Facebook data

1
våtdräkt frankrike, portugal i sommar?
#35271 våtdräkt frankrike, portugal i sommar? 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

dannemannen
graphgraph

vad ska man ha för våtdräkt när man surfar frankrike och portugal juni-juli? kan väl tänka mig att det skiljer lite men om man skulle ha en vad rekomenderas?

Logga in för att svara
#35273 Svar: våtdräkt frankrike, portugal i sommar? 16 år, 11 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

I Frankrike klarar man sig med enbart shorts om man inte är en badkruka, när det är lite sämre väder så kan en 3:2a va skönt, aldrig mer. I norra Spanien kan det vara skönt med en 3:2a. I Portugal har jag inte varit men det är ännu kallare. I Galicien i nordvästra hörnet av Spanien (samma kuststräcka som Portugal)var min 3:2a på gränsen till kall förra sommaren.

Logga in för att svara
#35275 Svar: våtdräkt frankrike, portugal i sommar? 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Merecki
graphgraph

Surfade i Biarritz/Anglet sommaren 06. Då räckte en 3/2 gott och väl.

Logga in för att svara
#35279 Svar: våtdräkt frankrike, portugal i sommar? 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

popup_pete
graphgraph

Rätt kallt i Portugal, hade med 3/2 shortie vilket var rätt kallt emellanåt. Fullång 3/2a räcker bra

Logga in för att svara
#35280 Svar: våtdräkt frankrike, portugal i sommar? 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

David W
graphgraph

Jag var i Portugal förra sommaren, då var det 14 grader som kallast i vattnet några dagar. Vet inte om jag är mer frusen än andra men jag tyckte att min 4/3 Psycho 1 var i kallaste laget. Polaren bad en annan som skulle ner att ta med hans vinterdräkt.. Å andra sidan gick vattentemperaturen upp över 18 grader en vecka senare.

Har varit i Portugal både på våren och vintern och aldrig frusit så mycket som förra sommaren.. En local sa att det kunde bli så ibland på grund av vissa strömmar, det var ovanligt kallt den veckan. Tror att runt 17 grader är vanligast i Juli +- 3 grader beroende på strömmar.

Logga in för att svara
#35300 Svar: våtdräkt frankrike, portugal i sommar? 16 år, 11 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Limmad 3/2 räcker gott och väl i hela sydeuropa om man inte har otur med strömmarna. Runt Biarritz i mitten av juli så är det boardshorts ev. kan det ibland vara gott med en shortie tidigt på morgonen t ex. Annars är lånärmad överdel 1mm ett bra komplement.

I Maj '06 och '07 så körde jag 3/2 och mitt på dagen kunde det nästan vara för varmt eftersom solen är så stark.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!