Facebook data

1
Newcastle
#42143 Newcastle 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

sydsurf
graphgraph

Jag ska plugga i Newcastle kommande termin någon som vet hur det är med surf där? Ser ut som där är surf på Wannasurf men finns fet någon som vet mer? Tacksam för tips vore ju kul om man kunde surfa när man är där.

Logga in för att svara
#42145 Svar: Newcastle 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Utan att känna till specifika bryt eller att ha surfat där själv så vet jag att du inte behöver oroa dig. Det är en surfstad lika mycket som en industristad!

Också bra kanske att det inte är så mycket backpackers etc som hänger där..

Ride on!

Logga in för att svara
#42163 Svar: Newcastle 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

Addis
graphgraph

Var där i sommras en liten sväng. Surfade bara beachbreaket i stan. Var snabba vågor o det stängde mycket. Dom största setten höll upp bättre o rullade på fint. Så med lite större swell o högvatten så kan det nog bli ett riktigt nice beachbreak.
Det finns massor me fint surf där omkring kan jag tänka mej.
Stan var surf surf surf o fylla. Du kommer nog ha det kanon.

Logga in för att svara
#42198 Svar: Newcastle 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

cords
graphgraph

There is almost nowhere along the coasts of southern queensland, new south wales, victoria, south australia or western australia that you can't find decent waves. Depending on the swell size and direction and the winds, there are completely different options. Its no use for someone to tell you a particular beach to go to, cos depending on the conditions, it may well be jätte skit when you get there. There are few spots that always have waves.

If you want to find waves in oz, get a car (hire or buy a cheap one), a map and drive...and ask locals wherever you go where they recommend. Most Aussies are pretty friendly

Logga in för att svara
#42200 Svar: Newcastle 16 år, 7 månader sen Stoke: -44

Luke Egen
graphgraph

Haha, kul!
Kolla pa bilder och leta upp "Australian Roadtrip 5 - Big Thursday ". Annars fraga redax.

Logga in för att svara
#42222 Svar: Newcastle 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

sydsurf
graphgraph

Jag kanske ska klargöra att jag ska till Newcastle i England inte i Australien... Är det någon som vet om det finns någon engelsk surf community motsvarande surfsverige?

Logga in för att svara
#42231 Svar: Newcastle 16 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

sydsurf skrev:
Jag kanske ska klargöra att jag ska till Newcastle i England inte i Australien... Är det någon som vet om det finns någon engelsk surf community motsvarande surfsverige?

HA HA HA HA HA HA HA!

Fan! Kanske mitt fel som förste feltolkare

Logga in för att svara
#42235 Svar: Newcastle 16 år, 7 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Jag har inte surfat där & har egentligen ingen koll alls men det verkar finnas en massa spots där om man kikar på www.beachwizard.com/

Ett bra ställe att hitta länkar till Engelska surfwebbar är coldswell.com/ , kika runt där så hittar du säkert något community för nordöstra England.

Logga in för att svara
#42249 Svar: Newcastle 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

lappjäveln
graphgraph

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!