|
#47229 |
BOS Tävling 16 år, 5 månader sen |
Stoke: 20 |
|
Förra årets vinnare i denna tävling var ingen mindre än Yann. Priset har han inte mottagit än men det kommer... det kommer... (förutom att han fått 1 års beskydd av BOS, vilket han ifs inte vetat om men ska skatta sig lycklig åt)
Tävling: Tipsa Adamski om ett bra vågsäkert resmål från början av Januari till slutet av Februari. Jag utesluter inte några av mina tidigare resmål eftersom jag kanske blir motiverad att resa tillbaka av nån vinnare. Dock så blir det inte Indo eftersom jag var där 3 månader i våras.
Om jag väljer att resa till det resmål som just DU tipsat om vinner du följande...
1: Ett års beskydd från BOS
2: En jävla massa respekt
3: En stor stark när du träffar på Adamski
Förra året hade jag fler krav då syrran skulle vara med ett tag men "enda" kriteriet i år är bra och konsistenta vågor. Sen får ni gärna fylla ut med vad som gör ert favvoställe extra bra.
Tack för hjälpen...
BOS for LifeB)
|
|
|
|
|
#47231 |
Svar: BOS Tävling 16 år, 5 månader sen |
Stoke: 11 |
|
|
|
|
|
#47237 |
Stoke: 15 |
|
sydafrika...  oändliga möjliheter, billigt och otroligt mycke god mat. Gott vin, åk brandy rout om du gillar konjak...
|
|
|
|
|
#47238 |
Stoke: 8 |
|
|
|
|
|
#47242 |
Stoke: 28 |
|
|
|
|
|
#47245 |
Stoke: 0 |
|
Thailand- Vet att det är lame, men man lever som en kung på en tiggares brödföda, och vågorna är köttiga! Man får dock räkna med några rejäla baksmällor och saftiga brännskador i nacke samt panna.
|
|
|
|
|
#47247 |
Willy
|
Ta med dig våtdräkten och dra till Peru.
|
|
|
|
|
#47271 |
|
LocalHero skrev:
Thailand- Vet att det är lame, men man lever som en kung på en tiggares brödföda, och vågorna är köttiga! Man får dock räkna med några rejäla baksmällor och saftiga brännskador i nacke samt panna.
Vågsäkert var mitt enda kriterium. Du är utvisad...
Till er andra.... keep up the good work.... (nån som har pejl på dominikanska vid denna tid?)
|
|
|
|
|
#47272 |
|
adamski skrev:
LocalHero skrev:
Vågsäkert var mitt enda kriterium. Du är utvisad...
Till er andra.... keep up the good work.... (nån som har pejl på dominikanska vid denna tid?)

|
|
|
|
|
#47273 |
Stoke: 30 |
|
try Costa adam, you´d like the Imperial as well.
Even though it has become the new place for swedes to queue.
disclaimer:
SharkBoy is BOS and therefore can not compete in this contest-
|
|
|
|
|
#47274 |
Stoke: 30 |
|
As BOS and thus part of the Jury, SharkBoy recommends Viktor M as winner of the party, the new Don and Adamski do have final say however
|
|
|
|
|
#47275 |
|
SharkBoy skrev:
try Costa adam, you´d like the Imperial as well.
Even though it has become the new place for swedes to queue.
disclaimer:
SharkBoy is BOS and therefore can not compete in this contest-
Umm... har funderat om jag ska åka tillbaka till Costa Rica, men som vanligt är jag sugen på nåt nytt. Fast om ett ställe varit bra så vill man ju dit igen också. Det eviga dilemmat...
Juryn har ännu inte kommit med något slutgiltigt namn på vinnare.
Tack för dina klocka ord broder Sharkboy, de väger tugnt.
|
|
|
|
|
#47280 |
Elis
|
Prova Nicaragua
Lika vågsäkert (ej vart där själv) mindre svenskar och så kanske du får sällskap av mig 
Har hört bara positivt därifrån. Men tyvärr aldrig varit i centralamerika. Går i samma planer som dig och tagit ledigt februari... Så det enda som behövs nu är en destination:unsure:
|
|
|
|
|
#47283 |
Stoke: 68 |
|
The DON says you will make a mistake if you go to Costa Rica in january or february..the don KNOWS that Costa doesn't ever start firing till march..if you want to know how i know adamski you can write to my email..too early for Costa..däremot är det PRIMETIME i australien on the north coast of nsw and queensland...where would i go in jan feb...mmmm...whats wrong with fuerteventura???..fuckin pumping in jan feb and cheap to get to.....otherwise..try the solomon islands..shhhhhh..long way but soooo goood..watch the crockodiles in the water though..sleep in tents in the jungle..no surfers at all..what sort of trip do you want..ask the don..he'll tell you..
|
|
|
|
|
#47286 |
Stoke: 1 |
cbw
|
cape verde djävligt nice själv drar jag ditt om 44 dagar
|
|
|
|
|
#47291 |
|
Firing, well the surf is fine and quite enough for me in Costa, but Pavones, Ollies and so forth, yeah, wait a bit.
Me on a Southpoint Bonga MK2 9'1" this january:

|
|
|
|
|
#47292 |
|
Here's another one of Göran on the same board same session, and this was a normal day:

|
|
|
|
|
#47296 |
|
Daniel skrev:
Here's another one of Göran on the same board same session, and this was a normal day:
gryyyyymt! 
|
|
|
|
|
#47307 |
Stoke: 4 |
|
Daniel skrev:
Firing, well the surf is fine and quite enough for me in Costa, but Pavones, Ollies and so forth, yeah, wait a bit.
Me on a Southpoint Bonga MK2 9'1" this january:
Ska inte brädan var ovanpå ytan 
|
|
|
|
|
#47308 |
|
En bild säger verkligen mer än tusen ord ibland Daniel. Har själv varit i Costa RIca mellan februari-maj tidigare och vet att det kan vara bra. 03 träffade jag bara på några få svenskar (där jag och en kompis träffade Sverre första gången och blev brothers for life) men bryr mig inte om det skulle vara många nu. Hmm börjar bli sugen på att ta det säkra före det osäkra och dra dit (däremot så blir det många vinnare i nuläget). Det är dock upp till Juryn att bestämma...
Nicuragua låter klart intressant Elis, måste läsa in mig mer på det.
DON Ratman, ska kolla upp Salomon öarna. Är det inte svindyrt där?
Fortfarande vill jag ha nån som varit i Dominikanska och kan säga hur det är (vet att det är bästa tiden för vågor i januari febr men vill ju höra hur man gillat stället och vågorna).
Från början var min plan att dra till El Salvador men upptäckte att det inte är nån höjdare på vågfronten vid den aktuella tiden. Eller har någon några andra erfarenheter?
Tack för hjälpen hitintills!

|
|
|
|
|
#47309 |
|
Appråpå Peru Willy.... är inte så sugen på våtdräkt fastän Miche berättade att de var grymt och inte särskilt kallt i vattnet trots allt. Eftersöker enkelhet....
|
|
|
|
|
#47326 |
|
FIJI! Dyrt att flyga dit, men om man köper sig en jordenrunt biljett blir det inte så saftigt, och väl där är det rätt billigt.. Vackrare vatten hittar man inte och så är det ju EXTREMT konstant, och vem vill inte surfa cloudbreak och restarants?
|
|
|
|
|
#47344 |
Obie
|
|
|
|
|
#47345 |
Stoke: 68 |
|
adamski skrev:
En bild säger verkligen mer än tusen ord ibland Daniel. Har själv varit i Costa RIca mellan februari-maj tidigare och vet att det kan vara bra. 03 träffade jag bara på några få svenskar (där jag och en kompis träffade Sverre första gången och blev brothers for life) men bryr mig inte om det skulle vara många nu. Hmm börjar bli sugen på att ta det säkra före det osäkra och dra dit (däremot så blir det många vinnare i nuläget). Det är dock upp till Juryn att bestämma...
Nicuragua låter klart intressant Elis, måste läsa in mig mer på det.
DON Ratman, ska kolla upp Salomon öarna. Är det inte svindyrt där?
Fortfarande vill jag ha nån som varit i Dominikanska och kan säga hur det är (vet att det är bästa tiden för vågor i januari febr men vill ju höra hur man gillat stället och vågorna).
Från början var min plan att dra till El Salvador men upptäckte att det inte är nån höjdare på vågfronten vid den aktuella tiden. Eller har någon några andra erfarenheter?
Tack för hjälpen hitintills!
Don Rat kallar inte dem vågorna daniel visade som surf..lek kan det kallas för..roligt att leka...snackar med freddie meadows..han bor där över vintern..mars börjar det pumpar..solomon öarna får du ingenting mer från mig..det är en aventyr..du hittar själv..precis som jag har gjort..telt.myg.krokodiler..aventyr..lite info får du om vi snackar privat..men inte mycket..finns mer info i ratskallen men inte över surfsverige. 
|
|
|
|
|
#47365 |
Obie
|
|
|
|
|
#47379 |
Stoke: 3 |
|
|
|
|
|
#47380 |
Stoke: 28 |
|
Helt grym ställe! Måste kanske vinna på lotterie först med tanken på Air Fare och typ 1,800 PER Natt!! 
|
|
|
|
|
#47399 |
Stoke: 3 |
|
Mmm, lite av ett drömresemål. Verkar dock finnas hotell för $40-$60 och man kan få lös flyg för 12 lök, om inte billigare.
|
|
|
|
|