Facebook data

1
Ett angenämt problem (surfresa)
#26831 Ett angenämt problem (surfresa) 17 år, 3 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Sitter här med en stor portion beslutsångest. I början av mars ska jag dra iväg någonstans och surfa i 3 månader, det är allt jag vet. Så nu vill jag ha era bästa tips på ställen där det är bra surf och bra häng med folk i allmänhet (skön natur är också ett plus i kanten, och billigt är även det en fördel). Skippa att tipsa om Brasilien, Costa Rica, Panama och Cali. Överös mig med TIPS!!!!!

MVH Adamski

PS: Har ju fått en del tips redan men det vore ju dumt att inte utnyttja möjligheterna på Surfsverige.

Logga in för att svara
#26832 Svar: Ett angenämt problem (surfresa) 17 år, 3 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

och peppar peppar ta i trä (man vet ju inte vad som kan hända fram till mars, men om gudarna vill åker jag då)

Logga in för att svara
#26834 Svar: Ett angenämt problem (surfresa) 17 år, 3 månader sen Stoke: 8

Craig
graphgraph

Go north and surf with Rat.

Logga in för att svara
#26836 Svar: Ett angenämt problem (surfresa) 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Indo, få länder som är så billigt. Ju längre man stannar där desto mer lönar det sig. Inte peaksäsong men det blir bättre å bättre under den tiden och du åker hem lagom till crowden kommer.

Logga in för att svara
#26852 Svar: Ett angenämt problem (surfresa) 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

OZ surfa med Redax.

Logga in för att svara
#26853 Svar: Ett angenämt problem (surfresa) 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Senegal! Så kan du extraknäcka som giggolo också o tjäna in hela resan! Seriously!

Logga in för att svara
#26870 Svar: Ett angenämt problem (surfresa) 17 år, 3 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

sverre skrev:
Senegal! Så kan du extraknäcka som giggolo också o tjäna in hela resan! Seriously!

Att jobba som giggelo får bli nästa projekt. Men jag är ju socionom nu så det skulle kunna vara en oslagbar kombination! "Hur känner du nu efter att jag haft min lekamen i dig? Va, tycker du inte det var värt priset?! VA FAN!" osv osv. Allvarligt talat då.... Jag har tänkt på Indo som Yann föreslår men min syrra ska hänga med första månaden och hon vill inte bara surfa. Jag vill dock surfa hela tiden så det hade varit bra ifall det fanns saker att "checka" in i närheten för henne utan att hon behöver riskera livet (egentligen är det mycket farligare för mig att resa då jag är så oförsiktig hela tiden, så Yann, finns det några speciella ställen som är sevärda om hon inte vill surfa). Fan va svårt.... jag kanske måste åka utan syrran i alla fall. Fortsätt med tips snälla, allt är välkommet. Jag tror jag struntar i Norrland dock Craig, fastän jag skulle kunna bli en lärljunge till Ratman.

Logga in för att svara
#26894 Svar: Ett angenämt problem (surfresa) 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Bali är ju helt safe och det finns massa annat att göra än att surfa så häng en månad där med din syrra och dra vidare sen och kolla in någon annan ö. Vill man vara 100% säker att inte bli bombad så kan man ju hålla sig borta från de värsta folksamlingarna i Kuta. Balineserna är 90% hinduer och generellt trevliga.

Några alternativa aktiviteter:
Sola
Bada
Shoppa
Dricka öl, roliga drinkar, hembränt eller kör en helkväll med några locals
Åka bananbåt
Kolla in ett av kanske 20 000 tempel
Gå på en cermoni
Snorkla eller dyka
Åk på en fisketur
Hyr en bil eller motorcykel och kika runt
Fira Nyepi 8 mars (Balinesiskt nyår)
Latsja med apor
Ta en massage

Bali lever till stora delar av turism så det finns 1000ggr att göra även om man inte surfar. Även på Bali är Gigolokulturen väldigt utbredd så med lite flyt kan du få din resa att gå plus. Större risk/chans med långt hår Missa inte ön Nusa Lembongan. Bra surf, bra snorkling, nästan lite för lugnt (lappsjuka) men vackert. Kolla in min sajt yann.hervy.nu för lite foton.

Logga in för att svara
#26921 Svar: Ett angenämt problem (surfresa) 17 år, 3 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Yann skrev:
Bali är ju helt safe och det finns massa annat att göra än att surfa så häng en månad där med din syrra och dra vidare sen och kolla in någon annan ö. Vill man vara 100% säker att inte bli bombad så kan man ju hålla sig borta från de värsta folksamlingarna i Kuta. Balineserna är 90% hinduer och generellt trevliga.

Sola
Bada
Shoppa
Åka bananbåt
Gå på en cermoni
Snorkla eller dyka
Åk på en fisketur
Latsja med apor
Ta en massage

Bali lever till stora delar av turism så det finns 1000ggr att göra även om man inte surfar. Även på Bali är Gigolokulturen väldigt utbredd så med lite flyt kan du få din resa att gå plus. Större risk/chans med långt hår Missa inte ön Nusa Lembongan. Bra surf, bra snorkling, nästan lite för lugnt (lappsjuka) men vackert. Kolla in min sajt yann.hervy.nu för lite foton.

Det får bli Bali till att börja med. Fler har sagt till mig att dra dit men din lista och hemsida gjorde helt plödsligt att det kändes helt självklart att åka dit. Syrran blev också övertygad när hon fick se dina bilder. Yann vinner en stor stark på Gamlestadskrogen för bästa tips (vi lär ju ses i area för skejt)...

Logga in för att svara
#26924 Svar: Ett angenämt problem (surfresa) 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

adam gbg
graphgraph

Hur firar man Nyepi Yann? Som jag förstår det så stänner hela området i ett helt dygn. Alla är inlåsta med släckta ljus och inga affärer eller restauranger har öppet. Var det jag fick höra iaf. Stännade dock inte för att se själv, utan drog till g-land i en vecka för att vara på den säkra sidan.

Logga in för att svara
#26925 Svar: Ett angenämt problem (surfresa) 17 år, 3 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

adamski skrev:
Yann skrev:

Sola
Bada
Shoppa
Åka bananbåt
Gå på en cermoni
Snorkla eller dyka
Åk på en fisketur
Latsja med apor
Ta en massage

Det får bli Bali till att börja med. Fler har sagt till mig att dra dit men din lista och hemsida gjorde helt plödsligt att det kändes helt självklart att åka dit. Syrran blev också övertygad när hon fick se dina bilder. Yann vinner en stor stark på Gamlestadskrogen för bästa tips (vi lär ju ses i area för skejt)...

Go bali castorn..your girl will fucken love it (after she gets used to the balinese people) and you'll get filth waves all day..go bali mateB)

Logga in för att svara
#26927 Svar: Ett angenämt problem (surfresa) 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

peter!!
graphgraph

"Missa inte ön Nusa Lembongan. Bra surf, bra snorkling, nästan lite för lugnt (lappsjuka) men vackert."

Kan inte annat än instämma! Spenderade 3-4 veckor där maj-07. Bodde på på bunglaow NO:7 , slapp presonal, skön stämmning och billigt. Det tar några dagar att varva ner till det ytterst långsammatempot på ön mennär du vant dig infinner sig ett helt otroligt lugn. ifal för mig

Då jag inte har några feta surfingskillz ennu så var det mest "playground"breaket som gällde för mig. Snällaste reefbreaket jag surfat, även om det kunde bli ganska tungt vid stora swell. Annars har du juh "Shipwrecks" som var mest populärt, och stygga "Lacerations".

Fin snorkling också som sagt!

Logga in för att svara
#26928 Svar: Ett angenämt problem (surfresa) 17 år, 3 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Tjenare adamski!
Om du betalar min biljett och uppehälle så kan jag tänka mig följe med som din guide och mentor fast jag kan inget om Bali överhuvudtaget. . Fråga din social assistent - jag tror att det heter personal assistent på deras byråkratsvenska - de kommer säkert att va förstående inför en sån extra kostnad med tanke på din metalhälsa och socialkompetens.

Hör av dig snart - klappat och klart!

Logga in för att svara
#26929 Svar: Ett angenämt problem (surfresa) 17 år, 3 månader sen Stoke: -3

latte
graphgraph

shakram shakram
uffie uffie
kyss en korvB)

Logga in för att svara
#26930 Svar: Ett angenämt problem (surfresa) 17 år, 3 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Gazzer skrev:
Tjenare adamski!
Om du betalar min biljett och uppehälle så kan jag tänka mig följe med som din guide och mentor fast jag kan inget om Bali överhuvudtaget. . Fråga din social assistent - jag tror att det heter personal assistent på deras byråkratsvenska - de kommer säkert att va förstående inför en sån extra kostnad med tanke på din metalhälsa och socialkompetens.

Hör av dig snart - klappat och klart!

Gazzer: Du vet att ett besöksförbud är utfärdat på dig. Du måste hålla minst 50 meters avstånd till alla BOS medlemmar.

Ratman: My sister aint "my girl". Have you been hanging out with Gazzer lately or what?

Logga in för att svara
#26931 Svar: Ett angenämt problem (surfresa) 17 år, 3 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Övriga: Tackar för tipsen! Keep it coming

Logga in för att svara
#26932 Svar: Ett angenämt problem (surfresa) 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

adam gbg skrev:
Hur firar man Nyepi Yann? Som jag förstår det så stänner hela området i ett helt dygn. Alla är inlåsta med släckta ljus och inga affärer eller restauranger har öppet.
Det tror jag stämmer för det är vad jag har hört och läst också. Jag har faktiskt inte varit där själv på själva Nyepi-dagen. Jag åkte hem några dagar innan en gång och fick se förberedelserna. I veckor innan bygger de helt sjukt stora papier-maché-demoner som slåss med apor. Tror att det är lite som i Sverige att man festar innan nyår och på nyårsdagen är allt stängt och belagt med utegångsförbud. Utegångsförbudet beror på att demonerna kommer till Bali då, men eftersom ingen är ute så tror de ön är övergiven och drar vidare. Ganska smart om man tänker efter!
peter!! skrev:
...och stygga "Lacerations".
Visats förr men tål att visas igen. Jag var sjuk den här dagen men tydligen var det löjligt grunt på insidan vid det här tillfället. Bryter på död korall om jag minns rätt.

Logga in för att svara
#26935 Svar: Ett angenämt problem (surfresa) 17 år, 3 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Lombok är ett givet val. VALBART ÄR DET!

Och vem vet kanske en liten titt in i horhuset på Sumbawas västra kust....för att liksom bara se det, själva upplevelsen är VALBAR. VALBART ÄR DET. Inget tvång nej.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!