Facebook data

1234
sjukt mucket nya "surfare"
#49405 sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

varje dag så pluppar det upp ungefär 5 nya medlemmar här på surfsverige! det är helt sjukt men alla kan väl inte vara surfare ?

månaden är inte slut och det har redan blivit 51 nya edlemmar?

VAD HENDER EGENTLIGEN?????????????

Logga in för att svara
#49406 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

sverre har fått barn?
sverre har klonat sig?

Logga in för att svara
#49407 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

sverre gjorde ett utomordentligt bra jobb med att hålla bort folk från forumet och surfing - sverre kom tillbaka!!! Eller Ants - han få oss surfare att verker va en hög mindre begåvade, arga fjortisar ... bra det också ...

Logga in för att svara
#49408 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Vänta bara tills nästa år när Surfshopen på Nytorget öppnar. Då har vi säkert 200pers i vattnet på Torö oxå! Som bara plöjer rakt fram med sina stenhårda NSP brädor!

Logga in för att svara
#49412 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

De är inte så många av dom som säger nått dock!

Logga in för att svara
#49413 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

kul med nya surfare såklart men icke kul när man ligger där i lineupen med 200 pers som danneroyal sa!

Logga in för att svara
#49419 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 5

viktorviktorviktor
graphgraph

vi är här för att stanna!!

Logga in för att svara
#49420 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

viktorviktorviktor skrev:
vi är här för att stanna!! Lägg av, du har varit här ett år , kanske 11/2 . Åsså finns det en Användare som Heter Ironman så byt avatarbild pysen,,,

Logga in för att svara
#49421 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

vi är här för att stanna!!

You are being watched.

Sincerely,
The Godfather

Logga in för att svara
#49425 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 0

snakie
graphgraph

Qanik skrev:
De är inte så många av dom som säger nått dock!
precis och det är ju vädligt skönt.

Ny regel hör i forumet kanske:
INTE FLER ANTAL INLÄGG ÄN FLER ANTAL VÅGOR MAN SURFAT!

Några kanske ligger pyrt till....?

Logga in för att svara
#49428 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

En ide för att inte få för många surfare i lineupen:

>> Kräv att man har surfat i 3 år för att få köpa vinterdräkt och tjocka skor och handskar - Det lär ju stoppa de flesta... Utom möjligen de två som var ute idag. Faan, de hade typ 4/3 och en hade varken handskar eller skor. Fattar inte hur de pallade???

Annars tillhör jag kanske en av de få som tänker så här - Fler surfare i sverige är bra för alla av den enkla anledning att det medför lättare tillgång till brädor, fenor och våtdräkter utan att behöva riskera att få kontot länsade av oseriös E-handel. (Det finns dock ett gäng bra, men vill inte ha ett par surfshoppar i stan som man kan hänga på?). Jag tror också att den enda tid som kommer bli knök är under sommaren, och det bästa surfet är ju på andra sidan julafton (nästan).

Men det är klart. De som surfat länge och är riktigt duktiga har kanske accepterat våra kassa förhållanden pga att de varit ganska ensamma om vågorna. De känner sig säkert snörpta om näsan.

Logga in för att svara
#49430 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

De som både kan surfa och känner till surfetikett är sällan ett problem i plurret. Men det tar sina år och resor för att lära sig båda.

Logga in för att svara
#49431 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Haaaaaaaaahaaaaaaaaaaahaaaaaaaaahaaaaaaaha.. haaa...

Typiskt fjortisinläggg.

Logga in för att svara
#49432 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

undra hur många här på forumet som inte har surfat!
Alla borde ha en bild på sig själv när man surfar eller i albumet!

Logga in för att svara
#49433 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

viktor m skrev:
undra hur många här på forumet som inte har surfat!
Alla borde ha en bild på sig själv när man surfar eller i albumet!

Bra idé Viktor!!! - ska ordna det!

Logga in för att svara
#49434 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

alex el gordo skrev:
En ide för att inte få för många surfare i lineupen:

>> Kräv att man har surfat i 3 år för att få köpa vinterdräkt och tjocka skor och handskar - Det lär ju stoppa de flesta... Utom möjligen de två som var ute idag. Faan, de hade typ 4/3 och en hade varken handskar eller skor. Fattar inte hur de pallade???

Annars tillhör jag kanske en av de få som tänker så här - Fler surfare i sverige är bra för alla av den enkla anledning att det medför lättare tillgång till brädor, fenor och våtdräkter utan att behöva riskera att få kontot länsade av oseriös E-handel. (Det finns dock ett gäng bra, men vill inte ha ett par surfshoppar i stan som man kan hänga på?). Jag tror också att den enda tid som kommer bli knök är under sommaren, och det bästa surfet är ju på andra sidan julafton (nästan).

Men det är klart. De som surfat länge och är riktigt duktiga har kanske accepterat våra kassa förhållanden pga att de varit ganska ensamma om vågorna. De känner sig säkert snörpta om näsan.

The Godfather does not understand how a surfer can prefer the availability of surfboards over the availability of waves-

Logga in för att svara
#49435 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

SharkBoy skrev:

The Godfather does not understand how a surfer can prefer the availability of surfboards over the availability of waves-
That's why we made you Godfather ...

Logga in för att svara
#49437 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Sharboy - Lätt för dig att säga, du har bra kontakter och verkar resa mycket till surfdestinationer och får då tag på det du behöver. Men det finns rätt många dedikerade sverigesurfare som inte har samma möjligheter eller tid.

Själv har jag beställt 3 st brädor från olika ställen som blivit rena katastrofen. 2 har jag sluppit köpa men ändå lagt pengar på frakt mm som känns rätt onödigt. Säger inte vilka för att inte smutskasta i onödan men du vet vad jag snackar om, det är bara att kolla Red Beautyn som jag har i mitt galleri... Hade det varit en fast butik i sverige så hade svenska reklamationslagar gällt. Tryggt när man lägger upp en 5-7 papp för en bräda idag.

Logga in för att svara
#49438 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 4

dansksurf
graphgraph

flera sufare..är bra!!! bra för sporten... kolla vilken utveckling surfing har haft i Sverige o Dk det sista året...jag tycker det är underbart.. när jag började tyckte folk att jag var helt galen att jag ville surfe...
skönt att sporten börja växa..

Logga in för att svara
#49439 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Effects of overpopulation

Some problems associated with or exacerbated by human overpopulation:

* Inadequate fresh water[111] for drinking water use as well as sewage treatment and effluent discharge. Some countries, like Saudi Arabia, use energy-expensive desalination to solve the problem of water shortages.[132][133]
* Depletion of natural resources, especially fossil fuels[134]
* Increased levels of air pollution, water pollution, soil contamination and noise pollution. Once a country has industrialized and become wealthy, a combination of government regulation and technological innovation causes pollution to decline substantially, even as the population continues to grow.[116]
* Deforestation and loss of ecosystems[135] that sustain global atmospheric oxygen and carbon dioxide balance; about eight million hectares of forest are lost each year.[136]
* Changes in atmospheric composition and consequent global warming[137] [138]
* Irreversible loss of arable land and increases in desertification[139] Deforestation and desertification can be reversed by adopting property rights, and this policy is successful even while the human population continues to grow.[140]
* Mass species extinctions.[141] from reduced habitat in tropical forests due to slash-and-burn techniques that sometimes are practiced by shifting cultivators, especially in countries with rapidly expanding rural populations; present extinction rates may be as high as 140,000 species lost per year.[142] The IUCN Red List lists a total of 698 animal species having gone extinct during recorded human history.[143]
* High infant and child mortality.[144] High rates of infant mortality are caused by poverty. Rich countries with high population densities have low rates of infant mortality. [5]
* Increased chance of the emergence of new epidemics and pandemics[145] For many environmental and social reasons, including overcrowded living conditions, malnutrition and inadequate, inaccessible, or non-existent health care, the poor are more likely to be exposed to infectious diseases.[146]
* Starvation, malnutrition[110] or poor diet with ill health and diet-deficiency diseases (e.g. rickets). Famine is aggravated by poverty. Rich countries with high population densities do not have famine.[147][148]
* Poverty coupled with inflation in some regions and a resulting low level of capital formation. Poverty and inflation are aggravated by bad government and bad economic policies. Many countries with high population densities have eliminated absolute poverty and keep their inflation rates very low.[115]
* Low life expectancy in countries with fastest growing populations[149]
* Unhygienic living conditions for many based upon water resource depletion, discharge of raw sewage[150] and solid waste disposal
* Elevated crime rate due to drug cartels and increased theft by people stealing resources to survive[151]
* Conflict over scarce resources and crowding, leading to increased levels of warfare[152]

The Godfather would like to remind everyone that in scientific terms there is no 'bra or dåligt' just different. Surfing's growth is inevitable and it is both good and bad. Bad because the resources (in this case waves) will become stressed, but good because more people will be able to enjoy the stoke. However, no one will be happy if it becomes TOO crowded to surf.

Denmark has more coast and a coastline that is better at dealing with crowds, The Godfather recommends to DanskSurf that he take this into consideration before passing judgment on what is good or not in other parts of the Swedish coasts.

BOS, dissecting morals with a scientific viewpoint since 2007

Logga in för att svara
#49440 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 0

Olav
graphgraph

I dom föregående inläggen värkar det som att alla ploppade ur sin mor med surfbrädan under fötterna.
Ni har oxå varit nybörjare, svensk surf kommer ju att dö utan "nya" nybörjare.

Logga in för att svara
#49441 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Olav skrev:
I dom föregående inläggen värkar det som att alla ploppade ur sin mor med surfbrädan under fötterna.

your logic fails, in dom föregående inläggen they were talking about there being so many BEGINNERS, they never claimed to not be beginners themselves.
And for the record, there has never been as many beginners in the water as there are these days. These days, beginners ARE the majority, so the Godfather fails to see your point.

Logga in för att svara
#49442 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

SharkBoy skrev:
[quote]Olav skrev:
so the Godfather fails to see your point.

That's why you'r the godfather ...

Logga in för att svara
#49443 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Gazzer skrev:
[quote]SharkBoy skrev:
Olav skrev:
so the Godfather fails to see your point.

That's why you'r the godfather ...

the Godfather fails to see your point

Logga in för att svara
#49444 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Due to this thread i reckon Sharboy should stop surfing to give his place in the lineup to someone who more needs it......

Logga in för att svara
#49445 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Olav skrev:

Bang on target pal !

Alla andra försök att hävda motsatsen är bara en yttring av ren egoism. Exempelvis har jag åkt skidor sedan jag var tre men inte förbannar jag alla som åker kors och tvärs i pisterna. Klart man blir lite ledsen att ens gamla offpiståk som man kanske kunde spåra själv i en vecka nu blir uppkört innan lunch, men inte ens det får mig att klaga. Och bra offpist kör man mer sällan än bra surf nuförtiden.

På den tiden jag körde som mest fick man kämpa med stela storslalomskidor i lössnön. Nu kan jag plöja höjdmeter utan ens en bråkdel av mjölksyra pga de bredare skidorna. Det kan jag tacka skidindustrin för. Och skidindustrin hade inte gjort det om det inte fanns så många skidåkare... Precis samma sak gäller svensk surfing. Faan, när jag snackade med Pukas i somras ang att reklamera min bräda så sa de bara rakt av att de fullkomligen sket i om inte en enda svensk surfare köpte deras prylar. Ingen bryr sig om svensk surfing för att vi är för få. Det tycker jag är trist.

Logga in för att svara
#49446 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Andiss skrev:
Due to this thread i reckon Sharboy should stop surfing to give his place in the lineup to someone who more needs it......

The Alpha male's survival is more important to the existence of a species than that of a speciman made of weaker sperm, so no. There is no one who needs it more, and there is no one more important to the line-up than the Godfather.

BOS, fighting poor reasoning skills with superb logic since 2007

Logga in för att svara
#49447 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Fairplay, langball!

The only good thing with crowds are taht the make you search more. Like last weekend i ended up surfing a tiny bit poorer break with a friend then the main break packed with langers, kooks, tools and other eejits.

Logga in för att svara
#49448 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Andiss skrev:
Fairplay, langball!

The only good thing with crowds are taht the make you search more. Like last weekend i ended up surfing a tiny bit poorer break with a friend then the main break packed with langers, kooks, tools and other eejits.

The Godfather agrees, and his search continues for the greater good of surfsverige.
The Godfather also feels that Andiss could make a powerful ally to BOS if he could be persuaded. Good relations with the Irish surf scene are of utmost importance to BOS, especially since the Godfather is a goofy foot.

Logga in för att svara
#49449 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Quit acting the bollocks and sign me up!

Logga in för att svara
#49450 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Andiss skrev:
Quit acting the bollocks and sign me up!

Andiss, you are now a BOS and a powerful ally, may the force be with you and you now have the endless BOS resources at your disposal to use in your quest for new surfspots.

Logga in för att svara
#49452 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Please forward guidelines, requirements and tshirt.

Logga in för att svara
#49455 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

alex el gordo skrev:
Olav skrev:

Bang on target pal !

Alla andra försök att hävda motsatsen är bara en yttring av ren egoism. Exempelvis har jag åkt skidor sedan jag var tre men inte förbannar jag alla som åker kors och tvärs i pisterna. Klart man blir lite ledsen att ens gamla offpiståk som man kanske kunde spåra själv i en vecka nu blir uppkört innan lunch, men inte ens det får mig att klaga. Och bra offpist kör man mer sällan än bra surf nuförtiden.

På den tiden jag körde som mest fick man kämpa med stela storslalomskidor i lössnön. Nu kan jag plöja höjdmeter utan ens en bråkdel av mjölksyra pga de bredare skidorna. Det kan jag tacka skidindustrin för. Och skidindustrin hade inte gjort det om det inte fanns så många skidåkare... Precis samma sak gäller svensk surfing. Faan, när jag snackade med Pukas i somras ang att reklamera min bräda så sa de bara rakt av att de fullkomligen sket i om inte en enda svensk surfare köpte deras prylar. Ingen bryr sig om svensk surfing för att vi är för få. Det tycker jag är trist.
Du kan klaga på Pukas på andra forum, utomlands. Det hade jag gjort.

Logga in för att svara
#49456 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

hur kan man bevisa att alla på surfsverige är surfare?
finns nog en hel del användare som knappt känt på en bräda

Logga in för att svara
#49457 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

Liinus skrev:
Haaaaaaaaahaaaaaaaaaaahaaaaaaaaahaaaaaaaha.. haaa...

Typiskt fjortisinläggg.

Du kan va en fjortis!

Logga in för att svara
#49458 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

viktor m skrev:

Men inte måste man väl vara surfare för att bli medlem här eller?...
G-farsan har en poäng med att det positiva e att man söker nya bryt.
Det som oroar mig lite med för stora crowds är olycksrisken, att bli snittad av en fena eller få en nos i ögat. Även jag som ändå kan surfa lite grann har hållt på att köra över ngr stackare. Gazz försöker jag alltid 'hitta' men det e en annan historia...

Logga in för att svara
#49463 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

problmet är gravt överskattat, sn har det blivit mindre nybörjare än i den vevan jag började, surfhysterien har till viss del lagt sig, vi kansk slipper dem som är evigt hookd och snare lägger brädan på hyllan när vattntmpen går under 15 grader....

förövrigt är det alltid samma ansikten på torö när det funkar bra, bara på stormdagarna ser man okända människor som droppar in till höger o vänster(som jag aaaaaldrig gör) förutom pålongboard då jag körde över n shortboardare 2 gånger på udden för n månad eller 2 sedan^^

Logga in för att svara
#49468 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

jag är också orolig över crowden!

Logga in för att svara
#49471 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Esta skrev:
viktor m skrev:

Men inte måste man väl vara surfare för att bli medlem här eller?...
G-farsan har en poäng med att det positiva e att man söker nya bryt.
Det som oroar mig lite med för stora crowds är olycksrisken, att bli snittad av en fena eller få en nos i ögat. Även jag som ändå kan surfa lite grann har hållt på att köra över ngr stackare. Gazz försöker jag alltid 'hitta' men det e en annan historia...
WOT!?!? kolla i min galleri ska få se på vågor som jag hittat alldeles SJÄLV!!!

Logga in för att svara
#49473 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

alex el gordo skrev:
Olav skrev:

Bang on target pal !

Vad är det du har bråkat med Pukas om? Dom måste ju rullat runt på golvet asgarvandes åt ett klagobrev från jälva Sverige!

Logga in för att svara
#49476 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Sjukt många nya surfare och runt hälften har värkar...ööh

Logga in för att svara
#49478 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Faan, va bra ni har det söder om Dalaälven,,, Här på Taigan, har vi andra bekymmer,, Som i Söndags, då va tvunget att ringa runt, så att, vi va fyra surfare på Long head penesulia. Om, vi inte ringt runt och haft oss, så va vi kanske 4st surfare på 4st olika ställen,,,,Hajja ni:kiss: Så, det är bra att man har surf kopisar... Ibland

Logga in för att svara
#49483 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

Just trängseln i vattnet kanske inte så farlig alla gånger, utan på vissa spots är det andra faktorer som kan växa till problem:
- nedskräpning
- arga boende
- sönderkörda vägar
- fulparkering

En idé är att varje ny medlem på Surfsverige måste acceptera användarvillkor i form surfetikett-reglerna och allmänt surfhyfsbeteende innan man får bli medlem. Kanske svara på ett litet quizz också, he he.

Logga in för att svara
#49485 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

ang Pukas

Självklar skrev jag inget klagobrev. Har ju bott ett par år i Spanien så jag har hyfsad koll på vad man måste göra för att få sin sak igenom. Var förbi Pukas och snackade med högsta hönset ett par gånger. Första gången, i somras verkade det bra. De lovade att göra en ny bräda åt mig. Sen när jag kom tillbaka i september för att hämta brädan så fick jag en bräda som kändes helt annorlunda. Den var stenhård (för att vara polyester i alla fall). Men tyvärr hade de klantat till sig med storleken, så jag blev rätt sne. Och jag kan bli rätt sne, på spanska kanske ännu sneare.

Logga in för att svara
#49486 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

perry skrev:
Just trängseln i vattnet kanske inte så farlig alla gånger, utan på vissa spots är det andra faktorer som kan växa till problem:
- nedskräpning
- arga boende
- sönderkörda vägar
- fulparkering

En idé är att varje ny medlem på Surfsverige måste acceptera användarvillkor i form surfetikett-reglerna och allmänt surfhyfsbeteende innan man får bli medlem. Kanske svara på ett litet quizz också, he he.

Jävligt bra idé faktiskt. Lite smårolig dessutom.

Logga in för att svara
#49487 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

perry skrev:
- nedskräpning
- arga boende
- sönderkörda vägar
- fulparkering

The Godfather holds both ErikG's and Perry's posts in high regards. I can construct a surfettiquette teori prov.

Keep up the good work

Logga in för att svara
#49491 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

nån kan ju börja odla vithaj annars så röjer man lite i line-up
fast haj finns ju bara på andra sidan udden osv. finns aldrig på spottet utan bara 200m bort

Logga in för att svara
#49497 Svar: sjukt mucket nya "surfare" 16 år, 4 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Det här var nog den löjligaste och blöjigaste tråden jag läst - och då finns det ju en och annan konkurrent på den titeln.

Välkomna alla glada människor som just börjat surfa eller funderar på det!!!

Vill ni ha tips så tveka inte att frågan någon som hållit på ett tag. Surf är passion och självklart vill vi att ni som just börjat eller funderar på att börja så snabbt som möjligt ska bli en del av den gemenskap och glädje som kännetecknar surfkollektivet!

Hälsar Jesper

(Surfade Torö -86 och sticker till Hawaii för typ 20 gången om en vecka)

Logga in för att svara
#49498 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 5

viktorviktorviktor
graphgraph

jocke skrev:
vi är här för att stanna!! Lägg av, du har varit här ett år , kanske 11/2 . Åsså finns det en Användare som Heter Ironman så byt avatarbild pysen,,,

du hajjar inte skämtet med bilden lr? den syftar inte på något namn, pysen:sick:

Logga in för att svara
#49499 Svar: sjukt mucket nya 16 år, 4 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Jesper B skrev:
Det här var nog den löjligaste och blöjigaste tråden jag läst - och då finns det ju en och annan konkurrent på den titeln.

Välkomna alla glada människor som just börjat surfa eller funderar på det!!!

Vill ni ha tips så tveka inte att frågan någon som hållit på ett tag. Surf är passion och självklart vill vi att ni som just börjat eller funderar på att börja så snabbt som möjligt ska bli en del av den gemenskap och glädje som kännetecknar surfkollektivet!

Hälsar Jesper

(Surfade Torö -86 och sticker till Hawaii för typ 20 gången om en vecka)

says the guy who drives a twelve foot boat through a line up of surfers

Logga in för att svara
1234
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!