Facebook data

1
Surf i Spanien
#37751 Surf i Spanien 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

johan_s
graphgraph

Tjena,

Kanske är så att det blir två veckor i Spanien i mitten av augusti. Verkar bli Malaga vi ska till. Costa del Sol.
Någon som vet hur surfet ser ut där? Finns det närbelägna spots? Hur ser det ut längs med kusten? Är ju lätt att hyra bil och köra en bit.

Ciao!

Logga in för att svara
#37756 Svar: Surf i Spanien 16 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Costa del Sol e så jävla bra!

Logga in för att svara
#37771 Svar: Surf i Spanien 16 år, 9 månader sen Stoke: 0

Karolina
graphgraph

Lyssna inte på Sverre, han är bara avundsjuk och vill också åka till Costa del Sol.

haha. nä, men det är tyvärr helt fel kust. Dock är det inte så långt till atlantkusten, där hittar ni nåt om ni har tur. Hyr bil och åk till El Palmar, om ni har tur rullar det in några höfthöga bryt

Logga in för att svara
#37774 Svar: Surf i Spanien 16 år, 9 månader sen Stoke: 4

nekons
graphgraph

Ja, jag vet ingenting om vare sig "Karolina"s eler "Sverre"s talanger som surfare. Måste dock erkänna att jag börjar bli alltmer nyfken på den sistnämndes. Känns som "the Don" (?) har skaffat sig en del att leva upp till efter sin framfart här på forumet...

Nåväl. Jag är nere på "Costan" ungefär en gång om året. Brukar få surf varje gång. Och visst...man skall inte jämföra surfet på Medelhavssidan med den på Atlantsidan, men...hörrni...lite ödmjukhet tack. Vi bör väl ändå försöka komma ihåg att vi är svenska surfare som (i alla fall de flesta av oss) surfar i Sverige merparten av tiden? Och jämfört med gamla Svedala... Medelhavet spöar oss 4 ggr av 5! Såväl vid windswell som de tillfällen med groundswell (som är mkt oftare än här hemma). Bra mycket bättre tryck i vågorna.

Jag har ett par spots, men om vi nu skall vara konsekventa kring det här med att outa spots, bör väl det även gälla utomlands...eller?

Maila mig via medlemsprofilen, så kan jag skvallra litet privat.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!