Facebook data

1
Simhandskar...
#40103 Simhandskar... 16 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Nu i juli köpte jag dessa simhandskar i Frankrike. Har kört ett dussin sessions med dom nu.
Fördelarna som jag ser det:
1. kraftfullare paddling
2. bra träning inför vintersäsongen då handskarna ska på
3. skyddar händerna
4. bättre railgrepp när man eskimårollar
Nackdelar...
Hehe, här vet jag att det estetiska stör mest eller?...
Eric kallar mig för 'Tysken'. El Gordo bad mig byta peak senast på Torö etc etc...

Logga in för att svara
#40104 Svar: Simhandskar... 16 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Ja... tyck till!

Logga in för att svara
#40105 Svar: Simhandskar... 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Ryde
graphgraph

HAHHAHA fyfan esta!

Logga in för att svara
#40106 Svar: Simhandskar... 16 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Tydligen skäms han inte för speciellt mycket ... (värt att prova nu när fyllt 60!?!?)

Logga in för att svara
#40109 Svar: Simhandskar... 16 år, 8 månader sen Stoke: 8

young surfer
graphgraph

haha dom är as balla ju såna måste man ha sticka ut o kanske designa do m med cleana motiv. typ lilleskutt eller nåt vet ej. men coola var dom:P

Logga in för att svara
#40135 Svar: Simhandskar... 16 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Inga större reaktioner eller åsikter?! Ingen annan som testat?
Då ska jag plocka fram dom röda nästa ggn (extraparet)...

Logga in för att svara
#40140 Svar: Simhandskar... 16 år, 8 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Jo jag sa så för att du tog alla vågor... handskarna funkade FÖR bra

Logga in för att svara
#40169 Svar: Simhandskar... 16 år, 8 månader sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

Jag har provat nån gång, men jag tycker att man blir trött i armarna så fort! Men det kanske bara är jag, kan tänka mig att det funkar bra i sverige!

Logga in för att svara
#40179 Svar: Simhandskar... 16 år, 8 månader sen Stoke: 9

Jakob
graphgraph

På nått sätt är det ok för "Le Esta" att ha dessa kontinentala surf-accessoarer på händerna, men jag tycker dock att du borde matcha dem med en Franska surf basker i matchande färg eller något liknande. Kanske en magväska att förvara vaxet i eller till och med en sådan vattentät penga behållare som var omåttligt poppis under början av 90-talet.

Om du har handskarna, varför stoppa där?

Logga in för att svara
#40181 Svar: Simhandskar... 16 år, 8 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Körde med såna där i början på 90 talet. Har ingen aning om var dom tog vägen men jag saknar dom inte. Det är musklerna som gör paddlingen, inte storleken på tassarna. Det kommer att kännas mer kraftfullt, för att det är det, och man blir trött fortare. Men i slutändan så är det musklerna som gör jobbet. Investera i ett gymkort istället. Effekten ser bättre ut på stranden oxå

Logga in för att svara
#40190 Svar: Simhandskar... 16 år, 8 månader sen Stoke: 2

Rig
graphgraph

Köpte ett par liknande modell Billabong när jag var nere i Portugal nyligen. Har inte hunnit testa dom ännu. Köpte dom mest på skoj men det låter ju bra om dom faktiskt funkar.

Återkommer med lite egna omdömmen när jag hunnit ut o provkört...

Logga in för att svara
#40192 Svar: Simhandskar... 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

Kombinera dom med dom här konstiga grejjerna så får du en riktigt rejäl paddelyta

www.realwiiings.co.uk/

Logga in för att svara
#40198 Svar: Simhandskar... 16 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

JFL skrev:
Men i slutändan så är det musklerna som gör jobbet. Investera i ett gymkort istället. Effekten ser bättre ut på stranden oxå
Jovisst e det musklerna som gör jobbet och dom får jobba mer med handskarna på om jag öppnar handen/sårar på fingrarna när jag paddlar. Satans vilka vackra muskelösa axlar & armar jag fått på ngr veckor! Behövs inget gymkort här...
En sak jag märkt e att jag får bättre 'skjuts' i de sista paddeltagen innan takeoffen.
Och som jag skrev tidigare så blir övergången till 7 mm handskar inte så jobbig.
Dom där paddelgrejerna man sätter fast på underarmarna hoppar jag nog över annars blir jag totalt utfrusen i lineupen...

Logga in för att svara
#40200 Svar: Simhandskar... 16 år, 8 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Men Esta tänk om!! - det står att man får gratis surf lektioner med de där vingarna - det kan aldrig vara fel eller?

Logga in för att svara
#40205 Svar: Simhandskar... 16 år, 8 månader sen Stoke: 6

schlook
graphgraph
Donerat Guld

Då tar jag på mig mina handskar till höstens lajn up-drabbningar...

Logga in för att svara
#40206 Svar: Simhandskar... 16 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Dig ska man inte vara ovän med Schlooken! Du o jag kanske ska bli ett wrestlingpar??? Liten o rapp med stor käft & stor o mosande med mördarblick - vilket par! Och så med handskarna på så klart! haha

Tbax till ämnet... Det estetiska verkar vara det som stör mest.
Och jag kan hålla med om det på en punkt: det e inte så coolt med solbrända fingertoppar och vita händer.

Logga in för att svara
#40211 Svar: Simhandskar... 16 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

JFL skrev:
Körde med såna där i början på 90 talet. Har ingen aning om var dom tog vägen men jag saknar dom inte. Det är musklerna som gör paddlingen, inte storleken på tassarna. Det kommer att kännas mer kraftfullt, för att det är det, och man blir trött fortare. Men i slutändan så är det musklerna som gör jobbet. Investera i ett gymkort istället. Effekten ser bättre ut på stranden oxå

Nja... visst har du rätt när det handlar om paddlingen i längden, men att ta ett par tre snabba paddeltag för att komma med en våg så är det bra med kraften!

Logga in för att svara
#40301 Svar: Simhandskar... 16 år, 8 månader sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

hur mycket o var?? årets julklapp kanske ! !

Logga in för att svara
#40303 Svar: Simhandskar... 16 år, 8 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

annars är det det ingen stor hemlighet bland simmare att om man håller fingrarna lite isär så går vattnet runt handen och fingrarna och inte genom fingrarna. blir samma princip fast kanske i mindre skala. Det gör att man får mera kraft i tagen jämfört med om man håller fingrarna tätt ihop. ett annat gammalt tips är ju att paddla med händerna under brädan mer än på utsidan av brädan, det ger mera kraft och fart frammåt. (gammalt Tom Curran tips). finns mycket man kan göra för att få bättre fart. kanske kan paddel vante vara något om man ska träna lite hårdare. Gick på simträning när jag var runt 10 och då körde vi med plattor på händerna och en ful jävla sak mellan benen, som faktiskt kallade Dolme....hahaha. Tror det bästa hade vart att gå till en simklubb och lära sig lite teknik. men all heder åt de som vågar testa "nya" vägar...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!