Facebook data

1
Surfresa sommar -09
#50233 Surfresa sommar -09 16 år, 5 månader sen Stoke: 5

Hampus Edberg
graphgraph

Tjenna!

Tänkte bara kolla om någon har lust att dela med sig av lite erfarenhet av Portugal/Ericeira
Jag och några polare tänkte dra dit i slutet av juni. Största anledningen till att vi åker dit är väll priset
och vi vill gärna vara tidigt ute med att boka

Det jag undrar mest över är vågorna och tempraturen i vattnet.. Dem flesta som skall med har aldrig stått på en vågsurfing bräda så vi vill ha nybörjarvågor men även lite större vågor till dem som har lite erfarenhet

Ååå om ni har tips på andra bra billiga ställen runt om i världen så släng gärna ut er dem

TackTack

Logga in för att svara
#50235 Svar: Surfresa sommar -09 16 år, 5 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Gotland

Logga in för att svara
#50236 Svar: Surfresa sommar -09 16 år, 5 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

sverre skrev:
Gotland

jag har hört att "Stockholms" veckan brukar vara EPIC:woohoo:

o mycket:sick: oxå

Logga in för att svara
#50237 Svar: Surfresa sommar -09 16 år, 5 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Ericeira kan stundtals vara rätt tungt, åtminstone de spots jag såg där, som Foz di Alessandro, Riberiera di I'llhas och Coxos, fasen den lilla snabba tuben i norra delen som ser helt livsfarlig ut.

Det är bra surf som fasen, men räkna med att ett swell på 1,5m där är minst 0,5m större som våg än i Frankrike. Foz har ett rätt tungt beachbreak vid high-tide och snabb våg som bryter över sten/sand botten där det bubblar lite gött. Ribeira är ett pointbreak där paddle-out och att komma in är hårig vid +1,8m swell (strömt som faen). Den steniga vägen ut är fylld av borrar. Glöm Coxos!

Med det sagt, så finns det säkert breaks som jag inte såg där, jag menar, swellet var inte ens så att loacalsen orkade ta sig ut, minns inte vad "hjälten" i byn heter, men han och hans familj hänger på Riberia och driver brädmärket Semente (om jag inte missminner mig) surfade med en av deras danska shapers.

Väldigt mysig by, men kräver more or less bil för att ta sig mellan spotsen, lite party och stort fokus på Billabong i surfaffärerna. Med tanke på att LaPoint satt upp camp där, så finns det säkert nybörjar ställen, men jag missade dem.

Vidare, dessvärre, är motorvägen till Ericeira från Lissabon klar, vilket gör att storstadsborna stormar den lilla pitoreska byn. Pratade med en "local" i Santa Teresa (CR) och hon var bestört hur hennes hemstad blivit invaderad. Träffade även en engelsman som gift sig men en halv-portugiska där hennes far-föräldrar bor precis ovan Coxos, de sa samma sak.

Inget förblir sig likt, det var bättre förr.

Logga in för att svara
#50241 Svar: Surfresa sommar -09 16 år, 5 månader sen Stoke: 5

Hampus Edberg
graphgraph

Daniel skrev:
Ericeira kan stundtals vara rätt tungt, åtminstone de spots jag såg där, som Foz di Alessandro, Riberiera di I'llhas och Coxos, fasen den lilla snabba tuben i norra delen som ser helt livsfarlig ut.

Det är bra surf som fasen, men räkna med att ett swell på 1,5m där är minst 0,5m större som våg än i Frankrike. Foz har ett rätt tungt beachbreak vid high-tide och snabb våg som bryter över sten/sand botten där det bubblar lite gött. Ribeira är ett pointbreak där paddle-out och att komma in är hårig vid +1,8m swell (strömt som faen). Den steniga vägen ut är fylld av borrar. Glöm Coxos!

Med det sagt, så finns det säkert breaks som jag inte såg där, jag menar, swellet var inte ens så att loacalsen orkade ta sig ut, minns inte vad "hjälten" i byn heter, men han och hans familj hänger på Riberia och driver brädmärket Semente (om jag inte missminner mig) surfade med en av deras danska shapers.

Väldigt mysig by, men kräver more or less bil för att ta sig mellan spotsen, lite party och stort fokus på Billabong i surfaffärerna. Med tanke på att LaPoint satt upp camp där, så finns det säkert nybörjar ställen, men jag missade dem.

Vidare, dessvärre, är motorvägen till Ericeira från Lissabon klar, vilket gör att storstadsborna stormar den lilla pitoreska byn. Pratade med en "local" i Santa Teresa (CR) och hon var bestört hur hennes hemstad blivit invaderad. Träffade även en engelsman som gift sig men en halv-portugiska där hennes far-föräldrar bor precis ovan Coxos, de sa samma sak.

Inget förblir sig likt, det var bättre förr.

Tackar Daniel!

Hmm alt lät ju bra förutom det där med all folk i vatten
men dem 2 sista veckorna i juni innan högsäsongen drar igen tror du att det är
lika jobbigt då?
Vi kommer antagligen boka hela kittet å dem har dem sin lilla jeep som dem kör runt med
till dem olika spotsen. så man kanse får lugnare ställen om man kommer ifrån byn lite?

Tack så mycket för svaren

Logga in för att svara
#50286 Svar: Surfresa sommar -09 16 år, 5 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

Peniche har mkt fina vågor att erbjuda som funkar i dom flesta vindar. laguide kan vara väldigt mkt folk på men lite norr (1km +) om laguide finns de massa andra peaks som funkar fin fint och med betydligt mindre folk, se bara till att ha bil så ni kan dra mellan alla spots. köp en surfspot guide där kan ni finna bryt som passar nybörjare.

hade förjävla gött

Ciao Pal

Logga in för att svara
#50288 Svar: Surfresa sommar -09 16 år, 5 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Hampus Edberg skrev:
Tjenna!

Dem flesta som skall med har aldrig stått på en vågsurfing bräda så vi vill ha nybörjarvågor men även lite större vågor till dem som har lite erfarenhet

TackTack

Hur många märken har ni?

Logga in för att svara
#50289 Svar: Surfresa sommar -09 16 år, 5 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

sverre skrev:
Hampus Edberg skrev:
Tjenna!

Dem flesta som skall med har aldrig stått på en vågsurfing bräda så vi vill ha nybörjarvågor men även lite större vågor till dem som har lite erfarenhet

TackTack

Hur många märken har ni?

hahaha

Logga in för att svara
#50309 Svar: Surfresa sommar -09 16 år, 5 månader sen Stoke: 5

Pelle Blanco
graphgraph

Varför inte Sri Lanka?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?