Facebook data

1
A Costa Rica visit
#42727 A Costa Rica visit 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Dexwik
graphgraph

Costa Rica är landet som ananasernas hemland och dit bär det av i januari. Tänkte kolla med människor som varit där tidigare. Hur lätt är det att boka hotell när man väl e där? Vi har tänkt boka in oss tre veckor först, resa vidare i tre för at tsen avsluta med tre på ännu okänd ort. Första destination är Teresa

Logga in för att svara
#42732 Svar: A Costa Rica visit 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Utan några jättekrav och vilja att kunna bo några nätter här och några där så borde det inte vara några problem.

Logga in för att svara
#42906 Svar: A Costa Rica visit 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

hayen
graphgraph

Kan vara en bra grej att boka dom första nätterna runt nyår innan ni kommer dit eftersom det brukar vara sjukt mycket folk o ganska fullt då..speciellt i ST/Mal Pais.
Ett fint tips, Wavetrotter. Ägs av ett gäng goa italienare o brukar inhysa trevliga människor!
Tänkte själv checka in runt den 12e. Det är lätt att bli fast!
www.wavetrottersurfhostel.com

Logga in för att svara
#42967 Svar: A Costa Rica visit 16 år, 7 månader sen Stoke: 6

freddyo
graphgraph

Bodde 2 veckor på Tranquilo Backpackers i Playa Carmen (St Teresa). Grymt ställe och pannkakor till frulle.

Logga in för att svara
#42969 Svar: A Costa Rica visit 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

afterburner
graphgraph

Är nog bäst att boka första nätterna i förväg... jag var dagarna efter nyår i vintras och då var det inte helt lätt med boende.
Kan också rekomendera Wavetrotters. Trevligt ställe och nära till bästa stranden.
Hyr en bil och åk till spots som inte är så mkt folk vid är mitt bästa råd.

Logga in för att svara
#42976 Svar: A Costa Rica visit 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Jag kan rekommendera Casa Zen, ligger på "rätt sida" vägen 100 m från vattnet mitt mellan santa theresa och mal pais. Fin frukost även här och trevlig personal.

Logga in för att svara
#43088 Svar: A Costa Rica visit 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Nilas
graphgraph

Bodde två månader på tranquilo (varav två veckor med Freddy:))
Trevligt ställe, bra pannkakor, trådlöst bredband. Ingen epic surf egentligen med VÄLDIGT konstant. Stranden nedanför hostelet heter playa Carmen

Logga in för att svara
#43159 Svar: A Costa Rica visit 16 år, 6 månader sen Stoke: 1

Skidåkarn
graphgraph

Jag skulle vilja rekommendera er alla att åka till Playa Hermosa (några km söder om Jacó). Detta är den strand jag haft bäst vågor på i Costa Rica och det är bara tre timmar från San José. Betydligt krångligare att trixa sig upp till Tamarindo, Santa Teresa eller söderut till Pavones. Atmosfären är väl kanske inte direkt densamma som I ST men vågorna, betydligt mer power på Hermosa...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!