OK! Jag har suttit instängd i min nergrävda husvagn i c:a 5 års tid och har inte hängt med i utvecklingen på de nya brädorna som ploppar upp som gula finnar i ett tonårsansikte PIZZAFACE HA HA HA!!!
Men nu blir jag jävligt trött på hela skiten! Brädval är inget självändamål för mig utan ett nödnändigt ont för att få ut så mycket som möjligt i min surfing.
Det tycks som att de som tillverkar brädorna bla LOST bara såklart vill sälja så in i helvete och inte håller sig till fakta!
Fuck Lost!
När de visar videos där nån surfar fish o shark o fan o hans moster så visst faaaaan visar de upp brädorna i bra vågor, i tuber etc... ? What the fuck is the point in doing that!!! Jag vill se hur brädorena fungerar i platta små vågor!
I de vågorna de visar i sina filmer skulle jag välja min normala klassiska shortboard med sina naturliga dimensioner, inte för bred bräda o inte för tjock.
Är det jag som inte fattar någonting, är den klassiska shortboarden ett minne blott? Är Sharken så jävla mycket bättre???
Jag fick ett svar från LOST att sharken är en bra bräda för all size waves...? Ok ...?
Hur jävla svårt ska det va?
FAAAAAN JAG vill ha en bra bräda för små, plana choppiga vågor BASTA TA MIG FAAAAN!
Sen vill jag ha en bräda för bra kvalitets vågor, är det så undrar jag då, om den klassiska shortboarden har gjort sitt nu, o sharken är att föredra där med? Snarare sd2 isåfall ju!
Kan det vara så här kanske? Antingen en fish och en sd 2 eler istället för båda en enda bräda och då blir det shark!!??
Snälla bullen hjälp mig, det är inte jag som har skrivit inlägget som har surfat brädorna..