Facebook data

1
Australien - Sydney, Melbourne, Gold Coast
#28048 Australien - Sydney, Melbourne, Gold Coast 17 år, 2 månader sen Stoke: 2

SFL
graphgraph

Sitter på flygplatsen i Hong Kong och ska snart vidare till Sydney. Tanken är att hyra bil och köra runt. Har haft alldeles för mycket att stå i innan semestern och känner att jag inte har hunnit skaffa mig den kollen jag hade önskat på vart man ska bege sig för att få mest surf/paddeltag och hoppas därför tacksamt på några bra tips.

Även tips på annat välkomnas såklart. Är inte heller främmande för att hooka upp för surf eller öl om det kan tänkas bli aktuellt.

Tack tack.

Christian

Logga in för att svara
#28061 Svar: Australien - Sydney, Melbourne, Gold Co 17 år, 2 månader sen Stoke: 3

palo
graphgraph

du kommer hitta hur mkt fina våger som helst men om du har lite tid så köp en bil ist för att hyra en. finns tidningar liknade blåbörsen på newsagency.
och om du drar söderut så måste du stanna i Narooma. riktigt fin höger och vacker som fan finns inte så mkt mer att gör än surfa men värt att stanna på om du åker söder ut. missa helle inte North haven strax söder om port macqauri. plockar ofta upp fina svall. hälsa blacky på den lokala surfshoppen. ruggigt skön snubbe!

hade gött!

Logga in för att svara
#28074 Svar: Australien - Sydney, Melbourne, Gold Co 17 år, 2 månader sen Stoke: 2

SFL
graphgraph

Härligt. Tack som fan Palo.

Kom på att jag letar bra boende också tills jag hittat bil och bräda. Vart bor man bäst i Sydney området? Manly?

Och en fet surfshop med bra priser. Ett nytt spett ska införskaffas och jag har mina kriterier så ett gediget utbud är önskvärt men det kanske inte är något problem. Har fan ingen aning vad man kan förvänta sig...hahaha! Har aldrig rest med så lite förkunskaper om destinationen innan så hjälp mig gärna om ni orkar.

Logga in för att svara
#28079 Svar: Australien - Sydney, Melbourne, Gold Co 17 år, 2 månader sen Stoke: 0

Surflasse
graphgraph

Hej hej,

Om du gillar longboard så ta dig då en tur till Byron Bay och Wategos beach. Det finns även bra för short eller om du är i början av karriären så finns det toppen bra ställen för det också.

Jag har varit på väg tillbaka nu i ett år men det dycker alltid upp något som gör att jag inte kommer iväg. Jag bodde där i över ett år och det är en fantastisk plats på jorden.

Ha det gött!
/
Lasse

Logga in för att svara
#28158 Svar: Australien - Sydney, Melbourne, Gold Coast 17 år, 2 månader sen Stoke: 0

Malte
graphgraph

tjing kom från aussi för två veckor sen.. va i södra mesta tiden men va en vecka on the gold-coast.. det finns massa sköna ställen och massa olika vågor.. ja e ganska ny så ja kunde inte njuta som man borde:) men från surfers och neråt e en enda lång strand.. snapper, kirra, burleigh, och min favvostrand va rainbow bay.. helt sinnes,ett pointbreak som höll på föralltid..sweet

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!