Facebook data

1
Maldiverna, Hawaii eller Mexico?
#34149 Maldiverna, Hawaii eller Mexico? 16 år, 12 månader sen Stoke: 4

Teun
graphgraph

Håller på att planera höstens surfresa i oktober och behöver lite hjälp.

Båtresa i Maldiverna toppar listan men vi hittar ingen som kör tom. oktober. Någon som känner till ett företag som åker i oktober och som inte kostar skjortan?

Alternativet är "main island" Hawaii eller bila ner till Baja från San Diego.

Stora Ön:
PLUS:
bekvämt
mer att göra mellan sessions
MINUS:
crowd
dyrt
"swellskugga" från de andra öarna?

Mexico:
PLUS:
äventyr
större variation mellan spotsen
billigt
MINUS:
kriminalitet?
saknar nöjesutbud förutom surf
få bekvämligheter

Fyll gärna på med era egna åsikter och tips. Vad skulle du göra och varför?

Logga in för att svara
#34150 Svar: Maldiverna, Hawaii eller Mexico? 16 år, 12 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Hur lange ska du vara borta?

Jag tycker du ska kora bade Hawaii och Baja..Kop flyg till La/San Diego. Kop sen separat flyg till Hawaii fran La med Aloha Airlines eller Hawaiian, sjukt billigt, jag projsade 300dollar t/r Sd-Maui i november. Tillbax till Cali, kop en bil och dra soderut sa langt du orkar..eller sa kor du Baja forst, segt att hoppa i vatdrakt efter du surfat boardies..
Hawaii ar crowded som fan och aggro baja ar ode..

Logga in för att svara
#34151 Svar: Maldiverna, Hawaii eller Mexico? 16 år, 12 månader sen Stoke: 0

jazze
graphgraph

tjena.. jag tycker att vi inte helt och hållet skall hålla till på main island på hawaii.. utan på ohau ska vi nog lägga en vecka på också.. finns grymt med spot där som man kan hitta uncrowded och som är riktigt bra..

Logga in för att svara
#34153 Svar: Maldiverna, Hawaii eller Mexico? 16 år, 12 månader sen Stoke: 0

mxsurf
graphgraph

Nån som har erfarenhet från Big Island? Är det tillräckligt consistent?

Logga in för att svara
#34156 Svar: Maldiverna, Hawaii eller Mexico? 16 år, 12 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Fuck mexico..go to nicaragua...or costa rica but more surfers there...

Logga in för att svara
#34160 Svar: Maldiverna, Hawaii eller Mexico? 16 år, 11 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Det blir väl till att köra Banyans med alla groms Lycka till!

p.s oktober kan ju vara en liten mellanmånad här på Hawaii. Det är ju inte lika vågsäkert som i dec/jan. Sen så är ju Big Island en stor jävle holme om man ska åka runt å reka spots. Skulle nog rekomendera Kauai eller Maui om ni inte gillar Oahu. Big Island är väl knappast känt för att vara en happening ö, om man inte gillar att kolla på vulkaner dagarna i ända (vilket i och försig kan vara trevligt). Dessutom så kokar Kilauea lite väl mycket nuförtiden och voggen (Som fog (dimma)fast det är go aska och svavel känsla över det) ligger tät!

A hui hou

Logga in för att svara
#34161 Svar: Maldiverna, Hawaii eller Mexico? 16 år, 11 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Nöjesutbud Mexico uj uj uj det finns hur mycket som helst för 20 dollars:woohoo: Eller vad menar du med nöjen förutom surf?

Listen to Raman a bit and you will be fine:evil: He know a shitload about surfing in the world......The stuff after surf you got to find out youre self:laugh:

Logga in för att svara
#34168 Svar: Maldiverna, Hawaii eller Mexico? 16 år, 11 månader sen Stoke: 12

Fader
graphgraph

Kauai, not nearly as crowded as oahu, even the heaviest of locals can be friendly if you're cool. So much to see. stay in hanalei, check out the na pali coast, Kalalau beach. A lesser known spot that works good is Kalihiwai

Logga in för att svara
#34184 Svar: Maldiverna, Hawaii eller Mexico? 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Fuck Mexico!

Logga in för att svara
#34189 Svar: Maldiverna, Hawaii eller Mexico? 16 år, 11 månader sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Do not fuck Mexico! :

Men satsa på mainland Mexico istället för Baja. Finns hur myckt som helst att utforska om du har tid. Om du kör ner till Cabo på Baja kan du ju grisfesta hur mycket du vill om du gillar den bagen. Det enda aggro jag stött på på i Mexico är ditresta amerikaner. Mexico är fan the shit! Men se till att ha en bil med hyffsad markfrigång, för om du kör ner på Baja så finns det typ bara en en asfalterad väg och det är huvudvägen rakt ner. Se upp för militärens vägspärrar bara och ha inget fuffens av grön eller brun sort i bilen. Var beredd på lite polismutor och sätt en svensk flagga på bilen eller nått. Tryck hårt på att ni inte är amerikaner och käfta emot lite lagom. Tycker bilden av Mexico som aggro är klart överdriven men det finns givetvis massor av otrevliga exempel som säger emot mig precis som att vissa anser att olika stadsdelar i Sverige är livsfarliga att vistas på. Costa och Nicaragua är grymt men inte lika schysst som Mexiko tycker jag. Gör massa research innan typ beställ surfers spotguide o.s.v så kan du hitta guld i Mexico. Norra Mexicos tacostands längs med vägen är oslagbara och ett måste men sen blir det ju jävligt mycket bönor och ris som i resten av centralamerika...

FUCK RIP CURL "THE SEARCH"!!!!! JÄVLA AS!

Logga in för att svara
#34194 Svar: Maldiverna, Hawaii eller Mexico? 16 år, 11 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

i agree, waves in mexico are worldclass, with heaps more variety then other places and you are more off the beaten track so you don't have to run into as many gringos and svenskar.

Logga in för att svara
#34196 Svar: Maldiverna, Hawaii eller Mexico? 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

mxsurf
graphgraph

Tack för tipsen, själv är jag beredd att offra rätt mycket för att slippa trängsel i vattnet. Och för nöjen förutom surf låter dock vulkaner mer lockande än partyställen.

Är ändå lite nyfiken på Big Island om det är fler som har information. Men om det är lite oroväckande om oktober är mellanmånad, det är ändå surfen som räknas i första hand.

Angående Kaui, inte lika crowded som Aohu säger mig inte så mycket eftersom jag helst jämför med södra australien eller sydafrika. Men mina fördomar mot Hawaii-crowden kanske är överdrivna.

Logga in för att svara
#34197 Svar: Maldiverna, Hawaii eller Mexico? 16 år, 11 månader sen Stoke: 0

mxsurf
graphgraph

Fan jag kan inte stava heller, Oahu menar jag..

Logga in för att svara
#34423 Svar: Maldiverna, Hawaii eller Mexico? 16 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Gillar du Tacos? Mexico

Gillar du annanas? Hawaii

Gillar do kokosnötter? Maldiverna

Logga in för att svara
#34485 Svar: Maldiverna, Hawaii eller Mexico? 16 år, 11 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

Om man gillar annanas på tacos då?