Facebook data

12
Bastubad med brädan?
#44335 Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

Andes
Inlägg: 16
graphgraph
offline

Tjena

Min NSP funboard 6'8, har fått smådingar vilket lett till att den tagit in vatten. När jag har den i varm bil kommer vatten ut och det pyser lite.

Därför tänkte ta in den i en varm bastu (ingen ånga eller vatten, bara ren torr hetta) så att trycket ökar och vattnet (åtminstone en del) droppar ur. Efter avkylning i torrt utrymmme tänkte jag därefter laga dingarna.

Någon som testat? Någon som tror de funkar?
 
Logga in för att svara
#44338 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Jag tog in en tjej i en torr bastu en gång, när jag gnuggade lite på hålet rann det ut vätska från henne, men vad jag minns så pös det inte...

testing! testing! om detta var under bältet ???



 
Logga in för att svara
#44352 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 3

palo
Inlägg: 230
graphgraph
offline

glöm bara inte att slå brädan med lite björkris. då får du mest effekt!
 
Logga in för att svara
#44357 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

seeb
Inlägg: 129
graphgraph
offline

Älskar lägga mig i!!!

Det viktigaste att komma ihåg här, är att alltid ge den lite massage först, sen kan du använda tungan och försiktigt leta dig igenom... men kom ihåg; använd hela tungan och ta god tid på dig innan du rör klitoris...
eller?

vad pratar vi om...???

de va inget:pinch:
 
Logga in för att svara
#44361 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

Andes
Inlägg: 16
graphgraph
offline

Tack för svaren killar! Jag är ju lite nybörjare på det här så bra att få tips av de "lite mer erfarna".
 
Logga in för att svara
#44366 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 11

Willy
Inlägg: 1862
graphgraph
offline
Donerat Guld

Du har väl tänkt på att vaxet kommer smälta och rinna ner på bastugolvet vilket gör din morsa fly förbannad när hon får skrapa loss det från klinkerserna med en kniv.
 
Logga in för att svara
#44372 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

hellgren
Inlägg: 45
graphgraph
offline

Andes skrev:
Tack för svaren killar! Jag är ju lite nybörjare på det här så bra att få tips av de "lite mer erfarna".

Kan va lite svårt att få svar här ibland... Kolla på steffo.nu.. Lite mer hjälpsam ton där. Tyvärr är inte vågsurfing forumet så jätte aktivt så se om du inte kan komma på en anledning att lägga det i något annat.

/Hellgren
 
Logga in för att svara
#44379 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 8

Feddan
Inlägg: 967
graphgraph
offline

sverre skrev:
Jag tog in en tjej i en torr bastu en gång, när jag gnuggade lite på hålet rann det ut vätska från henne, men vad jag minns så pös det inte...

testing! testing! om detta var under bältet ???






Aaaand... We´re off!!!
Det här är nog precis med en fot på vadera sida av gränsen, Sverre. Kanske lite väl mycket vikt åt fel håll. Det trodde jag inte om Gudfadern. No mas, por favor.

Respektera kvinnan, hon bar dig i 9 månader och led vid din födsel.

RESPEKT

 
Logga in för att svara
#44381 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

the surfing psycho
Inlägg: 59
graphgraph
offline

Testa med bastun, grilla inte på för mkt bara. Skriv gärna en tråd när du fått resultatet.

Bekräftelseforum eller surfforum? Varför är det alltid samma återkommande mönster när ett viss antal personer kommer in och skriver!

Du sverre, varför är du anonym på ett surfforum?
 
Logga in för att svara
#44384 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

Andes
Inlägg: 16
graphgraph
offline

Tja

Gick sådär...
I början funkade det hur bra som helst, det pös och droppade som aldrig förr ur brädan. Jag hade den dock stående på högkant med dingen neråt, men ingen öppning uppåt, ingen bra ide. Tror det blev ånga i brädan som steg och ville ut så tryckte på rätt bra och hon sprack upp (2 st 10cm öppningar). Jag eldade nog på lite för mycket, höll 60 grader.

Resultatet blev alltså att vattnet gick ur men skaffade mig två nya öppningar, så med det glasfiberspackel och gelcoat som det krävs för att laga tror jag vikten kommer ligga på +/- 0

Don't try this at home kids!
 
Logga in för att svara
#44385 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 11

Willy
Inlägg: 1862
graphgraph
offline
Donerat Guld

Andes skrev:
Tja

Gick sådär...
I början funkade det hur bra som helst, det pös och droppade som aldrig förr ur brädan. Jag hade den dock stående på högkant med dingen neråt, men ingen öppning uppåt, ingen bra ide. Tror det blev ånga i brädan som steg och ville ut så tryckte på rätt bra och hon sprack upp (2 st 10cm öppningar). Jag eldade nog på lite för mycket, höll 60 grader.

Resultatet blev alltså att vattnet gick ur men skaffade mig två nya öppningar, så med det glasfiberspackel och gelcoat som det krävs för att laga tror jag vikten kommer ligga på +/- 0

Don't try this at home kids!


HAHHAAA!! Klockrent! Bra att du testade och jag är glad över att du tog dig tid att skriva hur det gick här trots alla icke-informativa svar. (Sverre verkar vara i parningssäsong och det skulle inte förvåna mig som han idkar samlag med möblerna hemma i husvagnen).
 
Logga in för att svara
#44387 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Andes skrev:
Tja

Gick sådär...
I början funkade det hur bra som helst, det pös och droppade som aldrig förr ur brädan. Jag hade den dock stående på högkant med dingen neråt, men ingen öppning uppåt, ingen bra ide. Tror det blev ånga i brädan som steg och ville ut så tryckte på rätt bra och hon sprack upp (2 st 10cm öppningar). Jag eldade nog på lite för mycket, höll 60 grader.

Resultatet blev alltså att vattnet gick ur men skaffade mig två nya öppningar, så med det glasfiberspackel och gelcoat som det krävs för att laga tror jag vikten kommer ligga på +/- 0

Don't try this at home kids!


MUU HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA !!!!!

SICKEN DÅRE!!!!!!

 
Logga in för att svara
#44388 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

the surfing psycho skrev:
Testa med bastun, grilla inte på för mkt bara. Skriv gärna en tråd när du fått resultatet.

Bekräftelseforum eller surfforum? Varför är det alltid samma återkommande mönster när ett viss antal personer kommer in och skriver!

Du sverre, varför är du anonym på ett surfforum?


Har jag bekräftat mig själv menar du genom att " säga ett skämt under bältet "



Dessutom var nog Seebs svar lite mer åt helvete..... jag hade viss nyans i mitt svar ändå.


Jag tyckte lite grann att som man frågar får man svar....

 
Logga in för att svara
#44389 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

the surfing psycho skrev:
Testa med bastun, grilla inte på för mkt bara. Skriv gärna en tråd när du fått resultatet.

?

Vad ger du för jääääävla puckade råd själv!!!!!

Det är väl för faaaaaan vaääre att elda på en KOKO IDÉ som du gör än att svar en idiot idé med ett idiotsvar..

 
Logga in för att svara
#44390 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

the surfing psycho
Inlägg: 59
graphgraph
offline

Ställer frågan igen Sverre, varför är du anonym på ett surfforum?
 
Logga in för att svara
#44391 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

the surfing psycho skrev:
Ställer frågan igen Sverre, varför är du anonym på ett surfforum?

Du kan ställa frågan hur många gånger du vill, du kan ställa den där borta i hörnet!
 
Logga in för att svara
#44392 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
Inlägg: 2613
graphgraph
offline

the surfing psycho skrev:
Ställer frågan igen Sverre, varför är du anonym på ett surfforum? jå, han vill inte stå för hans agerande helt enkelt. Körde han sverre grejen bland folk skulle han inte klara sig många minuter. Sorligt att han trashar samtliga inlägg och präglar forum med ett särdeles negativt laddning.
 
Logga in för att svara
#44394 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 8

Feddan
Inlägg: 967
graphgraph
offline

sverre skrev:
the surfing psycho skrev:
Ställer frågan igen Sverre, varför är du anonym på ett surfforum?

Du kan ställa frågan hur många gånger du vill, du kan ställa den där borta i hörnet!



Du glömde en sak, Sverre...

 
Logga in för att svara
#44396 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

the surfing psycho
Inlägg: 59
graphgraph
offline

Komiskt! sverre går in och skriver i min gästbok men har själv aktiverat ett bevakningsfilter så han kan läsa vad folk skriver innan de hamnar i hans egna gästbok. Har du någon form av konfrontationsproblematik när det gäller face till face eller, varför måste du gömma dig bakom en anonym profil?

Förrutom 99% av alla skånesurfare, är det inte fler som tröttnat på denna pajas?
 
Logga in för att svara
#44397 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

the surfing psycho skrev:
Komiskt! sverre går in och skriver i min gästbok men har själv aktiverat ett bevakningsfilter så han kan läsa vad folk skriver innan de hamnar i hans egna gästbok. Har du någon form av konfrontationsproblematik när det gäller face till face eller, varför måste du gömma dig bakom en anonym profil?

Förrutom 99% av alla skånesurfare, är det inte fler som tröttnat på denna pajas?


Ta det lugnt gosse lille.. har synliggjort ditt JÄTTEBRAIGA MEDDELANDE och dessutom svarat på det i min profil.

I sista meningen vänder du dig inte face to face mot mig. Utan vänder dig till alla andra för att få medhåll, du pratar om mig i tredje person " denna pajas "

JÄÄÄVLA NOLLA OCH IDIOTJÄVEL!!! DIN mamma kan va en pajas!!!
 
Logga in för att svara
#44400 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
Inlägg: 2613
graphgraph
offline

 
Logga in för att svara
#44402 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 11

Willy
Inlägg: 1862
graphgraph
offline
Donerat Guld

Vi kanske ska upprätta en lista av de som tröttnat på Sverre.

Två som varit ganska aktiva här som syns mycket mindre är

Daniel F
Alex el Gordo

Jag saknar deras inlägg. Som tur är verkar Daniel inte helt givit upp att hänga här.
 
Logga in för att svara
#44406 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

the surfing psycho
Inlägg: 59
graphgraph
offline

Ok sverre, vi lämnar varför du är anonym, du kommer aldrig svara ändå! Då undrar jag vad du är ute efter (med inlägg som det du skrev i början på tråden), försöker du forma surfsverige åt ett visst håll eller vill du bara köra surfsveriges mentalitet i botten?

Redax, inför en sverrefri månad på forumet, det hade garanterat gynnat surfsveriges mentalitet.
 
Logga in för att svara
#44407 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

hellgren
Inlägg: 45
graphgraph
offline

Andes skrev:
Tja

Gick sådär...
I början funkade det hur bra som helst, det pös och droppade som aldrig förr ur brädan. Jag hade den dock stående på högkant med dingen neråt, men ingen öppning uppåt, ingen bra ide. Tror det blev ånga i brädan som steg och ville ut så tryckte på rätt bra och hon sprack upp (2 st 10cm öppningar). Jag eldade nog på lite för mycket, höll 60 grader.

Resultatet blev alltså att vattnet gick ur men skaffade mig två nya öppningar, så med det glasfiberspackel och gelcoat som det krävs för att laga tror jag vikten kommer ligga på +/- 0

Don't try this at home kids!


Trist att det inte funkade, och kanske ännu mer trist att det inte går att få ett seriöst svar i tid, innan brädan spricker. MEN om ingen anna har provat innan så kanske vi får tacka dig en vacker dag för att du offrade dig och din bräda med att testa denna hypotes. Hoppas den blir hel o fin i slutändan.
 
Logga in för att svara
#44408 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Willy skrev:
Vi kanske ska upprätta en lista av de som tröttnat på Sverre.

Två som varit ganska aktiva här som syns mycket mindre är

Daniel F
Alex el Gordo

Jag saknar deras inlägg. Som tur är verkar Daniel inte helt givit upp att hänga här.


DU kan va listad!

Ja, snacka om självbekräftelsebehov på sitt brädbyggeri på den snubben. Jag kan inte ta ansvar för att han inte kunde ta kritik för sin brädritning som han bad om, trots detta efterlyste jag honom på en tråd nyligen!
 
Logga in för att svara
#44411 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

the surfing psycho
Inlägg: 59
graphgraph
offline

Nå sverre, vad är du ute med dina inlägg (förrutom att trigga igång vissa andra här på forumet)?


the surfing psycho skrev:
Ok sverre, vi lämnar varför du är anonym, du kommer aldrig svara ändå! Då undrar jag vad du är ute efter (med inlägg som det du skrev i början på tråden), försöker du forma surfsverige åt ett visst håll eller vill du bara köra surfsveriges mentalitet i botten?

Redax, inför en sverrefri månad på forumet, det hade garanterat gynnat surfsveriges mentalitet.
 
Logga in för att svara
#44413 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 1

Johan
Inlägg: 749
graphgraph
offline

the surfing psycho skrev:
Nå sverre, vad är du ute med dina inlägg (förrutom att trigga igång vissa andra här på forumet)?


the surfing psycho skrev:
Ok sverre, vi lämnar varför du är anonym, du kommer aldrig svara ändå! Då undrar jag vad du är ute efter (med inlägg som det du skrev i början på tråden), försöker du forma surfsverige åt ett visst håll eller vill du bara köra surfsveriges mentalitet i botten?

Redax, inför en sverrefri månad på forumet, det hade garanterat gynnat surfsveriges mentalitet.


Varför ska allt analyseras? Om du har ett uppriktigt intresse av att förstå de mekanismer som driver Sverre, ta då den frågan någon annanstans.

Visst, Sverre skriver otroligt många inlägg, men han gör iaf sidan levande. En Sverre-fri månad skulle göra Surfsverige till en tom och kall plats.

BOS4LIFE
 
Logga in för att svara
#44415 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

the surfing psycho
Inlägg: 59
graphgraph
offline

Det är inget som ska analyseras, jag ställde bara ngr frågor till honom!

Men om du vill kan jag börja analysera lite ; )Sverreberre kanske bara är en tom profilsida som ikläddes av vissa utvalda BOS medlemmar när de vill skriva av sig lite?
 
Logga in för att svara
#44416 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 28

Gazzer
Inlägg: 2613
graphgraph
offline

På begäran! En forum där sverreberredessvärre INTE uppskattas är på G!!
 
Logga in för att svara
#44418 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 4

nekons
Inlägg: 306
graphgraph
offline

Förstår inte riktigt...

Vad är egentligen skillnaden mellan att bli tubad och att bli bastubad??

Sker det på nå´n annan våglängd, eller...?

 
Logga in för att svara
#44419 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: -13

rackarn
Inlägg: 377
graphgraph
offline

haha och där avslutar vi denna tråd tycker jag. med ett gott skratt!

kram
 
Logga in för att svara
#44426 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Andes skrev:
Tja

Gick sådär...
I början funkade det hur bra som helst, det pös och droppade som aldrig förr ur brädan. Jag hade den dock stående på högkant med dingen neråt, men ingen öppning uppåt, ingen bra ide. Tror det blev ånga i brädan som steg och ville ut så tryckte på rätt bra och hon sprack upp (2 st 10cm öppningar). Jag eldade nog på lite för mycket, höll 60 grader.

Resultatet blev alltså att vattnet gick ur men skaffade mig två nya öppningar, så med det glasfiberspackel och gelcoat som det krävs för att laga tror jag vikten kommer ligga på +/- 0

Don't try this at home kids!


Hahaha härliga brädor dom där NSP. Trodde dom var okrossbara och bastusäkra och det ena med det tredje..
 
Logga in för att svara
#44427 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Sensmoral: Tag aldrig med din NSP till din lokala bastuklubb eller?
 
Logga in för att svara
#44430 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 84

Liinus
Inlägg: 1839
graphgraph
offline

Nä, sensmoralen är denna:

Surfsverige ÄR inte och kommer aldrig vara ett ställe för hjärnforskare. Vill man så har säkert Dagens Industri eller Läkare Utan Gränser någon chatsida där man kan spinna loss på vad som är seriöst och svårt här i livet.

För Surfsverige bebos bara av gräsrökande slackers som vill ta en skööön våååg.. Yeaaaaahh.. Riiight ooon...


 
Logga in för att svara
#44431 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

the surfing psycho skrev:
Nå sverre, vad är du ute med dina inlägg (förrutom att trigga igång vissa andra här på forumet)?


the surfing psycho skrev:
Ok sverre, vi lämnar varför du är anonym, du kommer aldrig svara ändå! Då undrar jag vad du är ute efter (med inlägg som det du skrev i början på tråden), försöker du forma surfsverige åt ett visst håll eller vill du bara köra surfsveriges mentalitet i botten?

Redax, inför en sverrefri månad på forumet, det hade garanterat gynnat surfsveriges mentalitet.


Vad är DU ute efter ???



Även om jag inte är skyldig någon som helst analys av mitt beteende så ska du få en kort beskrivning

" bastubad med brädan " bara rubriken är ju störtrolig! Jävligt roligt att det pyste ur brädan med tycker jag !!

Utan några vidare djupa begrundanden om min mening som Gudfader skrev jag en kommentar med viss sarkasm till hela grejen som jag såg som komisk.
När jag hade skrivit insåg jag att det kanske var lite väl... lågt ....

Sen tänkte jag att vad fan, jag är ju Gudfader så jag trycker på sänd knappen , men jag la till en " testing testing " varning för att visa att det här kanske inte var ok.

Feddan upplyste mig om hans åsikt..

SEN blev det hela ÄNNU ROLIGARE när brädbastandet var över och brädan var paj!!

SKITROLIGT!!! Men samtidigt så klart ska inte bastubadaren ta det personligt, eller elakt menat, det var ju bara förbannat kul! Han bidrog ju med en skön story!!!

Mitt första skämt kanske var lågt, vem förlorar på det? JAG förlorar på det!

Så mitt svar är att jag inte har nån djupare mening, utan agerar som den jag är.

Din mening verkar däremot vara att ta på dig nån roll som nån jävla polis som ställer frågor jag ska svara på!!



Samtidigt verkar din mening vara att få till en utfrysning och opinion mot mig personligen!
Du kritiserar mig som person, inte mina inlägg i sig, utan vad jag skulle ha för mening...

Om inte annat så skapar DU jävligt dålig stämning här inne.

Jävla FJANT!
 
Logga in för att svara
#44432 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 8

Feddan
Inlägg: 967
graphgraph
offline

hmmm... kom just att tänka på en sak...

man ska akta sig för dom här "Bastuklubbarna" har jag hört.

 
Logga in för att svara
#44433 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Gazzer skrev:
På begäran! En forum där sverreberredessvärre INTE uppskattas är på G!!

Jaha! ?

Är det nån bastubadarklubb som ska bildas i Östhammar eller.... ?
 
Logga in för att svara
#44435 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

the surfing psycho
Inlägg: 59
graphgraph
offline

Sverreberre, hur skulle jag kunna vara emot dig personligen när jag aldrig träffat dig eller ens vet vad du går för irl. Däremot har jag (och en jvla massa andra) tröttnat på dina sjukt låga inlägg som varken handlar om surf eller något annat vattenrelaterat.
Med detta sagt ska jag lägga ner nu, leder ingen vart!
Jag har ju faktiskt ett liv utanför husvagnen ; )
 
Logga in för att svara
#44436 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Hallå psajkomannen ! Visst kan Sverre lägga lite väl många inlägg ibland, tycker dock att forumet vore lite väl torrt utan nån skojare! Kan inte du ta över och bidra med lite skämt?
 
Logga in för att svara
#44438 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
Inlägg: 360
graphgraph
offline

"älska din nästa" är väl bra?

gäller alla, typ
 
Logga in för att svara
#44440 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

the surfing psycho skrev:
Däremot har jag (och en jvla massa andra) tröttnat på dina sjukt låga inlägg som varken handlar om surf eller något annat vattenrelaterat.

Jag har ju faktiskt ett liv utanför husvagnen ; )


Kan upplysa dig om att även om 90 procent av mina inlägg inte skulle vara surfrelaterade så bidrar jag med de resterande 10 procenten till långt fler inlägg om surf än du och ditt anhang gör!

Dessutom är många av mina bidrag om surf ofta kunniga inlägg och ingen dynga..

Att du inte förmår urskilja dessa skillnader utan drar alla mina inlägg över en kam, visar ju bara att du antingen inte har någon koll på surf överhuvudtaget, eller att du inte har förmåga att se verkligheten i annat än svart och vitt. Liknande oförmåga som den du så väl gestaltar leder till fördommar. Andra exempel på människor med en sådan svag mental varseblivning och hur dessa fördommar kan växa till ideologier är nazisterna under 2 a världskriget.



Bara det att du behöver påpeka att du har ett liv utanför husvagnen påvisar att du kanske egentligen inte har det...



HAR du ens en husvagn ! ??? Nej just det!

Det är intressant att ni som hugger på mig alltid ska komma till det argumentet i slutändan.. att ni har ett liv! Som om jag inte skulle ha det i min husvagn.

Jag säger DÖ SJÄLVA OCH LÅT ANDRA LEVA!

Jag trivs utmärkt som nergrävd, och varför skulle jag påverkas av er definition av " att ha ett liv " när jag ser er som små nollor ? Märkligt hur ni tänker...
 
Logga in för att svara
#44442 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

the surfing psycho
Inlägg: 59
graphgraph
offline

Oj, vilka fina begrepp du slänger dig med sverre! Är faschinerad hur du lyckas komma in på andra världskriget, det kanske finns en liten underhållare i dig trots allt.
Slå gärna upp begreppet histrionisk, passar som handen i handsken, eller vad säger du ; )
 
Logga in för att svara
#44444 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

the surfing psycho skrev:
Oj, vilka fina begrepp du slänger dig med sverre! Är faschinerad hur du lyckas komma in på andra världskriget, det kanske finns en liten underhållare i dig trots allt.
Slå gärna upp begreppet histrionisk, passar som handen i handsken, eller vad säger du ; )


Slog på ordet IDIOTJÄVEL men det fanns inte med!
konstigt ?? Eftersom det uppenbarligen är något som de facto existerar...

Ja andra världskriget kan låta långsökt, men det jag jämförde dig med var dessa människors mentala inställning. Jag kallar dig inte nazist ( som säkert nån här inne fått för sig ).

svartvit världsbild
politisk korrekthet
svag mental varseblivning
utrotande av oliksinnade
hets mot oliksinnade

 
Logga in för att svara
#44445 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

Andes skrev:
Tja

Gick sådär...
I början funkade det hur bra som helst, det pös och droppade som aldrig förr ur brädan. Jag hade den dock stående på högkant med dingen neråt, men ingen öppning uppåt, ingen bra ide. Tror det blev ånga i brädan som steg och ville ut så tryckte på rätt bra och hon sprack upp (2 st 10cm öppningar). Jag eldade nog på lite för mycket, höll 60 grader.

Resultatet blev alltså att vattnet gick ur men skaffade mig två nya öppningar, så med det glasfiberspackel och gelcoat som det krävs för att laga tror jag vikten kommer ligga på +/- 0

Don't try this at home kids!


Sorry att jag inte kom in i denna tråden tidigare..inte bara att den var så komiskt att se alla bråka om absurda saker men oxå att jag kankse kunde ha hjälpt dig Andes..problemet uppstod INTE att du satt brädan i bastun på 60 grader!!
Brädorna lägga ut i vissa ställen på världen och blir lika varmt i solen!!
Det var inte temperaturen som gjorde att brädan sprack men en kombination av värman och att vattnet hade ingenstans att ta sig vägen...vad du skulle ha gjort var att göra ett håll för vattnet att rinna ur..(dvs. ha slipat ut dingen större så att vattnet hade en chans att ta sig vägen
kommer ihåg att ångan stiger uppåt så brädan skulle egentligen har varit liggande eller med sprickan uppåt..att bädan låg med skadan neråt gjorde att ångan steg och expanderade och hade ingenstans att ta vägen så brädan ..helt enkelt...EXPLODERADE..BOOOOOOOM...HAHAHA sorry andes men jag skrattar lite när jag tänker hur det måste ha sett när det hände..
förmodligen har din bräda 'delaminerat' mellan skummet och glasfiber'n nu ...
du måste göra hålet där skadan hände större nu och det gör ingenting att lägga brädan i bastun IGEN..men INTE på 60 grader..30grader räcker och lämna den så att fukten kan stiga uppåt tills brädan är TOTALLT TORR..jag menar totallt torr..det kan betyder att du måste 'drydock' din bräda för 2-3 veckor med mer än en bastu besök..30 grader..3 timmar..nästa steg är att laga din delamineringsproblem och du kan skriva till min gästbok och v kan utveckkla sammtalet där..
P.S. sverre..dem delar du pratar om brukar torka ut i bastun inte blir fuktiga..precis som andes brädan
 
Logga in för att svara
#44519 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 20

adamski
Inlägg: 1405
graphgraph
offline

RATMAN skrev:
Andes skrev:
Tja

Gick sådär...
I början funkade det hur bra som helst, det pös och droppade som aldrig förr ur brädan. Jag hade den dock stående på högkant med dingen neråt, men ingen öppning uppåt, ingen bra ide. Tror det blev ånga i brädan som steg och ville ut så tryckte på rätt bra och hon sprack upp (2 st 10cm öppningar). Jag eldade nog på lite för mycket, höll 60 grader.

Resultatet blev alltså att vattnet gick ur men skaffade mig två nya öppningar, så med det glasfiberspackel och gelcoat som det krävs för att laga tror jag vikten kommer ligga på +/- 0

Don't try this at home kids!


Sorry att jag inte kom in i denna tråden tidigare..inte bara att den var så komiskt att se alla bråka om absurda saker men oxå att jag kankse kunde ha hjälpt dig Andes..problemet uppstod INTE att du satt brädan i bastun på 60 grader!!
Brädorna lägga ut i vissa ställen på världen och blir lika varmt i solen!!
Det var inte temperaturen som gjorde att brädan sprack men en kombination av värman och att vattnet hade ingenstans att ta sig vägen...vad du skulle ha gjort var att göra ett håll för vattnet att rinna ur..(dvs. ha slipat ut dingen större så att vattnet hade en chans att ta sig vägen
kommer ihåg att ångan stiger uppåt så brädan skulle egentligen har varit liggande eller med sprickan uppåt..att bädan låg med skadan neråt gjorde att ångan steg och expanderade och hade ingenstans att ta vägen så brädan ..helt enkelt...EXPLODERADE..BOOOOOOOM...HAHAHA sorry andes men jag skrattar lite när jag tänker hur det måste ha sett när det hände..
förmodligen har din bräda 'delaminerat' mellan skummet och glasfiber'n nu ...
du måste göra hålet där skadan hände större nu och det gör ingenting att lägga brädan i bastun IGEN..men INTE på 60 grader..30grader räcker och lämna den så att fukten kan stiga uppåt tills brädan är TOTALLT TORR..jag menar totallt torr..det kan betyder att du måste 'drydock' din bräda för 2-3 veckor med mer än en bastu besök..30 grader..3 timmar..nästa steg är att laga din delamineringsproblem och du kan skriva till min gästbok och v kan utveckkla sammtalet där..
P.S. sverre..dem delar du pratar om brukar torka ut i bastun inte blir fuktiga..precis som andes brädan



Tack Ratman. Ännu en gång visar BOS att vi tar ansvar för balansen här i världen. Gött att få ett seriöst svar, tråkigt med brädan Andes men det löste sig och vi fick en rolig tråd.

Trådreflektioner: Psyksurfarn, lugna ner dig! Du låter som en gnällig kärring...
Sverre, den här tråden var du fan lite jobbig på. Skärpning Gudfadern!

Adamski: smelling the truth since his senses got all mixed up


 
Logga in för att svara
#44524 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 1

Oldschool
Inlägg: 310
graphgraph
offline

adamski skrev:
[b]
Tack Ratman. Ännu en gång visar BOS att vi tar ansvar för balansen här i världen. Gött att få ett seriöst svar, tråkigt med brädan Andes men det löste sig och vi fick en rolig tråd.

Trådreflektioner: Psyksurfarn, lugna ner dig! Du låter som en gnällig kärring...
Sverre, den här tråden var du fan lite jobbig på. Skärpning Gudfadern!

Adamski: smelling the truth since his senses got all mixed up




Ajaj Adamski...dissa Gudfadern sådär i ett public forum. Det här kan inte sluta gott. Den här BOSaren flyr med svansen mellan benen till bastkjolarnas förlovade land tills det lugnat ner sig på hemmafronten!

A hui hou på er

p.s lycka till med brädan...å kom ihåg, plast finns det gott om. funkar det inte första gången så plasta bara vidare
 
Logga in för att svara
#44525 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

att du säger " skärpning Gudfadern " är inte bra adamski ! inte bra !

I sak kan du tycka att jag var lite jobbig, men säg aldrig aldrig på det sättet! Som om du skulle ge mig order när det är tvärtom jag som ger dig order!

Att du är BOS betyder inte att du är likvärdig som Gudfadern. Det betyder att du har äran att få vara min undersåte! Och det ska du vara glad över!

 
Logga in för att svara
#44527 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

A HUI HOI OLDSCHOOL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

May BOS be with ya !!!

 
Logga in för att svara
#44599 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: 20

adamski
Inlägg: 1405
graphgraph
offline

sverre skrev:
att du säger " skärpning Gudfadern " är inte bra adamski ! inte bra !

I sak kan du tycka att jag var lite jobbig, men säg aldrig aldrig på det sättet! Som om du skulle ge mig order när det är tvärtom jag som ger dig order!

Att du är BOS betyder inte att du är likvärdig som Gudfadern. Det betyder att du har äran att få vara min undersåte! Och det ska du vara glad över!





Ja, i sak är du jobbig. Däri håller jag med dig. Jag håller också med dig att mitt öppna trots var "over the line" då du ju faktiskt är Gudfader. Du är så rättvis mot oss i BOS att jag ibland växlar ihop det med att vi skulle vara jämställda. Det är vi givetvis inte. Förlåt Gudfader....
 
Logga in för att svara
#44638 Svar: Bastubad med brädan? 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

Tillbax till trådens huvudtema. Bastubad.

Finns det nått som går upp emot att efter ett surf sitta med en iskall öl i bastun och grilla korv över aggregatet!

 
Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!