Facebook data

123
Vad jobbar ni med?
#3035 Svar: Vad jobbar ni med? 18 år, 5 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Jobba...???..när man studera 6 år på oahu

Aha.....man måste betala tillbaka studielånet....oj

Oups....jag graduerar nu i januari..arghhhhhhhhhhh

1-2 veckors obetald semester om året........jaha ja

Det är val dags att man blir en weekend warrior som alla andra på den här ön

Logga in för att svara
#3036 Svar: Vad jobbar ni med? 18 år, 5 månader sen Stoke: 1

Gustaf
graphgraph

Själv driver jag vidare familjeföretaget, inom tryckbranschen. Glömmer ibland bort mig och jobbar på utan att märka att det är surf eller så märker jag det men kan inte dra.

Hur som helst så har jag hyffsade möjligheter att dra en dag eller två men lång resor kommer nog inte hända på bra länge. Hade min längsta sammansatta semester sedan 95 på 2,5 vecka i sommras (i frankrike). Men jag tycker att det är kul så jag klagar egentligen inte. Skulle gärna ta en längre ledighet för surf och skidåkning dock.

Logga in för att svara
#3037 Svar: Vad jobbar ni med? 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

alalin
graphgraph

Plugg, stadsplanering på KTH fjärde året.. Inga problem att dra när som helst förutom när det är tentor! Ska som tur är köra utbytesgrejen i vår på Griffith Uni på Guldksuten så om nån har tips var man ska bo och sånt så är jag mycket tacksam!

Logga in för att svara
#3050 Svar: Vad jobbar ni med? 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

henke
graphgraph

Jobbar som Quality Engineer och har en trevlig boss som surfade nar han var ung. Han tycker alltid det ar kul att leva in sig i mina surf historier och se tillbaka pa de gyllende aren han hade i HB. Sa jag brukar ofta kunna komma in runt 10:30 och dra en fin historia om det ar bra vagor.

Logga in för att svara
#3056 Svar: Vad jobbar ni med? 18 år, 5 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Hallå.

Värst vad alla jobbar, några få arbetslösa knappt och en o en annan student. Man kan sumera det med att forumets medlemmar är i karriären. De flesta jobbar inom reklam IT. Några inom vården och åter några som lärare. Till denna skara tillhör GZaa. Han som jobbade som viktigpetter i Stockholm vill jag kontakta eftersom jag fundear på en karriär som wesserviser här i Malmö. Man kanske kan starta en fackförening ihop?

Lärarjobbet har sina fördelar. Jag ha redan en resa till Venezuela över jul bokad. Ska förmodligen iväg till påsk igen, Marocco och sedan några veckor i Portugal i sommar, man är ju ledig hela sommaren...
Efter det bär det iväg till Mexico i tre månader och sedan Costa Rica i tre till. Detta tar man ifs. med tjänstledighet, men det är så pass bra betalt att jag har råd med allt. Gött. Himmavid är det tyvärr lite dåligare villkor för surf eftersom jag pendlar o jag har ingen bil. Det tar en jäkla tid att pendla och därför blir det mest surf på helger om det blåser. Haregött!

G

Logga in för att svara
#3058 Svar: Vad jobbar ni med? 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

snakie
graphgraph

värsta va alla är gamla här. är jag den enda som går kvar i det hederliga gymnasiet?

jobbar bara lite extra i longboardbutiken kahalani i sthlm.

Logga in för att svara
#3060 Svar: Vad jobbar ni med? 18 år, 5 månader sen Stoke: 2

Charlie
graphgraph

Jobbar som pilot;

Det är schysst, lite osäker marknad bara, man vet aldrig var man hamnar.

Logga in för att svara
#3067 Svar: Vad jobbar ni med? 18 år, 5 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

Civ.ek. jobbar som chef för Venture Cup i norrland (dvs allt norr om Gävle hahaha) sjukt kul jobb som innebär att jag kan sticka iväg när det blir surf. Har tidigare jobbat som konsult på deloitte o som affärsutvecklare på en inkubator.

Logga in för att svara
#3076 Svar: Vad jobbar ni med? 18 år, 5 månader sen Stoke: 0

ice
graphgraph

Jobbar säsong i Toröbutiken.

Så här års är de lite att göra men när sommargästerna kommer...ojojoj.

Logga in för att svara
#17663 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

popup_pete
graphgraph

Ball tråd, kul att höra vad det e för folk som åker. Verkar vara Reklamare, personliga assistenter och lärare.

Själv pluggar man inom just reklam/media och jobbar extra som halvboss inom sälj. Chefen är avis för jag e ledig ibland för att surfa, utbildningen går framåt. En skön affärsidé skulle inte skada

Logga in för att svara
#17665 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

popup_pete
graphgraph

jävla skitpiss....

Logga in för att svara
#17675 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 4

Ants
graphgraph

Har missat denna tråd. Sen min distributörskarriär med Billabong och Globe Shoes gick åt skogen då alla blev skyldiga mig pengar och samtidigt min rygg la av så har jag sedan operation och rehab börjat sälja annonser åt olika företag på provision. Först åt Transition Mag, men sedan de gick i konkurs bytte jag till tacky.se som upptar det mesta av min tid idag. Skickar också SMS till brädåkare, men tjänar inte direkt stora pengar på det ännu. Däremot får jag in en del på att skicka åt diverse nattklubbar runt landet. Som egenföretagare är det bra vissa månader och sämre andra. Mycket enklare att vara anställd, men det livet är inget för mig. Jag drar och surfar när jag vill och jobbar sen.

Logga in för att svara
#17676 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

kock...jag jobbar som kovkjävel!! eller sous chef som vi säger.
det enda man kan göra är att glömma surfreports och allt annat som har med väder o vind att göra mellan sept-jan..
sen är jag hyffsat fri. åker ca:3-4ggr /årr till surfen. sen hjälper det ju att man har polare på korsika.biarritz och syskon i wales där man kan bo gratis. annars är väll restaurang branchen en av dom sämre....surfmässigt sett.
men men....jag kan åka vart jag vill i världen och jobba, de e ju ett plus!!"?!!
peace Johan

Logga in för att svara
#17678 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

maddot
graphgraph

Jag tänker gifta mig rikt med någon skitsnygg kille som bor vid värsta surfparadiset kanske jobba lite om jag har lust. Ska vara en såndär härlig o sportig pingla som kommer undan med det mesta. Fan vad gött.

Logga in för att svara
#17697 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Esta. skrev:
spot pimp
vräkig bil
snygg hatt
blanka boots
porrmusche
stall med sexiga hyrbrädor
har all tid i världen att studera prognoser

(snart lunch!)

Haha esta!!!

Logga in för att svara
#17698 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

För många år, när jag bodde fortfarande i Sydney..ägde jag en surfbräda reparations och tillverknings fabrik..jag hade en liten plast tavla som var gjort som en klocka..jag bara vred på på visarna för att visa vilken tid jag skulle komma tillbaka och då kom mina kunder efter denna tid..Det funkade jätte bra...Att vara surfbräda tillverkare var perfekt..alla surfade när det fanns vågor och sedan kom de till mig när det var platt...Då jobbade jag övertid och gjorde alla brädor..så fort det blev vågor var jag ut heeeela dagen...haha;)

Logga in för att svara
#17702 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

materiellt sett jobbar jag med skrot och handel av diverse varor.
Andligt sett jobbar jag för att komma med ljuset, "ljusbäraren"

REFICUL MUHAHAHA

Logga in för att svara
#17722 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

djé
graphgraph

jobba för mycket o surfa aldeless för lite just nu. Någon gång kommer jag kanske blir tillräklig rik för att sluta jobba o köpa båt...

Logga in för att svara
#17771 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

sverre skrev:
materiellt sett jobbar jag med skrot och handel av diverse varor.
Andligt sett jobbar jag för att komma med ljuset, "ljusbäraren"

REFICUL MUHAHAHA

Har det dar med handel av diverse varor en anknytning till att komma med ljuset?

Logga in för att svara
#17772 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Pluggat fysik och gor nu en doktorand utbildning inom kvant kemi och atmosfars kemi pa Nya Zeeland. Studentlivet ar super da jag kan bestamma over min egen tid. Forhoppningsvis efter det fa tag pa ett valbetalt jobb nara till surf, spara pengar, kopa en bat och segla ivag mot ett varmt land med massor av surf, leva pa frukt och diverse andra vaxter och aldrig jobba mer.

Logga in för att svara
#17776 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Läkare. Kan fixa sjuka mängder kompledigt och kan bota turistdiarrén när man är på trip. En jävel på att sy ihop sårskador oxå. Sen kan man ju jobba nästan var som helst, iaf där det finns folk...

Logga in för att svara
#17778 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

MarreGBG
graphgraph

Marknadschef, typ...
+ Fritt jobb utan några bestämda tider
- Hur mycket man än jobbar så bidrar jag inte med något bra till samhället, vilket suger.
Jake behöver bara vara på jobbet i 5 minuter för att bidra med något positivt, kanske förändra någons liv till det bättre. Jag kan jobba hela mitt liv utan att ha förändrat någonting, utan att ha förbättrat samhället eller förbättrat för någon över huvud taget. Det är ju stort frågetecken på om mitt jobb ska få finnas över huvud taget...

Aahh shit...det är en sådan här dag bara, ni vet...

Marre

Logga in för att svara
#17789 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 1

Janosch
graphgraph

Då jag byter jobb ganska ofta får jag väl, efter kritik i min gästbok, uppdatera mitt inlägg i den här tråden. Jobbade som rivare några månader på våren, det var riktigt kul, men inte bra om man vill surfa. Fasta tider som inte går att rucka på. En fördel var att man hittade en massa kopparskrot. Men jag vet inte vad jag ska göra med skiten, försökte sälja det till sverre men det var tydligen någon gammal familjefejd som satte stopp för den affärn. (Min farbror är Sverres biologiska far, Oavsett vad Sverres morsa hävdar)

Sen hoppade jag tillbaka som bartender, och resturangjobbens för och nackdelar har ju redan tagits upp.
Nu jobbar jag förutom som bartender också som popcornförsäljare. Jag åker till festivaler och dylikt och går upp vid åtta och lägger mig vid fem. På detta viset blir det rätt bra pengar på några dagar, det är fint för då kan man vara ledig desto mer när man väl är hemma.

Men nu är det inte mkt jobb kvar. Nån vecka sen drar jag en liten runda. Och glad blev jag när Jake läkaren skrev så fina saker om att det går bra att surfa med det yrket. För den 27:e ska jag infinna mig på medecinarberget för att påbörja min utbildning. Sen att jag inte kommer vara klar förräns en bit efter 30 och kommer ha en förskrumpad kropp av för mkt hårda studier får väl nämnas som en nackdel.

Logga in för att svara
#17798 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Haha, fan va kul Janosch då kommer du börja i min grannes kurs. Han ska oxå börja till hösten i Göteborg. Bra val! Har inte ångrat mig en sekund, helt ärligt. Ganska jobbig utbildning men väldigt roligt, bra surf i närheten oxå...

Marre du kan va lugn jag brukar inte förändra folks liv varje dag direkt...

Logga in för att svara
#17803 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

MarreGBG
graphgraph

Jake, du är ödmjuk...

Min flickvän assisterade på ett akut tjejsarsnitt igår och radikalt förändrade livet för två människor - inom loppet av ett par timmar...man blir fan tårögd...läkare och sjuksyrror, ni är värda varenda krona ni tjänar. [img]

Logga in för att svara
#17805 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

Thompa
graphgraph

Tack vare konkurenskraftig kompetens är vi i gävle crew ganska rörliga på arbetsmarknaden..mjölkar ur arbetsgivare efter arbetsgivare i jakt på nya miljoner, steg på karriärstrappan och utvecklande arbetsuppgifter..

sommarhalvår:
30% Kärnkraften i forsmark
20% Stålindustriarbetare
10-20% fotografer
10% telekom-montör
10%snickare på slottet /hedesunda
10% truckförare
10% övrigt

vinterhalvår:
80% arbetslösa
10%fotografer
10% övrigt

Logga in för att svara
#17830 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Där fick du till det Thompaman!
Men e så många arbetslösa på vintern?
Inga andra förutom Tobbe som pluggar?

Logga in för att svara
#17855 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

olathelongboarder
graphgraph

staplar sten (murare)

Logga in för att svara
#17943 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

Thompa
graphgraph

Esta skrev:
Där fick du till det Thompaman!
Men e så många arbetslösa på vintern?
Inga andra förutom Tobbe som pluggar?

Nää... den arbetslösa massan på 80% jobbar ju visserligen delvis även under vinterhalvåret. Statistiken kom från arbetsförmedlingen som dock tror att grabbarna är arbetslösa, konstigt?

Ingen annan pluggar förutom tobbe!

Logga in för att svara
#17948 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

popup_pete
graphgraph

Pluggar i malmö men siktar på arbetslöshet och A-kassa. 1 år till freedom

Logga in för att svara
#17950 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Flash utvecklare..

Logga in för att svara
#17954 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

ejja
graphgraph

kör en italiensk princess V65, för 60 lax i månaden

Logga in för att svara
#17956 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

ejja
graphgraph

<ägd>

Logga in för att svara
#17960 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 9 månader sen Stoke: 0

Patlou
graphgraph

Jobbar som journalist, eller rättare sagt jag har ett vik på 33%. Plus lite frilans. Ger inte så mycket pengar men en del ledig tid. Denna lediga tid är i och för sig inte i första hand avsedd för surfing utan för min ettåriga son. Att leka med honom är i och för sig lite som att surfa.

Logga in för att svara
#27767 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Jag har fått en praktiktjänst av kommunen eller vem fan det nu är som har fixat det, arbetsförmedlingen kanske har haft ett finger med i spelet men det låter jag vara osagt så har jag inte sagt något som eventuellt skulle kunna ses som ett faktafel.

Hursomhelst så är det på en förbränningsstation i Kållered för sopor..
Kanske inte så statusfyllt men jag trivs ganska bra, en del sköna folk att prata med på fika rasterna och så. Nu har jag varit hemma denna veckan för influensa HAHAHAHA!

Logga in för att svara
#27768 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 3 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

IT Manager med GIS typ.. Bra med flis men sa jobbar man 08.00-18.00 varje dag.
Detta hade ente funkat is verige, hade fan aldrig fatt surfa
Plus min narmaste manager brosa ar redax boss?

Lurar pa att starta nat men vart for lat, sen har man ett huslan o bil att projsa pa varje manad...men med 4km till beachen ska man inte klaga:woohoo:

Logga in för att svara
#27769 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 3 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

sop a till sverre

Logga in för att svara
#27770 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 3 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

sop a till sverre

Logga in för att svara
#27775 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

peter!!
graphgraph

Flightparts Inspector i Stavanger

Certifiering av reservdelar till Hellikoptrar och logistikgrejer.

Är väll helt oki, men det bästa är att jag nästan alltid kan flexa ut om det ser ut att bli fint. Har 5min med bil till närmaste bryt från jobbet (fast det funkar aldrig) Annars 15 min till Bore och Sele.

Precis tittat på magicseaweed. 5st ifyllda stjärnor på söndag! ! mohahah
kommer säkert hinna ändras tills dess dock...

Annars blir det hemm till götet i höst och plugga nått ....

Logga in för att svara
#27777 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

billa_bong skrev:
har ni sa javla trakigt hemma !!!!

Kan du förklara det där dampanfallet ???

Logga in för att svara
#27795 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 3 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

billa_bong skrev:

Undrar vad Billa_Fjong gör om dagarna? Själv har jag faktiskt svintråkigt en stor del av tiden och undrar om denna man kanske har ett framgångsrecept. Snälla Fjong, hjälp mig....

Så nu till själva framhävandet av mig själv. Före yrkesidentitet, familj och hälsa sätter jag mitt medlemskap i BOS. Annars är jag socinom och håller på med socialt arbete. Jag är en förträfflig förebild förutom då det kommer till alkohol och pingis. Tack och hej.

Logga in för att svara
#27796 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Pontus
graphgraph

Jobbar på arkitektbyrå o ritar i 3d, börjat läsa i malmö nu också, men surfar inte för tillfället, kör rehab så ofta som möjligt istället... i 4 månader till

innan operationen då jag kunde surfa med knäskydd o gångjärn, körde jag med att jag skulle till sjukgymnasten o stack från jobbet, för att surfa, smidigt

Logga in för att svara
#27797 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Pontus
graphgraph

Jobbar på arkitektbyrå o ritar i 3d, börjat läsa i malmö nu också, men surfar inte för tillfället, kör rehab så ofta som möjligt istället... i 4 månader till

innan operationen då jag kunde surfa med knäskydd o gångjärn, körde jag med att jag skulle till sjukgymnasten o stack från jobbet, för att surfa, smidigt

Logga in för att svara
#27798 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Pontus
graphgraph

Logga in för att svara
#27817 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

skriver du i 3D också eller? HA HA HA HA HA:laugh:

Logga in för att svara
#27822 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 2 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

jäklar ett foruminlägg från 2006!

Logga in för att svara
#27827 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 2 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

sverre skrev:
billa_bong skrev:

Kan du förklara det där dampanfallet ???

Nå ???

Logga in för att svara
#27830 Svar: Vad jobbar ni med? 17 år, 2 månader sen Stoke: 1

BennyS
graphgraph

Jobbar som styrman.

+Ledig halva året= Kan resa mkt, surfa när jag vill, när flickvänner tillåter...

- Jobbar halva året= Kan inte resa ett skit...eller reser helatiden och ser vågor men kan inte surfa! Sparar dock rätt mkt pengar när man sitter på en båt och pillar navel. Man kan juh ioförsig grunda båten och förstöra surfet för alla andra...skulel jag nog satt i plus sektionen detta..hmm..

Logga in för att svara
#52814 Svar: Vad jobbar ni med? 16 år, 3 månader sen Stoke: 5

viktorviktorviktor
graphgraph

säljer ost

Logga in för att svara
#52815 Svar: Vad jobbar ni med? 16 år, 3 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Ska bara retas lite och säga att idag surfar jag och sen åker jag till Marocko för att jobba/surfa och sen blir det väl tyvärr till att göra lite tråkigt jobb hemma på kontoret innan man åker upp till Stadlandet på lite jobb, eller var det surf...

Hade precis en vecka på Lanzarote som tyvärr inte bjöd på så bra surf, men ibland vill man ju ha lite semester också...

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
123
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!