|
#39271 |
Chartersurf, nån som... 16 år, 8 månader sen |
Stoke: 11 |
|
Den täta smoggen av charter ligger tung över hemmet, hon.. är mycket bestämd. Det blir Grekland !
Men surfing då? försöker jag lite ynkligt.. Jag får onda ögat
Så jag lyder och fogar mig, (kan vara smart i längden)..
så.. nån som surfat nåt charterställe, jaaa!! jag vet wannasurf med det måst finnas mer, Mest windsurfen på nätet verkar det som.
Lite hjälp tack! så att ett tillstånd av harmoni lägger sig över hemmet igen:blink:
|
|
|
|
|
#39336 |
Svar: Chartersurf, nån som... 16 år, 8 månader sen |
Stoke: 143 |
|
Det finns gott om charter orter med surf.Kolla in Kanarieholmarna, Portugal, Marocco. Du borde styrt opp det här, redan vid slutet av förra semestern.Börjat babbla om Las Palmas helt enkelt.  Och sen babblat om Las Palmas så fört hon drog igång Greklands tjatet  Funkar inte det här, så byt Kärring 
|
|
|
|
|
#39405 |
|
Du har helt rätt Jocke, man är en mes. Svara emot kan bli ödestigert  Men till historien hör att min greklandsresenär lanserade en sorts 2stegsraket.
1 . Alla i familjen åker till grekisk ö 5+ 1 flickvän till storgrabben. (här vill jag klämma in surf ändå, ta med bräda osv) Det verkar som om Kreta blir målet . .
2. Bara du och jag tar sen en sista minut till Fuerte el dyl om jag får åka tll Grekland.Då får du surfa och jag läsa och sola. Kan vara lite lurigt här. Så det enda jag hittat på nätet förutom wannsurf är denna ohyggligt fula webbida om Grekisk sufing.
surfingreece.piczo.com/?cr=5
Förexten så har bore/Andre och underteckna i denna dag idkat lite ö-surfing. Rekat runt med båt i min lilla pöl och hamnade på en trevlig point
Vet inte om den är surfad. Stora böljor som avtog. Kul så inivassen. Perfekt för mig på min låga nivå,
- jodå jag stod upp, solsken , sommar och lite surf.
|
|
|
|
|
#39420 |
Stoke: -1 |
ådén
|
jag minns bestämt att någon på forumet surfat kreta...
annars såg jag under min vistelse på san torini två surfbara vågor som funkade nästan hela månaden.
dock bröt båda på vass lavabotten...
kul med allehanda flytsaker hade jag dock..
|
|
|
|
|
#39421 |
Stoke: -1 |
ådén
|
du måste övertyga henne!
inser du hur mycket HEMSKT du kommer få stå ut med?
1. massa låtsasinfödingar som ska bjuda på inhemsk mat som smakar som frigolit med tabasco
2. rödbrända svenskar med gnällbältesdialekt som berättar om deras andra häftiga resor till ställen där det inte fanns NÅGRA turister
3. barn som gnäller över magont när de ätit sallader med exotiska frukter fromade som djur och med osmakliga plstsvärd igenom`?
4. en fru som insisterar på att ni MÅSTE besöka den där 1600-tals ruinen opå andra sidan ön
5. försäljare som pratar svenska och försöker sälja påstått vattentäta klockor och hemska trähantverk!
REPENT! vik hädan du ondskefulla 90-talsfenomen! stoppa all-inclusive och bamseklubben, den kommer kosta oss alla livet!
|
|
|
|
|
#39437 |
|
Detta med charter och/eller surf kan vara ett allmänt förekommande problem som det krigas om ute i vårt rike. Kan kanske förekomma bland mogna sufare på olika nivåer med familj,barnaskaror och hundar. Åden du erkänner en Santorini resa utan surf , det är som du säger faror overallt bland dessa förföriska resekataloger. Helt plötslig kan man stå som ägare till nån timeshare lgh 40 mil från närmsta hav i Bulgarien. 100 kg tyngre på 2 veckor i en all inclusive. Bamse tappar löshuvet och förstör resten av livet för 3åringen.Trauman på trauman..
Nått måste göras! surf till alla surfare!
Det borde finnas skalmans surfklubbar för pappor ,ja mammor oxå.
Ett obligatoriskt bryt på varje strand för att få finnas med i katalogen.
Det lyser plötsligt upp i neon.... Skalmans charterfamilysurftravel. !!
-Nä nu drog det iväg lite.
Så all Kretaresenärer ,ön är ju hyfsat stor mitt i ett hyfsat stort hav, det måste ju finnas nån våg iallfall..........
--eeehmm jag gör inget särskilt älskilng, måste sluta...
|
|
|
|
|
#39491 |
Stoke: -234 |
|
JÄÄÄÄVLA TOFFEL !!!!!

|
|
|
|
|
#39526 |
|
Vilket språk sverre, suck ! ännu en som inte förstått hur det verkligen är.
Verkligheten : 2 heltisjobb,Tre barn, hus, ställe vid havet (med surf,) fotbollsträningar,hästar, osv,mm
En viss följsamhet krävs, -jodå jag åker nog iväg på surf om det är läge .
Men toffel eller inte, en öm tå Sverre:S Ekonomi = charter , Dröm = spara skitlänge eller ta lån.
Det går liksom inte så fort att ta sig från norrbotten med bil till tex portugal, går bättre från skåne el dyl.
-Karl i sitt eget hus, nu vi åker till hawaii vi säjer kåken å tältar när vi kommer hem. 
|
|
|
|
|
#39539 |
|
norrsurf skrev:
Vilket språk sverre, suck ! ännu en som inte förstått hur det verkligen är.
Verkligheten : 2 heltisjobb,Tre barn, hus, ställe vid havet (med surf,) fotbollsträningar,hästar, osv,mm
En viss följsamhet krävs, -jodå jag åker nog iväg på surf om det är läge .
Men toffel eller inte, en öm tå Sverre:S Ekonomi = charter , Dröm = spara skitlänge eller ta lån.
Det går liksom inte så fort att ta sig från norrbotten med bil till tex portugal, går bättre från skåne el dyl.
-Karl i sitt eget hus, nu vi åker till hawaii vi säjer kåken å tältar när vi kommer hem. Lungn,lungn Norris. Hetsa inte upp dig på Sverre,,,,  Men det där med att sälja huset + sommar stugan va en bra ide.Men lägg ned tältet. Gör som Sverre när du kommer hem. -Flytta in i en husvagn 
|
|
|
|
|
#39626 |
|
he he he...
Åk på charter! Men åk till surf!
|
|
|
|
|
#39628 |
Stoke: 28 |
|
när min sambo ser hur lyckligt jag blir efter surfet så blir hon lyckligt också ....
|
|
|
|
|
#39630 |
|
Det är hel ok gubbar, det blir nog bra, hon kanske börjar svikta lite. Olika intressen är bra, hon kör med sina hästar, jag har min surf sen har man nog en massa annat gemensamt ändå. Det är kul när man ser att nån annan har roligt.
Viktigt som du säger att glädjas med varandra Gazzer.
Detta blev ett oväntat seriöst inlägg. Japp! Sverre det blir surf på ett eller annat sätt.
Mats 
|
|
|
|
|
#39684 |
|
Gazzer skrev:
när min sambo ser hur lyckligt jag blir efter surfet så blir hon lyckligt också .... Fan. Gazzer du måste vare en av dom få ,som har en tjej som blir lycklig när du surfar,,,Kan inte skryta om det samma,,,då alla mina,,jag menar ,samtliga F.d flick vänner hatar mig då jag kommer hem, lycklig efter ett surf pass.Dom känner sig på nåt djävla vis undan skuffade,,,  Har därför börjat fundera på Tjipptjoppbrutta. (se annan tråd)
|
|
|
|
|
#39699 |
|
YO! - med omsisidigt respekt och uppskattning kommer man rätt långt i ett relation ......... Jag följer gärna med henne till de botaniskaträdgårdar HON uppskattar t.ex ...
|
|
|
|
|
#39703 |
Stoke: 33 |
|
finns ju massa surf i medelhavet..
Tunisien, Egypten, Grekland, Malaga, Italien!!
Det enda otydliga ar val att man far kolla prognoser o leta pa kartor for att hitta spotsen..
www.mediterraneanweather.com/marine.htm
|
|
|
|
|
#39704 |
|
|
|
|
|
#39712 |
|
Det inget att skratta åt! Följ med till "botan" nångång och ser hur roligt det är ....
|
|
|
|
|
#39714 |
|
Gazzer skrev:
Det inget att skratta åt! Följ med till "botan" nångång och ser hur roligt det är ....
 Det är riktigt, man ska inte skratta åt något innan man har provat själv!
|
|
|
|
|
#39719 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Du uppskattar väl oxå dom, Gaz, eller hur?!
Vad e det du brukar sno hem från dessa trädgårdar?... 
|
|
|
|
|
#39721 |
|
Det verkar som om en nedärvd fruktan för kvinnan kan få oss vuxna män att förvandlas småpojkar .Charm, list,tjat, hot,löften,en tår i ögonvrån används för att manipulera våra stackars psyken. Som hålögda zombies drar vi våra gräsklippare, slänger tvätt i rätt korgar,byter bajsblöja mitt i natten fast det är hennes tur. I värsta fall så blir det läskig släkträff på hennes sida.
-Men det ljusnar över horisonten, en ny dag gryr. Kvinnans list blir hennes fall.
Jag har lyckats att förvandla charter till Kreta till Fuerte, (tack till alla använbara/oanvändbara tips,tråkningar ) Antydningar om smäktande vindar, god mat, superhotell, ensam på stranden (medan jag försöker surfa,) börjar ge resultat.
Att hon sen vill ha med en medgörlig gubbe som bär väskor, betalar för allt ,killar på rygg kanske är det verkliga skälet..Jag låter henne tro att det är hennes ide egentligen. Snäll gubbe =Fuerte , Seg gubbe= Kreta(kan kanske vara kul ändå)
Så chartersurf Fuerte i oktober
får kanske se en av världens sopigaste surfare studsa runt efter botten och göra alla fel som går att göra.Kan bli kul...
Tisp,trix ,fuerte ?
Möjligen en bild på lillen det om det funkar ,han kom upp direkt det gjorde inte jag.
Farbro Norrsurfarn Mats
|
|
|
|
|
#39723 |
|
GRATIS!!!!! Norr eller södra Fuerte?
|
|
|
|
|
#39746 |
|
victory,seger, yeehha...lite tyst kanske
Motivation slår klass ,David spöade goliat,vietcong gav usa på nöten, NorrsurfarMats överlistar frun  osv.
Mina hundögon bedjande i tysthet har gett resultat.
Fuerte är bokat i denna kväll.Hustru och 2 kottar som crew. Det blir norra runt corallejo (eller hur det nu stavas)Gazzer. Närmsta strand, Las dunas promenadavstånd.
Hyra bräda? nån bra surfshop , kul med tips
God bless yaall.
|
|
|
|
|
#39758 |
|
Snacka med Swingkid här på forumet eller kolla på Flagbeach på nätet om bräduthyrning och surf safaris. Flera shops erbjuder dagsutflykter transport med bräda. Kanske frugan vill testa med? 
|
|
|
|
|
#39861 |
Stoke: 0 |
|
Det finns gott om bra surf på "northshore" runt Corralejo. Som sagt, kolla med "Swingkid". Han hängde med mig ut när jag var där i December förra året.
|
|
|
|
|