|
#36881 |
Stasi 16 år, 10 månader sen |
Stoke: 1 |
|
Såja, då är äntligen Sverige en del av det forna öststatsblocket!! Det var på tiden
Jävla tattar politiker 
|
|
|
|
|
#36882 |
Svar: Stasi 16 år, 10 månader sen |
Stoke: 4 |
|
FY FAAN! FY FAAN! FY FAAN! FY FAAN! FY FAAN! FY FAAN! FY FAAN! FY FAAN! Håll pöbeln i schack med kontroll och dokusåpor... 
|
|
|
|
|
#36883 |
Stoke: 0 |
|
Det är katastrof. Och det värsta är att den största delen av Sveriges befolkning inte verkar INSE att det ÄR en katastrof! Folk kollar hellre på fotboll.
|
|
|
|
|
#36884 |
Remo
|
Det kan väl inte vara Stasi efterssom det e dom käcka "liberalerna" som röstat för...
|
|
|
|
|
#36885 |
Stoke: 12 |
Per
|
Jag tycker lagen är bra jag. Om dom ser vad jag skriver här eller får reda på när jag ringer utomlands och bokar ett hotell är helt OK om det underlättar jakten på buset! 
|
|
|
|
|
#36886 |
Stoke: 6 |
|
Att rösta igenom FRA-lagen mitt under Sveriges match tyder på att de inte har något som helst intresse för Sverige över huvud taget. Drar mig till minnes Naomi Kleins "Chockdoktrinen" om att agera när folket befinner sig i chock, eller är upptagna med något helt annat - som tex fotbolls-EM. Samma fenomen som när företag släpper negativa nyheter 17:50 på fredagar, vem bryr sig då?
|
|
|
|
|
#36887 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
|
|
|
|
#36890 |
|
Sverre det dags att lägga upp taktiken. Vad har du för planer???? 
|
|
|
|
|
#36892 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Seriost, borjar mer och mer fraga mig sjalv om jag vill bo i ett land dar mina landsman ar totalt ignoranta idioter som gar med pa vad fan som helst sa lange Lets dance, idol, Tipsextra rullar pa burken.. 
|
|
|
|
|
#36897 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Ja, vad säger man?! Ignoranta, rädda (och därför) dumma människor!
Det roliga för dom blir att tolka alla Sverres inlägg och Ants' 1000-tals sms.
Sen kan vi alla avsluta våra telefonsamtal med 'Inch Allah' eller annat lämpligt arabiskt eller persiskt uttryck.
Civil olydnad! Låt dom jävlarna få jobba hjärnan av sig med sin avlyssning! Låt dom få oändliga timmar av svammel! Säg en massa 'farliga' ord i luren. Skicka minst ett hot i varje mail.
Haha, vilka puckon!
|
|
|
|
|
#36898 |
Stoke: 11 |
Willy
|
Jag börjar tro att det är en åldersrelaterad fråga. Frågar jag mina kompisar tycer alla att det är vedervärdigt att internettrafiken ska kontrolleras. Men äldre generationer anser att det är bra. Är det för de inte är vana vid den internetkultur som vuxit fram på bara några år (10 år sen hade jag skaffat mig min första e-post adress). Vilka är det sen som sitter i riksdagen? Är de unga eller är de gamla? Jag skulle tro att medelåldern i riksdagen är relativt hög. Skulle vara intressant att en hur rösterna föll relaterat till ålder på den röstande.
Ska man göra nåt sådant här är det väl ändå bäst att löpa hela linan ut. Posten får sprätta post och öppna paket. Tullar ska stoppa alla som reser in och ut ur landet för att leta utländska dokument och varenda person ska genomgå en full body cavity search.
Under en nybyggd gåtunnel alldeles bredvid där jag bor hade nån graffittiat en snygg färglad text (det stod Erik, kanske inte det coolaste att skriva i en tunnel men snyggt var det iaf). På grund av den graffittigrejen var det inget klotter i tunneln. Men Uppsala kommun målade över den med vit färg. Efter det var tunneln vit och fin och alla i kommunens invånare var glada. Men bara bågra dagar senare var hela tunneln sönderklottrad. Nu ser den ut som en äkta slumtunnel. Det jag försöker säga är att det den nya lagen kan tolkas som provocerande och därmed uppmana till reaktioner som den i första hand försöker motverka.
Chockdoktrinen i all ära men detta var knappast ett bra exempel på det. FRA omröstningen är så pass viktig att en fotbolssmatch knappast kan påverka en som anser att det är en viktig fråga.
Sen att Sverige förlorade var ändå väntat, Sverige är kackiga i fotboll. I ärlighetens namn var de två andra matcherna var inga superhöjdare. Det är omöjligt att bygga ett lag kring en anfallspelare.
Hupp Holland!
|
|
|
|
|
#36903 |
Stoke: 143 |
|
Jag undrar om dom här Stasi snubbarna som ska sitta och tjuvlyssna på oss, får sådanadär asfyla bruna stasi uniformer med uniformsmössa ???? 
|
|
|
|
|
#36904 |
Stoke: 10 |
Whale
|
Willy skrev:
Under en nybyggd gåtunnel alldeles bredvid där jag bor hade nån graffittiat en snygg färglad text (det stod Erik, kanske inte det coolaste att skriva i en tunnel men snyggt var det iaf). [/quote]
Vad är det som inte var coolt med det?!? 
|
|
|
|
|
#36906 |
Stoke: -10 |
|
Men va faan det fattar ni väl. Asså, att vi måsta ha avlyssning så det vilka som ringer eller per mail beställer bomber och granater. För i vanliga fall brukar ju tunga brottslingar skriva:
-------------
Hej käre terrorist
Jag vill höra med dig om priset på ett kärnvapenbomb. Du får gärna räkna med försändelse via Bussgods, Posten brukar ju ha sönder alla ömtåliga saker...
-------------
Nej ärligt talat vet jag inte om vi vanliga människor behöver vara så himla rädda eller bry sig speciellt mycket. Det handlar nog inte om att läsa var enda mail eller precis alla telefonsamtal från vem som helst. Det försökte ju USA med under Kalla kriget men insåg att inte ens de skulle ha råd med det. Så Sverige med BNP som ett medelstort amerikanskt företag kan enbart ha råd att avlyssna de som redan tidigare är misstänkta. Att vara så in i bomben upprörd för det är väl lite konstigt samtidigt som alla skriker över hur dålig svensk polis är.
Nej, hellre en mikroskopisk inskränkning på mitt privatliv (eftersom jag inte håller på med olagligheter) än ett samhälle där skurkar kan göra precis som de vill...
|
|
|
|
|
#36908 |
|
ähh va faan?! Jag trodde ni skulle hugga direkt på en så motsatt åsikt.
Ha en riktigt skön midsommar med de tre viktiga S:en - Sill, Snapps och surfing
|
|
|
|
|
#36914 |
Stoke: 20 |
|
alex el gordo skrev:
Men va faan det fattar ni väl. Asså, att vi måsta ha avlyssning så det vilka som ringer eller per mail beställer bomber och granater. För i vanliga fall brukar ju tunga brottslingar skriva:
-------------
Hej käre terrorist
Jag vill höra med dig om priset på ett kärnvapenbomb. Du får gärna räkna med försändelse via Bussgods, Posten brukar ju ha sönder alla ömtåliga saker...
-------------
Nej ärligt talat vet jag inte om vi vanliga människor behöver vara så himla rädda eller bry sig speciellt mycket. Det handlar nog inte om att läsa var enda mail eller precis alla telefonsamtal från vem som helst. Det försökte ju USA med under Kalla kriget men insåg att inte ens de skulle ha råd med det. Så Sverige med BNP som ett medelstort amerikanskt företag kan enbart ha råd att avlyssna de som redan tidigare är misstänkta. Att vara så in i bomben upprörd för det är väl lite konstigt samtidigt som alla skriker över hur dålig svensk polis är.
Nej, hellre en mikroskopisk inskränkning på mitt privatliv (eftersom jag inte håller på med olagligheter) än ett samhälle där skurkar kan göra precis som de vill...
Jag hoppas verkligen du är sarkastisk... eller är du verkligen så mongoloid? Stoppa bron. Stoppa bron!
|
|
|
|
|
#36915 |
|
Fan, förlåt alla som har diagnosen Downs Syndrom. Inget illa ment. Just a figure of speak så att säga...
|
|
|
|
|
#36916 |
|
|
|
|
|
#36918 |
Stoke: 30 |
|
they'll do it anyways, with or without our consent
|
|
|
|
|
#36922 |
|
SharkBoy skrev:
Well, now, that´s a point.
ETT KRYPTERINGSPROGRAM, NÅGON!! ?? Pleeeaasssse!!!! 
|
|
|
|
|
#36923 |
Stoke: 9 |
perry
|
Det är också illa att någon gammal hängbuk-surfare på FRA kommer att snappa upp alla secret spots.
Slint inte på tangentbordet, pojkar. 
|
|
|
|
|
#36927 |
Stoke: -234 |
|
BOS OFFICIAL POLICY:
Estas förslag är samma som mitt eget. BOS kanske ska gå ut i media och uppmana alla att skriva eller säga Bin Ladin, spränga statsministern i huvudet med en vätebomb, etc etc i varje mail och telefonsamtal med utlandet. Glöm för guds skull inte att tillägga ett meddelande direkt till Stasi också! Jag VET ATT NI LYSSNAR ERA JÄVLA STASI FITTOR, JAG VET ATT NI RUNKAR ER MÄTTA NÄR NI FÅR HÖRA VAD JAG SÄGER DIN JÄVLA FASCHISTJÄVEL!!!

|
|
|
|
|
#36929 |
|
Vanliga ignoranta svenskars: "Ööööh.. men JAG har inget att dölja!" _skulle_ dessutom kunna vara det sämsta argumentet i historien. HALLÅ? Fotbolls-EM är goodbye. Likaså svenskens integritet.
|
|
|
|
|
#36936 |
|
perry skrev:
Det är också illa att någon gammal hängbuk-surfare på FRA kommer att snappa upp alla secret spots.
Slint inte på tangentbordet, pojkar.
haha, klockrent
|
|
|
|
|
#36946 |
Ants
|
FRA grejen är helt galen!
Jag har redan börjat att samla på en textfil med "förbjudna ord", Den kommer jag bifoga i varje mail jag skickar överallt och uppmana alla att göra likadant.
Hatar fotboll, FRA och alla andra!
|
|
|
|
|
#37047 |
|
Ha ha ha!
Ni har sett för många actionfilmer och vinklade dokumentärer. Tror ni verkligen, helt seriöst nu alltså, att Sverige kommer ha någon superdator som ska kunna avlyssna alla telefonsamtal, mobila och fasta, läsa alla mail från både privatperson och företag, för att inte tala om alla miljontals sms? Va faan, de har ju svårt att ta reda på vem som laddar ner grejer från PirateBay. Tar dom typ ett halvår att luska ut var servern är, och då får de hjälp av USA... Nej. Jag kan hålla med om att principen är fel men vi kan lugn outa spots på surfsverige utan att vi får en massa FRA-gestapos i strikta uniformer utplacerade på våra bryt.
Som bevis skriver jag följande:
Döda alla politiker imorgon kl 12.45. Planera sprängdåd i USA tillsammans med Fan och hans moster...
... Vänta, det ringer på dörren. Ska bara se vem det är.... - Nej hjäääälp AAAAaaaaarrrgh!
|
|
|
|
|
#37048 |
Stoke: 8 |
|
|
|
|
|
#37050 |
Stoke: 11 |
|
alex el gordo skrev:
Ha ha ha!
Ni har sett för många actionfilmer och vinklade dokumentärer. Tror ni verkligen, helt seriöst nu alltså, att Sverige kommer ha någon superdator som ska kunna avlyssna alla telefonsamtal, mobila och fasta, läsa alla mail från både privatperson och företag, för att inte tala om alla miljontals sms? Va faan, de har ju svårt att ta reda på vem som laddar ner grejer från PirateBay. Tar dom typ ett halvår att luska ut var servern är, och då får de hjälp av USA... Nej. Jag kan hålla med om att principen är fel men vi kan lugn outa spots på surfsverige utan att vi får en massa FRA-gestapos i strikta uniformer utplacerade på våra bryt.
Döda alla politiker imorgon kl 12.45. Planera sprängdåd i USA tillsammans med Fan och hans moster...
... Vänta, det ringer på dörren. Ska bara se vem det är.... - Nej hjäääälp AAAAaaaaarrrgh!
Fast det är ju egentligen inte enbart själva FRA-lagen det handlar om.
Det handlar om att vår toleransnivå höjs för varje idiotiskt och integritetskränkande beslut som tas över våra huvuden. Om alla bara sitter och säger okej, okej, okej till varenda ny lag eller allmänna beslut och de som säger emot får höra "amen, tror du verkligen att..." så är det ju faktiskt svårt att säga var det slutar.
Passivitet och okunnighet är trots allt våra värsta fiender.
|
|
|
|
|
#37051 |
|
SharkBoy skrev:
Ha ha ha! jag fattade det som att du menade det där med att använda Mongloid och CP-skada som epitet för idioter. Det lät riktigt ironiskt roligt. Om man istället kopplar det till FRA-politiken så blir det inte lika roligt fast antagligen sant.

|
|
|
|
|
#37052 |
|
Annika
Om du vänder på den argumentationen du har så skulle man lika gärna kuna säga att alla som demonstrativ är emot alla nya försök att motarbeta tunga brott helt har blokerat sina sinnen. De ser helt enkelt rött så fort en ny lag kommer, oavsett om den skulle förbättra situationen eller inte.
Får väl förklara att jag helt klart INTE är för en totalkontroll av allt vi säger eller gör. Med det är inte vad FRA gäller efter vad jag läst i alla fall. Det handlar främst om att polis mfl ska kuna göra en avyssning på redan misstänkta gärningsmän (eller kvinna) utan att behöva vänta in ett godkännande från högre ort (som tar lång tid att få). Som det är nu har brottet redan hunnits begå då (eller om) godkännandet ges Polisen.
För något år sedan bröt polisen mot detta och avslöjade då en större organisation av människosmugling. Sedan skrevs det enbart om hur illa Polisen betett sig, inget om att tung brottslighet hejdats.
Fast vad vet jag.
|
|
|
|
|
#37056 |
|
Annika skrev:
alex el gordo skrev:
Ha ha ha!
Fast det är ju egentligen inte enbart själva FRA-lagen det handlar om.
Det handlar om att vår toleransnivå höjs för varje idiotiskt och integritetskränkande beslut som tas över våra huvuden. Om alla bara sitter och säger okej, okej, okej till varenda ny lag eller allmänna beslut och de som säger emot får höra "amen, tror du verkligen att..." så är det ju faktiskt svårt att säga var det slutar.
WWWOOOOOOOOOOORD !!!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
#37057 |
|
Vi lever i en extremt farlig tid! Hotet kommer från våra egna samhällen och därmed har terroristerna vunnit första ronden.
Efter 11/11 så har alla möjliga övergrepp skett i säkerhetens namn. Hänvisningen sker per automatik till diffusa skäl om säkerhet och hot utan att någon frågar vad rent konkret som syftas på.
fuck em all! Reinfelt är en ulv, dra inte in den jäveln i studion igen Jihde o snacka om något han inte vet nått om. Ulvjävel!
Nå, Bodström var ju av samma jävla dynga han, han startade hela buggningshärvan och allt!
|
|
|
|
|
#37058 |
|
Den 11 november hände inte speciellt mycket...
|
|
|
|
|
#37060 |
|
OK, men seriöst nu alltså
Buggning och kontroll av hela samhället är inte bra. Det kan vi slå fast utan större diskussion. MEN, kom med idéer hur vi ska stoppa fan i drörr'n istället för att bara klanka ner på allt och alla. Om något så är det typsikt svenskt. Och att kritisera utan att ha något konkret alternativ är riktigt svagt och korkat.
Det är så jäkla svenskt att klaga på allt. Som när fotbollslandslaget förlorade ot Ryssland. -Åhh så pinsamt dåliga!... När sedan självaste guldfavoriterna förlorade stort mot samma land tog man inte tillbaka en mening från all skit man hade hävt ur sig. Det trots att 0-2 var bättre än 3-1 som Holland klarade av.
|
|
|
|
|
#37063 |
|
jag kom på en bra krypteringsmetod som vi kan använda här på forumet.
Man slår helt enkelt ner tangenten till höger om den rätta bokstaven. De bokstäver som är länhst till höger behåller man som de är.
Msm döåt jröy rmlröy mrt ysmhrmyrm yoöö jährt pm frm täyys npldysbrm.
Pust och stön! Inser nu att detta även är ett bra sätt att få oss som skriver lite för mycket att skriva betydligt mindre...
|
|
|
|
|
#37067 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Det handlar väl oxå om stora pengar när massor av rysk information flödar genom svenska kablar. Såg nåt på nyheterna om en svensk spionsnubbe som var såå lycklig över att kunna sälja t ex rysk information till andra länder.
Så som vanligt handlar det om pengar + maktkontroll.
|
|
|
|
|
#37088 |
Stoke: 143 |
|
Kanske Rainfelt ,tänkt att alla arbetslösa och sjukskrivna, nu ska jobba åt svenska Stasi.Nu när deras arbetsområde utökas,,,;)Fan va bra.Han gillar ju inte (fuskare). 
|
|
|
|
|
#37104 |
Ants
|
Annika skrev:
Bra sagt!
|
|
|
|
|
#37143 |
|
På Adamskis inrådan ang bättre Karma så säger jag härmed att jag är emot allt med FRA... Måtte jag bli frisk till surfresan om en vecka, och bli sluta gräla med frugan 
|
|
|
|
|
#37213 |
Svar: Stasi 16 år, 9 månader sen |
perry
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety"
Skrivet av en kool snubbe som även satte sin kråka på den amerikanska självständighetsgförklaringen och konstitutionen.
Word. Oavsett om man heter Reinfeldt, Bush, al-Sadr eller Svennebanansurfare. 
|
|
|
|
|
#37214 |
Svar: Stasi 16 år, 9 månader sen |
perry
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety"
Skrivet av en kool snubbe som även satte sin kråka på den amerikanska självständighetsgförklaringen och konstitutionen.
Word. Oavsett om man heter Reinfeldt, Bush, al-Sadr eller Svennebanansurfare. 
|
|
|
|
|