Facebook data

1
Agadir
#3258 Agadir 18 år, 5 månader sen  

am

Tjena,
funderar på att dra till agadir om ett tag, kollade lite charterresor och hittade några softa till bra pris. Har aldrig varit i agadir. Boendet verkar schyst, verkar ligga relativt centralt i agadir och det är 700 m till stranden. Låter det som en schyst deal? Finns surfet liksom mitt i agadir så att de närbelgna stränderna har schysta vågor? Andra kommentarer och tips?

tacktack

Logga in för att svara
#3263 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen  

Grreniemannen

Vilket boende har du hittat? Pris? Vilken datum åker du?

Logga in för att svara
#3270 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Surfet finns några min norr om agadir. bo där istället!
Personligen tycker jag själva agadir är fruktansvärt. Hatar storstäder på stranden.
De finns några till trådar om marocko läs dom så hittar du mer info

Logga in för att svara
#3271 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

jonnelarsson
graphgraph

jag kom just från Agadir och vi bodde centralt där nära stranden, vi åkte ospecat så det var där vi hamnade. I Agadir är det inte mycket surf men om man kör några mil norrut så finns det massor så om du ska bo där så är hyrbil ett måste. Taghazout är stället jag skulle bo på om jag skulle åka tillbaka, finns lägenheter där PÅ stranden för mindre än 300 kr per natt, rum för ännu mindre...

Logga in för att svara
#3272 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Hi Jonmannen! Get any good waves down there? Looking at the waveforecast it hasn't been pumping that good. Can you recommend any specific places like rooms, apartments etc.

Who else is on their way and when?

Logga in för att svara
#3275 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

jonnelarsson
graphgraph

Taghazout is the place to be, just go to the surfshops there and they help you out... the one close to the mosque is good, nice people working there.... Atlantis surf is also a good one... Omar who works there is a good chilled out guy.... you can find flats on the beach for less then 300 kr/night with beds for up to 6 people

Logga in för att svara
#3276 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

toski
graphgraph

Ät inte kycklingspetten, Skaffa hyrbil, håll dig så långt borta från Marrakesh du bara kan, dra till Essaouira och köp Marockansk porr/konst dyrt men snyggt,

Logga in för att svara
#3280 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Vem åker och när?

Logga in för att svara
#3286 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

real_surfer
graphgraph

Jag ska dit i Januari

Logga in för att svara
#3290 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

på sistaminuten finn flystol 7 dagar 14 dec - Vem är på G?

Logga in för att svara
#3292 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Appollo har nånting som heter "Young" om du är mellan 18 - 24 1990 just denna resa den 14 dec.

KOM IGEN!!!
Vi behöver fylla på en lägenhet i Taghzout!!

Logga in för att svara
#3295 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

magge
graphgraph

jag är sugen på att åka ner men är låst till jullovet..

Logga in för att svara
#3296 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen Stoke: 1

flip
graphgraph

Hade jag inte varit i Indo då hade jag lätt hakat! Älskar stället!
Hoppas det kommer fler chanser..

Logga in för att svara
#3297 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen  

am

Okej tack för tipsen! SÅ med andra ord, det bästa är att ta en sista minuten flygresa ner utan boende och väl framme dra till taghzout och fixa boende på plats?

Logga in för att svara
#3299 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen Stoke: 1

flip
graphgraph

am skrev:
Okej tack för tipsen! SÅ med andra ord, det bästa är att ta en sista minuten flygresa ner utan boende och väl framme dra till taghzout och fixa boende på plats?

Yes, oh yes!

Logga in för att svara
#3328 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen  

am

billigt flyg till agadir?

Logga in för att svara
#3355 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

jag flög med britania tillsammans med alla charterturiser *huvva* men vad gör man inte....
finns säkert annat också

Logga in för att svara
#3356 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

real_surfer
graphgraph

Jag flyger med BA till agadir från London för £106 (ca 1400:-)
Glöm inte att BA tillåter surfbrädor

Logga in för att svara
#3357 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

flip hade juh ett bra tips som var: www.sistaminuten.se så kan man hitta billiga charterresor, de går från torsdag till torsdag i 7 eller 14 dgr.

BA förefaller ha en genrös policy med en bräda på max 2,77m som ingår om det är vikt som gäller. Dock, kolla vad det innebär om du flyger via Tyskland, hubben till t e x Marrakech är Frankfurt så...men flyger du UK direkt till Marocko är det nog inga problem. www.britishairways.com/travel/bagsport/public/en_gb

I övrigt verkar det vara Lufthansa som är billigast om man är ute i god tid, däremot är deras surfbrädepolicy åt skogen, de skall ha €160 T&R för brädan, och då får den inte vara längre än 2m (d.v.s ca 6'7").

Logga in för att svara
#3367 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

real_surfer skrev:
Jag flyger med BA till agadir från London för £106 (ca 1400:-)
Glöm inte att BA tillåter surfbrädor

Vilken datum? Var bookade du flighten? Direkt hos BA?

Logga in för att svara
#3374 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

real_surfer
graphgraph

De flyger tydligen bara 2ggr i veckan, så jag bokade 21-28 januari
Japp direkt på BA's sida. Dock så landar man vid midnatt i london på tillbaka vägen så jag stannar där 2 dagar extra

Logga in för att svara
#3381 Svar: Agadir 18 år, 5 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Åfan, jag letatade biljett med dem, precis i det spannet, men hittade inget, ehrm, fel, 21-28 dec. var det ja...

Logga in för att svara
#4020 Svar: Agadir 18 år, 4 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Jag drar ner 14:e december har jag tänkt. Nån mer som vill haka på? Åker ensam antaligen..

Måste man verkligen ha hyrbil om mna bor i agdir ospec charter? Finns det inte bussar och så? Vad kostar billigast boendet i närgheten an anchor point?

Är det 3/2 som gäller? shorty?
Hur stort är de? Tar bara med mig min 5.8a räcker de?

Tacksam för svar och en reskamrat..

/Lars

Logga in för att svara
#4021 Svar: Agadir 18 år, 4 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Helvete va ja skriver dåligt, hyrbil kostar 500kr dagen va?
De har ja inte råd med.

Logga in för att svara
#4044 Svar: Agadir 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

jonnelarsson
graphgraph

Om man ska bo i Agadir ospecat så är det nästan ett måste med hyrbil, det går bussar men dom är inte så himla roliga att hoppa på med surfbräda och grejer... man kan i och för sig ta taxi från Agadir till Tarhazout vilket jag såg några surfare göra. Vi betalade 350 euros för en Renault Clio i två veckor.
Om du inte har bokat resan redan så rekomenderar jag helt klart att bara köpa flygstolen och sen åka till Tarhazout och fixa boende, man kan få ett rum för 6 Euro natten eller billigare med gångavstång till Anchor och alla de andra bryten i krokarna.

Om det kan vara stort.... kolla in prognosen för kommande dagarna så får du ett bra svar
magicseaweed.com/Tarhazoute-Surf-Report/131/

Jag hade med mig både shortie och 3/2 och varierade med både... blev dock lite frusen efter några timmar med shortien så 3/2 är det bästa valet.

ha en trevlig resa, Marocko är grymt..

Logga in för att svara
#4052 Svar: Agadir 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

murkutsk
graphgraph

är det svårt att få tag i boende i tagzhout kring jul/nyår och däromkring? hur långt är det mellan agadir och tahzhout?

Logga in för att svara
#4053 Svar: Agadir 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

jonnelarsson
graphgraph

Om det är svårt att få tag i boende runt jul har jag ingen aning om. Det är ungefär 3 mil mellan Agadir och Taghazoute

Logga in för att svara
#4062 Svar: Agadir 18 år, 4 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

Det går bra att åka buss från Agadir till Tag. Kostar typ ingenting och tar typ 45min om jag inte minns fel. Det är rätt billigt m taxi också- kommer inte ihåg exakta priset men det kan mkt väl vara värt (om man bara är ute efter billigaste alternativet) att bo i Agadir om man hittar en billig sista minuten inkl boende i Agadir och sen pendlar ut. Sen finns det givetvis andra uppenbara fördelar med att bo på plats i Tag.

Logga in för att svara
#4084 Svar: Agadir 18 år, 4 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Gött me snabbt svar!

Ingat bokat än, ska lösa nytt pass först, hoppas de går vägen bara och sen boka.

Taxi till Tag från Airport är bara 30 min typ, så de är väl enklast? Vad kostar de typ?
Nåt boende som rekommenderas i Tag, 6 euro natten låter nice.

/Lars

Logga in för att svara
#4148 Svar: Agadir 18 år, 4 månader sen  

frask

Åker till Agadir med familjen över jul/nyår. Familjen består av mej själv som "kan" surfa men resten är totala nybörjare, nått tips på var man ska hålla till så alla blir nöjda och glada med vågor?

Logga in för att svara
#4150 Svar: Agadir 18 år, 4 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

bannanabeach, minst klippor...

Logga in för att svara
#4153 Svar: Agadir 18 år, 4 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

E de gång avstånd mellan massa bryt eller, typ banana, anchor haschis å allt vad dom heter?
Fick mail av en Uk snubbe precis, han sa 200dirham får taxi från airport till Tag och 80 dirham för boende, stämemr ungefär eller?

Greja pass imorrn kl. 9 bara sen e de nästan biff.

/Lars

Logga in för att svara
#4172 Svar: Agadir 18 år, 4 månader sen  

frask

Ok, finns det nått spot som är mindre de dagar de andra spoten är lite för köttiga? Tjoa

Logga in för att svara
#4173 Svar: Agadir 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

jonnelarsson
graphgraph

Det är gångavstång mellan Anchor, Mysteries, Killers, hash point och de andra högrarna, sen finns det ett par beach breaks inom gångavstånd med... stranden just nedanför campingen i TAGHAZOUTE funkar bra för nybörjare och hela din familj frask... banana ligger mellan Agadir och Taghazoute och är lite väl långt att gå från något av ställena.... Priserna låter som rätt logiska för boende och taxi Lars

Logga in för att svara
#4174 Svar: Agadir 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

jonnelarsson
graphgraph

jag var där i november och vi hade snarare problemet att det var för litet runt Taghazoute... då funkade det alltid i Tamri, några mil norrut. Vet faktiskt inte om det fanns någor mer skyddat ställe i krokarna för dom dagar det är köttigt... ja då kanske blir en våg i agadir då som fungerar... men jag har tyvärr inte undersökt det själv

Logga in för att svara
#4178 Svar: Agadir 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

ben
graphgraph

Reiser ned til Agadir/Taghazoute i jan/feb. Er det mulig å få kjøpt noe nytt eller pent brukt shortboard/fish der nede? Har hørt det skal være ganske dårlig utvalg...? Evt om det finnes noen bra shapere der? I tilfelle, hva koster det?

Logga in för att svara
#4179 Svar: Agadir 18 år, 4 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Det finns i stort sett bara beg. brädor där nere vad jag läst. Det är nog bättre att du tar med dig bräda ner.

Logga in för att svara
#4180 Svar: Agadir 18 år, 4 månader sen  

frask

Okej, tack så jättemycket för svaren!

Logga in för att svara
#4192 Svar: Agadir 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

jerker
graphgraph

Jag är med o delar lgh om nån styr upp resan. Åker helst efter julafton.

Logga in för att svara
#4670 Svar: Agadir 18 år, 4 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Nu har jag äntligen bokat efter en jävla massa strul.

Drar den 14:e och stannar en vecka, nån mer kommer va där?

/Lars

Logga in för att svara
#4690 Svar: Agadir 18 år, 4 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Gött Lars!

Fixa GSM-nr till Fidde och Niclas från Patrick, de är där nere nu. Var var du idag? Rippade både ön och LH fast cheezus vilket högt vattenstånd det var, ön var helt submerged, vattnet gick upp till den runda ringen med stenar.

Go dag!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!