Facebook data

1
Bästa våtdräktshandskarna?
#45011 Bästa våtdräktshandskarna? 16 år, 7 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

nu när vintern sakta men säkert smyger sig på kommer handskarna att åka fram inom en vecka eller två...
problemet är att min handskar är förjävla osköna, det är ett par gul neopren 5 mm. otäta sömmar och dåligt grepp...

vilka är då de bästa handskarna?
finns varianter som är mer gummiartade, är de bättre?

Logga in för att svara
#45012 Svar: Bästa våtdräktshandskarna? 16 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Jag kör med Mares 7 mm dykhandskar (trefingers). Funkar bra. Visst e dom ngt klumpiga men de håller betydligt bättre än RCs! Finns ngr små hål i dom men jag fryser ändå inte, även i 2-3 gradigt vatten.

Logga in för att svara
#45018 Svar: Bästa våtdräktshandskarna? 16 år, 7 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Det vet jag inte vilka det kan vara.Dom jag använder funkar bara i två timmars surf vid -7 grader Måste finnas några hanskar som håller värmen i minst tre timmar i alla fall vid -7 eller kallare

Logga in för att svara
#45039 Svar: Bästa våtdräktshandskarna? 16 år, 7 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Mares rockar, jag hade samma vantar i 15 år innan jag pensionerade dom i fjor. Tror det är Xcel jag kör med nu och dom funkar väldigt bra dom med.

Logga in för att svara
#45053 Svar: Bästa våtdräktshandskarna? 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Xcel är grymt bra. De är täta och grymt varma för sin tjocklek. Jag använda 3mm med fem fingrar hela året förra säsongen utan att det var något problem. Surfade iofs på västkusten så jag vet inte om det kanske blir kallare på andra sidan men xcel kan jag rekommendera varmt.

Logga in för att svara
#45059 Svar: Bästa våtdräktshandskarna? 16 år, 7 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Håller med om Xcel, Rip Curl suger iaf. på handskar. Dock var mina 3mm för kalla för mig i Januari '08 i Skåne. Har ett par 5mm 3 finger också, men precis investerat i ett par 5-finger 5mm som jag hoppas skall klara mig vintern ut!

Logga in för att svara
#45060 Svar: Bästa våtdräktshandskarna? 16 år, 7 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

ok, coolers!
att handskar är obekvämt är ju bara att leva med, det är mest greppkänsla och värme som eftersökes!
ska kolla upp xcel

Logga in för att svara
#45063 Svar: Bästa våtdräktshandskarna? 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

jeppe
graphgraph

Eftersom jaag har förfrusit mina händer är de väldigt känsliga för kyla och jag har nog provat det mesta. Körde ett tag med mares 6mm trefinger o de funkade helt ok men de överlägset bästa jag provat är ett par xcel 7mm fireskinvariant i mitten dvs vante inte trefingers. Klumpiga, ja men fryser ni i dessa ska man inte surfa. Funkar i minusgrader och bra grepp men lite klumpiga som sagt men vilka fingrar är inte klumpiga när man tappat känseln.

Logga in för att svara
#45071 Svar: Bästa våtdräktshandskarna? 16 år, 7 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Alltid ansett att ingen behöver 7mm "mitten" från Xcel, se vad olika man är. 5mm hummerklon är mer än varm för min del även i minsugradigt vatten. Tror att Backdoor har ett ganska fint lager på Xcel handskar, där jag köpt alla min Xcel-prylar, hittills 4 par handskar, 4 par skor och 2 våtdräker (och fyra brädor)!

Passa på att inhandla vinterns prylar nu, för snart tar det slut, tro mig, jag köpte inte handskar i förrgår för att jag behövde dem då, utan för att jag vill ha dem 2009.

Nej nu skall jag laga smådings på min "lilla" bräda....ush.

Logga in för att svara
#45089 Svar: Bästa våtdräktshandskarna? 16 år, 7 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

Frågan har varit uppe förut och jag vidmakthåller att Nordic Blue är bäst. "Diskhandskar" med vattentät muff runt handleden, innerhandske i fleece. Blir aldrig vattenfyllda & tunga. Varma med ett riktigt bra grepp. 5 mm är gränsen för neopren, sen blir det "lovika" känsla, hummerklo, räknäve osv. Visserigen vet jag surfare som hatar dom, men de surfarna är inte "openminded" eller saknar det lilla tålamod som krävs vid påklädning.

Logga in för att svara
#45104 Svar: Bästa våtdräktshandskarna? 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Stefan
graphgraph

Jag har Hyperflex tumvantar, 6mm. Visst är det lite klumpigt, men så skönt att inte vara kall om fingrarna.

Logga in för att svara
#45108 Svar: Bästa våtdräktshandskarna? 16 år, 7 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Cagge skrev:
Frågan har varit uppe förut och jag vidmakthåller att Nordic Blue är bäst. "Diskhandskar" med vattentät muff runt handleden, innerhandske i fleece. Blir aldrig vattenfyllda & tunga. Varma med ett riktigt bra grepp. 5 mm är gränsen för neopren, sen blir det "lovika" känsla, hummerklo, räknäve osv. Visserigen vet jag surfare som hatar dom, men de surfarna är inte "openminded" eller saknar det lilla tålamod som krävs vid påklädning. Det är sådana jag använder Jag hade hoppas på att få tips, om nått ännu bättre, i handskväg Men ikke.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!