pete hyena skrev:
Andiss:
Snap back into it. Har för mig att du varit en vettig kille med vettiga åsikter en gång i tiden. Eller var det bara en trend du hoppade på? Blivit gammal och lat?
Hade varit kul om europas japaner hade hittat en egen väg istället för att apa efter på klassisk maner;
- Kolla surfarn, jag ska surfa. Han harpunfiskar, det ska jag också göra. Snart springer det väl runt ett gäng surfare och spelar cricket på limhamnsfältet...
.
Vad ar vettiga asikter och vad ar lanken med japaner, ar detta ett forlojligande av japaner?
Jag brukar inte snacka om den tiden men visst, demonstrera, kasta sten, bli arresterad och vara vegan ar ju nat man vill halla pa med hela sitt liv. Att surfa inom den kulturen var inte norm, det tar ju bort fokus fran den autonoma kampen. Det roliga ar att den autonoma vanster kulturen foljer trender ocksa; musiken forandras, malen for kamp forandras typ 80 talet var BZ, 90 talet anti nazi runt 00 talet var det djurratt. Vad ar trenden nu forresten reggae, FRA och fildelning?
Forresten var du over och forsvarade ungdomshuset nar skiten brakade los forra aret? Eller har du vart ute pa sistone och forsokt puckla pa nazister som firade nationaldagen? Nar gjorde du jaktsabotage senast? Jag tycker du ska ga med i autonomt motstand i malmo. Malmo 1 maj 1998 var skitkul.
Harpunfiske ar ingen trend inom surfing och forresten hur utbrett ar det? Den enda personen jag kanner i sverige som gor det ar Erik G, pa irland har jag traffat 3 personer som aktivt haller pa. Cricket brukar jag iofs kolla pa ibland.
Ta din politik ut ur min surfing, lagg din energi pa nat annat om du sa maste, hjalp till med hemlosa pa stadsmissionen eller nat. Jag ar en drop out och jag bryr mig inte langre for vanster aktivism betalar inte mina rakningar.
Eller som gudfdern Binge sa, "Varfor skriver du inte en bok om det"?