Facebook data

1
Costa rica, 2 veckor
#51905 Costa rica, 2 veckor 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

hugge
graphgraph

Skall dra till costa i två veckor med avfärd den 20:e januari, skall dra med tre snubbar som inte surfat innan som vill lära sig (de stannar ett par månader de asen...). De har snackat om östkusten med efter att kollat runt här och min kära stormriderguide så tycker jag att mal pais mm verkar vara asnice! Landet är ju inte vidare stort så att ta sig mellan kusterna kanske inte tar så lång tid men har som sagt bara två veckor på mig...
Folk verkar ha haft det asnice vid santa teresa mm någon som kan ställe det mot ev, spots på östkusten?!
Fan hur e folks engelska egentligen, min spanska är obefintlig!!!!
Hade gott sålänge!

Logga in för att svara
#51907 Svar: Costa rica, 2 veckor 16 år, 3 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

så här års är västkusten säkrare, mer sol etc. karibiska sidan regnar det och större risk för malaria. Fast det vänder nog runt februari dock.

Satsa på Mal Pais/Santa Teresa (de ligger precis brevid varandra och är nästan ihopbyggda) om du bara har två veckor, dina polare kan juh dra vidare sen....

Du klarar dig hyfsat på engelskan, ta med en palör...

Logga in för att svara
#51908 Svar: Costa rica, 2 veckor 16 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

go to dominical or pavones, mal pais has flatter faced waves. waves are much harder on Carib coast. They speak english on the East coast, less on the west.

Logga in för att svara
#51931 Svar: Costa rica, 2 veckor 16 år, 3 månader sen Stoke: 1

makaiphoto
graphgraph

hugge... bara ta och kom ner.. jag och min tjej har ett hostel har nere.. i tamarindo..
bra nyborjar vagor och aven grymma vagor nara och ar du en skon nisse kanske jag tar er till natt cool secret spot runt har..
kolla in varat hostel www.puravidahostel.com jag gor aven surf photo sessions dvs aker till ett secret spot surfar dricker lite ol och jag knapper bilder pa er nar ni surfar.. kolla in mina bilder pa www.makaiphoto.se
mvh markus

Logga in för att svara
#51932 Svar: Costa rica, 2 veckor 16 år, 3 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

SharkBoy skrev:
go to dominical or pavones, mal pais has flatter faced waves. waves are much harder on Carib coast. They speak english on the East coast, less on the west.

You don't recon its too early? I have been there two years in a row, all ppl who left for the east coast came back within a few days, claiming rain, poor waves and such. Pavones is a long way to go too...

Well with that said, haven't been surfing outside Mal Pais/Santa Teresa so I have at least three spots left to explore, two of them are on the west-coast. Pavones seems nice, claimed to be the worlds second longest point break!!

Logga in för att svara
#51933 Svar: Costa rica, 2 veckor 16 år, 3 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

dominical är stört bra när det är mindre swell.. ser det stort ut är pavones eller santateresa bättre.men dom 2 brejksen är inte riktigt jämförbara....

Logga in för att svara
#51938 Svar: Costa rica, 2 veckor 16 år, 3 månader sen Stoke: 0

barto
graphgraph

Ja pavones är ju kanske inte det bästa stället att rekommendera för nybörjare..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!