|
#2705 |
Våtdräkt för Portugal i slutet av november? 18 år, 6 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Någon som har koll på hur tjock våtdräkt som är nödvändigt för portugal i slutet av november? Tror att det är runt 14 grader i vattnet då och ca 15-20 i luften. Har en känsla av att min 6/4 kan bli lite varm, även om jag är frusen av mig.. 
|
|
|
|
|
#2707 |
Svar: Våtdräkt för Portugal i slutet av novem 18 år, 6 månader sen |
Stoke: 15 |
|
En bra 4/3, lös luva (iaf det blåser), 3mm booties borde kunna hålla dig varm 2-3hr, du bör klara dig utan handskar, men igen, vinden kan ställa till det.
|
|
|
|
|
#2715 |
Svar: Våtdräkt för Portugal i slutet av november? 18 år, 6 månader sen |
|
adisgladis
|
Localsen kör mestadels 3.2:a året runt men en huva och booties kan vara nice på morgonen. Förra veckan var det kanonvarmt i vattnet för perioden (lätt 19-20 grader) upp i Peniche - kanske kallare nedåt Algarve!
|
|
|
|
|
#2758 |
Stoke: 7 |
GZaa
|
Godag!
eftersom portugisiska vatten är svinets kallt som vi sägeri skaune, behöver du lätt våtdräkt. Skor behövs i norra ibland även i Algarve. Ibland kan man tom surfa endast i bikiniB) Men för det mesta måste du ha våtdräkt så ta med dig det!
G
|
|
|
|
|
#2759 |
Stoke: 68 |
|
3/2 räcker lätt gubben...skorna är mäste för sjöborrarna om du surfa rev...men 3/2 skulle räcka för nov utan nåt problem alls..  [img]
|
|
|
|
|
#2964 |
|
Ok, tack för tipsen. Hmm, jag tror nog att en 3/2 blir lite kall för mig, Ratman. Kör neråt längs med västkusten på fredag, vilka surfshopar finns på sträckan Oslo-Malmö? Känner bara till surfersparadise i Varberg...
|
|
|
|
|
#2967 |
Svar: Våtdräkt för Portugal i slutet av novem 18 år, 6 månader sen |
Stoke: 15 |
|
Well, lite beronde på vad en surfshop är, i Gbg har du Hollywood, som har ett grymt sortiment "backstage", skall du surfkläder, ev. våtdräkter eller så finns även T-12. Uden's har tuffat till sig och kör kite, vilket också innebär att de tog in Salomon S-core våtdräkter.
Efter Gbg hittar du Backdoor i norra halland, strax innan kungsbacka, däremot är crew i Norge och surfar. I Varberg har du väl Fahlen's samt VSV eller ngt. I Malmö finns Soulrider och Redsnapper, säkert ngn till. I Helsingör (DK) har du Dark Blue, tyckte även Sharkie pratade om ngt annat ställe på Jylland, förmodligen kryllar det av surfshoppar där.
Annars finns väl de en eller två i Oslo, har för mig Surfsentrum ligger där ngnstans också?
|
|
|
|
|
#2969 |
|
Jag var lite sugen på en Billabong solution platinum 4/3. Jodå, här finns några surfshoppar i Oslo men jag fick för mig att det var lite billigare i Sverige. Har Soulrider fortfarande öppet? Hade för mig att de hade stängt igen butiken men det var kanske bara ett rykte..
Tack för tipsen Daniel, borde hitta något som passar!
|
|
|
|
|
#3013 |
Stoke: 1 |
|
va fan är det för whimps här?  3/2 räcker gött!!
sen är väl skor en smaksak....
ha det grymt iaf!
|
|
|
|
|
#3039 |
Stoke: 68 |
|
Limmpa ha rätt, men om du ska surfa genom norra Frankrike osv på vägen ner behöver du faktiskt mera gummi på ruggen än 3/2..Jag ha varit till portugal många gånger och bodde där 6 månader genom hela hösten och jag vet att 3/2 räcker till dig därnere...men inte för längre upp i frankrike..Om du köpa en 4/3 är det inte för mycket gummi men inte helt nödvändigt för portugal...En 4/3 går att använda senare häruppe ändå....om du tänker köpa en4/3...göra det...bra beslut......
|
|
|
|
|