Facebook data

1
Torö snart?
#40317 Torö snart? 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Hampan
graphgraph

Tänkte bara höra mig för om någon vet när nästa torösurf kommer att äga rum?
enligt batvadret.foreca.se/area3.html så ska det ju blåsa på under lördag-söndag.

P.S jag har inga vidare kunskaper av vad gäller att tolka prognoser

Logga in för att svara
#40323 Svar: Torö snart? 16 år, 8 månader sen Stoke: 6

Nicko
graphgraph

Åk ut och kolla, "You never know if you never go"

Logga in för att svara
#40328 Svar: Torö snart? 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Hampan
graphgraph

Haha sant sant, skulle dock vara lite segt om det inte blev nåt, bor nämligen 1,5 timme från Töro

Man vad tror ni, verkar prognosen lovande? Vad brukar krävas för att det ska funka?

Logga in för att svara
#40335 Svar: Torö snart? 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

ejja
graphgraph

en tjejkompis till mig (kanske inte den starkast lysande lampan i solariesängen) som jobbade i visby gästhamn i sommar (och därmed fick en hel del frågor om kommande väder och vindprognoser) trodde att om det blåste, låt säga nordligt, så blåste vinden mot nord.. och om det blåste sydligt så blåste vinden mot syd etc. jag förklarade för henne att det var ganska viktigt att hålla koll på just det där!

drygt va?

Logga in för att svara
#40426 Svar: Torö snart? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Bara för att jävlas med töntiga soulsurfare på detta forum så svarar jag.

Torö kräver minst eller ca 10m/s syd. Dvs att det blåser från Polen mot stenstranden på Torö så att det inte blir några missuppfattningar Det ska helst blåsa under en hel dag eller natt och egentligen vad det blåser just på Torö spelar mindre roll. Det är vad det blåser söder om som spelar roll och hur länge det blåst och blåser. Du har minst folk och mycket tur om det blåser 4m/s nord på Torö, men 20m/s söder om Ölands södra udde under ett par dagar.. Då missar många surfet och du scorar dem istället. Det händer ibland och alla som missade säger, what a feck!

Akta dig för skåningar och soulsurfers!

Lycka till!

Logga in för att svara
#40445 Svar: Torö snart? 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Hampan
graphgraph

thanks man!

Logga in för att svara
#40456 Svar: Torö snart? 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ants skrev:

Torö kräver minst eller ca 10m/s syd. Dvs att det blåser från Polen mot stenstranden på Torö så att det inte blir några missuppfattningar

Lycka till!

För att förtydliga! Alltså att det blåser från NORDPOLEN! ( Så att ingen trodde att det var sydpolen )

Logga in för att svara
#40460 Svar: Torö snart? 16 år, 8 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Muha ha ha haaaa

Logga in för att svara
#40503 Svar: Torö snart? 16 år, 7 månader sen Stoke: 0

ejja
graphgraph

Ants skrev:
Bara för att jävlas med töntiga soulsurfare på detta forum så svarar jag.

Torö kräver minst eller ca 10m/s syd. Dvs att det blåser från Polen mot stenstranden på Torö så att det inte blir några missuppfattningar Det ska helst blåsa under en hel dag eller natt och egentligen vad det blåser just på Torö spelar mindre roll. Det är vad det blåser söder om som spelar roll och hur länge det blåst och blåser. Du har minst folk och mycket tur om det blåser 4m/s nord på Torö, men 20m/s söder om Ölands södra udde under ett par dagar.. Då missar många surfet och du scorar dem istället. Det händer ibland och alla som missade säger, what a feck!

Lycka till!

förstår att du vill ha en debatt andy, det verkar ju vara din grej...
ingen har ju någonsin sett dig surfa på Torö så det är klart att du inte bryr dig

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!