Facebook data

1
Olycksfallsförsäkring för surfare
#32599 Olycksfallsförsäkring för surfare 17 år sen Stoke: 1

Skidåkarn
graphgraph

Hej!

Tänkte bara höra vad ni har för förslag angående olycksfallsförsäkring. Vad har ni för försäkring och hur mycket kostar den? Vad täcker den? Hur många av er är försäkrade egentligen?

Jag pratade tidigare med en försäkringsrådigivare på länsförsäkringar som sade att jag som student, utan tidigare fast månadsinkomst, endast skulle få ut 6000 kr/mån resten av livet om olyckan var framme och jag blev invalidiserad så pass mycket att jag inte skulle kunna bedriva någon form av arbete.

Erbjuder SSA någon försäkring btw? Om inte kanske det skulle kunna vara något att locka nya medlemmar med?

Vänliga hälsningar från taigan.
Jonatan Svensson

Logga in för att svara
#32603 Svar: Olycksfallsförsäkring för surfare 17 år sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Vad du än väljer så ta inte IF. Det har lagt hela sin budget på reklam och inget på de stackare som behöver hjälp (typ jag själv i vintras).

Detta är en seriös varning. IF är helt vidriga!

Logga in för att svara
#32604 Svar: Olycksfallsförsäkring för surfare 17 år sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Alla försäkringsbolag är vidriga....

Gäller bara att välja det bolag som är minst vidrigt!

Logga in för att svara
#32606 Svar: Olycksfallsförsäkring för surfare 17 år sen Stoke: -234

sverre
graph

BOS erbjuder en försäkring via sitt bolag Tornado som du kanske är intresserad av vare sig du vill eller ej! Vi kanske hälsar på dig någon dag här framöver...

Hälsningar Gudfadern, din vän i mörkret...

Logga in för att svara
#32656 Svar: Olycksfallsförsäkring för surfare 17 år sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Skidåkarn skrev:

Erbjuder SSA någon försäkring btw? Om inte kanske det skulle kunna vara något att locka nya medlemmar med?

SSA har i dagsläget ingen försäkring att erbjuda, men jag har från styrelsen i uppdrag att föreslå en olycksfallsförsäkring för SSA föreningsanslutna medlemmar. Bla så har jag ordnat en olycksfallsförsäkring för anslutna Sthlm Sub Surfers medlemmar sedan början av 90-talet via Folksam. Den täcker idag inte vård utomlands som den ser ut nu, men vi kommer snart kunna erbjuda en skräddarsydd försäkring. Jag sitter inte längre som ledamot i SSA styrelse, men jobbar åt styrelsen som initiativtagare i Svenska brädsportförbundet som branschorganisation och mål att jobba brädsporterna SK8/SNB/Surf in i Riksidrottsförbundet när vi är starka och organiserade nog.. Mer info kommer!

Logga in för att svara
#32860 Svar: Olycksfallsförsäkring för surfare 17 år sen Stoke: 1

Skidåkarn
graphgraph

Tack ska ni ha för era svar. Ants, Jag ser framemot mer info angående olycksfallsförsäkring för SSA föreningsanslutna medlemmar!

Tack!

Logga in för att svara
#32904 Svar: Olycksfallsförsäkring för surfare 17 år sen Stoke: 5

hman
graphgraph

varför inte teckna en vanlig olycksfallsförsäkring? eller flera stycken- man kan ha hur många som helst och de exkluderar inte varandra vid skada

Brukar kunna tecknas t.ex m samma bolag där man har sin hemförsäkring, via jobbet, via facket (om nån mot all förmodan skulle vilja vara medlem i den där reliken från industrialismens glansdagar... )osv

Man behöver ju inte kalla sig extremsportare när man tecknar försäkringen eller gör sin skadeanmälan

Logga in för att svara
#32906 Svar: Olycksfallsförsäkring för surfare 17 år sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Jag har en olycksfallsförsäkring hos IF. Man kunde välja bland lite olika premier och sen får man ersättning därefter. Tog den billigaste har jag för mig. Hör noga efter så att den gäller för vågsurf bara.

Logga in för att svara
#32909 Svar: Olycksfallsförsäkring för surfare 17 år sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Som sagt. Byt bort IF!!!! Ser fint ut på pappret och kanske funkar bra här hemma i sverige. MEN!! När du är utomlands och hanteringen sköts av Danska konsulter så funkar det inte bra alls. Har du riktigt otur så skiter de i dig totalt. Sen jag skrev om IF första gången så har flera hört av sig till mig med liknande erfarenheter. - Någon vurpade med mopeden på Bali och bröt benet men fick ingen hjälp alls utan blev tvungen att betala för allt själv och ta sig hem på egen hand. Någon annan fick alla prylar stulna och fick ersättnig som räckte för att hyra en Bic.... Nej du, IF går rakt ner i papperskorgen.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!