Nu har det väl gått en månad sedan jag sufade senast. Nästa vecka ser ut att bli den sämsta surfveckan på ostkusten i mannaminne. Vad ska man göra för att underhålla sig själv?
För två år sen drog David ut och fiskade upp frisbeesar ur ett vattenhål intill en frisbeegolfbana. Det resulterade i 15 frisbeesar. Katsching! $$$
Så vi tänkte att på två år har det kommit en del nya fina som vi kan leta upp ur pölens geggiga botten. Vi packade med oss våtdräkter och drog dit. Väl där ser vi att vattenhindret täcktes av 4 cm is. Shit kan bli knepigt det här... Men kul med nya utamaningar!
På med dräkten och med försiktiga steg smög jag ut på isen. Fötterna gick inte att lyfta för då sprack isen så med hasande steg tog jag mig över det lilla tjärnet. Varje gång jag rörde mig framåt så gick det hårfina sprickor åt alla håll! David körde Anja Pärssons säl och tog fart och slängde sig på mage ut på isen och gled hela vägen över! Sjukt fult!
Nu var det dax att testa isens hållfasthet på riktigt. Vi ställde oss på isen och hoppade. BRAK! Rätt igenom, ingen tvekan isen vek sig direkt. Nu blev det att leka isbrytare och knäcka is och leta frisbeesar. Men det blev snabbt tråkigt. Tydligen hade nån vart där och röjt undan de flesta.
Så det blev att hitta på annat!
Leka med is är kul, speciellt isflak. Med vatten på isen gled isflaken snabbt och långt. David ville testa surfa på en isbräda på isen. Surfa och surfa, det var självklart mer som skim men va fan.
Här är resultatet. Youtube fular till videon rejält men ni fattar nog:
ps. David kör så klart switch i sitt första issurf session någonsin. Diva. ds
Vi har också uppfunnit en ny "livstil" men våran är dock inte like kylig, men väl så kul! Synd bara att man var så dålig på att redigera film på den tiden! Håll till godo!
Freddy81 skrev: Vi har också uppfunnit en ny "livstil" men våran är dock inte like kylig, men väl så kul! Synd bara att man var så dålig på att redigera film på den tiden! Håll till godo!