För att bidraga till utvecklingen i Swedish Surfing Association [SSA], så har jag tagit initiativ till att dra igång föreningen Sthlm Sub Surfers på nytt. Föreningen har verkat sedan 1984 med skateboard, snowboard och surf. Som mest hade vi ca 800 medlemmar. Läs mer om föreningen på
www.highvalley.se (snart subsurfers.se)
Vi har en surf-sektion i föreningen med just nu 15 st surfare. Flera är kända profiler inom svensk surfing och som även varit medlemmar på 80 och 90-talet.
Vi pratar just nu om att under nästa säsong arrangera en resa, ett klubbmästerskap samt även ansöka om arrangemang av Sverige Cup eller Svenska Mästerskapen kring Sthlm.
*Föreningen är idag ej godkänd som förening under SSA, då det trots årsmötesbeslut sedan 2005 finns som punkt för styrelsen att förverkliga att föreningar ansluts eller bildas. Med den nya styrelsesammansättningen hoppas jag SSA kan börja jobba med även den frågan
Medlemskap i surf-sektionen kostar 200 kr (250 kr inkl surf, sk8 eller surf, snb och 300 kr inkl surf, sk8, snb). För det får man en T-shirt, försäkring från Folksam som gäller för surf/sk8/snb och även vid tävling, stickers, medlemskort som också ger rabatt i butiker, medlemskap i SSA* och möjlighet att påverka föreningens och förbundets* verksameter. Vi har också ett medlemsforum för endast medlemmar.
Efter gårdagens SSA extra årsmöte så hörde jag att flera föreningar skulle bildas, en i Gävle, en i Härsnösand och så finns ju förening i Umeå. Kanske startas ytterligare en i Sthlm, men här kommer ett alternativ till ett aktivare SSA från mig i alla fall
Surf or die!