Facebook data

1
Maldives - basic info
#50631 Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: 33

mistarippa
Inlägg: 721
graphgraph
offline

Funtar på att dra till maldiverna på en sistaminuten endast flyg.
Men jag har fått intrycket att det är väldans massa lyxturister där? Och det brukar ju vanligtvis innebära svårt att fixa boende och käk till hyggligt pris? Men jag hoppas jag har fel!

Surf såhär års? Var är bäst att bo?

All info mottages tacksamt
 
Logga in för att svara
#50633 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
Inlägg: 2613
graphgraph
offline

viktor ska dit också - ni kanske kan hooka och gör en kupp mot hans tråkiga föräldrar?
 
Logga in för att svara
#50635 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Tror enda stället du kan bo billigt är inne i själva huvudstan... inte direkt drömläge kanske...

Sen kan du säkert ta nån båt till några ställen men tveksamt om du får ut så mycket av det...
 
Logga in för att svara
#50637 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: 33

mistarippa
Inlägg: 721
graphgraph
offline

Hmmm ja precis, även om man kan ta båt varje dag och surfa är det kanske inte drömsemester att bo i typ nåt affärdistrikt eller vad nu Male är...kanske får tänka om och leta efter helt annat ställe. Det räcker ju inte med att bara flyget är billigt! Ska ju vara semester oxå
 
Logga in för att svara
#50638 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

www.budget-surfing-maldives.nl/

Gick själv i sådana tankar...

Erbjudandet verkade först ok, men vid närmare titt så litar jag inte på att det är speciellt bra surfbreaks som erbjuds.. iallafall inte vad man åker dit för..
 
Logga in för att svara
#50639 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Jo för fan kanske package 1 va?

Kollade package 2 bara för att jag tänkte ta med en het tjej, och tjejer vill ju inte bo i en stad o åka båt till breaks...

tjejer vill bara vara på vackra stränder och sola sig och dricka pina colada, det har jag lärt mig på tjejtjusarkursen.
 
Logga in för att svara
#50640 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: 33

mistarippa
Inlägg: 721
graphgraph
offline

Paket 1 verkar jävligt spännande:
"We will give you a mobile phone and a book on how to survive in the city."
Hahahaha:laugh:
 
Logga in för att svara
#50641 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: 33

mistarippa
Inlägg: 721
graphgraph
offline

sverre skrev:
Jo för fan kanske package 1 va?

Kollade package 2 bara för att jag tänkte ta med en het tjej, och tjejer vill ju inte bo i en stad o åka båt till breaks...

tjejer vill bara vara på vackra stränder och sola sig och dricka pina colada, det har jag lärt mig på tjejtjusarkursen.


Stämmer nog det där med tjejjer och package 2..
Men man blir ju själv lite sugen oxå...känns dock som en riktig 50/50 grej! Antingen e de helt bajs eller så kan det vara det bästa man gjort nånsin

Locals-feelingen verkar ju vara 10 poäng i alla fall....frågan är som sagt hur bra surfet är...

"The teashop where you will have all your meals for just a few dollars per day is around the corner. On this island you will find it easy to mingle with the locals by joining in soccer matches and volleyball games. One of our guides will accompany you and help you out on the island."
There are 2 surfpoints adjecent to the island. A fast and hollow lefthander and a sweet righthander. You can get to the first break by foot and to the other by paddling across a 40 m channel. No boat required so you can jump in whenever you want to. "

"You will experience Maldives in a different way than most tourists, because we make it possible for you to stay on a local island. You will be able to hang out with locals and become familiar with this country whose waves you are enjoying. The opportunity of staying on a local island comes with the responsibility of being respectful' to the Maldivian culture and their Islamic beliefs. Alcohol, for example, will not be available. "
 
Logga in för att svara
#50642 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Jo...

Är du goofy?

Själv är jag regular så en snabb hollow left ... ? Kanske är det så dom beskriver en semicloseout

Men jag är jävligt skeptisk till den slöa högern..

Man vill ju inte åka till ett land med grymma revbryt o surfa en slapp våg..
 
Logga in för att svara
#50644 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Men dra! så kan du berätta om det var värt det sen!!!
 
Logga in för att svara
#50648 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: 33

mistarippa
Inlägg: 721
graphgraph
offline

Jepp jag är goofy...


Vi får se.
Vill helst bara dra nånstans, checka in på ett place å bo, surfa, läsa böcker å dricka öl...typ.

Det som stjälper är följande:
"The opportunity of staying on a local island comes with the responsibility of being respectful' to the Maldivian culture and their Islamic beliefs. Alcohol, for example, will not be available. "

Ingen bira!! WTF?!
 
Logga in för att svara
#50649 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: 11

hangten10
Inlägg: 1987
graphgraph
offline

jag ska till south ari atoll till villamendhoo på den 22 februari på sportlovet och en vecka efter, tyvärr tängte inte morsan och farsan på att deras son vill surfa så dom tog helt fel ö, för att komma till närmsta bryt med en snabbbåt så kostar det 900 usd så jag tror inte att det kommer bli något paradis surf för mig, är det någon som vet om det går att surfa på south ari atol? om du drar då så ses vi på flyget!
peace dudes
 
Logga in för att svara
#50651 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: 11

hangten10
Inlägg: 1987
graphgraph
offline

hahaha jag är också goofy fan vi kan dra ut o paddla på brädorna och hitta en bra vänster vi kan dela på
 
Logga in för att svara
#50652 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

viktor m skrev:
för att komma till närmsta bryt med en snabbbåt så kostar det 900 usd
peace dudes


O FYTTIFAAAAN

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sorry sitter å asgarvar kan inte låta bli !!!!!!

Men jag menar inget illa!

Du kommer ha det grymt ändå! Njut av snorkling , fiske, kristallklart vatten och vita stränder!

Surfa Maldiverna gör man bäst med båt! later...
 
Logga in för att svara
#50653 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: 33

mistarippa
Inlägg: 721
graphgraph
offline

viktor m skrev:
jag ska till south ari atoll till villamendhoo på den 22 februari på sportlovet och en vecka efter, tyvärr tängte inte morsan och farsan på att deras son vill surfa så dom tog helt fel ö, för att komma till närmsta bryt med en snabbbåt så kostar det 900 usd så jag tror inte att det kommer bli något paradis surf för mig, är det någon som vet om det går att surfa på south ari atol? om du drar då så ses vi på flyget!
peace dudes


Om jag drar så drar jag nu i slutet på Dec så det blir inte samtidigt.
Vet inte men västra atollerna verkar få dåligt med swell, ser ut som att vara mest ostligt swell i trakten, för mycket rev å skit i vägen för att nå de västra delarna... men njut av din semester:) Hoppas jag har fel och att du får en oväntad skön våg att rida på!!
 
Logga in för att svara
#50654 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: 11

hangten10
Inlägg: 1987
graphgraph
offline

mistarippa skrev:
viktor m skrev:
jag ska till south ari atoll till villamendhoo på den 22 februari på sportlovet och en vecka efter, tyvärr tängte inte morsan och farsan på att deras son vill surfa så dom tog helt fel ö, för att komma till närmsta bryt med en snabbbåt så kostar det 900 usd så jag tror inte att det kommer bli något paradis surf för mig, är det någon som vet om det går att surfa på south ari atol? om du drar då så ses vi på flyget!
peace dudes


Om jag drar så drar jag nu i slutet på Dec så det blir inte samtidigt.
Vet inte men västra atollerna verkar få dåligt med swell, ser ut som att vara mest ostligt swell i trakten, för mycket rev å skit i vägen för att nå de västra delarna... men njut av din semester:) Hoppas jag har fel och att du får en oväntad skön våg att rida på!!

hahah jo jag hoppas också du har fel men har hört samma sak av annat folk :/ men det kommer bli grym´t i alla fall

 
Logga in för att svara
#50655 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: 11

hangten10
Inlägg: 1987
graphgraph
offline

sverre skrev:
viktor m skrev:
för att komma till närmsta bryt med en snabbbåt så kostar det 900 usd
peace dudes


O FYTTIFAAAAN

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sorry sitter å asgarvar kan inte låta bli !!!!!!

Men jag menar inget illa!

Du kommer ha det grymt ändå! Njut av snorkling , fiske, kristallklart vatten och vita stränder!

Surfa Maldiverna gör man bäst med båt! later...


jaa jag vet att det kanske låter ovärkligt men mailade med en snyúbbe som arranf´gerade surf utflykter och han skrev att för att ta sig till ett bra bryt därifrån med snabbbåt tur och retur skulle det kosta den summan
 
Logga in för att svara
#50697 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: 5

Seb
Inlägg: 112
graphgraph
offline

Hola Boys!

Jag har varit på Maldives 2 gånger i maj å i september då är det bra med våger, i december å ut mars är det sommar där å varmt. Detta betyder att det är nästan platt hela tiden å MASSA dyk turister, så mitt tips till er som funderar på att dra är att vänta. Surfen å priserna är bättre från april till november då de flesta lyx turister drar å surf turisterna kommer.

De turerna vi dragit på har kostat ca 15000 med 9 övernattningar på en fresh båt, flyg å all ink.

Inte meningen att paja dina drömmar Viktor.... å hoppas du scorar... största chansen att scora är nog på Jails å de 2 breaksen vid sidan som jag inte kommer ihåg vad de heter.... de vågerna plockar upp mest swell.

Lycka till boys!
 
Logga in för att svara
#50723 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: 33

mistarippa
Inlägg: 721
graphgraph
offline

Tack för info!
Skall definitivt inte dit då eftersom jag tänker åka nu i Dec.
Jääääävla lång "bomflygning" det kunnat bli HAHAHAHA
 
Logga in för att svara
#50739 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: 11

hangten10
Inlägg: 1987
graphgraph
offline

Seb skrev:
Hola Boys!

Jag har varit på Maldives 2 gånger i maj å i september då är det bra med våger, i december å ut mars är det sommar där å varmt. Detta betyder att det är nästan platt hela tiden å MASSA dyk turister, så mitt tips till er som funderar på att dra är att vänta. Surfen å priserna är bättre från april till november då de flesta lyx turister drar å surf turisterna kommer.

De turerna vi dragit på har kostat ca 15000 med 9 övernattningar på en fresh båt, flyg å all ink.

Inte meningen att paja dina drömmar Viktor.... å hoppas du scorar... största chansen att scora är nog på Jails å de 2 breaksen vid sidan som jag inte kommer ihåg vad de heter.... de vågerna plockar upp mest swell.

Lycka till boys!


konstigt för överallt så läser jag att december till mars är då det är bäst vågor där....

så det finns några våger på den sidan med?
 
Logga in för att svara
#50751 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: 33

mistarippa
Inlägg: 721
graphgraph
offline

Det här är spännande Viktor! Lova att du kommer med en rapport efter!? Jag håller tummarna
 
Logga in för att svara
#50753 Svar: Maldives - basic info 15 år, 4 månader sen Stoke: 11

hangten10
Inlägg: 1987
graphgraph
offline

mistarippa skrev:
Det här är spännande Viktor! Lova att du kommer med en rapport efter!? Jag håller tummarna

självklart gör jag det mistarippa! jag hoppas värkligen på surf!
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!