Facebook data

1
Våtdräkt för Portugal i slutet av november?
#2705 Våtdräkt för Portugal i slutet av november? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

bomada
graphgraph

Någon som har koll på hur tjock våtdräkt som är nödvändigt för portugal i slutet av november? Tror att det är runt 14 grader i vattnet då och ca 15-20 i luften. Har en känsla av att min 6/4 kan bli lite varm, även om jag är frusen av mig..

Logga in för att svara
#2707 Svar: Våtdräkt för Portugal i slutet av novem 18 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

En bra 4/3, lös luva (iaf det blåser), 3mm booties borde kunna hålla dig varm 2-3hr, du bör klara dig utan handskar, men igen, vinden kan ställa till det.

Logga in för att svara
#2715 Svar: Våtdräkt för Portugal i slutet av november? 18 år, 6 månader sen  

adisgladis

Localsen kör mestadels 3.2:a året runt men en huva och booties kan vara nice på morgonen. Förra veckan var det kanonvarmt i vattnet för perioden (lätt 19-20 grader) upp i Peniche - kanske kallare nedåt Algarve!

Logga in för att svara
#2758 Svar: Våtdräkt för Portugal i slutet av november? 18 år, 6 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

Godag!

eftersom portugisiska vatten är svinets kallt som vi sägeri skaune, behöver du lätt våtdräkt. Skor behövs i norra ibland även i Algarve. Ibland kan man tom surfa endast i bikiniB) Men för det mesta måste du ha våtdräkt så ta med dig det!

G

Logga in för att svara
#2759 Svar: Våtdräkt för Portugal i slutet av november? 18 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

3/2 räcker lätt gubben...skorna är mäste för sjöborrarna om du surfa rev...men 3/2 skulle räcka för nov utan nåt problem alls.. [img]

Logga in för att svara
#2964 Svar: Våtdräkt för Portugal i slutet av november? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

bomada
graphgraph

Ok, tack för tipsen. Hmm, jag tror nog att en 3/2 blir lite kall för mig, Ratman. Kör neråt längs med västkusten på fredag, vilka surfshopar finns på sträckan Oslo-Malmö? Känner bara till surfersparadise i Varberg...

Logga in för att svara
#2967 Svar: Våtdräkt för Portugal i slutet av novem 18 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Well, lite beronde på vad en surfshop är, i Gbg har du Hollywood, som har ett grymt sortiment "backstage", skall du surfkläder, ev. våtdräkter eller så finns även T-12. Uden's har tuffat till sig och kör kite, vilket också innebär att de tog in Salomon S-core våtdräkter.

Efter Gbg hittar du Backdoor i norra halland, strax innan kungsbacka, däremot är crew i Norge och surfar. I Varberg har du väl Fahlen's samt VSV eller ngt. I Malmö finns Soulrider och Redsnapper, säkert ngn till. I Helsingör (DK) har du Dark Blue, tyckte även Sharkie pratade om ngt annat ställe på Jylland, förmodligen kryllar det av surfshoppar där.

Annars finns väl de en eller två i Oslo, har för mig Surfsentrum ligger där ngnstans också?

Logga in för att svara
#2969 Svar: Våtdräkt för Portugal i slutet av november? 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

bomada
graphgraph

Jag var lite sugen på en Billabong solution platinum 4/3. Jodå, här finns några surfshoppar i Oslo men jag fick för mig att det var lite billigare i Sverige. Har Soulrider fortfarande öppet? Hade för mig att de hade stängt igen butiken men det var kanske bara ett rykte..

Tack för tipsen Daniel, borde hitta något som passar!

Logga in för att svara
#3013 Svar: Våtdräkt för Portugal i slutet av november? 18 år, 6 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

va fan är det för whimps här? 3/2 räcker gött!!
sen är väl skor en smaksak....
ha det grymt iaf!

Logga in för att svara
#3039 Svar: Våtdräkt för Portugal i slutet av november? 18 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Limmpa ha rätt, men om du ska surfa genom norra Frankrike osv på vägen ner behöver du faktiskt mera gummi på ruggen än 3/2..Jag ha varit till portugal många gånger och bodde där 6 månader genom hela hösten och jag vet att 3/2 räcker till dig därnere...men inte för längre upp i frankrike..Om du köpa en 4/3 är det inte för mycket gummi men inte helt nödvändigt för portugal...En 4/3 går att använda senare häruppe ändå....om du tänker köpa en4/3...göra det...bra beslut......

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!