Facebook data

1
eurotrip!
#46079 eurotrip! 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

Nick
graphgraph

Till sommaren slipper jag plugget förgått och det ska firas med en surftripp genom europa i en folkabuss med några polare.. vi hade tänkt att ta oss ner till san sebastian ungefär och hem igen..
here comes the questions!

Bensinpengar?, hur mycket går det på en sådan resa?,, vet att det är en dum fråga med tanke på att många faktorer spelar in,, men på ett ungefär,, vad har era resor gått på?
Resmål? tips på sköna ställen längs med vägen?
Andra tips?

tacksam för alla svar
pz/ Nick;)

Logga in för att svara
#46081 Svar: eurotrip! 16 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Tror inte det finns Frasses skrovmål nere i Europa, Ett tips är att köpa en jävla massa skrovmål i Sverige som ni sen värmer i micro i Europa där nere i söderns land.

Logga in för att svara
#46121 Svar: eurotrip! 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

asr
graphgraph

i en folkbuss, lätt!

/alex:cheer:

Logga in för att svara
#46122 Svar: eurotrip! 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

Nick
graphgraph

hehe det är ett hett tips ja,, för maten är ju svindyr där nere fick jag erfara i somras, och endå hade jag packat med mej pulversoppa och inplastad gröt..
meeen vet ju att det finns folk på forumet som gjort liknande tripper förrut, kom igen nu!

Logga in för att svara
#46163 Svar: eurotrip! 16 år, 6 månader sen Stoke: 0

seeb
graphgraph

Nick skrev:
Till sommaren slipper jag plugget förgått och det ska firas med en surftripp genom europa i en folkabuss med några polare.. vi hade tänkt att ta oss ner till san sebastian ungefär och hem igen..
here comes the questions!

Bensinpengar?, hur mycket går det på en sådan resa?,, vet att det är en dum fråga med tanke på att många faktorer spelar in,, men på ett ungefär,, vad har era resor gått på?
Resmål? tips på sköna ställen längs med vägen?
Andra tips?

tacksam för alla svar
pz/ Nick;)

KÄFTEN NICK!:d DET SKA JAG MIN FLICKVÄN OCH EN POLARE OCKSÅ GÖRA:d:d NÄR DRAR NI? SKA VI DRA FÖLJE?

Logga in för att svara
#46178 Svar: eurotrip! 16 år, 6 månader sen Stoke: 5

Hampus Edberg
graphgraph

Seeb skall ni köra road trip ner i europa!?

Logga in för att svara
#46194 Svar: eurotrip! 16 år, 6 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

* Ta små vägar o skippa motovägen ( dyr vägtull )
* Tips på bra spots där man kan campa o surfa med lite crowd: Biscarosse, Mimizan, Caracans, St Giron, I'll de Oreon, Ajo, Playa de Langre, Sopelana, Bidart
* Stanna längre i Spanien än i Frankrike p.g.a folket, priserna och surfet.
* Se till att kolla upp vart man kan köra in med folkabuss. Många stränder har en gate du måste köra igenom och den e för lite att komma igenom för en folkabuss.
* La Fitenia e en resturang, bar som ligget i Guthery i franska Baskien.. Grymt place värt ett besök.
* Zarautz e en soft stad i Spanien med Bra surf och mysiga ställen

Jag drog på roadtrip 2005 och vi åkte över 1100 mil genom 12 länder i europa under 3 månaders tid och vi var 2 st. Jag gjorde totalt slut på 12000kr o då räknar jag in allt inkl bensin. Men vi campade gratis alla gånger utom 4 dagar och vi lagade all mat själva. men drog ändå på Roskilde o Summer jam vilket va det som kostade mest av allt. E man inte bra på att hålla i pengarna kan du lägga på ett par tusenlappar till. mitt ex gjorde av av med ca 22000kr..
Lycka till ialla fall.. Maila om du vill veta mer.
Ha det gött : Swingkid

Logga in för att svara
#46212 Svar: eurotrip! 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

Jag drog på roadtrip 2005 och vi åkte över 1100 mil genom 12 länder i europa under 3 månaders tid och vi var 2 st. Jag gjorde totalt slut på 12000kr o då räknar jag in allt inkl bensin. Men vi campade gratis alla gånger utom 4 dagar och vi lagade all mat själva. men drog ändå på Roskilde o Summer jam vilket va det som kostade mest av allt. E man inte bra på att hålla i pengarna kan du lägga på ett par tusenlappar till. mitt ex gjorde av av med ca 22000kr..
Lycka till ialla fall.. Maila om du vill veta mer.
Ha det gött : Swingkid[/quote]

snabbt räknat så levde du för 6-7000:- i tre månader i europa. inkl roskilde och summer jam. inte illa! förstår att tjejen gjorde av med mera pengar...
Det räknestycket håller nog tyvärr inte idag. om du inte tänkt sno mat, äta rester eller leva på saltvatten och sand. men visst är man extremt sparsamt(snål...) så går de säker. saker som brukar dra iväg är krogbesök. snabbmat och att man är för lat för att leta upp billigaste boendet.
Jag har rest runt och jobbat för mat. tex diskat en timme om dagen för tre mål mat. Städade en dag i veckan och skottade snö framför dörren på ett hostel i kanada mot att jag bodde gratis. Finns många små tips till billigt levene. Fördelen med att jobba för mat/boende är att man lär känna lokalbefolkning som hookar upp dig på allt annat, du blir bjuden på drinkar i baren, de tar med dig på bra surf, du blir bjuden på grillfest mm. Jag har iofs alltid rest själv och då blir det kanske enklare att komma in bland de lokala.

Sista tipset är väl att kunna meka med folkabussen... att lämna in den för att fixa något trasig är dyrt. Folkabussar är extremt lätta att fixa själv.

trevlig resa!

Logga in för att svara
#46213 Svar: eurotrip! 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

va konstigt de blev. får nog gå i en kurs hos Ants hur man citerar och klistrar in... han är ju kung på de.

Logga in för att svara
#46261 Svar: eurotrip! 16 år, 6 månader sen Stoke: 4

Nick
graphgraph

Fan vad nice svar,, det var precis vad jag behövde:woohoo:
men vad skulle endast bensincash kunna gå på om man kör tex 11 000mil i en folkabuss caravelle eller nått i den stilen?

skulle med vilja dra iväg och jobba lite överallt, men jag är en alldelles för stor toffel för det,, och tjejen skulle inte följa med..
tack för svarenB)

Logga in för att svara
#46342 Svar: eurotrip! 16 år, 6 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

nope.. bensinen gick på 8000kr totalt o det delade vi två på.. Så ca 8000kr hade jag att leva på och det e ju nästan 2700 kr i månaden... Vilket räcker gott o väl till både mat och öl.. Vi var en del i Tyskland, Tjeckien, Slovenien t.ex... Där e det fan så mkt billigare.. Gäller bara att tanka rätt, skippa vägtullarna och lagra upp i det billiga länderna..

Logga in för att svara
#46350 Svar: eurotrip! 16 år, 6 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

ja så klart. matte sena kvällar är inte min starka sida.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!