på forumet sedan Sverre började köra sitt sabotagerace. Ingen av oss, eller andra som nickar instämmande i det tysta, har något emot humor eller gliringar här och där men när det endast är sånna inlägg och man inte kan föra en endaste seriös tråd så har det blivit alldeles för mycket.
Att jag överhuvud taget skriver igen är för att jag känner att livet i Sverige och Stockholm skulle bli så mycket tråkigare utan en surf-comunity.
Eftersom de som uppskattar Sverrestilen inte kan förstå oss andra är därför min fråga om man kan skapa två separata forum, eller kanske en asterix framför trådar som man vill tillägna surfing och inget annat?
Peace and out
(kände att detta var så viktigt att jag la upp detta som en egen tråd)
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53387 |
Svar: En sista bedjan om ett surfigare forum 16 år, 3 månader sen |
Stoke: 9 |
|
om man vill ha ett mer surfrelaterat forum kan man skriva mer om surf och sluta fylla forumet med klagotrådar (som många andra påpekat före mig), vilket är precis vad som håller på att hända nu. Allvarligt talat så börjar det kännas som en mellanstadieskolgård där vissa nu börjar skrika efter fröken för att de inte vågar sig ut pga den elaka mobbaren. skaffa lite ryggrad för fan och ignorera skiten om det är så illa. själv tror jag att vi är många som uppskattar den ordning och kaos som sverre innebär, även om det kan bli lite mycket ibland. och apropå herr/fröken aggressiva påhopp så vill jag nog påstå att det är motståndarlaget som sitter på den titeln i dagsläget. om redax (som är den som sitter på makten att göra förändringar i forumet) tyckte det var dags att banna någon eller göra om forumet hade han nog gjort det (och inte döpt sidan till surfsverre för en dag bl.a.). nä, jag föreslår att ni drar till något tråkigt brädseglarforum som steffo eller nåt om ni vill ha ordning och reda.
för att vara en lite bättre surfsvärjare så bidrar jag med en bild på mig själv på en stängd nåttarövåg med lastfartyg i bakgrunden från 2004.

|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53403 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Jag tycker alla reggade medlemmar ska få en blåsmanick kopplad till burken.
Blåsa först och ev bli godkänd (eller t ex få läsa "Du är för full för att hantera både ett tangentbord och mothugg" eller "Du är för pårökt för att minnas det du ändå inte kommer att skriva" etc etc...), sen logga in, sen spåna... eller???
(sorry Alex, inget 100%igt seriöst svar men en del arga 'debatter' sker under alkoholpåverkan. Alla e inte lika goa som Jocke när de svalt promillerna)
Sen tycker jag folk som Fader, Jimbob, SurfingPsycho mfl som kan det där med psyk ska få en 'biktsida' och kunna besvara frågor angående surfares mentala hälsa, speciellt under flat swells... Typ: "Hej Fader! Idag funderar jag på att killa min chef som ej ger mig ledigt trots en signifikant våghöjd på över 5 meter. Ska jag skrida till verket, sen surfa och ta mitt straff eller vad tycker du?... 
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53406 |
Stoke: 30 |
|
jag tycker du överdriver Alex, så mycket ikke surfrelaterad är det inte. Dessutom, dem trådderna där sverre kan skämtar loss på är dem tråderna som jag anses, inte värt att svara på (tex, dem tråderna som har samma titel som femti elva andra, man kan faktist söka på här och på google - vilken våtrdäkt för vinter börjar blir en helt utjatad fråga.)
Jag uppskattar internet forumar för att dem är ärliga. Priset för ärlighet är att man ska ha tolerans. men bara för att inte du gillar någonting, ge inte dig rätt att bestämma vad som är bäst för andra. Jag uppskattar lite humor och umgås med surfarna utan att man måste prata om just surf hela tiden. Tolerans krävs ifrån både sidorna.
Om inte du gillar det, ignorera det och skapa dina egna surf relaterade inlägg. inte som den här
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53416 |
Stoke: 84 |
|
Helt rätt! Tolerans för sådana som Sverre och Swingkid! Man behöver inte gilla deras tugg, men FUCK vad trist det här stället skulle vara utan sådana som dem. Alla vet vilka de är när jag säger att det var ett jäla gnäll och bedjande när Sverre drog  Och tydligen bryr sig till och med folk när nu Swinger (ursäkta, men det är väl vad han gör?  )ska "hoppa av" forumet.
Peace alla surfers! Älska och bli älskade!

|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53419 |
Stoke: 143 |
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53461 |
Stoke: -234 |
|
alex el gordo skrev:
Regler för banning... Jo jag tackar. Eftersom herr agressiva påhopp (Sverre för den som inte fattade) inte blivit bannad, eller åt minstone låtits komma tillbaka så verkar det ju mer vara som om Redax väljer själv vem som är välkommen eller inte. )
Jag loggade precis ur men jag han se vad som hände när Gazzer blev bannad... han skrev FUCKOFF BOS i ny tråd efter ny tråd... klockrent spammande och totalförstörande av sidan rent tekniskt!!
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53463 |
Stoke: 0 |
Obie
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53493 |
Stoke: 5 |
hman
|
Liinus skrev:
.. Och tydligen bryr sig till och med folk när nu Swinger (ursäkta, men det är väl vad han gör? )ska "hoppa av" forumet.
...

|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53508 |
|
Överdriva???
Det är väldigt enkelt att gå tillbaka och kolla alla trådar som har surfrelaterade ämnen. Kolla sedan hur de har avslutats. Det finns näst intill inte en enda som inte Sverre har stoppat med sin "humor". För min del tycker jag nog det mer liknar personangrepp. Speciellt roligt är det inte. Självklart finns det undantag.
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53518 |
|
alex el gordo skrev:
Överdriva???
Det är väldigt enkelt att gå tillbaka och kolla alla trådar som har surfrelaterade ämnen. Kolla sedan hur de har avslutats. Det finns näst intill inte en enda som inte Sverre har stoppat med sin "humor". För min del tycker jag nog det mer liknar personangrepp. Speciellt roligt är det inte. Självklart finns det undantag. Jag anser att Surfing inte bara är en sport som Pingpong utan också en spirituell sak. Ibland så blir 2tim på havet en rent andlig upplevelse, som får mig att gå omkring med ett flin på läpparna resten av dan,,  Om man bara ska tillåta surf relaterade trådar, så kommer detta forum bli ganska tråkigt,,,  Alla musiktrådar, Vad man äter, vilka andra grejjer man sysslar med, andra sporter för att hålla igång,,,Ska alltså bort om jag förstått dig alex el gordo. Jag undrar hur du är på jobbet,,,  Knappast den där roliga jobbar kompisen som håller igång snacket på fika rasten. 
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53522 |
Stoke: 2 |
|
Alex är han som sätter upp lappar i fikarummet om att alla ska diska sina muggar
Sorry, kunde inte låta bli.
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53525 |
|
Ja precix, har själv en sådan på jobbet.. Men det är bara att acceptera att dessa finns här på jorden också. Men för den skulle måste jag man inte bry sig eller låta sig påverkas av dem. 
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53532 |
Stoke: 6 |
|
nämen tjiit vad ni dissar. jocke , stoney och tomte Liinus .alex har rätt. det är förmycket skit. men det är tråkigt om det är för lite skit oxå. å den balansen verkar inte gå att fixa bland surfare på detta forum......
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53534 |
|
Är ni så tröga eller låtsas ni bara?
Jag har varken sagt eller skrivit att jag vill ha någon slags totalitär comunity. Jag har varit extremt tydlig med att lyfta fram motsatsen. Det jag har varit emot är att ALLA trådar sabbas. Det är inte roligt på något sätt. Det om något är väl att vara enkelspårig, totalitär eller kalla det vad ni vill. Om ni trots detta inte fattar så kan jag tyvärr inte hjälpa er.
Det vore det underbart om vi kunde vara lite mer "lagom". Humor ibland, känslovallningar ibland. Och kanske någon gång att amatörreportage från runtom i världen eller annan surfstoke få presenteras utan att det förlöjligas.
Surfing är precis som någon sa mycket mer än en sport.
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53548 |
|
Plåtslagarn! VEM är det som är en TOMTE
Softaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53550 |
|
Jag håller med A el G om att det är jobbigt när seriösa trådar sabbas med meningslöst spam och jag bad om ursäkt för mitt inlägg i den här tråden som kan klassas in under den kategorin av inlägg redan när jag skrev det. Det var definitvt inte avsett som något dissande, bara ett tamt försök till ett skämt.
Tycker bara att det har varit så jäkla många neggotrådar med samma innehåll på sistone, nästan så att neggotrådarna är lika många som de rena spamtrådarna.
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53557 |
|
Bara en fråga...
Hur sabbar man en tråd?
Om någon skriver något som är helt out of it, så är det ju bara att med ett nytt inlägg föra ämnet tillbaka på tapeten..
Oftast behövs inte ens det, utan folk nonchalerar det som är " out of it " och svarar på det som är huvudämnet. De trådar det inte sker på beror oftast på att de trådarna är totalt orelevanta, ointressanta eller tråkiga eller är en repris för femtioelfte gången.
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53560 |
|
sverre skrev:
Bara en fråga...
Hur sabbar man en tråd?
Om någon skriver något som är helt out of it, så är det ju bara att med ett nytt inlägg föra ämnet tillbaka på tapeten..
Oftast behövs inte ens det, utan folk nonchalerar det som är " out of it " och svarar på det som är huvudämnet. De trådar det inte sker på beror oftast på att de trådarna är totalt orelevanta, ointressanta eller tråkiga eller är en repris för femtioelfte gången.
Vill också tillägga att det finns en hel del karaktärer på det här forumet och alla har sin stil, att ibland påpeka och göra karikatyrer av personer här gör väl forumet mer levande?
Detta forumet består inte bara av surfing utan också av olika surfare!

|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53561 |
|
Tråden sabbas genom att det blir en massa skit att sålla i innan man kommer till godbitarna. Det är som att äta lussebulle, det hade varit mycket bättre utan russinen. Eller clementiner med kärnor i. Det är helt enkelt störigt med tourettesinlägg i en tråd som tidigare på ett sakligt sätt har avhandlat ett ämne.
Däremot har jag inget emot en och annan tourettestråd som startas just som en tourettestråd, kan till och med vara lite skoj.
Å andra sidan kan jag inte påstå att sånt här funkar bättre överhuvud taget på något annat fora jag tittar in på. När jag tänker efter så skiter jag nog rätt mycket i vad folk skriver, bara de uttrycker sig så att man fattar vad de försöker säga.
Äh, det här blev ganska meningslöst, skyller på att jag har varit ute och sprungit 1,5 mil och sedan dragit en halv flaska rödvin.
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53571 |
|
sverre skrev:
Bara en fråga...
Hur sabbar man en tråd?
.
Ja men hallå. Du har skrivit ordentligt över 4000 inlägg. Jag tycker jag varit flitig men ligger bara på dryga 700... var har dina inlägg hamnat? Är så lätt att komma tillbaka till temat efter ca 10 inlägg på raken från samma person som hackar ner på allt och alla?
Svaret är naturlivtvis nej. Du har gåt alldeles för långt. Din humor kanske uppskattas av vissa, men långt ifrån alla. Jag och andra försökte från början be dig om att inte sabba ALLA trådar, inte att forumet skulle bli hermetiskt eller sanatoriskt "cleant". Då blev du istället sju resor värre. Va faan grabben, över 4000 inlägg... Det är inte fysiskt möjligt att hållla ett forum intressant för alla olika typer av surfare som finns i sverige när en kör på som du gjort och gör fortfarande.
Jag säger det igen -> Sverre och andra som gillar att köra sitt "humor"-race behöver väl inte sabbotera ALLA trådar. Låt alla få skriva om sitt intresse utan risk för att bli förlöjligade. Nybörjare som experter.
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53600 |
|
AMEN ORKA!!!
Alex El Gordo, lägg ner forumet då om du inte pallar? Det är väl inte svårare än så? För precis som jag accepterar din yttrandefrihet så är det bara att acceptera alla andras rätt till den 
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53602 |
|
Liinus, du verkar inte ha särskilt mycket tolerans för A el Gs yttrandefrihet...
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53606 |
|
Tjaa, ungefär lika mkt som de för min  Quit the bullshit liksom.
Peace out
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53607 |
|
Kan vara lite svårt att veta vem som känner vem, och vad som är skämt och allvar här inne ibland...men jag kanske e humorlös!?  Tycker inte att sidan är osurfig, men det är väl inte det du mennar Alex. Förolämpnigarna kan vara lite väl hårda ibland, men det är väl bara att gilla läget om man ska vara här. Ta och ge!
Det kommer nog alltid att finnas tjatiga inlägg, när sidan hette kallsupen om jag inte minns fel...vilken surfskola e bäst? kan man flyga till Lanzarote? Famara är det en maträtt? Dessa inlägg är nog oundvikliga då fler och fler upptäcker surfing.
Vad gäller dissandet, så har jag skrivit det förut. Min uppfattning/erfarenhet är, att de som är riktigt duktiga på vad de gör, är oftast trevliga och hjälpsamma. De har blivit duktiga för att de har tålamod och stort intresse. Problemet är som jag känner mellanregistret, de som är hyfsade och ser nykomlingar som konkurrans.
Hejsan alla surfdiggare!
Nu har jag köpt samma bräda som Kellie Sleijter. När jag nu ska vaxa mina fenor och surfa -10 gradigt vatten, räcker det med speedos och och lite sololja, jag har ju klimatanläggning i min Porsche?
mvh
tjoonasB) 
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53610 |
|
tjoonas skrev:
Kan vara lite svårt att veta vem som känner vem, och vad som är skämt och allvar här inne ibland...men jag kanske e humorlös!? Tycker inte att sidan är osurfig, men det är väl inte det du mennar Alex. Förolämpnigarna kan vara lite väl hårda ibland, men det är väl bara att gilla läget om man ska vara här. Ta och ge!
Det kommer nog alltid att finnas tjatiga inlägg, när sidan hette kallsupen om jag inte minns fel...vilken surfskola e bäst? kan man flyga till Lanzarote? Famara är det en maträtt? Dessa inlägg är nog oundvikliga då fler och fler upptäcker surfing.
Vad gäller dissandet, så har jag skrivit det förut. Min uppfattning/erfarenhet är, att de som är riktigt duktiga på vad de gör, är oftast trevliga och hjälpsamma. De har blivit duktiga för att de har tålamod och stort intresse. Problemet är som jag känner mellanregistret, de som är hyfsade och ser nykomlingar som konkurrans.
Hejsan alla surfdiggare!
Nu har jag köpt samma bräda som Kellie Sleijter. När jag nu ska vaxa mina fenor och surfa -10 gradigt vatten, räcker det med speedos och och lite sololja, jag har ju klimatanläggning i min Porsche?
mvh
tjoonasB)  Kära Tjoonas. Du kan inte surfa med speedos insmord i solros olja i -10 grader,,,  Du måste smörja inn dig i Sälfett såklart,,,  Jah, ni allt bra roliga ni grooms:woohoo:
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53617 |
|
Stoney skrev:
Liinus, du verkar inte ha särskilt mycket tolerans för A el Gs yttrandefrihet...
Exakt. Tack!
Vad är målet med detta forum - att ett få tal får höja sina röster så inga andra vågar fram? - eller att vi är lite försiktiga med vad vi säger till varandra (ibland i alla fall) så fler vågar fram och vi får läsa olika typer av inlägg, inte bara klubben för inbördes beundran?
För min del tycker jag det numera är alldels för sällan man läser om resor eller prylar som inte någon av de 10 mest "kända" hart skrivit.
Så Liinus, är det tillåtet att uttrycka den önskan utan exempelvis DU kommenterar det nedlåtande?
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53618 |
|
alex el gordo skrev:
Stoney skrev:
Exakt. Tack!
Vad är målet med detta forum - att ett få tal får höja sina röster så inga andra vågar fram? - eller att vi är lite försiktiga med vad vi säger till varandra (ibland i alla fall) så fler vågar fram och vi får läsa olika typer av inlägg, inte bara klubben för inbördes beundran?
För min del tycker jag det numera är alldels för sällan man läser om resor eller prylar som inte någon av de 10 mest "kända" hart skrivit.
Så Liinus, är det tillåtet att uttrycka den önskan utan exempelvis DU kommenterar det nedlåtande?
Till mitt försvar vill jag särskilja mina inlägg från spamming.
Mina inlägg följer inte alltid trådens huvudämne, men ALLTID vad som har sagts i tråden. Detta är en viktig skillnad!
På något sätt gör jag alltid en koppling till ämnet eller vad någon har skrivit tidigare, eller en person som har skrivit.
Att jag därför går in och förstör trådar tycker jag är vilseledande att påstå.
Själv skulle jag snarare beskriva det som att jag UTVECKLAR trådarna.
Om folk gillar utvecklingen fortsätter den, annars kommer folk tillbaka till ämnet ganska snart!
Så det är tämligen självreglerande.
Jag är däremot inte trevlig alltid, snarare satirisk och ironisk.
Det syns inte på nätet men oftast har jag glimten i ögat, förutom när folk börjar attackera mig. Skillnaden menar jag är att jag själv attackerar företeelser, beteenden, och ofta med galghumor och överdrifter.
Sällan blir mina inlägg attackerade tillbaka med samma mynt, när det väl görs är det kul!
Istället drar någon igång en mob mot mig generellt om hur mycket jag förstör.
Till Alex el Gordos försvar
Du bidrar med mycket surfrelaterade ämnen och i synnerhet med diskussion om brädor. Du kommer upp med idéer etc.
Det är bra!
Genom att du skriver mer så blir forumet ännu surfigare.
Låt var och en göra det dom gör bäst.
Du är bättre på att skriva om surf än att klaga, ( fast ditt försäkringsbolag fick sig också en rejäl törn av ditt klagande för ett bra tag sen )
Kom igen Alex, så rädd är du väl inte för mig att du inte vågar skriva??
Fast jag erkänner att det kommer klia lite extra i fingrarna om du ger mig smashläge!

|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53619 |
|
Joo, jag fick känna på din smash!!!
Tack för hjälpen Jocke, men du grooms är det nån ball ny hårprodukt eller? 
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53625 |
|
Sorry Sverre. Du svarar på fel frågor och slår in helt öppna dörrar.
Läs bättre så kan du kanske komma med bätre kommentarer.
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53626 |
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53660 |
Stoke: 4 |
Ants
|
Alex har helt rätt. Inte roligt med personliga påhopp, förtal och skitsnack.
Att förändra folks dåliga attityder är väl för mycket att begära, men det är fan inte okej med den mobbing som sker här ibland.
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53671 |
|
Ants skrev:
Att förändra folks dåliga attityder är väl för mycket att begära, men det är fan inte okej med den mobbing som sker här ibland.
Det är helt rätt att det inte är roligt med personliga påhopp, förtal och skitsnack!!!
Men det är inte jag som står för det!
Blir jävligt förbannad att Alex försöker att vrida det till det! Tvärtom försvarar jag dom som blir påhoppade.
Om någon hoppar på mig försvarar jag mig själv. Jag blir utsatt för påhopp, förtal och skitsnack ibland, men det gör inte att jag skriker på censur, eller skyller på Redax som en barnunge, jag försvarar mig istället, som en man!
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53672 |
Stoke: 30 |
|
Ants skrev:
ursäkta om jag har fel, men är inte du en av dem som brukar kalla folk saker om inte dem håller med dig om något?
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53675 |
Stoke: 4 |
Ants
|
Precis, men observera att jag ALDRIG gjort ett PERSONLIGT påhopp om jag inte blivit själv påhoppad och behövt försvara mig. Har försökt att även då hålla mig från att slå under magen, men erkänner att det inte alltid går i ett krig.
Jag kan tex kalla alla surfare för loosers om de inte kan hantera crowd, men det är skillnad mot att få knivar i ryggen och i magen av surfare som inte ens känner eller träffat mig och som anklagar och attackerar med skitsnack om mig som person.
Fuck peace & war!
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53680 |
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53686 |
|
Detta är mitt sista inlägg i detta, sen ska jag bara skriva om saker som gör mig glad. Surf med andra ord.
> Du skriver att du försvarar dig som en man... Va faan, du vågar ju inte ens stå för vad du skriver med ditt eget namn.
> Du blir förbannad för att jag försöker "vrida till det". Du, det behövs inte vridas en endaste milimeter. Det är bara att läsa några av de tusentals inlägg som du skrivit som direkt stoppat nytillkomna groms eller välmenande frågor från mer insatta surfare. Det finns med andra KONKRET FAKTA på hur du beter dig här på forumet. Lite svårt att slingra sig ifrån det, eller?
> Censur har ingen frågat efter. Sarare tvärt om. Eftersom du på egen hand stoppat all möjlighet till seriös dialog om surf på detta forum så är det någon som censurerat så är det faktiskt du.
Kommer alla vi andra, som gillar surf, slippa påhopp och tråkiga trådsabbotage i framtiden?
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53703 |
Stoke: 9 |
|
Efter att ha läst hela den här tråden känner jag mig manad att göra ett inlägg.
Förstår inte varför det inte har gjorts ännu, men jag tror att nästan allt sånt här kan lösas genom att dela in forumet i kategorier, en för oss som vill snacka surfing, fråga om tips och råd, och komma med hjälp, i seriösa trådar.
Denna kategori kan kallas SURFING.
varför inte ha underkategorier så som RESOR, där man kan fråga om det finns snygga tjejer på fuerte.
UTRUSTNING om vilka badshorts som gäller på torö i januari.
TEKNIK om hur man gör en snygg floater.
MEDIA där man kan lägga upp film och bild från olika spots.
ÖVRIGT om allt annat som surfing innefattar.
En andra kategori i forumet kommer givetvis vara:
OSERIÖST & ÖVRIGT
vi kan ha underkategorier som SPORT
MAT
MODE
SMINK
FISKE
SVERRE
...där kan alla nötter som inte surfar tillräckligt för att veta hur man tipsar någon om hur man gör en bra take-off hålla till och snacka skit om varandra.
stay stoked/J
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53711 |
|
alex el gordo skrev:
[quote]
bara att läsa några av de tusentals inlägg som du skrivit som direkt stoppat nytillkomna groms eller välmenande frågor från mer insatta surfare. Det finns med andra KONKRET FAKTA på hur du beter dig här på forumet. Lite svårt att slingra sig ifrån det, eller?
> Censur har ingen frågat efter. Sarare tvärt om. Eftersom du på egen hand stoppat all möjlighet till seriös dialog om surf på detta forum så är det någon som censurerat så är det faktiskt du.
quote]
Det finns flera exempel på att ingen orkar svara nån nybörjare, tråden glöms i princip bort, då skriver jag en dryg kommentar och GENAST MANAR DET ANDRA TILL ATT ISTÄLLET GE ETT RIKTIGT SVAR!
Så de konkreta fakta du hänvisar till är inte mer värt än någon som inte kan se skogen för alla träd!
Du förstår inte sammanhangen.
Att jag på EGEN HAND har STOPPAT ALL möjlighet till seriös dialog??? Du är ju fan inte sann!!?
Det finns mängder av exempel på trådar där jag bidrar till en seriös dialog om surfing! Dessutom stoppar jag ingen!
Ibland verkar det som om jag är en av de få som bidrar med vettiga inlägg på vissa trådar, exempelvis paddlingskurstråden. JAG är den som säger till och ser sanningen när något börjar gå överstyr, oavsett om det är otillbörlig reklam som det var från Swingkid eller Marockokillen, inhägnandet av Torö från Nofreelunch, felaktigt anklagande av kvinnoförnedring från Ladylover, Jag har skrivit BOS surfskoletråd,
Jag skriver inte BARA om surfing men trots det så när jag gör det förmedlar jag en kunskap på det området större än din " patetiska surfwannaonly stil "
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53712 |
|
alex el gordo skrev:
du skrivit som direkt stoppat nytillkomna groms eller välmenande frågor från mer insatta surfare. Det finns med andra KONKRET FAKTA på hur du beter dig här på forumet. Lite svårt att slingra sig ifrån det, eller?
Det finns flera exempel på att ingen orkar svara nån nybörjare, tråden glöms i princip bort, då skriver jag en dryg kommentar och GENAST MANAR DET ANDRA TILL ATT ISTÄLLET GE ETT RIKTIGT SVAR!
Så de konkreta fakta du hänvisar till är inte mer värt än någon som inte kan se skogen för alla träd!
Du förstår inte sammanhangen.
Att jag på EGEN HAND har STOPPAT ALL möjlighet till seriös dialog??? Du är ju fan inte sann!!?
Det finns mängder av exempel på trådar där jag bidrar till en seriös dialog om surfing! Dessutom stoppar jag ingen!
Ibland verkar det som om jag är en av de få som bidrar med vettiga inlägg på vissa trådar, exempelvis paddlingskurstråden. JAG är den som säger till och ser sanningen när något börjar gå överstyr, oavsett om det är otillbörlig reklam som det var från Swingkid eller Marockokillen, inhägnandet av Torö från Nofreelunch, felaktigt anklagande av kvinnoförnedring från Ladylover, Jag har skrivit BOS surfskoletråd,
Jag skriver inte BARA om surfing men trots det så när jag gör det förmedlar jag en kunskap på det området större än din " patetiska surfwannaonly stil "
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53713 |
|
jacobw skrev:
Efter att ha läst hela den här tråden känner jag mig manad att göra ett inlägg.
Förstår inte varför det inte har gjorts ännu, men jag tror att nästan allt sånt här kan lösas genom att dela in forumet i kategorier, en för oss som vill snacka surfing, fråga om tips och råd, och komma med hjälp, i seriösa trådar.
Denna kategori kan kallas SURFING.
varför inte ha underkategorier så som RESOR, där man kan fråga om det finns snygga tjejer på fuerte.
UTRUSTNING om vilka badshorts som gäller på torö i januari.
TEKNIK om hur man gör en snygg floater.
MEDIA där man kan lägga upp film och bild från olika spots.
ÖVRIGT om allt annat som surfing innefattar.
En andra kategori i forumet kommer givetvis vara:
OSERIÖST & ÖVRIGT
vi kan ha underkategorier som SPORT
MAT
MODE
SMINK
FISKE
SVERRE
...där kan alla nötter som inte surfar tillräckligt för att veta hur man tipsar någon om hur man gör en bra take-off hålla till och snacka skit om varandra.
stay stoked/J
Jag saknade en kategori:
DIN MAMMA! 
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53715 |
Stoke: -18 |
|
Hållit mig utanför ämnet men är undrade över att Sverre har skrivit 4147 posts. Visst om det vore kvalitativt och så men tycker det blir mest pannkaka över det hela och väldigt mycket som jag sett är dessutom totalt strunt! Tror du skulle lyfta i mångas ögon om du presentera dig själv vid namn och kanske en bild istället för att gömma dig bakom en gädda. Sen kan jag hålla med om att Team Captain Gazz också kan skriva lite onödiga grejjer men absolut inte i samma utsträckning.
Nerd Crew
|
|
|
Logga in för att svara
|
|
#53729 |
|
Tyreso_soulsurfer skrev:
Tror du skulle lyfta i mångas ögon om du presentera dig själv vid namn och kanske en bild istället för att gömma dig bakom en gädda.
Jag är inte intresserad att agera på ett speciellt sätt som någon annan föreslår ( du ) bara för att jag ska bli lyft i mångas ögon.
Nä det verkar som att de mörka krafterna här inne vill göra om vårt levande forum till en anslagstavla!
Ett levande forum besvarar dessutom vissa anslagstavlefrågor bättre än bara kantiga svar.
Exempelvis en sådan här fråga:
Ska till Brasilien, nån som vill haka? Tänk om folk inte skulle ha känt varann härinne! Så hade man åkt med någon och det blivit totalfiasko.
Nu vet jag exempelvis att jag aldrig skulle kunna åka med Alex och han inte med mig. Det är ju bra. Så slipper jag ha en tråkig resa. Skulle vi däremot ha en låtsastrevlighet här inne alla mot varann så skulle vi inte lära känna varandra.

|
|
|
Logga in för att svara
|
|