|
#29019 |
Torö stenstrand på tv ikväll. 17 år, 2 månader sen |
Stoke: 4 |
ATA
|
Lokala nyheter "abc" ägnar ikväll sitt fredagsreportage till "kampen om Torö stenstrand". Nån som vet nå mer..?
|
|
|
|
|
#29023 |
Svar: Torö stenstrand på tv ikväll. 17 år, 2 månader sen |
Stoke: 63 |
ErikG
|
|
|
|
|
#29029 |
Stoke: -234 |
|
Den där kvinnan som sprang ut å fotade o skrek hemfridsbrott tror jag är nofreelunch! Verkar ju vara samma kaliber, lika mycket psykopati!
|
|
|
|
|
#29078 |
Stoke: -10 |
|
Grymt jobbat! Ryggdunkar till den som lyckades få nyheterna att ta upp detta. - Jesper, du är bara helt klockren
Mer sånt
|
|
|
|
|
#29081 |
Stoke: 28 |
|
|
|
|
|
#29082 |
Stoke: -234 |
|
Ja snart bygger dem väl fällor också!
Det kanske är något fuffens dem håller på med därute? Varför är dem annars så rädda?
Kan det vara horeri i stor skala måhända?

|
|
|
|
|
#29086 |
Stoke: 0 |
|
Nu får ni väl vara lite ärliga ! Det finns väl ovanligt lite staket ute på Ören. Det ute på udden med grind och skylt har varit olagligt sedan i början av 2000-talet förstår inte varför det är kvar. Låt oss hoppas att kommunen köper hela udden som är till salu, tydligen finns det krafter som försöker greja det.
Gå längs stranden och kolla själv, nej nej för fan, he,he
|
|
|
|
|
#29102 |
|
nofreelunch skrev:
... Låt oss hoppas att kommunen köper hela udden som är till salu, tydligen finns det krafter som försöker greja det. ...
Ja, det vore ju helt suveränt. Men är det verkligen på gång? Jag har hört att kommunen inte anser sig ha råd. Vad vet du mer? Har du möjligen något tips om hur man kan påverka händelseutvecklingen i positiv riktning? Tas tacksamt emot!
|
|
|
|
|
#29126 |
Jake
|
Fan va trist det verkar. Hoppas ni får ordning på det där annars kanske ni får paddla runt för att komma dit.
|
|
|
|
|
#29129 |
Stoke: -1 |
ådén
|
Kanske beror det på hur man beter sig som besökare, har sett en ökning i nerskräpning på torö på senare tid....
|
|
|
|
|
#29198 |
Stoke: -10 |
|
Ang nedskräpning så har jag precis fått in pinfärska siffror på vilka som smutsar ner.
Nersmutsningsrapport 2007:
1. Fish-surfare - världsledande, på Torö, i att "slå dank". Sammanlagd mängd sopor överstiger tre ölburkar, ett Kexchoklad-papper och en engångsbrill.
2. Fågelskådare. Vad de gär när de sitter bakom buskarna med skikare större en Halow-teliskopet på Hawaii framför ansiktet övergår mitt förstånd. Sammanlagd mängd sopor ett gäng smörgåsar med leverpastej och Mor Annas gurka inslaget i smörpapp. Ett par Graningekängor har också påträffats.
2. Longboardare - De ser prydliga ut men skenet bedrar. Sammanlagd mängd sopor omkring fyra till fem pappersbitar från div vaxkakor samt en våtsocka av märket Atan.
3. Jag själv - Oj! Det här kom som en överraskning - Sammanlagd mänd sopor, ett "dump" inkl tre stycken decimeterstora toappappersbitar.
Totalt:
En fruktansvärd mängd sopor som tillsammans kan rubba vilket ekosystem som helst. En jämförelse med de sopor som de bofasta avsiktligt eller oavsiktligt slänger utanför sina soptunnor säger att surfarnas nedskräpning ligger i härandet av 0,43% av de bofastas. En alarmeraden siffra.
|
|
|
|
|
#29228 |
Stoke: 1 |
|
haha jag tyckte det fetaste med SVT-nyheten var det faktum att kommunen tidigare planerat en strandpromenad på torö.....kanske bara jag som inte visste det iofs.....
men hoho då kunde det blivit da pure madderfakking venice of sweden!
|
|
|
|
|
#29229 |
Stoke: -1 |
ådén
|
Jag känner igen det där med bajsnödigheten som ofta inträffar på platser som torö.... tur att man inte lider av safe toilet syndrome... observera antalet punkter.......alex el gordo skrev:
Ang nedskräpning så har jag precis fått in pinfärska siffror på vilka som smutsar ner.
Nersmutsningsrapport 2007:
1. Fish-surfare - världsledande, på Torö, i att "slå dank". Sammanlagd mängd sopor överstiger tre ölburkar, ett Kexchoklad-papper och en engångsbrill.
2. Fågelskådare. Vad de gär när de sitter bakom buskarna med skikare större en Halow-teliskopet på Hawaii framför ansiktet övergår mitt förstånd. Sammanlagd mängd sopor ett gäng smörgåsar med leverpastej och Mor Annas gurka inslaget i smörpapp. Ett par Graningekängor har också påträffats.
2. Longboardare - De ser prydliga ut men skenet bedrar. Sammanlagd mängd sopor omkring fyra till fem pappersbitar från div vaxkakor samt en våtsocka av märket Atan.
3. Jag själv - Oj! Det här kom som en överraskning - Sammanlagd mänd sopor, ett "dump" inkl tre stycken decimeterstora toappappersbitar.
Totalt:
En fruktansvärd mängd sopor som tillsammans kan rubba vilket ekosystem som helst. En jämförelse med de sopor som de bofasta avsiktligt eller oavsiktligt slänger utanför sina soptunnor säger att surfarnas nedskräpning ligger i härandet av 0,43% av de bofastas. En alarmeraden siffra.
|
|
|
|
|
#29256 |
Stoke: 4 |
Ants
|
Bra jobbat av föreningen Torös Vänner!
Jag stödjer föreningen och försöker få hela SSS stödja den.
Om nu lagen säger att allemansrätten är såld här, så måste det gå att göra något åt detta. Om det inte går så hindrar det inte mig från att nästa gång ta med mig en tång, sprängdeg, syra mm för att komma åt den surf jag vill ha. Bara för att vara extra jobbig, ja, absolut!
|
|
|
|
|