Facebook data

1
Brädfetish är bra...?
#31726 Brädfetish är bra...? 17 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Skitsamma. Jag visar ändå stolt upp mitt "quiver", om man får kalla fyra brädor för det (ej räknat långbården i källaren som nog aldrig kommer användas). I brist på surf.

Från stört till minst.
> 7.2 x 21 x 2 3/4 Gordon and Smith Magic Fish - Skön i småvågor och tål stryk fast det är polyesterbräda. Sjukt välbyggd Californiabräda.
> 6.10 x 21 x 2 3/4 Al Merrick Flyer 2 - Har varit grymt skön i franrike och spanien, men lite för mycket rocker för sverige för min nivå och tyngd = svår att paddla igång.
> 6.9 x 20 x 2 7/8 Al Merrick Black Beauty - lite semigun nästan. Så lättsurfad och lättpaddlad i större och stökigare vågor tack vare ett rejält V u bottenformen. För mig betyder stort axelhöjd och mer (går inte ut om det är mer än 1,5 i alla fall
> 6.6 x 20 x 2 7/8 Al Merrick Red Beauty - Gud va skön och lättsurfad. Tack Sharkboy för tipsen. Passar riktigt små utlandsvågor till ungefär gubbehöjd.

Logga in för att svara
#31727 Svar: Brädfetish är bra...? 17 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Logga in för att svara
#31728 Svar: Brädfetish är bra...? 17 år, 1 månad sen Stoke: 1

nirre
graphgraph

Vad har du gjort med din single fin?

Logga in för att svara
#31729 Svar: Brädfetish är bra...? 17 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Den står i källaren. Får inte ta upp den i lägenheten för frugan... Tar så jäkla mycket plats den rackarn

Logga in för att svara
#31730 Svar: Brädfetish är bra...? 17 år, 1 månad sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Brädfetish är jättebra!

Skön quiver! Var fick du tag i de röda och svarta skönheterna? Och vad pröjsade du för dem?

Varför kommer du aldrig använda longboarden? Vad är det för någon?

Logga in för att svara
#31731 Svar: Brädfetish är bra...? 17 år, 1 månad sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

nice quiver!
själv har jag bara en x surfboards bräda (engelskt intalienskt märke) som är 6.0 ft och typ 19 bred och 2, 1/16 tjock!

Logga in för att svara
#31733 Svar: Brädfetish är bra...? 17 år, 1 månad sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

6.10 x 21 x 2 3/4 Al Merrick Flyer 2 den är en super bräda när det är lite cleanare på torö..jag har ju typ en likadan al merrick "mongrel". tror att det typ bara e tailen som skiljer dom åt. måtten samma...

den flyger fram när det e cleanare...men e det stökigt är dom dåliga.tycker jag......

Logga in för att svara
#31740 Svar: Brädfetish är bra...? 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

surferboy
graphgraph

Härliga bräder

Logga in för att svara
#31763 Svar: Brädfetish är bra...? 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

Kat
graphgraph

NSP

haha, nej men vad bra att folk är så bra på det där med brädor.. räknar med att få lite tips sen när det är dags att köpa en ny.. en icke nsp, hehe..

Logga in för att svara
#31775 Svar: Brädfetish är bra...? 17 år, 1 månad sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Red Beauty ser sjukt skön ut, skulle vilja testa en sån fast 5'9"

Logga in för att svara
#31780 Svar: Brädfetish är bra...? 17 år, 1 månad sen Stoke: 4

Andreas J
graphgraph

Tjena Alex
Brädorna är ju snygga men jag är mer intresserad av den fantastiska målningen som du har på undersidan av fishen.......vem har gjort den? Kan man beställa en liknande,....hehe

Ha det bra!

Logga in för att svara
#31787 Svar: Brädfetish är bra...? 17 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Ang målningen... Fråga mig på fyllan, lär ångra mig sedan...

Jo, Red Beauty är skitskön, lättare att få igång än Flyern faktiskt. Nu var i och för sig Flyern min första bräda som jag lärde mig på så kritiken är kanske lite missvisande.
Den svarta sjönheten (liten ordvits där) köpte jag i Spanien, Gijon, Tablas Surfshop. Köpte faktiskt en annan bräda först men var inte nöjd och fick faktiskt byta den mot svartingen. Förlorade typ bara 750 spänn på det. Snacka om Goodwill-service.
Den Röda skönheten (mer korrekt stavning) beställde jag genom Sharkboy. Ville först ha en större fast Sharken var envis och det är jag jäkligt glad för. Faktiskt bättre och lättare att surfa med den här en min betydligt större Flyer, som jag redan sagt... Tjata tjata.

Ang långbård... Boooooring! Det hörs ju på namnet... Ärligt talat så kanske den kommer till användning någon liten dag. Fast jag jobbar nog vidare med att lära mig småbrädorna först.

Men hallå! jag ville faktiskt att ni skulle lägga upp bilder på era brädor också

Logga in för att svara
#31788 Svar: Brädfetish är bra...? 17 år, 1 månad sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

En stavas faktiskt än, i det fall som jag skrivit fel ovan.

Och longboarden är en Roberto Ricchi Design, Performance 9.6 x 22 x 2 3/4

Logga in för att svara
#31790 Svar: Brädfetish är bra...? 17 år, 1 månad sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

Kat skrev:
NSP

haha, nej men vad bra att folk är så bra på det där med brädor.. räknar med att få lite tips sen när det är dags att köpa en ny.. en icke nsp, hehe..

joo, jag gick över väldigt tidigt till en liten men sen så e jag ju halvkass nu oxå!^^
bytte 6.8 till 5.10

Logga in för att svara
#31814 Svar: Brädfetish är bra...? 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

Guincho
graphgraph

Har någon här erfarenhet av att ha surfat en quad? Hur stor var skillnanden? Var den lättare att hålla uppe farten på och att manövrera? Jag är lite sugen på att att köpa en, men innan jag pungar upp slantarna så skulle jag gärna först läsa lite kommentarer från folk som redan har provat.

Logga in för att svara
#32108 Svar: Brädfetish är bra...? 17 år, 1 månad sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

Min nya longboard! Mmmmmmmmmmm!

Logga in för att svara
#32115 Svar: Brädfetish är bra...? 17 år, 1 månad sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Guincho skrev:
Har någon här erfarenhet av att ha surfat en quad? Hur stor var skillnanden? Var den lättare att hålla uppe farten på och att manövrera? Jag är lite sugen på att att köpa en, men innan jag pungar upp slantarna så skulle jag gärna först läsa lite kommentarer från folk som redan har provat.

buy first issue of Nordic Surfer's, there is an article there that could help you

Logga in för att svara
#32116 Svar: Brädfetish är bra...? 17 år, 1 månad sen Stoke: 0

[SpRaKtOy]
graphgraph

finns det nagon chans att fortfarande bestalla en rod skonhet av sharkboy??? e sugen!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!