|
#33599 |
Köpa surf hotrod 17 år, 1 månad sen |
Stoke: 143 |
|
|
|
|
|
#33600 |
Svar: Köpa surf hotrod 17 år, 1 månad sen |
|
Bilden va för stor.Nu ska det gå bättre:)  Hoppas jag. 
|
|
|
|
|
#33601 |
|
|
|
|
|
#33603 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
jobbigt med reservdelar i afrika annars en  ide
|
|
|
|
|
#33605 |
Stoke: 11 |
Willy
|
Jag skulle vara alldeles för rädd om bilen och mitt eget liv för att skaffa en sån bil.
Rädd om bilen för att den är så jävla fin och skulle knappt våga ha den ute bland alla vårdslösa bilister, sen skulle jag inte vilja ha den som surfbil för surfbilar tar ju ingen hand om. Vax och sand och grenar och barr och vatten och sunkiga våtdräkter och matlådor överallt.
Rädd om mitt eget liv för med en sån bil börjar man hänga alldeles för mycket på bilmeckarforum och dra ut på såna bilmässor där man visar upp sin bil och klämmer och tittar på andra likadana bilar. Jag skulle med största sannolikhet sluta med surfningen och spendera mer och mer tid med bilning. Jag har en kompis som nyligen skaffat sig en folkabuss från '68. Den ska bil en surfbuss, men han har inte surfat sen han köpte den...
|
|
|
|
|
#33606 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Alltid schysst med gamla åk. Mkt jobb dock.
+ att den måste dra en del soppa.
Kommer bli snygga pics med en 25 kg tung woody longboard på flaket!

|
|
|
|
|
#33611 |
Stoke: 0 |
Obie
|
|
|
|
|
#33617 |
|
|
|
|
|
#33625 |
Stoke: 42 |
|
Svensk surfmobil (konvertering till etanol med katalysator samt 5-vxl låda på G)
Det är ute med törstiga bensinbilar hur coola de än är. 
|
|
|
|
|
#33630 |
Stoke: -234 |
|
|
|
|
|
#33634 |
Stoke: 49 |
|
Fasen vad jag längtar till skala när jag ser en bilden! /Jesper
|
|
|
|
|
#33642 |
Stoke: -10 |
|
nordost skrev:
Svensk surfmobil (konvertering till etanol med katalysator samt 5-vxl låda på G)
Seriost?! Har du konverterat den gamle skorven? Hur coolt som helst i sa fall.
|
|
|
|
|
#33643 |
|
ErikG skrev:
jobbigt med reservdelar i afrika annars en ide Motor och kraftöver föring är moderna grejjer på den här kärran.Chev smallblock (Csb) är världens mest tillverkade motor.Sitter i bilar från 1955 och änn idag. Reservdelar torde finnas hos varenda Gm återförsäljare i dom Afrikanska huvudstäderna.En frisk Csb torde gå hur länge som helst så länge man byter Filter+olja och stift+luftfilter.Det smartaste är att man har en polare som kan handla från Norrlands Custom i Ö-vik.(dom har allt på lager)Och han då skickar till det land man befinner sig i.
|
|
|
|
|
#33644 |
|
Esta skrev:
Alltid schysst med gamla åk. Mkt jobb dock.
+ att den måste dra en del soppa.
Kommer bli snygga pics med en 25 kg tung woody longboard på flaket!
 Jo visst är det mera jobb med en sån här bil.Men så är det med hobby bilar.Säljaren sa att den går billigt.En csb 305 är ingen muskel motor direkt.Jag har en taksänkt amazon med samma låda och bakaxel fast en mer potent Csb 355:a Den drar 1,1 l per mil.
|
|
|
|
|
#33645 |
|
Willy skrev:
Jag skulle vara alldeles för rädd om bilen och mitt eget liv för att skaffa en sån bil.
Rädd om bilen för att den är så jävla fin och skulle knappt våga ha den ute bland alla vårdslösa bilister, sen skulle jag inte vilja ha den som surfbil för surfbilar tar ju ingen hand om. Vax och sand och grenar och barr och vatten och sunkiga våtdräkter och matlådor överallt.
Rädd om mitt eget liv för med en sån bil börjar man hänga alldeles för mycket på bilmeckarforum och dra ut på såna bilmässor där man visar upp sin bil och klämmer och tittar på andra likadana bilar. Jag skulle med största sannolikhet sluta med surfningen och spendera mer och mer tid med bilning. Jag har en kompis som nyligen skaffat sig en folkabuss från '68. Den ska bil en surfbuss, men han har inte surfat sen han köpte den... En Chev från 30 talet va bygd av rejält tjock plåt. Den här kärran säljs som Ratrod och ska brukas som en sådan. Den lokala roddklubben kör back rejs på slingriga grus vägar, där ska den få bekänna färg:) På bilbyggar forum hänger jag redan. Bilträffar /dragrace brukar jag besöka typ 2-3 gr/år Är det surf går sånt alltid bort.
|
|
|
|
|
#33646 |
|
|
|
|
|
#33650 |
|
sverre skrev:
Köp en folkracebil! Är du tokig Sverre:silly:  Om jag kör folkrejs med rodden så kan jag bli av med den för 4500kr. Bättre då att köra Hillclimb för Ratrods då får man behålla bilen;) 
|
|
|
|
|
#33651 |
|
alex el gordo skrev:
nordost skrev:
Seriost?! Har du konverterat den gamle skorven? Hur coolt som helst i sa fall. Man kan köra dom flesta motorer på E85.Kolla in denna länk.Där står det att det är 40% som ökningen är.Är dock 100 på att jag monterade 30% större munstycken. Jag har monterat bredbands lamda på 355:an. Så jag gick efter avgas värdena så jag fick rätt munstycke:)  . www.etanol.nu/
|
|
|
|
|
#33652 |
|
Jesper B skrev:
Fasen vad jag längtar till skala när jag ser en bilden! /Jesper Vad menar du Jesper !!??
|
|
|
|
|
#33653 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Skalasand. Dar bilden ar tagen 
|
|
|
|
|
#33667 |
Svar: Köpa surf hotrod 17 år sen |
|
Redax skrev:
Skalasand. Dar bilden ar tagen  Aha, det va inte nån bil det gällde:unsure: Kom igen nu:side: Fler synpunkter:pinch:  Eller har ni alla blivit lite,,,,  När jag har besvarat alla inlägg;) Ja,,,,  suck:sick: Det är inte varje dag man går och köper en bil som är 74 år gammal,,,,  Här kommer en till bild. Som ni ser så finns det en motor huv till den:) Men den är så klart gälad så regn vattnet rinner igenom när den står pakerad. Sen så ska jag införa en gissar tävling.-Vad får man skruva loss på en bil som är från 1937 och äldre. Enligt svensk lag. Men är så självklart på dagens bilar att ingen tordes komma på tanken att ens ta bort skiten;) 
|
|
|
|
|
#33668 |
Esta
|
jocke skrev:
[quote] Redax skrev:
Sen så ska jag införa en gissar tävling.-Vad får man skruva loss på en bil som är från 1937 och äldre. Enligt svensk lag. Men är så självklart på dagens bilar att ingen tordes komma på tanken att ens ta bort skiten;)
Ratten?
|
|
|
|
|
#33669 |
|
Esta skrev:
[quote] jocke skrev:
Redax skrev:
Sen så ska jag införa en gissar tävling.-Vad får man skruva loss på en bil som är från 1937 och äldre. Enligt svensk lag. Men är så självklart på dagens bilar att ingen tordes komma på tanken att ens ta bort skiten;)
Ratten? Hahahahaah. nä det va fel:)
|
|
|
|
|
#33670 |
|
|
|
|
|
#33671 |
|
man kanske får skruva bort nummerplåten kanske elller bromsarna!! hahah:woohoo: 
|
|
|
|
|
#33675 |
|
|
|
|
|
#33681 |
|
|
|
|
|
#33691 |
|
Nej. Nyckel låset är inte det svar vi söker.  Är det igen som kommer på det. Ska jag komma med fler led trådar ???
|
|
|
|
|
#33696 |
Esta
|
Motorhuven, men den hade du redan nämnt eller?...
|
|
|
|
|
#33697 |
|
Nej.Inte motor huven.Den bil som tuffa bruden själ saknar.Och Rat rodden jag är sugen på har,,,,,,  Nu är vi nere på 3 poängs nivå;) 
|
|
|
|
|
#33700 |
|
Täckta bakhjul kanske? (typ skärmar...) 
|
|
|
|
|
#33703 |
|
Ekläpp skrev:
Täckta bakhjul kanske? (typ skärmar...) Vi har en VINNARE:)  Det är fullt lagligt att köra utan skärmar fram och bak om bilen är en 37:a eller äldre.
|
|
|
|
|
#33785 |
Stoke: 8 |
Craig
|
Car for sale. 5000 kr. Contact me here. With a one year old I just don´t have the time or the coin.
|
|
|
|
|
#33786 |
Craig
|
|
|
|
|
#33787 |
Craig
|
|
|
|
|
#33788 |
Craig
|
|
|
|
|
#34481 |
|
Att köpa eller inte köpa,,,Det är frågan,,,,  Tänkte titta på den, når jag drog till Lofoten ,nu under Valborg,,Men då, det inte va några våger så bidde det inte,,,  Så jag har gett upp det hela,,  Men så ringde en polare, idag som jag har diskuterat köpet med tidigare,,,  Han va nu i Gelka och tyckte KÖP,KÖP,KÖP.Ungefär som när jag prata med honom senast.Så det blir nog han som tjackar den nu .Då han är intreserad och jag tyckte att det va en bra ide:)  DELAD GLÄDJE DUBBEL GLÄDJE:laugh: 
|
|
|
|
|