Facebook data

1
Höganäs kommun avlsöjar...sig själv!
#34256 Höganäs kommun avlsöjar...sig själv! 16 år, 11 månader sen Stoke: 1

didine
graphgraph

Här är vad Håkan Göthe, Möllebo och politiker i Höganäs kommun, har att säga om surfarna och Mölle konflikten och mina mail till honom. Börja läsa längst ner och uppåt.
Mvh/ Didine
Nb: Det jag skrev till honom är mina åsikter och representerar endast mig själv.

Didine skrev:
Surfarna har inget liv att ägna sig åt. Surfarna ville bara provocera en konflikt med enda syfte att tillfredställa sig själv. Nu är du inne i konspirations teorier. Ingår i din roll som politiker att ägna dig åt teorier och spekulationer? Det finns fakta svart på vitt kring hela konflikten, fråga Länsstyrelsen. Håll dig till fakta i vår diskussion.
Det är dags att jag sätter stop för min diskussion med dig. Spekulera kring dina teorier få du fortsätta göra tillsammans med dina kollegor. För min del håller jag mig till fakta och vad lagen säger. Fråga Länsstyrelsen, de vet vad jag pratar om.
Ha en underbar dag
Mvh
Didine

Sent: den 28 april 2008 11:32
To: Bedraoui, Didine
Subject: Re: Kullabygden- Ett friare liv?

Vår syn på demokrati skiljer sig åt. Demokrati innebär för mig att att folkviljan d v s
majoriteten bestämmer men med hänsyn till minoriteten d v s att så lite skada som
möjligt ska drabba minoriteten. Majoriteten vill ha vågskydd. Detta har gjorts så litet
som möjligt för att ej skada minoritetens intresse. Ingen har i dethär fallet ens kunnat
göra troligt att vågsurfarnas vågor drabbas. Konflikten gäller uppenbarligen något helt
annat. Några personer får uppenbarligen någon tillfredställelse i att provocera fram en konflikt
vilket tydligt framgår av vågsurfarnas hemsida.
Håkan

1/ On Mon, 28 Apr 2008 11:17:01 +0200
"Bedraoui, Didine" wrote:
Politiker!
"demokratiska system"? Det måste vara Höganäs kommun egen "demokratiska system" i så fall.... Höganäs kommun har inte ens velat införa en dialog med vågsurfarna. Är detta demokrati? Men förbjuda är ni redo att göra. Var finns dialogen? Jag upprepar: bygg vad ni vill vart ni vill, ta bara hänsyn till dem olika åsikter. Jag har definitivt inte samma syn på demokrati som du.
Didine Bedraoui

Logga in för att svara
#34259 Svar: Höganäs kommun avlsöjar...sig själv! 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Det är intressant att Håkan tycker att det är demokrati att låta majoriteten bestämma även om det är olagligt!

Man blir ju rädd, tänk vad mycket beslut de fattar som är olagliga men som slinker igenom för att ingen hävdar sin rätt.

Otroligt hur dessa politiker har lyckats komma till makten, sandlådenivå på deras argument!

Inkompetens!!!

Logga in för att svara
#34260 Svar: Höganäs kommun avlsöjar...sig själv! 16 år, 11 månader sen Stoke: -3

latte
graphgraph

Arga fiskare och Håkan = RÄNNSKITA

Logga in för att svara
#34267 Svar: Höganäs kommun avlsöjar...sig själv! 16 år, 11 månader sen Stoke: 1

adisgladis
graphgraph

Demokrati kan liknas vid 2 vargar och ett lamm som bestämmer vad de ska äta till middag!

Vargarna har redan börjat montera upp ett rotisserie på piren där all lammkött (läs surfare) kommer snurra runt, skinnade på sitt bryt.

Logga in för att svara
#34276 Svar: Höganäs kommun avlsöjar...sig själv! 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Logga in för att svara
#34289 Svar: Höganäs kommun avlsöjar...sig själv! 16 år, 11 månader sen Stoke: 4

alexfromcali
graphgraph

Didine, could you forward to Håkan svp.?

Dear Håkan,
Re: Democracy

Direct democracy sounds great dude, but it does little good to protect minority interests. It exacerbates tensions between "factions" in society both minorities and majorities. Small groups - like ours - would always lose out if direct democracy were the way modern "democracy" functioned. Thankfully, we live in a world of representative democracies, parliamentary democracies/republics. This is what protects us from people like you, Håkan, who espouse simplistic understandings to promote agendas ahead of and with the hopes of bypassing the interests of others in society who may have conflicting yet not as popularly held opinions. Sorry buddy, not everyone is a sailor, boat owner, Mølle resident or local politician. You coexist in a region with people of varied interests and outdoors pursuits.

I am not a Swedish history buff but I do know a little about US history. Of course, I'm American, so I don't really know all that much! Anyways, when our Founding Fathers were "framing" the constitution, there was much debate about states rights v. centralized power (Federalism). In Sweden, you could equate this with kommune and your own Swedish states and the central government. The many arguments for a powerful central authority to ensure life, liberty and the pursuit of happiness (or private property as it was) were codified in a series of arguments for a Federalist system called the Federalist Papers. That government, when democratically elected, protects people from local tyrannies like your own. (Okay, maybe its just the way you come of as being)

Federalist paper #10 written by James Madison, one of our Founding Fathers, "Father of the Bill of Rights" (the core of the US Constitution) and our 4th President, discussed the dangers of "factions" to democracy. In the paper, the "MAJORITY FACTION" constituted an unambiguous threat to individual liberty. Majority rule could easily suppress the will of the minority if this type of democracy had been adopted. Federalism and faith put in a larger, less local democracy sought to protect individual liberty. That's where we're coming from. Or maybe you just wish everyone were like you. Anyways, read Federalist 10, look it up on Wikipedia or Google it. Hit up your Montesquieu again if you hate Americans. But be proud of your democratic heritage the way it was intended, not as the way you see practical.

Alex

en.wikipedia.org/wiki/Federalist_No._10

Logga in för att svara
#34291 Svar: Höganäs kommun avlsöjar...sig själv! 16 år, 11 månader sen Stoke: 4

alexfromcali
graphgraph

Oops, sorry about that 2x post guys.

Logga in för att svara
#34294 Svar: Höganäs kommun avlsöjar...sig själv! 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

The question is only if its all to abstract for Håkan to grasp?

Puss på Håkan You can kiss my ass Håkan kråkan!

Logga in för att svara
#34300 Svar: Höganäs kommun avlsöjar...sig själv! 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

Pontus
graphgraph

Det är skrämmande. Den makt de tror att de har. Tar inte hänsyn och försöker köra över oss surfare. fy fan

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!